Boekweit dieet met kefir – menu voor 7 dagen. Recensies van afgevallen mensen en de resultaten van een boekweitdieet met foto

De meeste diëten die een of twee nuttige componenten in hun dieet bevatten, zijn moeilijk te volgen, kunnen een onbalans van voedingsstoffen in het lichaam veroorzaken en geven geen goed gevoel van verzadiging. Het boekweitdieet met kefir heeft het tegenovergestelde effect: de effectiviteit en voordelen ervan zijn herhaaldelijk bevestigd door voedingsdeskundigen. Dit dieet is gemakkelijk te verdragen, is er geen gevoel van honger, is er een constant gevoel van verzadiging en lichtheid door het hele lichaam.

De voordelen van boekweitdieet met kefir voor gewichtsverlies

Boekweitpap en kefir zijn op zichzelf nuttig, maar samen zijn ze een ideaal platform geworden voor een dieet dat stoffen bevat die nodig zijn voor het lichaam. Boekweit is een onmisbare bron van vezels, plantaardig eiwit, dat de juiste hoeveelheid energie geeft, de honger verlicht en de vernietiging van spierweefsel voorkomt. Kefir bevat ook een belangrijk element voor de normale werking van het lichaam – calcium. Het bevat dierlijke eiwitten die de natuurlijke microflora van de maag behouden..

Boekweit en kefir zijn de belangrijkste elementen van het dieet

 Door deze eigenschappen schaadt het dieet de gezondheid niet en zorgt het voor de nodige hoeveelheid energie. Deze voedingsmethode is niet alleen nuttig om af te vallen, maar ook voor mensen die hun gezondheid bewaken. Hier zijn een paar andere gunstige effecten die bij een dieet horen:

  • Boekweit met kefir helpt de bloeddruk te normaliseren, vooral bij mensen met hypertensie. Helpt bij het elimineren van giftige stoffen en vrije radicalen.
  • Verbetert het proces van het maagdarmkanaal, ondersteunt normale bacteriële microflora. Voorkomt het optreden van anemie.
  • Verlaagt de uitscheidingsprocessen van de talgklieren. Normaliseert de leverfunctie.
  • Helpt het werk van de galblaas.
  • Vermindert de belasting van de nieren, voorkomt het verschijnen van zand, zouten erin en de blaas.
  • Weerstaat de processen van rottend voedsel in de darm.
  • Verwijdert zwelling.
  •  Voorkomt het verschijnen van ontstekingsprocessen in het urogenitale systeem.

Handige boekweit met kefir

De voordelen van het kefir-boekweitdieet zijn te danken aan het hoge gehalte aan B-vitamines (B1, B2, B6, B12), A, P, aminozuren, sporenelementen zoals magnesium, calcium, zink, jodium, ijzer, fosfor, etc. Ondanks de onmiskenbare voordelen hiervan soort voedsel, moet u altijd een arts raadplegen voordat u met een dieet begint dat ongeveer 10 dagen duurt.

Dieetregels

Om het gewenste resultaat te bereiken, het lichaam niet te schaden en gewichtsverlies te vergemakkelijken, moet u zich houden aan een aantal dwingende voorschriften voor voedingsclaims.

  • Boekweit en kefir zijn de enige producten aanvaardbaar is voor consumptie. Je moet pap koken zonder zout, kruiden, olie te gebruiken. Meer spaarzame opties voor een boekweitdieet kunnen het gebruik van bepaalde groenten en fruit omvatten, maar in dit geval zal de effectiviteit lager zijn.

Een vereenvoudigde versie van het dieet met groene appels

  •  Boekweit mag onbeperkt worden geconsumeerd als er honger optreedt. Als het dieet geportioneerd is, met een ernstig gebrek aan voedsel, moet u nog een portie pap eten, anders bestaat het risico van “breken”.
  •  Kefir mag niet meer dan één liter per dag worden gedronken. Drinkt het product dertig minuten voor een maaltijd of dertig minuten erna. Als dit dieet te zwaar is, is het toegestaan ​​boekweit met kefir te drinken.
  •  De laatste maaltijd moet vier uur voor het slapengaan plaatsvinden – dit zal helpen om voedsel goed te assimileren, brandend maagzuur te voorkomen en de belasting van de alvleesklier te verminderen. Een uur voor het slapengaan mag men een glas kefir drinken.
  • Het volume vloeistof dat per dag moet worden geconsumeerd: 1,5-2 liter.
  • Zorg ervoor dat u multivitaminen tijdens het dieet, waarin de micronutriënten die ontbreken in boekweit en kefir zal een aanvulling.
  •  In overeenstemming met het dieet is het noodzakelijk om fysieke oefeningen te doen, zodat de huid geen elasticiteit verliest. Stress mag niet te sterk zijn – het kan het lichaam leegmaken. Het wordt aanbevolen om cosmetica te gebruiken die de huidskleur en elasticiteit verhogen..

Fysieke activiteit met kefir-boekweitdieet

Met de strikte naleving van alle regels en richtlijnen kan het gewichtsverlies variëren van drie en een half tot tien kilogram. Afzonderlijk is het vermeldenswaard de “uitweg” van een dergelijk dieet. In geen geval mag u onmiddellijk vet, gefrituurd voedsel eten. Na enkele dagen van dit dieet, zou u moeten ontbijten met magere kwark met volkoren brood en een lichte salade met olijfolie bereiden voor de lunch. De tweede inname is toegestaan ​​voor mager vlees (niet meer dan 200 g) of vis (tot 150 g). Voor het avondeten zijn 150 g pap en een glas kefir in 30 minuten geschikt. De volgende dagen moet u geleidelijk beginnen met het introduceren van soepen, fruit, peulvruchten, enz..

Boekweit met groenten bij het verlaten van het dieet

Boekweit Dieet Recept

Om boekweitdieet te helpen af ​​te vallen, moet je boekweit op een bepaalde manier koken zonder verlies van voedingsstoffen. Er zijn twee populaire manieren om boekweit te maken. De eerste manier om te koken:

  1. Boekweit spoelen met koud water, spoelen met kokend water.
  2. Giet een glas boekweit in de pan, giet heet water in een verhouding van één tot twee.
  3. Sluit de pan met een deksel, wikkel hem in een warme deken of deken.
  4. ‘S Nachts of 8-9 uur zetten.

Bekijk de video, die in detail beschrijft hoe je pap kookt voor een kefir-boekweitdieet:

De tweede methode voor het koken van boekweit, die een meer “gekookte” en bekende smaak zal opleveren. Hoe koken:

  1. Boekweit spoelen met water, spoelen met kokend water.
  2. Giet een half glas ontbijtgranen met twee glazen schoon water.
  3. Zet op het vuur, breng aan de kook.
  4. Draai het gas dicht, dek af, wikkel het in met een handdoek of deken en laat drie uur staan.

In de regel is één glas boekweit voldoende voor een dag, als je een sterk hongergevoel voelt, kun je anderhalve bril zetten.

Tweede kookmethode

Het hoofdgerecht van het kefir-boekweitdieetmenu is boekweitpap. Het kan de hele dag in drie doses of in kleine porties (5-6 keer) worden gebruikt. Het ontbijt moet licht zijn (ongeveer 100 g afgewerkte boekweit), waarna een glas kefir wordt gedronken. Voor de lunch – 200 g boekweit, na een glas water. Diner is hetzelfde als ontbijt. In een vereenvoudigde versie kan het ontbijt worden aangevuld met een groene appel en lunch met een lichte groentesalade. Tussen de maaltijden wordt kefir gedronken (niet meer dan 1 liter per dag). De eerste dagen van het dieet, evenals de onmogelijkheid om kant-en-klaar boekweit “droog” te eten, mogen boekweit mengen met kefir, maar er moet aan worden herinnerd dat elke aanvulling van het dieet met andere producten of gelijktijdig gebruik met een drankje zal bijdragen tot minder gewichtsverlies.

Gekookte boekweitpap met kefir

Contra-indicaties

Het dieet, waarvan de basis boekweitpap en kefir is, heeft verschillende contra-indicaties:

  • Alle ziekten van het spijsverteringssysteem die na het volgen van dit dieet kunnen verergeren (verminderde leverfunctie, maagdarmkanaal);
  • Lage bloeddruk;
  • Laag hemoglobine;
  • Zwangerschap en borstvoeding.

Afvallen op resultaten

Foto’s voor en na afvallen

Voor en na boekweitdieet

Boekweit Gewichtsverliesmeisjes

Gewichtsverlies resultaat

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiënt.

Beoordeel artikel
( Nog geen beoordelingen )
Delen met vrienden
Aanbevelingen en advies op elk gebied van het leven
Voeg een reactie toe

Door op de knop "Reactie verzenden" te klikken, ga ik akkoord met de verwerking van persoonlijke gegevens en accepteer ik het privacybeleid