Boekweitdieet voor 14 dagen – menu. Gewichtsverlies van boekweit in 2 weken met fotoresultaten en recensies

Vrouwen stellen vaak een doel: afvallen in korte tijd. Boekweitdieet voor snel gewichtsverlies is een effectieve methode om slanker te worden, uiteindelijk in slechts 2 weken 12 kg kwijt te raken en tegelijkertijd de darmen schoon te maken, slakvorming te verminderen.

Afvallen met boekweit

Bij het kiezen van een dergelijk voedingssysteem is het dieet beperkt tot 3-4 gerechten en wordt boekweit de basis. Dit is een caloriearm product (ongeveer 70-170 kcal / 100 g), waarvan de voedingswaarde varieert van de bereidingswijze. Gewichtsverlies met boekweit is snel, effectief en voordelig, want naast het wegwerken van extra kilo’s, normaliseert het lichaam het spijsverteringsstelsel en activeert het de stofwisseling. De waardevolle eigenschappen van granen zijn hier niet toe beperkt..

Boekweit voordelen

Mensen eten al sinds hun kindertijd zo’n pap, ze denken gewoon niet hoeveel het lichaam het op welke leeftijd dan ook nodig heeft. De gunstige eigenschappen van boekweit zijn moeilijk te overschatten, omdat het een effectief hulpmiddel is in de strijd tegen slakvorming in het maag-darmkanaal, een goede gelegenheid om het hemoglobinegehalte in het bloed op een betaalbare en smakelijke manier te verhogen..

Andere eigenschappen van het natuurlijke product:

  • een compleet dieet met een beperkt assortiment producten;
  • hoog gehalte aan B-vitamines, calcium, magnesium, ijzer, kalium, plantaardig eiwit.
  • een gevoel van verzadiging met minimale porties;
  • verbetering van de systemische circulatie, controle van cholesterol en bloeddruk in het bloed;
  • verlenging van de remissieperiode bij chronische maagaandoeningen;
  • profylaxe van kankercellen;
  • strijd tegen chronische vermoeidheid en stress;
  • afname van wallen, normalisatie van de nieren, lever;
  • het immuunsysteem versterken;
  • definitieve verwijdering van cellulitis;
  • verbetering van de conditie van de huid, het gezicht;
  • effectieve reiniging van bloedvaten, waardoor de doorlaatbaarheid van vaatwanden toeneemt;
  • afname van het maagvolume;
  • preventie van spataderen, atherosclerose.

Boekweit

Hoe boekweit te koken voor een dieet

Als er geen medische contra-indicaties zijn en er voor een boekweitdieet wordt gekozen, is het belangrijk om te weten hoe dit product op de juiste manier moet worden voorbereid op de productieve verwijdering van overgewicht en gezondheidsproblemen. Je hoeft alleen boekweit te maken en hiervoor gebruik je de verhoudingen van granen en kokend water – 2: 1. Het is ten strengste verboden zout, kruiden, plantaardige olie, peper, smaakmakers en suiker toe te voegen. Dit is een basisregel, waarvan de overtreding het gewenste resultaat tenietdoet. Boekweitgrutten staan ​​onder een goed gesloten deksel tot ze volledig zijn afgekoeld en het water verdampt.

14 dagen boekweitdieet voor gewichtsverlies

Alleen het granen stomen en het gedurende 2 weken zo eten, betekent niet dat het resultaat zal zijn. De aanpak van het probleem van overgewicht is complex en het is vereist om volgens de instructies te handelen. Het kan geen kwaad om eerst een voedingsdeskundige te raadplegen. Dergelijke voeding valt meer in de categorie mono-dieet, maar kan ook worden gediversifieerd zonder afbreuk te doen aan het doel..

Een boekweitdieet gedurende 2 weken vereist de juiste bereiding van pap. Het dieetmenu sluit een aantal bekende gerechten uit met een hoog gehalte aan vet, complexe koolhydraten. Het resultaat is te verwachten als u het menu niet gedurende de hele periode van correctie van overgewicht schendt. Na het voltooien van het boekweitdieet op de weegschaal, kunt u min 12 kg zien, en dit is niet de limiet.

Hoeveel kunt u boekweit eten op een boekweitdieet

Als je voor zo’n mono-dieet hebt gekozen, moet je dieetvoeding vetarm, geportioneerd maken. De basis van het dagelijkse dieet is boekweitpap, dat tot 4 keer per dag in kleine porties mag worden geconsumeerd. De dagelijkse dosis is 500 gram ontbijtgranen, gestoomd met 1,5 liter kokend water. Om ervoor te zorgen dat het dieet op boekweitpap zo effectief mogelijk is en het gewenste resultaat oplevert, is het beter om de ontbijtgranen ’s avonds te bereiden en deze de volgende dag op het dagmenu op te nemen. Het wordt aanbevolen om een ​​dag een verse portie te bereiden en deze in de koelkast te bewaren om voedselvergiftiging te voorkomen.

Hoeveel kunt u afvallen met een boekweitdieet

Als u strikt volgens de instructies handelt, de toegestane hoeveelheid voedingsingrediënten in acht neemt en op elke mogelijke manier verboden voedsel vermijdt, kunt u gedurende 2 weken 12 kg boekweitgewicht verliezen zonder uw eigen gezondheid te schaden. Geleidelijk gewichtsverlies vindt plaats zonder honger, maar in het leven van afvallen moet een dieet absoluut aanwezig zijn. Veel volgers van het dieet waardeerden de hoge efficiëntie en waren in staat om het lichaam te verbeteren. Als je dit voer een maand verlengt, zullen de resultaten nog beter zijn, maar de belasting zal te hoog zijn.

Het meisje eet boekweitpap

Wat te eten met een boekweitdieet

Sommige producten worden de basis van mono-diëten, andere moeten volledig worden uitgesloten van het bijgewerkte menu. Als u zich aan het voedingssysteem houdt, is het belangrijk om van tevoren van een voedingsdeskundige te vernemen wat er mogelijk is op een ander boekweitdieet dan boekweit en welke reeds geliefde gerechten categorisch gecontra-indiceerd zijn voor een slanke en sierlijke taille. Bij de voorbereiding van het dieetmenu speelt een belangrijke rol, waaronder chronische ziekten in remissie. Gegeven hen, zult u bij benadering een mnu-dieet en preventief maken.

Dieet op kefir en boekweit

Dit is de meest voorkomende versie van het voorgestelde dieet. Boekweit in een aanvaardbare dagelijkse hoeveelheid kan effectief worden gecombineerd met magere kefir, die gekookte granen mag drinken of kan toevoegen om een ​​zuivelgerecht te creëren. Dit is een uitstekend ontbijt dat helpt om de spijsvertering te “starten” en de energiebron de hele dag te vergroten. Dieet kefir en boekweit – dit is 1 liter zure melk, 1 kopje ontbijtgranen voor het koken van boekweitpap. Om de spijsvertering te verbeteren, is het toegestaan ​​om rozijnen of gedroogd fruit toe te voegen aan het dieetgerecht, suiker is verboden.

Boekweit met sojasaus

Het gebruik van boekweitpap is nuttig en de combinatie met sojasaus is dubbel. Zo’n dieet zorgt niet alleen voor een snel gewichtsverlies, maar ook voor een gezond lichaam. Moderne voedingsdeskundigen bevelen deze combinatie ten zeerste aan. Boekweit met sojasaus voor gewichtsverlies omvat stomen of bakken op een bakplaat van het hoofdingrediënt. Hier is een voorbeeldmenu voor de week:

  1. Ontbijt: boekweit op het water, magere kwark of yoghurt, harde kaas.
  2. Lunch: 100 gram gekookt kalfsvlees, groene groenten.
  3. Snack: magere yoghurt, appel.
  4. Diner: boekweit met sojasaus (voeg naar smaak het tweede ingrediënt toe), groenten.

Boekweitdieet met melk

Vetarme zuivelproducten zijn 14 dagen niet verboden door het boekweitdieet, maar hun porties zijn beperkt. Je kunt magere kwark, kwark met een beperkt suikergehalte eten of kefir drinken. Ongezoete koffie, groene thee, rozenbottelbouillon met een uitgesproken diuretisch effect zijn ook toegestaan. Vooral het boekweitdieet met melk is populair, het belangrijkste is om het juiste hoofdgerechtrecept te kiezen. Dit is wat voedingsdeskundigen adviseren over correctie van overgewicht:

  1. Eet boekweit, giet het in magere melk. Drink ongezoete thee, gelei of koffie.
  2. Neem daarnaast multivitaminecomplexen en in het geval van algemene malaise – gebruik ongezoete appels, pure chocolade, kipfilet.
  3. Je kunt niet hard sporten, terwijl het aan te raden is om een ​​actieve levensstijl aan te houden.

Boekweitpap met melk

Boekweitdieetmenu voor 2 weken

Bij veelvuldig gebruik van boekweit kan een persoon die gewicht verliest, milt en depressie krijgen. Om dit te voorkomen, wordt aanbevolen om dieetrecepten af ​​te wisselen, zonder de hoofdregels voor het invoeren van voedingsvezels in het maagdarmkanaal te schenden. Een voorbeeldmenu van boekweitdieet voor 2 weken wordt hieronder beschreven. Dus de eerste 7 dagen moet je op deze manier eten:

  1. Op de eerste dag van het dieet wordt voor het ontbijt op boekweitpap met ongezoete koffie vertrouwd, voor de lunch groentesoep en voor het diner boekweit met gebakken groenten.
  2. Op de tweede dag bestaat het ontbijtdieet uit boekweitpap met groenten en ongezoete thee, voor de lunch kun je boekweitmelk soep zonder suiker eten, voor het avondeten – boekweit, groenten, gekookt ei.
  3. Het voedsel op de derde en vierde dag van het dieet bevat alleen boekweitpap en naleving van het waterregime.
  4. Het dieet van de vijfde dag van het dieet – boekweit met gedroogd fruit, een rozenbottelbouillon.
  5. Ontbijt van de zesde dag – boekweit met thee, lunch – kippenbouillon met kruiden, diner – pap met bloemkool in beslag.
  6. Zevende dag ontbijt – boekweitpap met groenten, lunch – okroshka met ei, diner – boekweit, ei, je kunt ’s nachts yoghurt eten.

Het dieet van de tweede week is als volgt:

  1. Eerste dag ontbijt – boekweitpap, kwark, ongezoete thee, lunch – groentesalade, een portie magere kalfsvlees, diner – boekweit met verse groenten.
  2. Het rantsoen van de tweede, derde en vierde dag omvat het gebruik van boekweit op water en kefir, ongezoete thee.
  3. Vijfde dagontbijt – boekweitpap met thee, lunch – lichte groentesoep, diner – boekweit met een kleine portie noten, havermoutkoekjes.
  4. De zesde dag van het dieet begint met pap met gedroogd fruit, gaat verder met dieetsoep met linzen en eindigt met boekweit met groenten en champignons..
  5. De laatste dag van het dieet begint met magere kwark en boekweitpap, voor de lunch is er een bouillon met een gekookt ei, voor het avondeten – boekweit met een paar borsten.

Boekweitpap in een bord

Hoe kom je uit een boekweitdieet

Dit voedselsysteem is zelfs geschikt voor luie mensen, omdat het wat tijd kost om granen te koken volgens het gespecificeerde recept. Duur – 14 dagen, waarna de volgende periode volgt – stop met het boekweitdieet. Dit is belangrijk, want als u terugkeert naar uw gebruikelijke dieet, keren extra kilo’s snel terug naar hun vorige plaatsen, ontstaan ​​dezelfde problemen met de figuur en moet u helemaal opnieuw beginnen.

Om dit te voorkomen, moet u geen zoet en zetmeelrijk voedsel eten, maar alcohol en frisdrank, suiker en lichte koolhydraten blijven opgeven. Het is belangrijk om na elke maaltijd een licht hongergevoel achter te laten, om de waterbalans van het lichaam onder controle te houden. Boekweitdieet gedurende 14 dagen geeft in dit geval een langdurig en langdurig effect, helpt om op zijn nieuwe gewicht te blijven.

Voors en tegens van boekweitdieet

Deze granen vormen de basis voor een van de meest populaire diëten, die op elke leeftijd is toegestaan ​​zonder contra-indicaties. De belangrijkste voordelen van het boekweitdieet worden hieronder beschreven:

  • snel resultaat;
  • gebrek aan honger;
  • hoogwaardige reiniging van darmen en lever;
  • vermindering van haarden van cellulitis;
  • verbetering van de conditie van nagels, haren, huid;
  • verbetering van de darmmotiliteit;
  • gevoel van lichtheid.

De belangrijkste nadelen van boekweitdieet:

  • het uiterlijk van algemene zwakte, hoofdpijn;
  • de mogelijkheid om het dieet pas na een maand te herhalen;
  • daling van de bloeddruk;
  • verergering van eventuele chronische ziekten;
  • medische contra-indicaties.

Boekweitdieet beoordelingen

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiënt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: