Chinese gymnastiek – oefeningen voor gewichtsverlies en herstel

Gymnastiek van de Chinese Shaolin-monniken is al lang bekend, wat met behulp van oefeningen het lichaam in een gevechtstoestand bracht, de gezondheid in stand hield en het leven verlengde. De moderne richtingen zijn populair, normaliseren ademhalingsprocessen, verlichten stress, bieden de mogelijkheid om af te vallen en de spirituele toestand te verbeteren.

Chinese gymnastiek om gewicht te verliezen

Chinese gymnastiek om af te vallen is erg populair en bestaat uit het uitvoeren van eenvoudige oefeningen met een speciale ademhalingstechniek. Door je te concentreren op ademhalen en dagelijks 20-40 minuten te oefenen, kun je tot vijf kilo per maand afvallen. Als je fysieke activiteit toevoegt aan de sportschool, wordt het gemakkelijker om af te vallen.

Algemene regels voor het uitvoeren van wellnessoefeningen:

  • doe indien mogelijk ’s ochtends oefeningen;
  • het is onmogelijk om direct na het eten te oefenen, honger tijdens de uitvoering te ervaren, het is optimaal om te beginnen met oefeningen na een paar uur na het eten;
  • voer de eerste lessen heel langzaam uit en herhaal ze een klein aantal keren;
  • verhoog geleidelijk de belasting, haast u niet;
  • correct ademen – diep, kalm, kalmeer en ontspan voor het begin van de les;
  • Voor de Chinese bezetting is losse, comfortabele kleding die bewegingen niet belemmert, geschikt.

Chinese gymnastiek voor ouderen

Van groot voordeel is Chinese oefening voor ouderen, die het gebruiken om kracht te winnen, artrose kwijt te raken, problemen met het bewegingsapparaat, hernia’s. Oosterse gymnastiekpraktijken helpen mensen een lang leven te leiden en chronische ziekten te verwijderen. Ideaal voor ouderen, Chinese tai chi healing techniek met soepele oefeningen.

Oudere vrouwen doen gymnastiek

Chinese gezondheidsgymnastiek

Het verbeteren van de conditie van het lichaam in fysieke en mentale termen helpt de Chinese gezondheidsgymnastiek. Het bestaat uit ademhaling en fysieke oefeningen, brengt het lichaam op toon, maakt het fit, normaliseert de functies van inwendige organen. U kunt uw conditie verbeteren door de vervulling van Chinese oefeningen te versterken door vlees te weigeren en een speciaal dieet te volgen.

Gymnastiek Qigong

De oude Chinese ademhalingsoefeningen Qigong heeft als doel de toestand van het lichaam te versterken. Het bestaat uit twee punten: voeding en ademhaling. Als voedselbeperking wordt aanbevolen om vlees te weigeren, calorieƫn te verminderen en vier uur voor het slapengaan te dineren. Basisoefeningen worden beschouwd als houdingen en eenvoudige bewegingen, wanneer ze worden uitgevoerd, is naleving van de ademhalingstechniek vereist. Chinese Qigong is geen simpele gymnastiek, maar werken met energie, dus je moet het serieus nemen en regelmatig oefeningen doen.

Qigong-oefeningen

Qigong-oefeningen, die zijn onderverdeeld in ontspannende, nippende, hangende, ademhalingstechnieken, helpen de vitaliteit van een persoon te doen herleven en veroudering te vertragen. Dankzij gymnastiek verhoogt een persoon de longcapaciteit met een derde met 100%, wat de bloedcirculatie verbetert, gedachten kalm en helder maakt en vet verbrandt. Thuisomstandigheden zijn ideaal om een ā€‹ā€‹reeks Chinese Qigong-oefeningen uit te voeren:

  1. Vuurademhaling – adem het middenrif in op het ritme en houd uw borst stil. Duw bij het inademen abrupt de buik naar voren, adem uit en trek deze terug. Houd je hoofd recht zodat de wervelkolom en nek een rechte lijn vormen.
  2. Diep ademhalen met de maag – adem zachtjes in met je neus, duw de maag, adem uit door de mond en trek het terug.
  3. Sta rechtop, kantel je rug, bevestig de kin aan de halsfossa, buig soepel en langzaam. Sta op.

Oefening Ademhaling Vuur

Qigong-gymnastiek voor beginners

Om de Chinese techniek te leren, doe je de Qigong-oefening voor beginners:

  1. Schudden – spreid je benen over je schouders, ontspan zoveel mogelijk, kom op je tenen staan, val scherp.
  2. De hemel opheffen – laat je handen zakken, met je handen en onderarmen, vorm een ā€‹ā€‹rechte hoek, wijs je vingers naar elkaar. Steek je handen naar voren, adem in, wikkel jezelf boven je hoofd. Wacht even, kijk naar de lucht, laat je handen zakken, adem uit.
  3. Maanondersteuning – sta rechtop, leun langzaam recht, ontspan uw handen. Sta op, steek uw handen recht in, adem in, gooi ze over uw hoofd, stel u voor dat u met uw vingers de maan vasthoudt. Buig terug, duw op de “Maan”, houd je adem vijf seconden in.

Gymnastiek Tai Chi

Tai chi, tai chi of tai chi gymnastiek zijn allemaal namen van ƩƩn richting, wat zich vertaalt als een grote limiet en verwijst naar een verscheidenheid aan vechtsporten. Zijn taak is zelfverdediging, innerlijke rust en evenwicht vinden. Dit laatste is belangrijk voor ouderen, die door coƶrdinatieverlies gewrichtsfracturen kunnen krijgen. Training in Chinese technologie helpt het evenwicht te normaliseren, de lichaamsflexibiliteit te vergroten, ziekten van osteochondrose, scoliose te verwijderen en terugvallen te voorkomen.

Gymnastiek wordt gekenmerkt door vloeiende bewegingen, vergelijkbaar met een dans. Het bracht vechtsport, geneeskunde, meditatie en oefeningen samen. Het is mogelijk om individueel of in groepen technologie te gebruiken, zonder leeftijdsbeperkingen en contra-indicaties. De Chinese richting omvat het gebruik van speciale muziek om een ā€‹ā€‹balans tussen lichaam en geest te bereiken.

Tai chi-oefeningen

De Chinese Tai Chi oefeningen zijn langzaam en soepel, ze worden gedaan op licht gebogen benen:

  1. Onderdompeling in Chi – haal diep adem, breng je armen naar je schouder, strek zachtjes voor je uit.
  2. Paardenmanen – plaats afwisselend uw benen en armen voor u.
  3. De maan knuffelen – Stel je voor dat de maan boven je staat en pak hem met je vingers boven je hoofd.

Tai chi-oefeningen

Chinese gymnastiek Tai Chi voor beginners

Leer de correctheid en soepelheid van bewegingen om Chinese gymnastiek Tai Chi voor beginners te helpen. Je kunt het op elk antislip oppervlak doen in rubberen schoenen of in sokken, op straat – op blote voeten. Lichte kleding die beweging niet belemmert, is geschikt. Beginners zijn bezig met groepen van 10 personen onder supervisie van een meester en voeren Chinese lessen uit:

  1. Waterval van frisheid – sta rechtop, buig je knieĆ«n, strek je armen, buig je hoofd een beetje naar voren. Buig langzaam je schouders naar voren, strek je lichaam. Houd je spieren strak. Ga vlot terug.
  2. Cirkels op het water – leg Ć©Ć©n hand op de taille, leg de andere op de pers. Draai het bekken voorzichtig met de klok mee en draai het rond.

Gymnastiek Wushu

De vechtsporten omvatten Wushu-gymnastiek, maar het is ook geschikt voor genezing. Chinese technologie ontwikkelt uithoudingsvermogen, ademhaling, kracht, normaliseert de werking van het hart en de bloedvaten. Door de flexibiliteit van spieren te vergroten, verlengt een persoon het leven, normaliseert het de emotionele toestand. Basisoefeningen van gymnastiek:

  1. Mus – spreid je benen over je schouders, buig je knieĆ«n lichtjes, buig naar beneden, leg je handen op je heupen. Hef je hoofd op, draai je schouders, kijk recht. Spring een beetje en ga vooruit, zoals een vogel doet. Het is beter om op de voorvoet te landen, maar niet op de hiel.
  2. Panda – zittend op de vloer, buig je knieĆ«n, trek naar je borst, pak je handen. Houd je voeten recht, maak je rug rond, laat je kin los op je borst en wijk langzaam af. Inademen uitademen.
  3. Fox – kniel neer, rek je sokken uit, zet de buitenkant van je voeten op de grond. Leg je handen op de grond, buig je onderrug, til je bekken op, kin omhoog. Ga op je onderarmen zitten, stap over met je handen en simuleer de bewegingen van een vos die onder het hek beweegt.

Wushu-gymnastiek voor beginners

‘S Morgens of’ s avonds wordt aanbevolen om Chinese Wushu-oefeningen voor beginners te doen door de darmen voor hen te reinigen. Beginners moeten losse kleding ophalen, lessen op het noorden volgen, zich houden aan het principe van een geleidelijke toename van de werkdruk. De eerste oefeningen van gymnastiek zijn de ontwikkeling van de rekken, daarna kun je beginnen met het uitvoeren van de basistechnieken. Basislessen om op te warmen voor Wushu:

  1. Mabu – spreid je benen over je schouders, ga zitten zodat je heupen evenwijdig aan de vloer worden. Strek je rug, knieĆ«n aan de zijkanten uit elkaar.
  2. Gunbu – maak een brede uitval naar voren, zet je voeten op een lijn.
  3. Shuybu – spreid je voeten wijd, ga op Ć©Ć©n been zitten, verplaats het gewicht van het lichaam naar deze kant.

Gymnastiek Wushu

Gymnastiek Tai Chi

Tai chi chuan of taijiquan gymnastiek verwijst naar de Chinese medische en wellness-techniek die door middel van lichaamsbewegingen met de psyche werkt. Het verschilt van yoga in een systeem van gebalanceerde bewegingen, zorgvuldig gekalibreerd om te presteren, waardoor de yin-energie kan stabiliseren, om de optimale uitwisselingsbalans te verkrijgen. Wetenschappers hebben bewezen dat iemand tijdens het uitvoeren van oefeningen zijn mentale toestand verbetert en stress kwijtraakt.

Tai Chi-oefeningen

Hier zijn enkele lessen en oefeningen van Taijiquan die helpen om kracht en geest te krijgen, de gezondheid te verbeteren en spiertonus te krijgen:

  1. Draai het lichaam langzaam naar de zijkanten en wikkel je handen achter je rug. De beweging moet lijken op het werk van een maaier.
  2. Hef afwisselend halfgebogen ontspannen benen op met parallelle opheffing van dezelfde handen.
  3. Strek tegelijkertijd uw armen naar de zijkanten, omhoog en terug, draai het lichaam, maak uw benen recht en strek ze.

Jianfei ademhalingsoefeningen

Het geheim van gezondheid, harmonie, schoonheid en een lang leven wordt gedragen door Jianfei-ademhalingsoefeningen voor gewichtsverlies, waaronder drie basisoefeningen:

  1. Wave – liggend op je rug, buig je knieĆ«n, plaats je voeten gelijkmatig. Vouw de palm op de borst, de tweede – op de buik. Adem diep in, trek in je buik en til je borst op. Adem uit door in de borst te tekenen en de maag op te blazen. Herhaal 40 cycli.
  2. Kikker – zittend op een stoel, leg je benen op je schouders, laat je ellebogen op je knieĆ«n rusten, pak de linkervuist (voor mannen – de rechter) met een andere hand. Druk je voorhoofd in een vuist, sluit je ogen en vul de maag volledig met zuurstof. Adem in, adem uit door neus en mond, wissel cycli af. Herhaal 15 minuten.
  3. Lotus – zittend op een stoel of in een Boeddha-positie, plaats je benen voor je buik, vouw je handen erop met je handpalmen naar boven (links over rechts voor vrouwen en omgekeerd voor mannen). Strek je onderrug, laat je schouders zakken, kin, sluit je ogen. Adem gedurende vijf minuten lang soepel, diep en lang in, kijkend naar de minimale stijging van de borst en buik. De volgende vijf minuten, natuurlijk ademen, 10 minuten, blijf kalm zonder je op het proces te concentreren.

Lotus meisje

Qigong Chinese Wellness Gymnastics – video-tutorials

De volgende video’s helpen je de Chinese techniek van gymnastiek te leren. Van hen leer je hoe je Qigong-gymnastiek voor de wervelkolom goed kunt uitvoeren, ademhalingsoefeningen voor beginners, vooral de implementatie van hersteltechnieken voor vrouwen. Klassen verschillen in uiterlijk en soort gedrag – de video van ochtendoefeningen Qigong verschilt van de avondfocus op ontwaken.

Qigong-gymnastiek voor de wervelkolom

Qigong-ademhalingsoefeningen voor beginners

Qigong voor vrouwen

Ochtend Qigong

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: