9 massagetechnieken met een tennisbal

Thuis ontspannen gespannen spieren met een schuimroller of een balletje. Tennis is ideaal: het is strak en klein, het is handig om te werken. Met zijn hulp is het gemakkelijk om triggerpoints te masseren – gebieden met spierspasmen die pijn veroorzaken. Het item is geschikt voor werk in elk deel van het menselijk lichaam: van nek tot voeten..

Hoe te masseren met een tennisbal

Plaatsen van pijn en massagelijnen

De belangrijkste techniek is het uitrollen van apparatuur langs de spiergroep. Het is belangrijk om druk op het bot te vermijden, vooral op de wervels: dit kan tot letsel leiden. Werk alleen met zachte weefsels. Als u een pijnlijk gebied vindt, verlaag dan de druk, maar verleng de massagetijd..

Therapie is gebaseerd op het ontspannen van het krampachtige gebied, dus er mogen geen blauwe plekken optreden.

Nek

Nekmassage techniek

Massage van deze zone elimineert de hoofdpijn, die spierspanning veroorzaakt en de bloedvaten die de hersenen voeden, samenknijpt.

Voer de procedure dagelijks uit wanneer u naar huis terugkeert, zorg ervoor dat u de plaats van overgang naar de schouders uitwerkt.

Hier bevinden zich trapeziusspieren, die erg verstopt raken door degenen die lange tijd op kantoor zitten..

Om de massage te doen, ga je met je rug op een vlakke harde ondergrond liggen, plaats een tennisbal op de kruising van de nek met de achterkant van het hoofd. Draai langzaam, met lichte druk, je hoofd naar rechts en dan naar links. Houd aan elke kant 30 seconden vast. Rol de bal 1-2 minuten langs de ruggengraat, eerst aan de ene kant en dan aan de andere kant.

Schouders

Schouderspierontwikkeling

Voor de meeste mensen is dit het meest problematische gebied: als gevolg van een zittende levensstijl, achter de computer werken, zware lasten dragen en andere externe factoren. Verstopte schouderspieren bij de nek kunnen migraine veroorzaken. Om te ontspannen met een massage, ga je op de tennisbal met het probleemgebied liggen en begin je er met lichte druk langs te bewegen.

Meer lezen  Hoe u haar thuis lichter kunt maken met folk- en cosmetische producten - technieken en stapsgewijze instructies

Probeer de schouderbladen niet te beïnvloeden: pas alleen door de spieren. Je kunt de bal onder de oksel houden en hierheen rollen om het gewricht te ontspannen.

Terug

Ball back massage

Bij het werken met de thoracale en lumbale, zoals bij de nek, is het belangrijk om de wervelkolom niet te beïnvloeden. Werk aan beide kanten ervan. Het is beter om 2 ballen tegelijk te nemen, ze in een lange sok te plaatsen: dan gaan ze tijdens de massage parallel. Bind het in het midden om te voorkomen dat de voorraad gaat rollen.

Plaats de ballen zo dat ze zich aan weerszijden van de wervelkolom bevinden. Beweeg met lichte druk terwijl u ligt op en neer. Draai indien nodig naar links of rechts om het massage-effect voor probleempunten te versterken. Voer de procedure 5-10 minuten uit totdat er een aangename warmte in de spieren verschijnt.

Gebruik een tennisbal om je rug elke dag voor het slapengaan te masseren..

Billen

Zelfmassage van de bilspieren

Tussen de spieren van deze zone bevindt zich de heupzenuw. Hun spanning is gevaarlijk door knellende, hevige pijn. Bij het doen van een gluteale massage met een tennisbal, werk aan elke kant afzonderlijk gedurende 3-5 minuten.

Pas het drukniveau aan uw gevoel aan – hier is diepgaande studie van spieren toegestaan.

Ga met je rechter bil op een tennisbal zitten, buig je knieën en laat je handen achter je rug en voeten rusten. Rol het van boven naar beneden, duw harder op een bijzonder gespannen punt. Om een ​​diepe massage te doen en uw spieren beter te strekken, plaatst u uw rechtervoet aan uw linkerkant en laat u uw enkel tegen de voorkant van de dij rusten. De knie moet wegkijken. Doe hetzelfde voor de linkerbil.

Meer lezen  Acne - en vlekken op het gezicht. Acne bugs - instructies voor gebruik, recensies

Heupen

Onderzoek van de buitenste dij

Tijdens zittend werk worden buig- en buikspieren gespannen en stijf. Om de manifestaties van hun overbelasting (pijn, een gevoel van stijfheid) kwijt te raken, om het volledige bewegingsbereik terug te geven, rol je een tennisbal langs de buitenkant van de dij.

Ga opzij liggen, leun met je hand voor het lichaam en doe een diepe massage gedurende 2-3 minuten.

Voorste dijspieren

Een stimulator maken van ballen en sok

Het is beter om met deze zone te werken met behulp van 2 ballen in een korte gebreide teen. De groep is breed en groot, ontspant hard, massage is de moeite waard om diep te doen. Buig je rechterbeen naar de knie, leg je onderbeen op de grond. Druk op de ballen met de voorkant van de dij van het linkerbeen, rol langzaam van de lies naar de knie.

Let vooral op de bovenkant.

Hamstrings

Masseer onder de knie

Een grote groep spieren op de achterkant van de dij vereist actieve ontspanning bij atleten. Een tennisbal wordt onder de bil geplaatst, het werkbeen wordt naar voren getrokken en de andere wordt gebogen. Achter de nadruk ligt op de handen. De bal rolt heel langzaam langs de achterkant van de dij naar de knie heen en weer. Het is raadzaam om de hiel niet van de vloer af te scheuren. Hoe groter de druk op de inventaris, hoe dieper de massage zal zijn..

De procedure wordt uitgevoerd tot het gevoel van warmte..

Kaviaar

Masseer met een tennisbal op de achterkant van het onderbeen op dezelfde manier als bij het werken met de dijspieren. Dit helpt bij het verlichten van pijn, het verlichten van stress na een lange wandeling, hardlopen en andere belastingen. Zorg ervoor dat u langs de buitenkant van het been loopt en het daarbij draait.

Meer lezen  Een week afvallen in korte broek

Druk niet hard op de achillespees om schade te voorkomen..

Voeten

Voet techniek

Massage op dit gebied is erg handig voor zowel hardlopers als voor degenen die veel tijd op hun voeten doorbrengen. Vooral vrouwen die hoge hakken dragen. Om het effect te versterken, kun je in plaats van een tennisbal noppen van hard rubber nemen. Hij zet meer druk op biologisch actieve punten. Ga met de voetboog op de bal staan, breng het lichaamsgewicht erop over en rol van je vingers naar de hiel.

Voer een massage uit van 1-2 minuten. Het is beter om dit meerdere keren per dag te doen..

Resultaatbepaling

Hand- en handpalmoefeningen

Om de behandeling effectiever te maken, mag u het lichaam niet binnen 24 uur daarna belasten.

Als u klaar bent met de massage, gaat u 30-60 minuten liggen en bedekt u het behandelde gebied met een deken, bij voorkeur wollen.

Aanzienlijke vooruitgang zal merkbaar zijn als, na het doorwerken van elk gebied, de spieren handmatig worden uitgerekt en gestrekt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: