Afvallen tijdens de zwangerschap zonder de baby te schaden – diĆ«ten, verboden voedsel en oefeningen

Juist gewichtsverlies tijdens de zwangerschap moet volledig in evenwicht zijn door de selectie van producten en effectieve oefeningen om de ongeboren baby niet te schaden. Het wordt aanbevolen dat u uw arts raadpleegt voordat u de procedure start en nagaat of er contra-indicaties zijn voor fysieke activiteit en een caloriearm dieet.

Is het mogelijk om tijdens de zwangerschap af te vallen?

Het percentage zwaarlijvige mensen groeit, ook zwangere vrouwen vallen onder deze groep. Artsen die eerder categorisch verklaarden dat het niet is toegestaan ā€‹ā€‹om af te vallen, zijn het erover eens dat afvallen tijdens de zwangerschap een normale praktijk is die de zwangerschap niet verstoort. In dit geval moet ervoor worden gezorgd dat het kind kilo’s toevoegt en het gewicht van de moeder afneemt.

In sommige gevallen is afvallen een noodzakelijke maatregel om de toestand van de moeder te verlichten. Een vrouw met overgewicht is veel moeilijker om haar positie te verdragen. Ze lijdt aan de ontwikkeling van oedeem, toxicose, hoge bloeddruk, stemmingswisselingen. Om het juiste systeem te kiezen om af te vallen tijdens de zwangerschap, moet u twee artsen raadplegen – een voedingsdeskundige en een gynaecoloog.

Hoe af te vallen een zwangere vrouw

Het is veel eenvoudiger als een vrouw vĆ³Ć³r de zwangerschap een gezonde levensstijl aanhield, dan kan ze gemakkelijk voedselbeperkingen observeren. Gewichtsverlies voor zwangere vrouwen moet gebaseerd zijn op de aanbevelingen van de arts met betrekking tot het dieet. Gedurende de hele periode van het dragen van een baby wordt het als normaal beschouwd als een vrouw ongeveer 11-16 kg weegt. Dit is inclusief gewicht:

  • foetus – 3-3,5 kg;

  • placenta – 5-6,5 kg;
  • vruchtwater – 0,6-1 kg;
  • vetweefsel – 3-5 kg.

De massa van de borstklieren, baarmoederweefsels en het volume van circulerend bloed neemt toe. Voor de juiste berekening van de wekelijkse verhoging moet u weten hoeveel de aanstaande moeder woog voor aanvang van de zwangerschap. Met vroege registratie is het gemakkelijker om erachter te komen wanneer het gewicht begint te stijgen en de norm overschrijdt. Om een ā€‹ā€‹dieet correct te maken, moet u rekening houden met de menstruatie en de ziekte van de zwangere.

Zwanger meisje dat salade eet

In 1 trimester

In de eerste weken van de zwangerschap is afvallen toegestaan ā€‹ā€‹volgens het gebruikelijke schema. Na 8 weken beginnen symptomen zoals misselijkheid, een verandering in smaakvoorkeuren te verschijnen. Op dit moment is het erg moeilijk om te herstellen, dus een klein gewichtsverlies tijdens de zwangerschap in het eerste trimester, dat optreedt als gevolg van toxicose, wordt als normaal beschouwd. Als de aanstaande moeder tijdens de zwangerschap geen overlast ervaart, kunt u doorgaan met het eten van de gebruikelijke gerechten, snacks elimineren en uzelf regelmatig wegen.

In het tweede trimester

Het tweede trimester komt uit de 14e week. De toename op dit moment van de zwangerschap per week zou ongeveer 500-800 g moeten bedragen, als dit meer is, zal het gewicht van de vrouw toenemen. Er is kortademigheid, zwaar gevoel in de benen, het wordt moeilijk om dagelijkse wandelingen te maken. In dit stadium moet u een voedingsdeskundige raadplegen en ontdekken hoe u kunt afvallen tijdens het trimester van de zwangerschap 2. Simpele regels helpen bij het verminderen van wekelijkse winst en afvallen:

  1. Neem 5-6 keer per dag voedsel in porties van 150-200 g.

  2. Sluit koffie en cacao uit, vervang ze door kruidenthee, vruchtendranken, natuurlijke sappen.
  3. In plaats van snoep zijn er gedroogd fruit, gekonfijt fruit, marmelade, gelei.
  4. Liever grof rogge of havermoutbrood.
  5. Voeg meer groenten toe aan het menu en beperk de consumptie van aardappelen tot 1 keer per dag.
  6. Vermijd gefrituurd, gerookt voedsel, gestoofd, gekookt, gestoomd, gebakken.
  7. Drink gedurende de dag minstens 1,5 liter schoon water.
  8. Voer eenvoudige fysieke oefeningen uit, loop.

In 3 trimester

Van 28 tot 40 weken groeit de foetus actief en is de gewichtstoename sneller. Een vrouw moet de regelmatige afgifte van de darmen en de blaas controleren. Als vocht en ontlasting zich ophopen in het lichaam van de zwangere vrouw, zal dit leiden tot oedeem, de opeenhoping van extra kilo’s. U moet zich houden aan het gebruikelijke dieet, vaker rusten, de aanbevelingen volgen voor gewichtsverlies die door uw arts zijn voorgeschreven.

Zwanger meisje dat oefeningen doet

Zwanger afvallen zonder de baby te schaden

Om de baby niet te schaden tijdens het afvallen en om gezondheidscomplicaties te krijgen, moet u zorgvuldig een dieet opstellen, inclusief voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamines. Een zwangere vrouw moet drinken:

  • sporenelementen: jodium, calcium, ijzer, magnesium;

  • vitamines: E, A, PP, C, B;
  • vezel;
  • eiwitten
  • koolhydraten.

Als alle componenten op het menu aanwezig zijn in plaats van junkfood, dan zullen ze daarom de vraag van veel vrouwen ten goede komen of het mogelijk is om tijdens de zwangerschap af te vallen zonder het kind te schaden, reageren artsen positief. Matige fysieke activiteit is ook goed voor de gezondheid. Trainen onder toezicht van een specialist helpt de spierspanning te behouden.

Zwangerschapsdieet voor gewichtsverlies

Het juiste dieet tijdens de zwangerschap voor gewichtsverlies voorziet in de dagelijkse behoefte van de moeder en de foetus aan vitamines. Caloriearm dieet wordt niet aanbevolen om te verminderen, het is beter om porties klein te maken. Zorg ervoor dat u dergelijke producten opneemt in het zwangere menu:

  • vlees;

  • groenten: kool, paprika, tomaten, aubergine;
  • vis;
  • eieren
  • noten
  • kefir en melk;
  • noten
  • granen: boekweit, bruine rijst, havermout, gerst.

De balans tussen eiwit, vet en koolhydraten of BJU moet in acht worden genomen:

  • eiwitten – 110-135 g;

  • vetten – 25-30 g;
  • koolhydraten – 200-240 g.

Koolhydraatrijke voedingsmiddelen worden bij het ontbijt gegeten. Kies voor de lunch eiwitrijk voedsel, in plaats van een stevig diner, wordt het aanbevolen om een ā€‹ā€‹glas kefir te drinken of een salade te eten. Het is onmogelijk om vleesgerechten uit de voeding uit te sluiten, omdat dit de oorzaak wordt van het optreden van bloedarmoede bij een zwangere vrouw. U kunt voedingssystemen gebruiken die veilig zijn tijdens de zwangerschap. Het aantal kilo’s op het Ducan dieet, vlees, zoutvrij, is flink verminderd. Vastendagen helpen je om af te vallen. EĆ©n product wordt gedurende de dag geselecteerd en geconsumeerd – rode vis, appels, kwark, selderij.

Ongepelde rijst in een diepe plaat

Zwangerschap Gewichtsverlies Oefeningen

Fitnesscentra zijn gereserveerd voor speciale lessen. Vrouwen worden gegroepeerd op tijd om oefeningen voor gewichtsverlies uit te voeren. Een voorwaarde is om een ā€‹ā€‹arts te raadplegen. U kunt de lessen zelf kiezen, naar uw gevoelens luisteren en niet overmatig veel belasting gebruiken. Het meest effectief zijn:

  1. Yoga. Het complex bevat statische asana’s met een goede ademhaling. Als u de aanbevelingen van de trainer opvolgt, zal het afvallen tijdens de zwangerschap snel gebeuren.

  2. Zwemmen. Actieve wateraerobics is gecontra-indiceerd voor zwangere vrouwen, maar u kunt in het zwembad zwemmen onder begeleiding van een instructeur.
  3. Wandelen. Dit type training tijdens de zwangerschap omvat buitenwandelingen en loopbandoefeningen met een gereguleerde lage snelheid..
  4. Fitball lessen. Ze helpen bij het uitvoeren van trainingen om af te vallen, verminderen de belasting van de wervelkolom en bereiden zich voor op de bevalling.

$ 1

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: