Afzonderlijke voeding voor gewichtsverlies: menu en producttabel

Een apart menu voor snel en effectief afvallen is gebaseerd op een speciale tabel met productcombinaties. De effectiviteit van het dieet wordt rechtstreeks beĆÆnvloed door de naleving van al zijn regels. De afzonderlijke stroomcyclus is ontworpen voor een periode van 30 dagen – anders wordt het gewenste effect niet bereikt.

De essentie en regels van afzonderlijke voeding

De hoge efficiƫntie van het dieet wordt bereikt dankzij de geplande maaltijden per uur, bestaande uit strikt gedefinieerde producten, geselecteerd volgens het principe van compatibiliteit. Ophoping van gifstoffen en gifstoffen in de darm komt niet voor. Dit zijn de belangrijkste principes van afzonderlijke voeding:

  1. De compatibiliteitstabel gebruiken bij het samenstellen van het menu. Correcte combinaties worden perfect opgenomen, overbelast het spijsverteringskanaal niet.
  2. Eenvoudige gerechten koken. De kleinere hoeveelheid ingrediƫnten in het eindproduct wordt beter opgenomen door het spijsverteringsstelsel..
  3. Tijdsintervallen tussen maaltijden. Het lichaam heeft tijd nodig om voedsel te verteren. Daarom moet er bijvoorbeeld tussen lunch en afternoon tea een pauze van 2-3 uur worden gemaakt. Sta geen te lange intervallen toe.
  4. Fysieke activiteit. Oefening draagt ā€‹ā€‹ook bij aan gewichtsverlies en versnelt gewichtsverlies..
  5. Gratis gebruik van bepaalde voedingsmiddelen. Waterig fruit en groene groenten mogen tussendoor in kleine porties eten, bijvoorbeeld afternoontea en diner. Het kan meloen, komkommer of watermeloen zijn.
  6. Darmreiniging voor het dieet. Voor 2-3 start van de cursus moet het lichaam worden voorbereid door vastendagen te regelen.
  7. Minimale warmtebehandeling. Na lang koken verliezen veel voedingsmiddelen hun voedingswaarde en worden voedingsstoffen vernietigd..
  8. Duur van het dieet, herhaling van de cyclus. Het verloop van fractionele voeding duurt 30-90 dagen. In geval van overtreding van het regime moet het dieet helemaal opnieuw worden gestart (2-3 dagen vasten). Het wordt aanbevolen om de cursus te herhalen met een interval van minimaal 3 maanden.

Een belangrijk onderdeel van het dieet is de indeling van dagen naar soort voedsel. Dit onderscheid helpt het lichaam voedsel beter te absorberen en de belasting van het spijsverteringskanaal wordt verminderd. Het dieet moet bestaan ā€‹ā€‹uit een cyclus van vier dagen:

  1. Eiwit. Een cyclus begint er altijd mee. Het grootste deel van het menu bestaat uit dierlijke eiwitten gecombineerd met eenvoudige verse groene groenten.
  2. Zetmeelrijk. Het dagmenu bestaat uit aardappelen, peulvruchten, pap op het water.
  3. Koolhydraat. Dessert dag. Je kunt chocolade, lichte desserts, pasta, etc. eten..
  4. Vitamine. De caloriearmste dag, waarvan het menu bestaat uit fruit, waterige groenten, noten, gekonfijt fruit.

Afzonderlijk voedsel

Product Compatibiliteitstabel

Gebruikt om het juiste menu te maken, geschikt voor de basisprincipes van een fractioneel dieet. De compatibiliteitstabel voor afzonderlijke maaltijden bevat de volgende notatie:

  • 1 … 16 – groepsnummers voor compatibiliteit compatibiliteit (zowel horizontaal als verticaal)
  • “*” – een cel met herhalende posities;
  • “-” is een slechte combinatie die niet kan worden gebruikt;
  • “0” is een neutrale combinatie;
  • “+” Optimale combinatie van producten.

Voor een goed gebruik van de tabel moet u de aantallen voedselgroepen uit de eerste kolom en de eerste rij vergelijken, die bij de volgende maaltijd worden opgenomen. Op een eiwitdag kun je dus gekookte kippenborst (positie nummer 1) eten met een salade van groene groenten (positie nummer 10). Deze combinatie wordt in de tabel gemarkeerd met het symbool “+” en is optimaal. Integendeel, het is verboden pap (nr. 7) in melk (nr. 12) te koken, wat wordt aangegeven door het “-” teken.

Productgroepnummer

Productgroepnaam

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

elf

12

dertien

14

vijftien

zestien

1

Vlees, vis, gevogelte

*

+

0

2

Granen, bonen

*

0

+

+

+

+

0

3

Boter, room

0

*

0

+

+

+

+

0

0

4

Zure room

+

0

*

0

+

+

0

+

+

+

0

0

5

Plantaardige olie

+

0

*

+

+

0

+

+

+

6

Suiker, suikerproducten

*

+

7

Brood, ontbijtgranen, aardappelen

0

+

+

+

*

+

+

0

0

8

Zure vruchten, tomaten

+

+

+

*

0

+

0

0

+

+

9

Zoet fruit, gedroogd fruit

0

0

0

*

+

0

0

+

0

10

Groene groente

+

+

+

+

+

+

+

+

+

*

+

+

+

+

+

elf

Zetmeelrijke groenten

0

+

+

+

+

+

0

0

+

*

0

+

+

0

+

12

Melk

0

0

0

*

dertien

Kwark

+

0

+

+

+

*

+

+

14

Kaas

0

0

0

+

+

+

+

*

0

vijftien

Eieren

0

+

0

*

zestien

Noten

0

+

0

+

0

+

+

+

0

*

Groentesalade

Menu Design Principles

Afzonderlijke voeding voor gewichtsverlies helpt alleen als u de aanbevelingen voor een combinatie van producten volgt. De onderstaande tabel toont het voedsel dat op bepaalde dagen van de cyclus niet kan worden geconsumeerd:

Dag

Verboden producten

Eiwit

Granen, boter, plantaardige vetten, suiker, zetmeelrijke groenten, fruit, noten.

Zetmeelrijk

Suiker, dierlijke eiwitten, zuur fruit, tomaten, zuivelproducten.

Koolhydraat

Vlees, zeevruchten, kaas, noten.

Vitamine

Zetmeelrijke groenten, granen, alle eiwitten.

Menu

Vooraf moet een voedingsplan worden opgesteld, waarbij wordt gestreefd naar maximale diversiteit, met inachtneming van de regels in de compatibiliteitstabel. Hier is een voorbeeld van een 4-daags menu:

Dagnummer

Ontbijt

Lunch

Avondeten

High tea

Avondeten

1

Gekookte eieren, sla

Gestoofde kipfilet met courgette, groene thee

Gekookte magere vis, komkommersalade, selderij en kruiden

Groene appel

Omelet, verse komkommer

2

Rijstpap op het water

Sneetje ontbijtgranen brood

Boekweitpap op een groentebouillon, verse komkommer

Banaan

Gekookte aardappelen, noten

3

Havermout op het water

Taart

Tomatenpuree Pasta

Muesli met kefir

Pure chocolade

4

Hele peer

Oranje, een handvol noten

Salade van tomaten, groene uien, komkommers

Rozijnen, pruimen

2 appels

Meisje met een klok gemaakt van boodschappen

Recepten

Strikte naleving van een dieet betekent niet dat heerlijke gerechten worden afgewezen. Recepten afgestemd op productcompatibiliteitsregels:

  1. Gestoofde kip met groenten. Spoel een halve kilo kip af, maak schoon van vet, films. Snijd in kleine stukjes van willekeurige vorm. Spoel de middelste courgette af, snijd de uiteinden af, pel de schiller of het mes, hak het vruchtvlees in blokjes. Spoel 200 g pekingkool af, hak ze in stukken. Schil, was en snijd 300 g aardappelen in blokjes. Combineer alle voorbereide componenten in een pan, giet een half glas gekookt water, stoof de schaal, zet op middelhoog vuur en dek de pan af met een deksel, 40-50 minuten.
  2. Groene salade met een ei. Kook 3-4 kippeneieren, snijd ze in een kubus en verwijder de schaal. Was 100 g ijsbergsla, scheur met de hand of hak ze met schijven. Spoel de verse komkommers, scheid de uiteinden, rasp ze met rietjes op een grove rasp. Spoel een bosje dille af, snijd de stengels, hak de groenten fijn. Combineer de voorbereide ingrediƫnten, voer 2 el in. l roer yoghurt.

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiƫnt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: