Afslanken ellipso├»de training – een programma voor mannen en vrouwen

Aan de vooravond van het strandseizoen denken velen na over het wegwerken van overtollige calorie├źn die in de winter zijn verzameld. Hiervoor is training op een ellipso├»de voor gewichtsverlies geschikt: de effectiviteit hangt af van de intensiteit en duur van lessen op een elliptische trainer. Ervaren trainers, atleten en gewone gebruikers bevestigen de effectiviteit ervan..

Wat is een elliptische trainer

Een ellipso├»de voor gewichtsverlies is handig omdat het een cardiovasculaire machine is waarop u complexe belastingen kunt krijgen. Tijdens de training bewegen de benen langs een elliptisch pad om schade aan de gewrichten te verminderen. Vandaar de naam van het apparaat. Tegelijkertijd staat trainen op een ellipso├»de voor gewichtsverlies gelijk aan hardlopen. Het gebruik van de elliptische trainer is beschikbaar voor mensen van elke leeftijd. Het wordt vaak gebruikt in revalidatietechnieken na verwondingen van het bewegingsapparaat. De weergave van het apparaat helpt bij het aanpassen van de weerstand van de voeten, het verbruik van kilocalorie├źn (kcal).

Het gebruik van een ellipsoïde simulator

Omdat de ellipso├»de voornamelijk zorgt voor cardiale belasting, wordt hij vaak gebruikt bij het verbranden van vet. Het gebruik van de elliptische afslankmachine is hoog. Met een breed scala aan belastingen kunt u de intensiteit van de training wijzigen. Atleten kunnen zelfs thuis oefenen en het effect is hetzelfde als bij slopend ski├źn of langlaufen. Beginners hebben de mogelijkheid om te beginnen met lichte oefeningen, waardoor de belasting geleidelijk toeneemt.

Visueel lijken de oefeningen eenvoudig. Trainen op een ellipsoïde voor gewichtsverlies na 5-10 minuten zorgt voor de opwarming van het hele lichaam, het is nuttig bij het versnellen van metabole processen. Bij het oefenen met een elliptische trainer zijn benen, armen, schouderspieren, rug en billen betrokken. Naast het verliezen van gewicht, is de cardiosimulator effectief in het versterken van het cardiovasculaire systeem. De longen beginnen beter te werken, metabolisme, vetverwijdering, gifstoffen worden versneld.

Het meisje is bezig met een ellipsoïde-simulator

Voordelen van de elliptische trainer

Het is de moeite waard om de volgende voordelen van de ellipsoïde op te sommen:

  1. Oefeningen op de simulator herhalen het natuurlijke, zoals tijdens het lopen, belasting van de heupen, knie├źn, enkels. Dit minimaliseert het effect op de gewrichten. Een dergelijke training is geschikt voor de oudere generatie..
  2. Het aantal verbrande calorie├źn is gelijk aan het aantal verbrand tijdens hardlooptraining, dit is een geweldige optie voor cardio om de hartslag te verhogen voor vetverbranding.
  3. Metabole processen worden versneld, dus gewichtsverlies en het verwijderen van gifstoffen vindt zelfs na training plaats.
  4. Cardio-belastingen versterken de hoofdspier – het hart, wat het risico op ziekten vermindert.
  5. Het uithoudingsvermogen van het lichaam en de toon van het hele lichaam nemen toe. Dit helpt het effect van training te behouden, hun intensiteit te verhogen en af ÔÇőÔÇőte vallen..
  6. Vanwege het ontwerp van de simulator, omvat training op een ellipsoïde voor gewichtsverlies alle delen van het lichaam (tegelijkertijd lager en hoger). Het is mogelijk om de positie van het lichaam te veranderen en de belasting op een specifieke spiergroep te richten.
  7. De afmetingen van het toestel zijn kleiner in vergelijking met een loopband, waardoor het ook thuis te gebruiken is. Een bijkomend voordeel is het onderhoudsgemak..
Meer lezen  Hoe zemelen te gebruiken om af te vallen

Oefenen op een elliptische trainer om af te vallen

De effectiviteit van training hangt af van de juiste aanpak en de organisatie van lessen. Voor elke persoon wordt een eigen aanpak ontwikkeld om af te vallen op een elliptische trainer. Vind de juiste trainingstijd voor jou. ‘S Ochtends voor het ontbijt mogen mensen zonder drukproblemen trainen in een goede lichamelijke conditie. Om af te vallen, wordt de rest geadviseerd om pas na het eten te gaan sporten als er 2 uur zijn verstreken.

Het is de moeite waard om een ÔÇőÔÇőhartslagmeter te kopen, die nodig is om de belasting aan te passen. In de regel is het aan de vinger bevestigd. Bekijk je maximale leeftijd hartslag (MVP). Terwijl u thuis oefent, kunt u tegelijkertijd een film, video of favoriet programma bekijken, maar experts adviseren eerst om uw fysieke sensaties te beheersen door de intensiteit aan te passen.

Mannen en vrouwen trainen op elliptische trainers.

Hoeveel moet je doen met een ellipsoïde om af te vallen?

De duur van de training is afhankelijk van het niveau van de pre-training. Voor beginners is het raadzaam om de andere dag 20-30 minuten in te nemen. De belasting mag niet meer bedragen dan 70% van het profit center (maximale leeftijdspuls). De aanbevolen frequentie van stappen is 50 per minuut. Het doel van de eerste training is om te wennen aan de belasting en de mate van activiteit verder te vergroten. Zo’n programma wordt meestal 6-8 weken uitgevoerd.

Tijdens de tussenfase is het belangrijk om de sessie 3-5 keer per week (20-45 minuten) te herhalen met een intensiteit tot 80% van de profitcenter. De toegestane snelheid is 50-60 stappen. Dit programma is ontworpen om de resultaten te consolideren en een gezonde fysieke vorm te behouden. Het verhogen van de intensiteit van lessen is alleen geschikt voor fysiek sterke mensen of atleten.

Meer lezen  Hoe een elliptische trainer te doen om af te vallen - trainingsprogramma voor mannen en vrouwen

Professionals verhogen het aantal trainingsdagen tot 6-7 gedurende 30-60 minuten. Het is toegestaan ÔÇőÔÇőom de intensiteit te verhogen tot 80-90% van het profit center. Snelheid – 60-80 stappen per minuut. Dit trainingsniveau wordt alleen aanbevolen voor diegenen die het hoogste niveau van lichaamsbeweging willen bereiken voor de ademhalings- en cardiovasculaire systemen. Een alternatief type oefening met een hoge belasting kan intervaltraining zijn. Ze betekenen veranderende oefeningen met hoge snelheid en intensiteit (0,5-1 minuut) met 1-2 minuten (maximaal) langzaam tempo.

Hoeveel calorie├źn een elliptische trainer verbrandt

De waarde is afhankelijk van de kenmerken van het lichaam en snelheid, intensiteit. Er is geen enkel antwoord op hoeveel calorie├źn een ellipso├»de verbrandt (indicatoren zijn verschillend voor vrouwen en mannen). Het is realistisch om 13 calorie├źn per minuut te verbranden, dat is ongeveer 700-800 per uur. In de beginfase van de training kan dit bedrag 2-3 keer minder zijn, maar neemt toe met toenemende belasting en intensiteit van beweging.

Welke spieren werken op een elliptische trainer

Oefenmachine-ellips voor gewichtsverlies omvat bijna alle spieren van het lichaam, wat bijdraagt ÔÇőÔÇőaan het snelle verlies van overgewicht. Het is belangrijk om te onthouden dat de actie van de elliptische trainer gericht is op het bestrijden van vet. Je kunt niet zomaar spiermassa pompen. Als het je doel is om je armen of benen op te pompen, doe dan aan krachtoefeningen. Fysieke activiteit volgens een schema met een elliptische trainer zal helpen om de spieren te spannen:

  • schoudergordel, armen;
  • pers, rug en lichaam (zijkanten);
  • kuiten, billen en dijen.

Elliptische trainer en meisje

Trainingsprogramma op een elliptische afslanksimulator

Het is noodzakelijk om lessen te starten met een warming-up: het helpt blessures te voorkomen. Hiervoor is een belastingsniveau van 1-3 met een helling van 5-6 (simulatorparameters) geschikt. Om op te warmen duurt het 5 minuten om de pedalen naar voren te “duwen”, terwijl je de handvatten vasthoudt. Als u de simulator gestaag vasthoudt, kunt u tegelijkertijd de nek, schouders omdraaien en liften maken met uw handen. En het programma van lessen op een elliptische trainer voor gewichtsverlies wordt geselecteerd rekening houdend met de kenmerken van de lichaamsstructuur, sporttraining en doelen.

Om vet te verbranden

Een snelle, vetverbrandende ellipso├»de training van vijf minuten is ideaal om ongewenste calorie├źn tegen te gaan. De initi├źle belasting is 6-8 met een helling van 10. Na 4 minuten snel tempo verwijderen we de helling en verminderen we de belasting tot niveau 3. Beweeg vervolgens gedurende een minuut een gematigd tempo en pas geleidelijk de ademhaling aan. Trek na dit type training een beetje beenspier aan – strekken is vereist.

Meer lezen  Wat te eten om af te vallen: welk voedsel draagt ÔÇőÔÇőbij aan gewichtsverlies?

Intervaltraining

Met het ingebouwde programma kunt u periodes van hoge belasting en gemiddelde intensiteit afwisselen. Dit is vooral waardevol omdat intervaltraining op een ellipso├»de effectiever is in het afvallen en het versterken van spieren. Werk volgens het principe van 5 / 40-60 / 5, waarbij 40-60 de duur is van de belangrijkste oefeningen in minuten, en voor opwarming en opwarming – 5 minuten. Schakel tijdens de hoofdtraining afwisselend 30-60 seconden van de intensieve modus in en vervang deze door 1-2 minuten met een gematigd tempo.

Cardio training

Het programma is niet alleen belangrijk in de strijd tegen vetophopingen, maar ook om de werking van de luchtwegen, hart en bloedvaten te verbeteren. Het lichaam wordt steviger. Spieren worden elastisch, strakker, wat vooral het vrouwelijke geslacht zal plezieren. Cardiotraining op een ellipso├»de is zelfs beschikbaar voor degenen die gecontra-indiceerd zijn in de verhoogde belasting van de gewrichten van de voeten en knie├źn. Het belangrijkste is om je eigen ritme te kiezen.

Vrouw zet oefenprogramma op ellipsoïde

Trainingsprogramma op de elliptische trainer voor beginners

Onthoud dat training op een ellipsoïde voor beginners wordt gekenmerkt door een matige belasting en constante bewaking van de toestand van het lichaam. Het belangrijkste doel is om het lichaam te stimuleren om af te vallen. Dergelijke trainingen worden niet meer dan 3-4 keer per week (tot 30 minuten) gegeven met een belasting van 60-70% van het profit center en niet meer dan 50 stappen / minuut. Naarmate je spieren sterker worden, kun je de taak geleidelijk compliceren.

Contra-indicaties

De redenen voor de dringende onderbreking van oefeningen zijn alle symptomen van een sterke achteruitgang! Overweeg voor de training de contra-indicaties van lessen op een ellipsoïde. Het wordt niet aanbevolen om het lichaam met mensen te belasten:

  • lijdt aan hypertensie, cardiovasculair falen, hartritmestoornissen, oedeem;
  • astma, tromboflebitis;
  • met ernstige stadia van kanker;
  • met diabetes;
  • tijdens een verergering van infectieziekten;
  • zwanger.

Beoordelingen van afvallen

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde pati├źnt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: