Caloriearme snoepjes voor gewichtsverlies en voeding

Het meest populaire probleem van afvallen blijft de afwijzing van snoep. Bij een dieet zijn veel voedingsmiddelen daarom verboden, dus jezelf beperken tot je favoriete eten is ook erg moeilijk. Je hoeft dit niet te doen, want er zijn handige snoepjes voor de figuur. Ze zijn gemakkelijk te kopen in de winkel, maar je kunt ze thuis koken..

Welke snoepjes kun je eten om af te vallen

Er is een hele classificatie van het caloriegehalte, waarbij alle snoepjes worden verdeeld in snoepjes die niet op dieet kunnen worden gegeten en snoepjes die zelfs worden aanbevolen voor gewichtsverlies. Als u met mate caloriearm consumeert, wordt het risico op verstoring verminderd. De figuur zal er ook niet onder lijden. Bij het kiezen van snoep moet u niet zozeer op het minimale caloriegehalte letten als op het vetgehalte. Je kunt overtollige energie verbruiken en vetophopingen blijven lang in het lichaam. Toegestane snoepjes om af te vallen kunnen worden weergegeven door de volgende lijst:

  • bessen en fruit;
  • marmelade;
  • marshmallows;
  • ijsje;
  • donkere of donkere chocolade;
  • wat lolly’s;
  • koekjes;
  • gezuurde natuurlijke yoghurt;
  • caloriearm gedroogd fruit – rozijnen, vijgen, gedroogde abrikozen, pruimen, gedroogde kersen;
  • gekonfijt fruit;
  • Lieve schat;
  • bessen of fruitgelei;
  • Plakken;
  • caloriearme kwarkdesserts;
  • peperkoekkoekjes;
  • zonnebloem halva;
  • fruit karamel;
  • sesam;
  • pinda.

Gelei met stukjes bessen en fruit

Snoepjes met weinig calorieƫn

Als het lichaam iets lekkers nodig heeft, ervaart het energiehonger. Snoepjes om af te vallen zijn in dit geval erg relevant. Dit is de gemakkelijkste manier, omdat dergelijke producten zeer snel worden omgezet in energie. Daarnaast dragen snoepjes bij aan de aanmaak van serotonine. Dit hormoon is verantwoordelijk voor een goed humeur en stressbestendigheid..

Het is niet nodig om snelle koolhydraten volledig uit te sluiten – je hoeft alleen maar caloriearme snoepjes te kiezen. Sommigen van hen zijn hierboven vermeld, maar sommige kunnen thuis worden gemaakt. Om dit te doen, worden in de recepten van snoep bekende producten vervangen door andere, handiger:

  1. Room van room en boter of zure room ter vervanging van magere yoghurt.
  2. Kook gebak en desserts met honing, niet met suiker.
  3. Koop geen sappen in dozen – drink natuurlijke compotes van fruit en bessen.

Snoepjes met weinig calorieƫn

Zelfs dergelijke gezonde snoepjes worden niet aanbevolen om later dan zes uur ’s avonds te worden geconsumeerd. Hun caloriegehalte mag niet hoger zijn dan 10% van de dagelijkse norm. De caloriearme snoepjes zijn fruit en bessen. Hun energiewaarde per 100 g product is erg laag. Een appel bevat bijvoorbeeld maar 77 calorieĆ«n, maar hoeveel gezonde mineralen en sporenelementen zitten er in.

Een andere vrucht is een banaan. Hoewel het niet de laagste calorie is, is het ook goedgekeurd voor gebruik. Banaan verzadigt de honger, verzadigt zich met kalium en vezels, wat de darmen reinigt. Je kunt elk ander fruit eten – peren, kiwi, sinaasappels, grapefruits, ananas, abrikozen, granaatappels, perziken. Bessen kunnen een goed alternatief zijn voor snoep, hoewel ze bijna allemaal licht zuur van smaak zijn. Geschikte aardbeien, frambozen, aardbeien, kersen, krenten, kruisbessen.

Fruit en bessen

Caloriearme snoepjes uit de winkel

De lijst met minst schadelijke voor de figuur bevat enkele gekochte snoepjes. De allereerste is chocolade. Alleen in plaats van de gebruikelijke melk of wit moet je je smullen van zwart. Het moet minstens 76% cacaobonen bevatten. Zo’n zoetheid kan de behoefte aan snoepjes kalmeren en tegelijkertijd het lichaam vullen met nuttige sporenelementen. Een paar strips per dag zal de figuur geen kwaad doen. Andere caloriearme snoepjes uit de winkel:

  1. Ijsje. Het is noodzakelijk om het te kiezen zonder vulstoffen en een grote hoeveelheid vet, en het is beter om thuis te koken met magere melk en bessen. Je kunt 2 keer per week genieten van deze zoetheid in een hoeveelheid van niet meer dan 100 g.
  2. Gedroogd fruit. Vezels bevatten lang honger, en langzame koolhydraten leveren energie zonder in vet te worden afgezet. Op de dag kun je 3-4 stukjes pruimen, 3 – gedroogde abrikozen, 2 – vijgen, 70 g peren en 100 g appels eten.
  3. Marmelade, marshmallows, havermoutkoekjes, pastille, halva, peperkoekkoekjes en een mueslireep – met mate kunnen deze snoepjes ook worden geconsumeerd, maar het is beter om het als ontbijt te doen.

Caloriearme koekjes in winkels

Havermoutkoekjes worden als de meest onschadelijke voor de figuur beschouwd. Het bevat veel voedingsvezels, eiwitten, maar zo’n delicatesse bevat weinig caloriearme koekjes in winkels, die nog steeds niet zo nuttig zijn als thuisgemaakte koekjes. Let bij het kopen op de samenstelling van de goodies. Het moet een beetje vet bevatten en de ingrediĆ«nten kunnen cottage cheese, bananen, sesamzaad, zaden en haver zijn. Galette-koekjes of crackers – deze dieet-snoepjes om af te vallen zijn ook toegestaan. Het wordt bereid op basis van water, meel, zout met suiker en maĆÆszetmeel.

Caloriearme magere snoepjes

Tijdens het vasten is het aan te raden af ā€‹ā€‹te zien van te dure snoepjes. Ze kunnen worden vervangen door eenvoudigere en niet-schadelijke producten. Caloriearme magere snoepjes zijn als volgt:

  • marmelade;
  • haver- en koekjeskoekjes;
  • gedroogd fruit;
  • Lieve schat;
  • zwarte chocolade;
  • halva;
  • noten
  • gelei van bessen of fruit;
  • gedroogde abrikozen;
  • dadels;
  • pruimen.

Havermout Rozijnenkoekjes

Desserts met weinig calorieƫn

U kunt thuis eenvoudig caloriearme desserts bereiden. Er zijn veel recepten voor zo’n traktatie. De basis is vaak honing, kwark, bessen, noten of fruit. Van de laatste kun je een heerlijke saladedressing maken met natuurlijke yoghurt, honing en limoensap. Diverse ingrediĆ«nten worden gemengd, bijvoorbeeld aardbeien met ananas, kiwi, appel en bosbessen. Van fruit zijn snoepjes in de vorm van smoothies erg populair..

Kwark Desserts

Een van de eenvoudige lekkernijen is gewone kwark met honing. Voor het ontbijt is zo’n gerecht ideaal. Gedroogd fruit of gekonfijt fruit, een snufje geraspte pure chocolade, geplette noten of gesmolten chocolade zullen het dessert diversifiĆ«ren. Desserts met kwarkdieet bevatten vaak bessen. Het is vooral lekker met zure veenbessen, geurige frambozen, aardbeien en kersen. SoufflĆ©, pudding, stoofschotels en malse mousses worden gemaakt van kwark.

Dieet Snoep Recepten

Iedereen die gewicht verliest, moet verschillende recepten hebben voor voedingssnoepjes. U kunt dus op elk moment iets lekkers koken en geen verboden voedsel opsplitsen. Caloriearm kan chocolade, marmelade, marshmallows en zelfs koekjes met snoep zijn. Bovendien zijn deze snoepjes heel snel en gemakkelijk te bereiden, omdat de meeste ingrediƫnten voor elke huisvrouw beschikbaar zijn.

Chocolade met weinig calorieƫn

Chocolade wordt beschouwd als de meer populaire zoetheid, maar het kan vrij onschadelijk zijn voor de figuur. Als je wilt leren hoe je zo’n traktatie kunt bereiden, bestudeer dan zeker het volgende recept. Alle gebruikelijke zoete ingrediĆ«nten worden vervangen door minder vette, daarom blijkt het lekker en dieetrijk te zijn. Bereid om caloriearme chocolade te maken:

  • zoetstof – 5 g;
  • magere melk – 6 el. lepels;
  • water – 10 el;
  • boter – 50 g;
  • cacaopoeder – 10 el.

De voorbereiding omvat de volgende stappen:

  1. Los de zoetstof op met melk. Giet er water in en giet cacao.
  2. Verwarm het mengsel, laat het niet koken en breng dan de olie aan.
  3. Haal van het vuur, meng grondig, wacht tot het is afgekoeld.
  4. Giet in mallen, laat ze invriezen in de vriezer.

Chocoladereep

Caloriearme koekjes

Het koekje met de laagste calorie is voor de figuur geen probleem. Je kunt het koken volgens het recept. Koekjes lijken op havermout – ze bevatten granen en gezonde kwark. De ingrediĆ«nten worden in de volgende hoeveelheden ingenomen:

  • tarwe- en haverzemelen – elk 4 el;
  • magere kwark – 4 el;
  • ahornsiroop – 1 el;
  • eigeel – 4 stuks;
  • bakpoeder – 1 theelepel.

Kook methode:

  1. Klop de dooiers grondig met bakpoeder.
  2. Breng vervolgens de overige ingrediƫnten aan, meng goed.
  3. Vorm koekjes van het deeg, leg ze op een bakplaat.
  4. Bak op 180 graden tot ze goudbruin zijn.

Snoepjes met weinig calorieƫn

Van alle soorten snoep wordt gelei als minder schadelijk beschouwd bij het afvallen. In dit recept is hun energiewaarde slechts 86 kcal per 100 g product. Voor de bereiding van caloriearme snoepjes heb je slechts 10 g gelatine en 200 ml kersensap nodig. Het proces ziet er stap voor stap als volgt uit:

  1. Week gelatine in ongeveer 50 ml water en giet er dan kersensap over.
  2. Verwarm het mengsel ongeveer 3 minuten in een waterbad onder voortdurend roeren.
  3. Als alle korrels zijn opgelost, giet je de massa in vormen.
  4. Strooi er kokos op en stuur het naar de koelkast om te stollen.

Jelly snoepjes in een pot

Calorie Desserts Recepten

Goed bereide koolhydraatarme snoepjes op dieet zullen onmisbare assistenten worden, niet alleen bij het voorkomen van pannes, maar ook gewoon bij het behouden van een goed humeur. Bovendien weet u zeker dat u thuis echt kwalitatief hoogwaardige producten gebruikt. Bij het bereiden van gezonde traktaties helpen recepten voor caloriearme desserts met calorieƫn u. Als u de energiewaarde kent, kunt u eenvoudig een paar snoepjes aan uw menu toevoegen.

Kwark Dessert

Dankzij de combinatie van kwark met veel producten, kun je een verscheidenheid aan dieetdesserts maken om hiervan af te vallen. De eenvoudigste optie is om het zuivelproduct te kloppen met toevoeging van honing, fruit of bessen. De laatste kan elke zijn, zelfs bevroren zullen het doen. Het dieetdessert van kwark volgens dit recept blijkt heel gemakkelijk te zijn – slechts 125 calorieĆ«n per 100 g. Zo’n traktatie is ideaal voor een licht maar voedzaam ontbijt. De ingrediĆ«nten voor Ć©Ć©n portie hebben het volgende nodig:

  • walnoot – 3 stuks;
  • rode bes – 100 g;
  • natuurlijke honing – 1 theelepel;
  • vetvrije kwark – 100 g.

De technologie voor het maken van snoep is heel eenvoudig:

  1. Spoel verse bessen af, schil ze, leg ze op keukenpapier en laat ze stromen. Ontdooi bevroren fruit op kamertemperatuur.
  2. Pureer de bessen met een blender. Je kunt ze door een fijne zeef vegen.
  3. Combineer kwark met bessen en honing, klop opnieuw met een blender en garneer met noten.

Gestremde melkdessert met bessen in een glas

Caloriearme marshmallow

De basis van zo’n gebruikelijke delicatesse uit de winkel, zoals marshmallows, is eiwit, gelatine en melk. Dit laatste wordt vaak vervangen door water om het dessert nog meer dieet te geven. In dit recept heeft een caloriearme marshmallow een energiewaarde van ongeveer 85 kcal per 100 g. Om het te bereiden heb je nodig:

  • Kiwi – 2 stuks;
  • gelatine – 15 g;
  • eiwit – 2 stuks;
  • honing – 1 el;
  • magere melk – 150 g.

Koken omvat de volgende stappen:

  1. Los gelatine op in licht warme melk, laat 1 uur staan.
  2. Verwarm vervolgens de massa boven een vuur en laat het niet koken. Roer tot een gladde massa..
  3. Klop de eiwitten schuimig en meng voorzichtig de gelatinemassa.
  4. Leg gehakte kiwi op de bodem van de pan. Giet vervolgens het mengsel.
  5. Laat 5-8 uur in de koelkast staan.

Gezonde bakrecepten

Caloriearm bakken kan zelfs zijn. Om de energiewaarde te verminderen, moet u ingrediĆ«nten zoals eieren, boter en suiker uitsluiten van de recepten. In plaats van tarwemeel wordt aanbevolen om kikkererwten, rogge, lijnzaad te gebruiken en te vervangen door havermout of maĆÆsgrutten. Gezonde bakrecepten zijn niet beperkt tot caloriearme theekoekjes. Er zijn veel opties voor taarten, cheesecakes en zelfs taarten. Speciale vaardigheden voor hun voorbereiding zijn niet vereist.

Cake met weinig calorieƫn thuis

Tegenwoordig is er een speciaal dieetbaksel, dat zonder oven wordt gedaan – snel en eenvoudig. Vanwege zijn kleine energiewaarde en snelheid kreeg het zijn populariteit. Om thuis zo’n caloriearme cake te maken (150 calorieĆ«n per 100 g), heb je nodig:

  • magere kwark – 250 g;
  • poedersuiker – 50 g;
  • magere zure room – 150 g;
  • kant-en-klaar biscuit – 1 stuk;
  • gelatine – 10 g;
  • sinaasappels, kiwi, aardbeien, enz. – naar smaak.

De kooktechnologie omvat verschillende fasen:

  1. Klop zure room met poeder, voeg kwark toe, klop alles glad.
  2. Injecteer vervolgens geweekte gelatine, meng.
  3. Neem een ā€‹ā€‹afneembare vorm, leg de cake op de bodem en giet de wrongel erop.
  4. Garneer met plakjes fruit of bessen erop.
  5. Week 4-5 uur in de koelkast.

Plakje kaastaart op een plaat

Caloriearme taarten

Caloriearme taarten zijn niet ingewikkelder dan cakes. Alleen in dit geval moet het koekje worden gebakken. Om snoep te maken heb je nodig:

  • sinaasappelsap – 0,5 l;
  • bloem – 1,5 el;
  • poedersuiker – naar smaak;
  • bakpoeder – 2 theelepel;
  • een mengsel van gedroogde abrikozen, rozijnen, gekonfijt fruit, noten en pruimen – 0,3 kg.

De volgorde van bereiding van de taart is als volgt:

  1. Giet ’s avonds het mengsel van gedroogd fruit met sap.
  2. Voeg ’s morgens het bakpoeder toe, meng en giet dan de bloem.
  3. Giet het resulterende deeg in een vorm bestrooid met griesmeel.
  4. Bak een half uur op 180 graden. Garneer aan het einde met poeder.
Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: