Afslankoefeningen in het zwembad – trainingscomplexen met video

Als het een persoon die gewicht verliest verboden is om zware trainingen te doen die een aanvankelijk uithoudingsvermogen van het hart en de bloedvaten vereisen, kan de arts oefeningen in het zwembad aanbevelen voor gewichtsverlies of volledige oefeningen in wateraerobics. Hoe beïnvloeden dergelijke fysieke activiteiten de figuur en wat zijn hun voordelen ten opzichte van andere soorten fitness? Is het mogelijk om zelfstandig een complex in te richten voor watertraining of heb ik de begeleiding van een instructeur nodig?

Gebruik van een afslankzwembad

Zwemmen – lichamelijke activiteit, die, met schijnbare lichtheid, veel ernstiger is dan wandelen of joggen. Om de juiste positie van het lichaam te behouden, moet een persoon de pers belasten, heen en weer bewegen – gebruik de spieren van de armen en benen, en zelfs de nek staat onder spanning, omdat je je hoofd boven water moet houden. Zelfs de eenvoudigste fitnessoefeningen, niet op het land, maar onder de waterkolom, zijn een effectief middel om af te vallen, omdat suggereer weerstand van buitenaf die overwonnen moet worden.

Wateraerobics

Een paar punten:

  • Een uur zwemmen (vooral geassocieerd met oefeningen) kan een persoon 400 kcal verliezen – dit is bijna hetzelfde als een uur hardlopen, maar mensen met obesitas, gewrichtsaandoeningen kunnen het zwembad bezoeken, maar niet rennen.
  • Het wegwerken van cellulitis en het verhogen van de huidskleur is een van de doelen van vrouwen en het zwembad staat klaar om hieraan bij te dragen..
  • Mooie contouren van de armen en borst zijn iets dat niet kan worden bereikt met klassieke cardiotraining (zonder isolerende oefeningen), en zwemmen werkt goed op het bovenlichaam.
  • Verschillende zwemstijlen hebben betrekking op verschillende zones: u kunt zich concentreren op de rug, billen, heupen, zijkanten, enz..

Afvallen in het zwembad

Hier heb je een volwaardige training nodig, dus als je naar het zwembad kwam en een paar keer van de ene muur naar de andere kant zwom, een beetje met je handen zwaaide en besloot de activiteit hierop te voltooien, kun je niet denken aan afvallen. Als je het doel wilt bereiken, moet je hard werken:

  • De lessen moeten normaal zijn. Heb je anderhalf uur een schone duik gekozen of heb je een reeks oefeningen bedacht die je probeert uit te voeren, dan moet je dit systematisch doen.
  • Idealiter zouden oefeningen en schoon zwemmen gecombineerd moeten worden, en de laatste zou meer dan 70% van de trainingstijd in beslag moeten nemen: dus afvallen zal zo snel mogelijk zijn.
  • De duur van de les in het zwembad is vanaf 45 minuten en er wordt rekening gehouden met de rusttijd. Even pauzeren? Verhoog uw training.
  • Opwarmen voordat u het zwembad ingaat: opladen is relevant voor elke fysieke inspanning. De opwarming duurt ongeveer 10 minuten..
  • Na een intense belasting heb je een sprong van 300 meter nodig: het heeft geen invloed op het gewichtsverlies, maar het is belangrijk voor je spieren.
  • Onthoud dat om het lichaamsgewicht te verminderen, het niet genoeg is om correct te trainen, je het voedingsschema moet volgen: je mag 1,5-2 uur na de training niet eten.

Vijf vrouwen met noedels in het zwembad

Zwemmen in flippers

Dit is een zeer goede manier om af te vallen, omdat vinnen de spieren van de benen belasten. Als u afzettingen op de heupen wilt verwijderen, het reliëf van kuiten wilt markeren en mooie billen wilt maken, moet u deze optie proberen. Hier bieden experts geen specifieke oefeningen aan – ze beschouwen het intervalprogramma effectiever: wanneer u 30 seconden met hoge snelheid en 15 seconden ontspannen tempo afwisselt. Dergelijke cycli gedurende 45 seconden moeten worden uitgevoerd vanaf 10 of meer, met de nadruk op de mate van vermoeidheid.

Wateroefeningen

Gewichtsverliesprogramma’s waarbij de stationaire bewegingen in het zwembad worden herhaald, worden aquafitness of aqua-aerobics genoemd. Alle oefeningen worden voornamelijk op de muziek uitgevoerd om het ritme te behouden. Experts zeggen dat het raadzaam is om de kettingen van oefeningen in het zwembad voor gewichtsverlies te combineren met klassiek zwemmen, als je actieve vetverbranding nodig hebt, maar je kunt je alleen aanmelden voor wateraerobics – dit zal ook zijn vruchten afwerpen.

Zwemmen om af te vallen

De belangrijkste fout van vrouwen die besloten om hun vorm te corrigeren met behulp van het zwembad, is het onvermogen om tijd en middelen te gebruiken. Een training van 45 minuten omvat actief werk, en als je een opblaasbare cirkel of matras neemt, haal je automatisch het grootste deel van de lading van jezelf af en “flop” je gewoon. Van de hulpbronnen om af te vallen, kan het bord (voor degenen die niet kunnen zwemmen), de eerder genoemde zwemvliezen, logisch zijn. Zwemstijlen spelen alleen een rol vanuit het perspectief van het herverdelen van de belasting over de zones, maar voor algemeen gewichtsverlies zijn ze even effectief..

Wat is wateraerobics

Deze offshore fitnessbranche is een zeldzaam geval van fysieke activiteit die u kan helpen om af te vallen, maar is veilig voor bijna iedereen. Leeftijd, gezondheidstoestand, het uithoudingsvermogen van het lichaam en zelfs het vermogen om te zwemmen spelen geen rol. Er zijn uitzonderingen, maar hun lijst is kort:

  • huidziektes;
  • epilepsie;
  • tuberculose.

Dit zijn de enige ernstige contra-indicaties die wateraerobics hebben voor gewichtsverlies en lichaamsbeweging in het zwembad. Meestal is het alleen maar gunstig: mooie houding door versterking van spierstabilisatoren, verbeterde hartfunctie, doorbloeding, huidmassage en zelfs verharding. Het is zelfs toegestaan ​​voor degenen die niet kunnen zwemmen, omdat oefeningen statisch worden uitgevoerd.

Wateraerobics met noedels

Een flexibele stok, waardoor de persoon die de oefeningen uitvoert de juiste positie kan houden – dit is een noodle of noodle. Goedkope, maar zeer effectieve sportuitrusting wordt actief gebruikt door wateraerobicsinstructeurs. Het is vooral handig wanneer u buikspieroefeningen moet doen (standaard “hoek”, dat wil zeggen, beide benen tegelijkertijd optillen) zonder noedels ongemakkelijk wordt, omdat vereist vasthouden aan de zijkant. Als een klassieke gymnastiekstok, die wordt versterkt door de armen en schouders, kan de noedel ook worden gebruikt en dankzij zijn flexibiliteit neemt hij elke vorm aan.

Activiteiten voor alle leeftijdsgroepen

Aqua vissen

Er zijn verschillende definities voor deze fitnessruimte: een aantal specialisten maakt geen onderscheid tussen aqua-aerobics en aquatraining, terwijl anderen beweren dat bij de laatste geen cardio, maar krachttraining betrokken is. De enige echte verduidelijking is het feit dat er geen extra gewichten zijn voor aqua-vissen – de andere vormen van aquafitness omvatten het gebruik van sportuitrusting. Dit is een goede optie voor beginners, zoals de mate van belasting is laag, maar gewichtsverlies is nuttig. Experts adviseren dergelijke oefeningen in de beginfase en bij obesitas..

Wateraerobics met halters

Krachtoefeningen in het zwembad kunnen ook worden beoefend – dit is een effectieve manier om af te vallen als ze worden geassocieerd met cardio, wat aerobics biedt. Halters worden klein gebruikt, wegen ongeveer 2 kg, en voor beginners zelfs lager. Oefeningen zijn meestal hetzelfde als bij klassieke fitness: handen omhoog en omlaag brengen, proberen te draaien, rotaties met grote amplitude. Voor maximale resultaten moet het powerblok worden gecombineerd met traditionele cardio-belastingen..

Training met halters in het water

Oefeningen in het zwembad om de buik te verminderen

Een mooie taille en een daarvoor bestemde pers is het allereerste resultaat dat vrouwen zien die het zwembad zijn gaan bezoeken om af te vallen. Deze zones krijgen een bijzonder duidelijke belasting, waardoor ze eerder reageren dan andere. Ze hebben zelfs geen afzonderlijke oefeningen nodig, maar voor een meer uitgesproken effect is het de moeite waard om een ​​individueel complex voor jezelf te kiezen. Hieronder staan ​​enkele effectieve oefeningen in het afslankbad met en zonder gewichten en sportuitrusting..

Wateraerobics

Van de verscheidenheid aan oefeningen die kunnen helpen om af te vallen in de maag, benadrukken experts vooral de volgende drie:

  • Ga met het bord op je rug liggen met je benen gestrekt. Buig bij de knieën, trek naar de buik en strek je rug. Per aanpak doe je 35 keer.
  • Breng vanuit een verticale positie snel de benen omhoog die op de knieën zijn gebogen en simuleer rennen zonder te bewegen. Doe onlosmakelijk 3 minuten.
  • Gymnastiek in het afslankzwembad in de buik zal inferieur zijn zonder een “fiets” die rechtop wordt uitgevoerd. Aan de oppervlakte blijven zal de noedel helpen.

Billenoefeningen voor het zwembad

Het hieronder voorgestelde programma zorgt ervoor dat je niet alleen je buikspieren strak houdt, maar ook met je bilspieren werkt, zodat je een dubbel effect krijgt op gewichtsverlies en contouren. De oefeningen zijn eenvoudig, maar sommige vereisen een inventaris:

  • Plaats de noedel horizontaal achter en pak hem vast, trek de gebogen knieën naar de buik en voer beenrotaties naar links en rechts uit. Herhaal 30 keer.
  • Sta rechtop, scheur je voet van de bodem af en til scherp omhoog, zwaaiend. Voor elke 20 herhalingen.
  • Het uitvoeren van deze oefening lijkt op een asterisk-sprong: benen uit elkaar, armen omlaag. Maak je benen plat en de handen spreiden de handpalmen naar beneden. Neem snel een startpositie. Herhaal 40 keer, tempo actief.

Intervaltraining in het zwembad

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Afslankoefeningen in het zwembad – trainingscomplexen met video
Soorten keramische tegels