Afslankgroenten – een lijst met de meest bruikbare en caloriearme

Gekookte gerechten van groenten om af te vallen, doen niet onder voor die van rijke soep en gestoofde aardappelen. Laag caloriegehalte, hoog gehalte aan vitamines en mineralen – dit is geen volledige lijst van de voordelen van een dergelijk dieet.

Afvallen op groenten

Het is heel snel om gewicht te verliezen op groenten; honderden mensen hebben dit effectieve menu ervaren. Na het volgen van een plantaardig dieet voelt een persoon zich veel beter, verliest een paar kilo per week. Vanwege het hoge gehalte aan vezels, waarvan de voedingsvezels gifstoffen absorberen, helpt het product om gifstoffen te verwijderen, het lichaam te reinigen en de spijsvertering te bevorderen. Groenten bevatten een kleine hoeveelheid koolhydraten, maar verzadigen goed. U kunt granenbrood, havermout, zuivelproducten in de voeding opnemen. Een paar regels helpen je om binnen 2 weken resultaat te behalen..

  • de inname van groenten per dag mag niet meer bedragen dan 1,5 kg;
  • Denk eraan om veel water te drinken (water, groene thee). Dit is nodig om gifstoffen te verwijderen;
  • gebruik lijnzaad en olijfolie voor slasaus.

Meisje houdt groenten in de hand

Welke groenten kun je eten om af te vallen

Bijna al het fruit uit de tuin kan worden geconsumeerd om af te vallen, maar er zijn er van wie de opname beperkt moet zijn: wortelgroenten, meloenen, bieten, rabarber, zuring, rapen. In het dagmenu moet zijn:

  • wortel;
  • spinazie;
  • broccoli;
  • boog;
  • Tomaten
  • selderij;
  • courgette;
  • komkommers
  • watermeloen;
  • radijs daikon;
  • knoflook;
  • groene erwt;
  • kool (wit, rood, bloemkool).

Gekookte groenten om af te vallen zijn geschikt voor bijna alle mensen, mits er geen allergie is. Met de nodige voorzichtigheid wordt een dergelijk caloriearm dieet gebruikt voor darmaandoeningen, omdat de belasting ervan toeneemt vanwege de grote hoeveelheid vezels in het dieet. Als je niet beter wilt worden, probeer dan gerechten in de oven te bakken of stoofpot te maken: er zijn veel geschikte recepten.

Caloriearme groenten

Het eten van caloriearme groenten vergroot je kansen om binnen een paar weken het langverwachte perfecte figuur te krijgen. Het is optimaal om die te kiezen die in 100 gram niet meer dan 100 calorieën bevatten. Dit zijn alle groenten, komkommers, tomaten, broccoli, cichorei, aubergine, selderij, bonen, wortels, paprika’s, pompoen, bieten, koolrabi-kool, spinazie. Je moet oppassen dat ze tijdens het koken hun caloriegehalte niet veranderen: misbruik geen boter, suiker en zout, dit kan de spijsvertering bemoeilijken en het proces van afvallen verlengen.

Meer lezen  Superdieet voor gewichtsverlies - echte resultaten van 10 of 15 kg minuten met een menu voor een maand

Koolrabi-kool

Negatieve calorie-groenten

Vetverbrandende groenten zijn geweldig voor het behoud van de stofwisseling in het menselijk lichaam. Als je vastbesloten bent om een ​​paar extra kilo’s kwijt te raken, neem dan selderij, asperges, bieten, broccoli, wortels, tomaten in het dieet op. Maak salades van bloemkool, komkommer, paardebloem en witloofblaadjes, waterkers, voeg een beetje knoflook, sperziebonen toe. Een beetje rode peper, limoen, sla, ui, radijs, rabarber, spinazie, raap, watermeloen zijn toegestaan.

De essentie van voedingsmiddelen met een negatieve calorie is dat het lichaam meer energie besteedt aan de spijsvertering dan het ervan ontvangt. Hierdoor is er een calorietekort dat gewichtsverlies bevordert. Als je kruideningrediënten naar smaak goed combineert, krijg je heerlijke en gezonde salades. Honger kan ook worden geblust met water met gember of citroensap, wat de stofwisseling stimuleert..

Gezonde afslankgroenten

Iemand die van plan is af te vallen, moet nuttige groenten kennen om af te vallen. De belangrijkste bepalende factor is het vezelgehalte en een kleine hoeveelheid koolhydraten. De geschenken van de tuin, waarin veel zetmeel zit (pompoen, aardappelen, erwten), moeten worden afgewisseld met andere producten. Maar asperges, selderij en artisjok kunnen veilig in elke hoeveelheid worden gegeten. Om problemen met je darmen te voorkomen, neem je ’s ochtends 1 eetlepel lijnzaadolie. Als u salades echter met olie op smaak brengt, is dit niet vereist..

Rauwe afslankgroenten

Rauwe groenten om af te vallen zijn erg nuttig, maar er moet aan worden herinnerd dat overmatige consumptie van sommige tuingeschenken chronische gastro-intestinale aandoeningen (gastritis, zweren, aandoeningen) kan verergeren. Voordat u met een dergelijk dieet begint, is het beter om een ​​voedingsdeskundige te raadplegen, hij zal de beste dieetoptie voor u selecteren.

Meer lezen  5 tekenen dat een vochtinbrengende gezichtscrème niet geschikt is voor jou

Geraspte rauwe groenten en salades zijn belangrijk om direct na het koken te eten. Een lang verblijf op tafel van dergelijke gerechten brengt het verlies van vitamines met zich mee. Als je salades kookt, kunnen ze niet worden gekruid met mayonaise. Gebruik lijnzaad, sesam, olijfolie. Dressing met ongezoete yoghurt of magere zure room is toegestaan. Elke dag moet je 2 liter water drinken.

Groentesalade in een plaat

Gestoofde afslankgroenten

Veel voedingsdeskundigen beweren dat het nut van groenten afhangt van hoe ze worden bereid. Met gestoofde groenten voor gewichtsverlies kunt u een slank figuur bereiken. Deze manier om voedsel te verwerken kan helpen bij het bewaren van vitamines. Dankzij moderne keukenapparatuur is het koken van dieetgroenten heel eenvoudig: je kunt ze eenvoudig stoven met water, met toevoeging van sojasaus, lichtzure room of tomatensap, paprikapasta.

Afslanken plantaardig dieet

Het is handig voor mensen die hun figuur radicaal willen veranderen, vasthouden aan een plantaardig dieet om af te vallen. Elke dag moet anderhalve kilo verse tuinkadootjes worden geconsumeerd. Het is het beste om die vruchten te gebruiken die in uw tuin zijn gekweekt, maar u kunt op de markt kopen van een betrouwbare handelaar. Dieet op groenten is op elke leeftijd nuttig. Het is niet alleen gemaakt voor gewichtsverlies, maar ook voor de behandeling van apathie en zenuwaandoeningen..

Gestoofd plantaardig dieet

Veel groenten moeten worden gekookt. Je kunt ze stoven in de magnetron, op het fornuis, op open vuur, met een slowcooker of in de oven. Een dieet volgen van gestoofde groenten is een plezier als je je favoriete gerechten maakt. Je kunt stoofschotels of ongebruikelijke lekkernijen bereiden die je helpen af ​​te vallen. Door uw voeding aan te vullen met deze voedingsmiddelen, zult u zeker een gezond en actief persoon worden. Voorbeeldlijst met gerechten voor een dieet:

  • gestoofde kool met kurkuma;
  • pompoenpuree met bloemkool;
  • Bonen gestoofd met rijpe paprika:
  • diverse groenten uit kool (bloemkool, Brussel en wit) met toevoeging van wortels;
  • gestoofde bevroren groentemix met bonen.
Meer lezen  13 beste acne-crèmes voor het gezicht

Gestoomde groenten op een plaat

Rauwkost Dieet

Dankzij het rauwkostdieet hebben velen ongelooflijke resultaten behaald. Producten hebben geen warmtebehandeling nodig. Het is alleen nodig om ze grondig onder water te spoelen en te genieten van de natuurlijke smaak van de geschenken van de natuur. Vetarme yoghurt, gekookt vlees, stoomvis, kwarteleitjes kunnen in het dieet worden geïntroduceerd. Het drinkregime is eenvoudig: ’s ochtends thee zonder suiker en overdag water. In slechts 5 weken van zo’n dieet zul je er geweldig uitzien. Je moet het dieet soepel verlaten, zodat het lichaam niet gestrest raakt.

Dieet op diepvriesgroenten

Zuinige huisvrouwen uit de zomer vulden de vriezer van de koelkast met de geschenken van de tuin. Als je er geen hebt, is dat oké. Diepvriesmixen van groenten worden verkocht in de winkelschappen. Ze zijn niet erger dan zelfgemaakte blanks en de verpakking heeft altijd een samenstelling. Het dieet op diepvriesgroenten is populairder in de winter, als je je eraan houdt, ben je in de lente in vorm. Maar je moet je niet beperken tot de gaven van de tuin alleen, eiwitproducten worden een levendige toevoeging:

  • vlees (rundvlees, konijn);
  • vogel (kalkoen, kip);
  • vis (heek, koolvis);
  • zeevruchten (inktvis, garnalen, mosselen);
  • zuivelproducten (waarvan het maximale vetgehalte 5% is).

In kleine hoeveelheden kun je pasta, ontbijtgranen, gebak van havermout en gedroogd fruit eten. Het is de moeite waard om bananen en druiven van het menu uit te sluiten, deze vruchten bevatten veel fructose en je kunt er niet mee afvallen. Het is raadzaam om 5-6 keer per dag te eten, in kleine porties van ongeveer tweehonderd gram. Het is belangrijk om tegelijkertijd te eten en water te drinken. Neem geen koolhydraten 3 uur voor het slapengaan. Liever wandelen en lichte oefeningen.

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiënt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: