Plan regelmatig sociale activiteiten

Hoe burn-out te voorkomen

Als een persoon moe, geïrriteerd en klaar is om activiteiten op te geven waardoor hij ’s morgens gelukkig wakker werd, was hij professioneel opgebrand. Dit gevoel dwingt iemand zich te “verbergen” voor werk, om te twijfelen aan de waarde en betekenis ervan.

Gebruik deze 11 manieren om burn-out te voorkomen, productief te blijven en van het leven te blijven genieten.

1. Plan regelmatige sociale activiteiten

vermijd burn-out

Weet je nog wanneer je tijd doorbracht met mensen met wie je niet werkt of in hetzelfde huis woont? Ze keken films, aten, speelden spelletjes, slenterden of gingen op reis. Je had vast plezier.

Een deel van het emotionele plezier dat dan wordt ontvangen, kan worden hersteld. Neem contact op met oude vrienden en plan een aantal vergaderingen. Een keer per maand een regelmatige lunch met een goede vriend geeft een uitstekend effect. Je hebt iets te bespreken, hoe je elkaar kunt verrassen en behagen..

Het doel van deze oefening is om je sociale horizon te verbreden en het gevoel te onderdrukken dat je vastzit in één grote Groundhog Day.

2. Doe aan fysieke activiteit

vermijd burn-out

Door fysieke activiteit te weigeren, ‘absorbeert’ de persoon meer stress. Overtuig uzelf ervan dat regelmatige lichaamsbeweging erg belangrijk is om burn-out te voorkomen. Sport verbetert de gemoedstoestand, geneest het lichaam en maakt het hormoon van vreugde vrij. Het verbetert de bloedtoevoer naar de hersenen. Dit betekent dat u met regelmatige training productiever zult zijn..

3. Neem een ​​hobby

vermijd burn-out

Kies een hobby die niet overlapt met je core business. Eentje die een heel andere set vaardigheden vereist, geeft ziel en geest de mogelijkheid om de dagelijkse routine te doorbreken. In de nabije toekomst zal dit de productiviteit positief beïnvloeden..
U hoeft waarschijnlijk niet eens een hobby te zoeken – die bestaat al. Denk na over wat je hebt achtergelaten in tegenstelling tot je wensen toen je een baan kreeg of dagelijkse problemen oploste. Visgerei, een oude voetbal, een paar bokshandschoenen, een fiets, tafeltennis – er is zeker iets in huis waarmee je je vrije tijd met plezier en plezier kunt doorbrengen.

4. Toon medeleven

vermijd burn-out

Niets verheldert de ziel en verwarmt gevoelens, zoals zorgzaamheid en naastenliefde. Als je begrijpt dat het leven een kwelling wordt, zoek dan iemand die minder geluk heeft en help hem.

Ga naar uw lokale goede doel, dierenasiel of bied vrienden hulp aan. En het gaat niet om geld – eenvoudige medeplichtigheid aan het lot van iemand anders geneest emotionele wonden en maakt duidelijk dat het leven niet zinloos en doelloos is.

5. Slaap meer

vermijd burn-out

Slapeloosheid is een van de belangrijkste symptomen die gepaard gaan met burn-out. Als je onvoldoende slaapt, functioneren de hersenen niet op volle kracht. Het gebrek aan goede nachtrust heeft ernstige gevolgen: een afname van het oordeel, aandacht, de ontwikkeling van chronische ziekten (diabetes, hypertensie, kanker, depressie).

Slaap is cruciaal voor de gezondheid en een gevoel van geluk, dus bespaar er niet op. Moge u minder doen in deze extra twee uur. Het is terecht.

De wetenschap heeft bewezen dat een volwassene voor een volledig leven 7-9 uur moet slapen, en dit kan door niets worden vervangen.

6. Schrijf een manifest

vermijd burn-out

Soms vergeten mensen wat hen verheugt en door het leven beweegt. Afwijken van een persoonlijke cursus verhoogt de stress en belemmert het werken voor de toekomst..

Neem een ​​dag de tijd om een ​​manifest te schrijven – onthoud en identificeer persoonlijke doelen. Wanneer we onze intenties schriftelijk formuleren, helpen ze zich te concentreren op taken.

7. Vraag om hulp

vermijd burn-out

Mensen kunnen moeilijk om hulp vragen. Maar dit betekent niet dat iemand gedwongen wordt zijn problemen op te lossen. In feite moet je hulp zoeken om te begrijpen waarom jij het bent die opgebrand is. Hulp van een zorgzame persoon maakt het gemakkelijker om uit stress te komen.

Ongeacht of uw problemen verband houden met familie, financiën of tijdbeheer, door samen te werken, kunt u sneller een oplossing vinden dan met enkele pogingen. Slik je trots en onafhankelijkheid in als je burn-out wilt voorkomen of deze wilt verslaan.

8. Leer nee zeggen

vermijd burn-out

Elk project aanpakken, naar elke conferentie gaan en door de stad reizen op zoek naar nieuwe klanten is niet goed. Ja, dit kan de aanzet zijn voor een carrière, een bron van hoog inkomen. Maar geloof me, uiteindelijk ben je klaar om deze voordelen op te geven als je het gevoel hebt dat je opgebrand bent en al kniediep bent in een depressie.

Het is gemakkelijk om ja te zeggen, vooral als het wordt gevoed door mentaliteit en opvoeding. Maar het is belangrijk om te leren (soms met geweld) ‘nee’ te zeggen om een ​​fysiek en psychologisch gezond persoon te blijven.

Als je energiek wilt zijn en anderen wilt inspireren. Kies de belangrijkste dingen voor u die goede voordelen opleveren en plezier in het proces brengen..

9. Lach en maak anderen aan het lachen

vermijd burn-out

Humor helpt een persoon zelfs in kritieke omstandigheden. Lachen is een wetenschappelijk bewezen manier om stress te verminderen. Het is effectiever om niet zelf te lachen, maar om anderen aan het lachen te maken. Hierdoor kun je jezelf vanuit een positief standpunt beschouwen, het ongewone in het gewone vinden en socialiseren (dit werd besproken in de eerste alinea van het artikel).

Je hoeft geen briljante komiek te zijn om je vrienden of familieleden te amuseren. Bij het communiceren is de stemming belangrijk. Door de geesten van anderen op te wekken, red je niet alleen jezelf, maar ook een paar mensen tegen burn-out.

10. Creëer je ochtendritueel

vermijd burn-out

Wanneer iemand zich haastig verzamelt en op het laatste moment het huis verlaat, draagt ​​dit niet bij aan stressvermindering. Probeer de ochtend te vertragen. Stel een paar minuten eerder dan normaal een alarm in en breng deze extra vrije tijd door op een handige plek in de keuken of in de slaapkamer met een kopje koffie of een boek.

Voeg geleidelijk meer tijd toe aan je ochtend, zodat het een apart deel van de dag wordt. Dit helpt, want zo begin je de dag door voor jezelf te zorgen, in plaats van onder de dekens uit te springen, alsof een bom het huis heeft geraakt.

11. Stop met het maken van excuses

vermijd burn-out

Problemen ontstaan ​​niet door je baas, partner, vriend of opdrachtgever. Betrapt worden in het bekritiseren van anderen is gemakkelijk. Iemand is geneigd de verantwoordelijkheid te verleggen, kennissen te beschuldigen van het bederven van de stemming en van de verkeerde gang van zaken. Deze positie leidt snel tot burn-out..

Neem de verantwoordelijkheid voor eventuele fouten of problemen die je hebt. Zodra je dit gedrag verlaat, zul je meer betekenis zien in je acties, carrière en leven. Dit helpt burn-out te voorkomen..

Vergelijkbare items:
  1. Hoe tijdbeheer helpt bij het beheren van tijd
  2. De rijkste vrouwen in Rusland – Top 10
Vergelijkbare artikelen
Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Plan regelmatig sociale activiteiten
Wie is eigenaar van het vaste nummer