12 Keto Dieet Tips – Recensies en resultaten

Onder vrouwen en mannen over de hele wereld wint het keto-dieet actief aan populariteit. Ze stelt voor om gezonde vetten als basis van het dieet te nemen en de hoeveelheid koolhydraten tot bijna nul te verminderen. Het blijkt een bevredigend menu te zijn met een klein caloriegehalte. De techniek wordt niet alleen aanbevolen voor obesitas, maar ook voor diabetes type 2, hoog cholesterol en metabool syndroom.

Wat adviseren artsen

Het principe van het keto-dieet

Dankzij dit dieet, glucose uit de spieren en de lever “verbrandt”, beginnen ketonlichamen te verschijnen. Het lichaam ondergaat een herstructurering van metabole processen. Dit veroorzaakt ketose: een aandoening waarbij vetten in plaats van glucose gaan branden voor energie. Aanvankelijk was de techniek gemaakt voor de behandeling van epilepsie. Keto heeft een goede werking op het zenuwstelsel, een techniek kan de insulinegevoeligheid verbeteren.

Voedingsdeskundigen achten het gebruik van een keto-dieet voor gewichtsverlies gerechtvaardigd. Het verbrandt krachtig vet, maar het zal moeilijk zijn om het resultaat vast te houden na een verandering in voeding.

Uitstappen is ook lang belangrijk, wat veel mensen niet doen. Hierdoor krijgen ze negatieve effecten op de stofwisseling en de psyche..

Potentiƫle nadelen van een keto-dieet:

  • uitdroging;
  • misselijkheid;
  • droge huid;
  • Duizeligheid
  • ernstige obstipatie;
  • spierkrampen;
  • verminderde nierfunctie;
  • tekort aan voedingsstoffen.

Eet vanaf het begin van het dieet meer vet

Toegestane producten

Veel experts adviseren om met deze stap keto-gewichtsverlies te beginnen, niet bang dat het resultaat negatief zal worden beĆÆnvloed. Het lichaam, gewend aan vetarm voedsel, zal in de eerste dagen proberen genoeg te krijgen van een nieuw dieet. Daarna komt hij tot evenwicht. De “veel vet” -methode werkt goed vanuit psychologisch en biologisch oogpunt.

Andere voordelen:

  • Vetten komen regelmatig binnen, de hersenen ontvangen signalen van verzadiging. Er is geen calorietekort, maar weinig koolhydraten – al het teveel aan de zijkanten smelt actief.
  • Het verbrandingsmechanisme wordt aangepast.

Na 2-3 weken keto-dieet begint de correctie van haar dieet. De hoeveelheid vet wordt geleidelijk verlaagd tot standaardwaarden voor de procedure om ketolyse op gang te brengen. De overtollige afzettingen zullen dus verbranden.

In alle stadia van het dieet is het belangrijk om “gezonde” vetten te gebruiken: zeevis, extra vergine olijfolie, noten, zaden, duindoorn. Vet en eieren zijn toegestaan, maar in kleine hoeveelheden.

Meer lezen  Hoe een elliptische trainer te doen om af te vallen - trainingsprogramma voor mannen en vrouwen

Beperk de calorieƫn niet

Volgens voedingsdeskundigen zal het resultaat in de eerste weken verschijnen als je de juiste producten voor het keto-menu selecteert. Het heeft geen zin jezelf uit te hongeren aan 200 kcal per dag: dit verbetert het cijfer niet. De cijfers die in de oorspronkelijke methode zijn vastgesteld, zijn voldoende voor het lichaam om overtollig te verbranden, maar niet om de werkcapaciteit te verliezen.

Bekijk het resultaat van een ‘schoon’ keto-dieet zonder extra caloriebeperking na 3 weken. Oefen het klassieke koolhydraatarme dieet, maak kleine porties voor jezelf, eet precies tot het punt van volheid. Sleep niets uit je mond ‘uit verveling’. Neem metingen en ga op de weegschaal staan ā€‹ā€‹voordat u met een keto-dieet begint en daarna – niet controleren tijdens.

Volgens beoordelingen begint het systeem binnen 3 weken te werken, zelfs voor degenen die de eerste 7-10 dagen het resultaat niet zagen.

Combineer keto niet met andere diƫten of vasten

Keto dieetpiramide

Het organisme van zelfs een gezond persoon lijdt aan een dergelijke combinatie. Het verminderen van de dagelijkse calorie-inname en het keto-dieet streven dezelfde doelen na, maar het combineren ervan versnelt het resultaat niet. Het lichaam krijgt een dubbele belasting, alle bijwerkingen van elke techniek komen naar voren. Het is niet mogelijk om te herkennen welke schadelijker is; beide zullen moeten worden weggegooid. Het is vooral gevaarlijk voor vrouwen om te verhongeren en een keto-dieet te eten vanwege hun gevoeligheid voor stofwisselingsstoornissen.

Wees niet te streng

Houd je strikt aan de regels in de eerste 3-4 weken, terwijl het lichaam wordt herbouwd. Daarna, toen hij leerde vetafzettingen op een andere manier te verbranden, kun je toegeeflijkheid toestaan. Een portie zelfgemaakte koekjes levert geen 2 pond extra op en brengt geen gestroomlijnd schema met zich mee. Artsen zeggen dat de “keto-zone” blijft bestaan ā€‹ā€‹als je niet al te grove schendingen maakt. Houd u strikt aan de techniek is alleen nodig als deze wordt geassocieerd met medische indicaties.

Soms werkt het dieet niet

Als een persoon geen snelle resultaten ziet – het gewicht verdwijnt niet met de gewenste snelheid of is volledig op zijn plaats – probeert hij het keto-dieet te ‘aanscherpen’. Opties 3: om het caloriegehalte van het dieet te verlagen, verlaag de hoeveelheid proteĆÆne of de hoeveelheid koolhydraten tot 20 g per dag Dit is de verkeerde tactiek omdat het lichaam nog meer stress krijgt. Hij moet de tijd krijgen om te wennen en in een staat van ketose te komen. Het is vooral belangrijk dat vrouwen voorzichtig zijn.

Meer lezen  5 natuurlijke manieren om mee-eters en littekens te verwijderen

Tips voor afvallen en resultaten

Keto-dieet

Met veel nadelen werkt het ketogene dieet geweldig: geeft kracht terug, verlicht hoofdpijn en pannes. Eerst gaat het gewicht abrupt af (water gaat verloren) en dan langzamer. Zes maanden lang verliezen mensen met obesitas 20-35 kg. Positieve beoordelingen over het keto-dieet en de resultaten van degenen die hun prestaties laten zien, motiveren velen, maar zelfs degenen die afvallen, herinneren: als u de verworven eetgewoonten verliest, begint het gewicht terug te keren.

Drink meer water en behoud de elektrolytenbalans

Wanneer koolhydraten uit de voeding verdwijnen, produceert het lichaam minder insuline en glycogeen. De vloeistof verlaat en daarmee de belangrijke elektrolyten: natrium, kalium, magnesium. Ze reguleren het zenuwstelsel, de spierconditie en de water-zoutbalans. Als er een tekort aan elektrolyten optreedt, treedt keto-griep op: misselijkheid, zwakte, tachycardie, lethargie, spierkrampen. Om dit te voorkomen, helpen water- en zoutoplossingen (zee, kalium). Vergeet koffie en alcohol niet..

Suiker weigeren helpt bij migraine

Weigering van suiker

Recensies van echte vrouwen en mannen bevestigen deze theorie regelmatig. De eerste weken met een sterke uitsluiting van suikerbronnen van het menu zijn moeilijk, maar vervangen door gezonde vetten verbetert de situatie. Na verloop van tijd voelt een persoon een golf van energie, voelt hij zich alert, hoofdpijn en gaat voortdurend vermoeidheid voorbij. Als je de suiker niet meteen kunt verwijderen, verwijder dan kunstmatige bronnen (gebak, snoep). Gooi fruit geleidelijk weg.

Kook eenvoudige koolhydraatarme maaltijden

Keto-dieetrecepten hoeven niet ingewikkeld te zijn. Hoe gemakkelijker het is om voedsel te maken, hoe minder tijd eraan wordt besteed, hoe voordeliger het is voor het lichaam. Dit is vaak leuker met een beperkt budget, omdat basisvoedsel goedkoper is dan sauzen, specerijen en exotische ingrediƫnten. Het minpuntje van eenvoudige gerechten is alleen versheid, maar het lichaam went eraan, vooral wanneer de eerste merkbare resultaten verschijnen.

Meer lezen  Hoe je de geur van zweet onder je armen kunt verwijderen

Blijf bij de BJU-ratio

CalorieĆ«n in keto-voeding spelen een minder belangrijke rol dan de competente verdeling van voedingsstoffen – voedingsstoffen. Na een aanpassingsperiode moeten 60-75% vetten, 15-30% eiwit en niet meer dan 10% koolhydraten in het dieet aanwezig zijn. Dit zal helpen om voorzichtig af te vallen en het resultaat na een dieet te behouden. In de recensies wordt vrouwen geadviseerd om de eiwitnorm te halen uit bladgroenten, tofu-kaas, zeevis, niet uit vlees.

Favoriete voedingsmiddelen kunnen koolhydraatarm worden gemaakt

Koolhydraatarm voedsel

Om de afwijzing van het gebruikelijke dieet zachter te maken, was er geen behoefte om te stoppen met wat was begonnen, het is de moeite waard om het oude menu te herzien. Je kunt zelfs brood koken op een keto-dieet, maar zonder gist en zemelen, vlas en kokosmeel. Met de laatste maken ze vaak een gezonde cottage cheese braadpan met eiwit, pannenkoeken, cheesecakes, pindakaaskoekjes. Koolhydraatarme desserts zijn niet erger dan klassieke desserts, maar zelfs daar moet je voorzichtig mee zijn. Probeer ze alleen voor het ontbijt te koken.

Zorg ervoor dat je groenten eet

Vezel helpt de darmen goed te functioneren en beschermt tegen obstipatie. Een ander belangrijk element is magnesium: het voorkomt spierkrampen. Keto-dieet gaat uit van de constante aanwezigheid in het bord met verse groenten. Blad (spinazie, salade), alle soorten kool als de belangrijkste bronnen van vezels zijn bijzonder nuttig.

Keto is niet alleen een dieet, maar een verandering in levensstijl

Volgens dit systeem verliezen ze niet alleen gewicht, maar eten ze ook jarenlang: om op gewicht te blijven, de ontwikkeling van diabetes en schildklierpathologieƫn te stoppen. Keto-dieet verandert de manier waarop je naar voedsel kijkt en hierdoor behoudt het je figuur. Wanneer het een manier van leven wordt, verschijnen eieren, vet vlees, champignons in de voeding, maar in kleine hoeveelheden en zelden. Vrouwen in recensies zeggen dat het keto-dieet meer divers is dan het lijkt.

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiƫnt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: