Afvallen na de vakantie

Als gevolg van weelderige feesten, wanneer vette, calorierijke voedingsmiddelen en alcohol onbeperkt worden geconsumeerd, hebben de meeste vrouwen en mannen een paar centimeter extra in de taille. Het gevoel van zwaarte en ongemak na de vakantie en het bijbehorende overeten doet je nadenken over een snelle en gemakkelijke manier om de situatie recht te zetten..

Snel afvallen na de vakantie

Voedingsdeskundigen raden ten zeerste aan om strikte diĆ«ten onmiddellijk na de vakantie af te schaffen – een dergelijke maatregel leidt tot gezondheidsproblemen en niet tot gewichtsverlies. Het is beter om de kwestie van het wegwerken van een paar extra kilo’s, het reinigen van het lichaam van gifstoffen en opgehoopt vet systematisch aan te pakken. Zelfs als u niet snel kunt afvallen, behoudt u uw gezondheid en kunt u een duurzaam resultaat behalen.

Vrouw met gewichten

Eetpatroon

Hongerstaking na een hartelijke vakantie leidt volgens studies ertoe dat het lichaam metabolische processen vertraagt ā€‹ā€‹en overgewicht niet verdwijnt. Het lichaamsgewicht normaliseren met deze aanpak werkt niet, maar u kunt een maagaandoening krijgen. Als u na de nieuwjaarsvakantie bent aangekomen, moet een dieet voor gewichtsverlies zo spaarzaam mogelijk zijn: in het koude seizoen ervaart het lichaam een ā€‹ā€‹verhoogde behoefte aan vitamines en voedingsstoffen. Overmatige vermindering van de voedselinname om af te vallen leidt tot:

  • Vitamine tekort;
  • een inzinking;
  • hormonaal falen;
  • verslechtering van fysieke en emotionele toestand.

Hoe gemakkelijk is het om in vorm te komen? Hiervoor moet het dieet vetarm voedsel bevatten dat de spijsvertering bevordert. Ideale voedselopties om af te vallen zijn kefir, natuurlijke yoghurt, fruit, granola en groenten. Bovendien is het erg belangrijk om de hoeveelheid geconsumeerd water te verhogen (gedeeltelijk kan het worden vervangen door kruidenafkooksels) – dit helpt het lichaam te reinigen van schadelijke stoffen zoals gifstoffen en gifstoffen die zich tijdens de vakantie daarin hebben opgehoopt. Een goede voeding na de festiviteiten stelt je in staat de stofwisseling te versnellen en het gewicht zal sneller smelten.

Om gewicht te verliezen, wordt aangeraden om meer eiwitrijk voedsel te consumeren: hoe meer dergelijk voedsel het lichaam binnendringt, hoe minder u snoep en ander koolhydraatbevattend voedsel wilt eten. Daarnaast wordt er bij het verteren van eiwitten meer eiwit geconsumeerd dan bij het verteren van vetten of koolhydraten. Het dagelijkse menu van degenen die willen afvallen, moet dus eieren, mager vlees (kip, kalkoen), bonen, vis bevatten.

Geef het ontbijt een belangrijke rol door ten minste 300 kcal (optimaal – 400 calorieĆ«n) te consumeren, terwijl je om af te vallen op voorhand een glas warm water moet drinken op een lege maag, zodat je de spijsvertering kunt verhogen. Verminder indien mogelijk de hoeveelheid zout in het dieet, omdat het nog meer eetlust veroorzaakt en vocht in de weefsels vasthoudt. Als je aan de vooravond veel gezouten voedsel hebt gegeten, moet je een paar kopjes sutra met groene thee drinken, waardoor het overtollige vocht uit het lichaam wordt verwijderd en ’s middags een portie bruine of witte rijst eet.

Om af te vallen is het belangrijk om snoep minimaal een paar weken van het menu te houden. Suiker kan worden vervangen door honing als het onmogelijk is om het dieet volledig te elimineren. Je moet ook gebeitst voedsel, gefrituurd voedsel, gerookt vlees, alcohol, dierlijke vetten (inclusief boter) en calorierijke sauzen zoals mayonaise weigeren. Voedsel tijdens een dieet om af te vallen moet worden gekookt of gestoomd.

Meisje kijkt naar een bord met voedsel

Vastendag

Afvallen na de feestelijke feesten is niet zo moeilijk, maar kies voor een licht dieet. In dit geval moet u het lichaam de tijd geven om te reinigen en te rusten, waarbij de darmmicroflora wordt hersteld. Voor dit doel raden voedingsdeskundigen aan om een ā€‹ā€‹vastendag na een feest te doen. In het gebruikelijke dieet moet je bepaalde beperkingen maken en pas dan een licht dieet volgen om af te vallen.

Het is mogelijk om het werk van het spijsverteringskanaal vast te stellen en het lichaam te herstellen door de inname van producten te verminderen die de volgende stoffen bevatten:

  • dierlijke vetten;
  • zout;
  • koolhydraten.

Tijdens de vastendag is het belangrijk om je te houden aan het regime van het eten van voedsel, en om het gemakkelijker te maken door het menu vooraf te plannen en gezonde producten te kopen (fruit, groenten, mager vlees, zure melkproducten met een laag vetgehalte). Het wordt aanbevolen om vaak te eten, maar beetje bij beetje (breek de gebruikelijke portie in tweeĆ«n). Om een ā€‹ā€‹slank lichaam terug te krijgen, moet je minstens Ć©Ć©n keer per week vasten. Start na het reinigen van het lichaam een ā€‹ā€‹licht dieet of mono-dieet op groentesoep. De volgende voedingsmiddelen die aan het dieet moeten worden toegevoegd, helpen om af te vallen:

  • plantaardige olie;
  • appels
  • kool;
  • groentesalades;
  • volkoren brood;
  • kip / kalkoenfilet;
  • magere kefir;
  • groente- of vruchtensappen enz..

Waterbalans behouden

Er zal geen gewichtsverlies zijn zonder voldoende vloeistof te consumeren, omdat water direct betrokken is bij het proces van lipidenmetabolisme. Om af te vallen, moet een volwassene minimaal 2-2,5 liter per dag drinken. Tegelijkertijd zal de behoefte aan vocht toenemen tijdens fysieke inspanning, vergiftiging, een onevenwichtig dieet, tijdens hete seizoenen.

Drink water om af te vallen moet een half uur voor de maaltijd en een paar uur erna zijn. Dit zal helpen om metabole processen intenser te maken en de spijsvertering te versnellen. Als u tijdens de maaltijden water of sap gebruikt, wordt het maagsap verdund en wordt het spijsverteringsproces verstoord. Bovendien wordt het volume van de maaginhoud vergroot en dit is schadelijk voor de gezondheid: het orgaan werkt prima als het na het eten niet meer dan 2/3 wordt gevuld.

Meisje drinkt water uit een glas

Gewichtsverlies oefeningen

Zonder fysieke activiteit, afvallen na de vakantie, meer dan een paar kilo zal niet werken. Bovendien komt het gewicht snel terug als sportactiviteiten worden verwaarloosd. Welke oefeningen na de vakantie moeten worden uitgevoerd om af te vallen:

  1. Squats Zet je voeten op gelijke hoogte met je schouders, duw je kont naar achteren en houd je rug recht, hurk neer op een uitademing en adem diep in. Herhaal oefening voor gewichtsverlies van heupen en billen tweemaal 30 keer.
  2. Push-ups met de nadruk op een vloer. Afvallen in je handen na de vakantie zal deze oefening helpen. Plaats je handen parallel aan je schouders, sokken gelijk met je heupen, houd je ellebogen dicht bij je lichaam. Kom zo dicht mogelijk bij de vloer en knijp jezelf dan omhoog.
  3. De ‘fiets’ verdraaien. Na de vakantie kun je afvallen in buik en taille door met afwisselende benen op de pers te draaien (de tegenoverliggende knie strekt zich uit tot aan de elleboog).
  4. Lunges. Plaats afwisselend het linker- en rechterbeen, gehurkt, en vorm een ā€‹ā€‹hoek van 90 graden onder de knie. Oefening helpt vet uit de benen en billen te verwijderen.
  5. Band. Voer de oefening dagelijks gedurende 1-2 minuten uit. Leg je handpalmen en sokken op de grond, houd je rug recht (zonder afbuiging in de onderrug). Houd het hele lichaam onder spanning en houd deze positie gedurende de opgegeven tijd.
Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: