Appels eten voor gewichtsverlies en dieet

Nuttig caloriearm fruit maakt je taille slanker en je lichaam gezonder. Appels geven een snel gevoel van volheid. Ze kunnen worden gebakken, vers worden gegeten, worden toegevoegd aan salades en worden gebruikt voor desserts en hoofdgerechten. Fruit op zich verbrandt geen lichaamsvet, maar als onderdeel van een uitgebalanceerd dieet dragen ze bij aan gewichtsverlies..

De voordelen van appels om af te vallen

Nuttige eigenschappen van appel

Fruit – een opslagplaats van nuttige stoffen die de gezondheid van het lichaam ondersteunen, de jeugd verlengen. Onder hen zijn mineralen: magnesium, kalium, calcium, fosfor, natrium, ijzer. De huid bevat veel krachtige antioxidanten (vitamine A en C). Ze beschermen cellen tegen schade..

Bij een tekort aan voedingsstoffen zal het dieet de gezondheid verslechteren. Appels bevatten bijna alle vitamines van groep B. Dit zijn B1 (thiamine), B2 (riboflavine), B3 (PP of nicotinezuur), B5, B6, B7 (H of biotine), B9 (foliumzuur). Ze zijn essentieel voor het cellulaire metabolisme..

Appels op een dieet bieden letterlijk gezondheid op celniveau.

Heb een laag caloriegehalte

100 gram fruit bevat slechts 52 calorieën. Appels bestaan ​​voor 80% uit water. Sappig vlees vult de maag en stilligt kort de honger.

Monodiet is een dieet van appels om meerdere dagen af ​​te vallen. Met deze optie kunt u snel afvallen, maar is niet geschikt voor mensen met aandoeningen van het maagdarmkanaal (gastritis, maagzweer). Als de gezondheid het toelaat, kunt u het gewichtsverlies versnellen door vastendagen te regelen. Dit is een spaarzamere voedseloptie vergeleken met een lang mono-dieet..

Rijk aan vezels

De voordelen van appels van verschillende variëteiten

Voedingsvezels verzadigen snel. De dagelijkse vezels voor een volwassene zijn 30-50 gram. Een middelgrote appel bevat 4 gram vezels. De helft is pectine. Bij contact met de vloeistof lossen de vezels op in de maag en zwellen ze op als gelei. Een persoon voelt zich vol en zijn darmen worden voorzichtig gereinigd.

De schil bevat een grote hoeveelheid onoplosbare vezels. Ze reinigen de darmen als een stijve borstel en verlichten constipatie. Onder de bijwerkingen van onoplosbare vezels zijn verhoogde gasvorming, versnelde darmcontractie, tot diarree. Bij een verminderde spijsvertering kunt u een dieet niet volledig opbouwen op voedingsmiddelen met een hoog gehalte aan grove vezels. Het roosteren van appels vermindert in dit geval de belasting van het spijsverteringskanaal.

Oplosbare en onoplosbare vezels verminderen het niveau van “slechte” cholesterol in het bloed.

Dit is de preventie van atherosclerose – de oorzaken van beroertes, hartaanvallen. Vezel levert fruit met een lage glycemische index, zodat mensen met diabetes gewicht kunnen verliezen op appels.

Verbeter de spijsvertering

Appelvruchten hebben een positieve invloed op alle organen die betrokken zijn bij de vertering van voedsel. Ze versnellen de productie van maagsap. Fruit verhoogt de galproductie, die in de dunne darm voedsel afbreekt tot sporenelementen. Eet een paar uur na een stevige maaltijd fruit – dit zal de spijsvertering vergemakkelijken. Appels reinigen de darmen, behouden de gunstige microflora.

Afvallen met appels

Als fruitdieet effectief was, moet je junkfood verlaten: fast food, gebakken goederen, vet en geraffineerd voedsel, suiker. Eet voor de maaltijd fruit, puree of vers geperst sap. Dus je vult de maag, eet minder, en het totale caloriegehalte van één maaltijd zal afnemen.

Na het eten eten appels na 1,5-2 uur om fermentatie te voorkomen.

Voedingsregels

Gebakken appels

Kies voor gewichtsverlies zure of zoetzure vruchten. Zoete soorten hebben meer kilocalorieën. Drink minimaal 2 liter puur natuurlijk water. Het is nodig voor het oplossen van vezels, vult de maag, verlicht hongeraanvallen, verwijdert gifstoffen uit het lichaam.

De vruchten van de appelboom zijn korte tijd verzadigd en verhogen vervolgens de eetlust, dus u moet vaak eten, maar in kleine porties. De laatste maaltijd mag niet later dan 4 uur voor het slapen gaan zijn.

Appels eten om af te vallen

  1. Met schil. Door het te reinigen, verwijdert u onoplosbare vezels, veel vitamines, mineralen.

  2. Suikervrij. Na een tijdje na het overschakelen op de juiste voeding, worden de smaakpapillen gereinigd en begin je de zoetheid van de vrucht te voelen..
  3. Met boter of zure room. Sommige vitamines worden beter opgenomen in de aanwezigheid van vetten. Voeg een halve theelepel gezonde ongeraffineerde olie (lijnzaad, olijfolie) of zure room toe aan de geraspte appel.
  4. Gebakken. Dit is een optie voor mensen met darmproblemen..

Apple dieet

De voordelen van pectine

Voedingsdeskundigen (specialisten die het effect van voedsel op het menselijk lichaam bestuderen) hebben een verbazingwekkend feit ontdekt. Pectine kan het caloriegehalte van andere producten verlagen..

Een appeldieet van ongeveer 100 kilocalorieën verlaagt de energiewaarde van ander voedsel dat per dag wordt gegeten.

3 regels voor mono-dieet op appels:

  1. Moet van korte duur zijn. Anders krijgt het lichaam niet de benodigde stoffen binnen, zal de gezondheid achteruitgaan. Ideaal – twee tot drie vrije dagen.

  2. Alleen geschikt voor mensen met een perfecte gezondheid. Met eventuele schendingen van de werking van het spijsverteringsstelsel kunnen fruit alleen een aanvulling zijn op een dieet.
  3. Alleen geschikt voor mensen die voedselbeperkingen goed verdragen.. Anders zullen de verloren kilo’s snel terugkeren na terugkeer naar uw gebruikelijke dieet.

Het dieet is beter, hoe dichter het bij een gevarieerd, voedzaam dieet komt. U vermijdt dus psychologische stress als gevolg van beperkingen en handhaaft de gezondheid.

Menu

Salade met wortelen, appels, kruiden en olijfolie

Het dieet bevat dagelijks 5-6 vruchten. Appels zijn een geweldig dieetproduct, maar verhogen de eetlust..

Eiwitten, vetten en complexe koolhydraten in een gevarieerd dieet zullen je honger stillen, maar het gewicht zal afnemen door minder calorieën.

Menu voor 5 dagen:

  1. Apple dag – fruit kan onbeperkt worden gegeten. Van drankjes kun je alleen water en thee drinken zonder suiker.

  2. Ontbijt – 1 appel, 1 kopje vetvrije kefir. Avondeten – salade met wortelen, appels, kruiden en olijfolie. Avondeten – 2 appels.
  3. Ontbijt – 1 appel, een sneetje volkoren brood, gebakken eieren. Avondeten – 2 appels, salade met komkommers, tomaten en olijfolie. Snack – 1 kopje magere yoghurt. Avondeten – 2 appels, linzensoep, kalkoen, broccoli en spekensalade
  4. Ontbijt – 1 kopje appelkool-smoothie. Avondeten – 2 appels, gegrilde groenten. Snack – 1 sinaasappel (in de winter) of een beetje watermeloen (in de zomer), een glas groene thee. Avondeten – 2 appels, groentesalade, vers geperst sap van selderij en bieten.
  5. Ontbijt – 2 appels, 1 gekookt ei, 1 kopje pompoensap. Avondeten – 1 appel, gegrilde groenten, soep met gierst en groene uien. Snack – 2 amandelen, 1 perzik. Avondeten – 2 appels, in de oven gebakken vis met bonen en asperges.

Groenten en fruit kunnen worden gecombineerd, vervangen door andere, afhankelijk van het seizoen en persoonlijke smaak. Serveren mag niet meer zijn dan 200-250 g. Hongerig, drink water of eet fruit.

Toegestane producten

Fruit met weinig suiker

Bij het afvallen zijn groenten en fruit met een laag suikergehalte nuttig. Perziken, druiven dragen bij aan obesitas. Ze zijn alleen toegestaan ​​met zorgvuldige controle van de hoeveelheid. Groene groenten, kruiden (spinazie, peterselie, rucola) zijn een bron van voedingsstoffen die aan smoothies kunnen worden toegevoegd. Gebruik olijfolie van oliën.

Geef de voorkeur aan magere zuivelproducten. Gun jezelf met een sterk hongergevoel een glas kefir. Drink het zo lang mogelijk in kleine slokjes.

Het is een geheim om ’s nachts niet te veel te eten, wanneer het het moeilijkst is om met eetlust te worstelen.

Dieetvoeding kan worden gediversifieerd:

  • vis (kabeljauw, heek, koolvis, karper);

  • gevogelte (kip zonder vel, kalkoen);
  • rundvlees;
  • kip, kwarteleitjes;
  • volle granen (brood, pasta van durumtarwe);
  • champignons.

Verboden producten

  • suiker en snoep;

  • vet vlees en vis;
  • bakkerijproducten;
  • koolzuurhoudende dranken, bewaar sappen;
  • aardappelen;
  • gebakken en vette gerechten, reuzel, boter, kokosolie;
  • mayonaise en sauzen ervan;
  • alcohol.

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiënt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Appels eten voor gewichtsverlies en dieet
Acrylaatkitten: eigenschappen en reikwijdte