Afslankende broccoli – voordelen voor het lichaam, dieetrecepten met een foto en dieetmenu

Verschillende soorten kool zijn een van de effectieve voedingsproducten, dus broccoli voor snel gewichtsverlies heeft veel voordelen, vooral in gekookte vorm. Het heeft een negatief caloriegehalte – het lichaam besteedt meer aan zijn spijsvertering dan het ontvangt. Door calorietekort treedt ook gewichtsverlies op. Daarnaast is het lichaam verzadigd met vitamines en mineralen. Welk broccolidieet is beter en de recepten daarvoor worden hieronder in detail beschreven..

Broccoli – nuttige eigenschappen voor gewichtsverlies

Voordat u uw reis naar harmonie begint, is het de moeite waard om de eigenschappen van broccoli te onderzoeken om af te vallen. Bijna alle heilzame stoffen waaruit het bestaat, worden actief opgenomen in de metabolische processen van het lichaam, inclusief vet. Door hun versnelling begint het geleidelijke gewichtsverlies. Wat levert dit op? Gewichtsverlies is te wijten aan:

  1. Vitamine C en calcium. Er zijn er veel in de compositie. Deze stoffen zijn katalysatoren van het metabolisme – het versnelt en voorkomt dat gifstoffen, gifstoffen en vetophopingen in het lichaam blijven..
  2. Laag caloriegehalte. 100 g van deze groente bevat slechts 30 kcal, maar heeft tegelijkertijd een hoge mineraal- en vitaminewaarde, waardoor de groente een waardevol product is om af te vallen.
  3. Vitaminen van groep B. Ze werken samen met voedingsvezels en chlorofyl, wat leidt tot een volledige reiniging van het lichaam.
  4. Grove vezels gevuld met water. Hun inhoud kan bijdragen aan een snelle hongerhonger en voor een lange tijd.

Vitamine samenstelling

De gunstige eigenschappen van broccoli, ook met betrekking tot gewichtsverlies, zijn te danken. De samenstelling van broccoli qua sporenelementen en vitamines overtreft veel producten. In dit geval wordt het caloriegehalte van het product als negatief beschouwd. Een kleine bloeiwijze bevat:

  • macrocellen – fosfor, magnesium, calcium, natrium, calcium;
  • vitamines – groepen B, A, E, PP, C;
  • sporenelementen – mangaan, zink, koper, ijzer, selenium.

Broccoli

Broccoli Dieet

De aanbevolen duur van het broccolidieet is 10 dagen. Gedurende deze tijd kunt u ongeveer 5-8 kg afvallen. Het hangt allemaal af van het gewicht – hoe hoger het is, hoe meer het zelfs extra kilo’s zal kosten. U kunt zich houden aan het hieronder beschreven menu, maar als u uw diner gewoon vervangt door kool, is het ook gemakkelijk om af te vallen, zelfs voor een kortere periode. Een dieet met broccoli voor effectief gewichtsverlies bestaat uit 5 fasen, die elk twee dagen duren. De belangrijkste voorwaarde is het dagelijks gebruik van kool, zij het in kleine hoeveelheden. Het is ook de moeite waard om zoveel mogelijk water te drinken – puur of niet-koolzuurhoudend mineraal.

Meer lezen  Ombre manicure stap voor stap thuis. Foto en video manicure ombre thuis

Voor 10 dagen

De eerste fase van het dieet duurt 6 dagen. Deze fase wordt als de belangrijkste beschouwd. De tweede duurt slechts 4 dagen. Deze hoeveelheid tijd is nodig om de resultaten van gewichtsverlies te consolideren. Een broccoli-dieet van 10 dagen suggereert het dieet dat in de tabel wordt beschreven. Er zijn slechts drie maaltijden, maar je kunt nog steeds kleine snacks maken.

Dagen

Ontbijt

Avondeten

Avondeten

1-2

Gekookte kool, een kopje thee zonder suiker

Gekookte borst, stoomkool, kippenbouillon

Gekookte kool, een glas kefir

3-4

Knoflookkool Gebakken In Olijfolie

Koolstoofpot met uien en tomaten

Gebakken kool met knoflook

5-6

Gekookt rundvlees met kool en zure room

Bloeiwijzen van gekookte kool

Biefstuk, ongezoete thee

7-8

Gekookte bloeiwijzen, hardgekookte eieren, thee

Kippensoep met kool

Gestoofde kool met tomaten, een boterham

9-10

Gekookte kool met wortelen

Gestoofde kool met vis

Gekookte bloeiwijzen met aardappelen

Hoe u broccoli kookt om af te vallen

Het is belangrijk om niet alleen broccoli te gebruiken om af te vallen, maar ook om het goed te koken. Om te frituren is het beter om olijfolie te nemen, omdat het geen schadelijke kankerverwekkende stoffen afgeeft. Beter bloeiwijzen stoven, koken of stomen. Een dergelijke verwerking zal het mogelijk maken om meer voedingsstoffen in de groente te behouden, en zelfs zonder zonnebloemolie is het voedsel veel gezonder en geschikt voor dieetvoeding..

Voor een paar

Alle multicooker-modellen hebben een stoommodus. Om dit te doen, giet je water in hun hoofdkom. De producten zelf worden in een stomende container geplaatst. Het blijkt zoiets als een waterbad. Gestoomde broccoli in een slowcooker worden volgens hetzelfde principe bereid:

  1. Spoel bloeiwijzen, verdeel in kleinere.
  2. Doe ze in een bakje om te stomen, bestrooi ze met citroensap of citroen-knoflooksaus.
  3. Vul de hoofdkom van de multikoker met water.
  4. Schakel de modus “Koken met stoom” in. Als het water kookt, zet dan een bakje met groenten erop, kook ongeveer 40-50 minuten.

Bevroren broccoli bloeiwijzen voor het koken

Gebakken

Een andere handige manier om voedsel te bereiden, is bakken. In dit geval behouden de producten ook de meeste vitamines en mineralen waaruit de samenstelling bestaat. Gebakken broccoli is geen uitzondering. Het kan in pure vorm worden gekookt of aangevuld met eieren, kaas, knoflook – je krijgt nog steeds een dieetgerecht. Het voorbereidingsprincipe is als volgt:

  1. Spoel de bloeiwijzen af, verdeel ze in kleine en blancheer een paar minuten in kokend water.
  2. Leg ze vervolgens op een geoliede bakplaat, je kunt er kaas over strooien of besprenkelen met sojasaus.
  3. Verzenden om 1 uur op 160 graden te bakken.
Meer lezen  Welke noten kun je eten bij het afvallen - calorietabel en samenstelling, hoeveel je per dag kunt eten

Gekookt

De eenvoudigste en meest betaalbare manier om te koken is koken. Het is belangrijk om de aanbevolen tijd niet te overschrijden. Gekookte broccoli wordt niet langer dan 3 minuten in licht gezouten water gekookt. Als de bloeiwijzen hard blijven, kun je deze waarde verhogen tot 5-7 minuten. Het is belangrijk dat u niet te veel water giet – ze moeten iets boven het inhoudsniveau in de pan staan.

Broccoli Dieet Recepten

Er zijn verschillende recepten om af te vallen met broccoli, dus je dieet zal niet zo eentonig zijn. Hieruit wordt bereid: soepen, lichte salades of bijgerechten voor ontbijtgranen en vlees. Een ongebruikelijke optie is een smoothiedrank, het blijkt ook erg lekker te zijn. Smoothies zijn een geweldige optie voor een tussendoortje tussen de hoofdmaaltijden. Salade is goed voor een licht diner, terwijl soep goed is voor de lunch..

Soep

Om broccolisoep te maken om af te vallen, heb je een eenvoudige lijst met ingrediënten nodig. Deze lijst bevat:

  • kool bloeiwijzen zelf – 350 g;
  • aardappelen – 350 g;
  • ui – 2 stuks;
  • kippenbouillon – 1,6 l;
  • prei – 35 g;
  • laurier – naar smaak;
  • knoflook – 1 kop;
  • water – 2 l;
  • selderij – 170 g;
  • wortelen – 180 g.

Instructies voor het koken van soep:

  1. Doe de gepelde uien in een pan met water, voeg 2/3 van de selderij en een hele wortel toe.
  2. Kook tot het kookt en laat dan nog een half uur op laag vuur sudderen.
  3. Verdeel de kool in bloeiwijzen, prei en de in blokjes gesneden selderij. Herhaal hetzelfde met aardappelen..
  4. Doe deze groenten in kippenbouillon en breng aan de kook.
  5. Gooi de ui uit de groentebouillon. Hak de wortels fijn met selderij, stuur ze naar de bouillon.
  6. Breng op smaak met lavrushka, kook het gerecht 5 minuten, laat de ingrediënten afkoelen en verwerk tot puree met een blender.
  7. Doe het resulterende mengsel in bouillon.
Meer lezen  Hoe grijs haar op donker haar te schilderen - een beoordeling van de beste verven

Soep van broccolipuree

Smoothie

Als je niet weet wat je moet eten, maak dan een broccolismoothie om af te vallen. Het is heel snel en gemakkelijk voorbereid. Neem hiervoor 150 g bloeiwijzen, spoel ze af en verdeel ze in kleinere. Kook vervolgens 5 minuten en voeg het dan toe met basilicatakken en 200 ml ayran. Het resulterende mengsel wordt met een blender tot een homogene consistentie gebracht.

Salade

Een ander snel recept is een broccolisalade om af te vallen. Het wordt in slechts 20 minuten bereid en het caloriegehalte van het gerecht is niet hoger dan 60 kcal per 100 g. Voor een salade heb je nodig:

  • paprika – 1 stuk;
  • zout naar smaak;
  • wijnazijn – 2 el;
  • olijven – 150 g;
  • olijfolie – 1 el.

Kook methode:

  1. Spoel de bloeiwijzen grondig af onder koud water, demonteer ze in kleinere en blancheer ongeveer 3 minuten.
  2. Was de peper, verwijder de stengel en de zaden, snijd ze in reepjes.
  3. Meng gehakte groenten, voeg gehakte olijven doormidden.
  4. Breng op smaak met olie, azijn, zout.

Boekweit met broccoli

Boekweit wordt beschouwd als een van de meest dieetgranen. Zelfs met een laag caloriegehalte is het erg handig, dus gewichtsverlies ermee brengt niet veel schade toe aan de gezondheid van een vrouw of man. Boekweit met broccoli om af te vallen is een populair gerecht met een uitstekende smaak. Om het voor te bereiden heb je nodig:

  • zout naar smaak;
  • boekweit – 500 g;
  • wortelen – 2 stuks;
  • water – 4 el;
  • broccoli – 200 g;
  • uien – 2 stuks;
  • plantaardige olie – 40 g.

Kook methode:

  1. Spoel grutten in verschillende wateren, verwijder ze van vuil, voeg dan water toe en breng aan de kook.
  2. Was de wortels met kool en uien, eventueel gehakt.
  3. Stuur alle groenten naar boekweit, kook ongeveer 20 minuten, zout en breng op smaak met olie.

Boekweitpap met broccoli

Contra-indicaties

Zelfs zo’n gezonde groente kan in sommige gevallen schadelijk zijn. Contra-indicaties broccoli omvat individuele intolerantie en een mogelijke allergische reactie. Een grondige studie van de eigenschappen van dit type kool heeft aangetoond dat het de situatie kan verergeren bij ernstige maag- en alvleesklieraandoeningen, bovendien in acute of chronische vorm. Met een verhoogde zuurgraad mag u dit product ook niet gebruiken..

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: