Dagelijkse hoeveelheid koolhydraten voor gewichtsverlies

In het lichaam zijn er verbindingen die ervoor zorgen dat een persoon de energiereserves aanvult die nodig zijn voor het leven tijdens het afvallen. Deze stoffen worden koolhydraten genoemd. Ze moeten met eten komen. De vraag hoeveel koolhydraten je per dag nodig hebt om af te vallen, wordt gesteld door degenen die willen afvallen. Er zijn diëten die de inname van deze stoffen beperken. Men kan echter niet spreken van een volledige afwijzing ervan.

De norm voor koolhydraten die worden geconsumeerd tijdens gewichtsverlies

Experts schatten dat 1 gram koolhydraten 4,1 kcal bevat. Het is echter moeilijk om precies te zeggen hoeveel ze per dag nodig hebben om af te vallen. Deze indicator is afhankelijk van leeftijd, geslacht, huidskleur, actieve of passieve levensstijl en gezondheidsstatus. Voor elke persoon is er een individuele norm voor inname van koolhydraten tijdens gewichtsverlies. U kunt het zelf berekenen, maar een nauwkeuriger beoordeling wordt gegeven door een specialist.

Afslank salade

Voor mannen

Het is noodzakelijk om te berekenen hoeveel koolhydraten mannen per dag nodig hebben bij het verliezen van gewicht, rekening houdend met de levensstijl, groei en motoriek en activiteit van de vertegenwoordiger van het sterkere geslacht, of hij nu aan sport doet. Een man heeft meer behoefte aan deze stoffen dan een vrouw. Voor een sterke helft van de mensheid is de vereiste dagelijkse dosis koolhydraten voor gewichtsverlies 380 g Afwijkingen in de ene of de andere richting moeten worden berekend door een specialist.

Voor vrouwen

Het is erg belangrijk voor het schone geslacht bij het verliezen van gewicht dat de dagelijkse inname van koolhydraten niet meer is dan 250 g. Tegelijkertijd is de minimale indicator 100 g. Een enkele dosis van niet meer dan 90 g draagt ​​bij aan gewichtsverlies. Dit wordt verklaard door het feit dat de lever niet bestand is tegen een grote hoeveelheid, uiteindelijk worden ze afgezet in de vorm van vet. Om zo’n dieet te laten werken, moet een set voedsel in één portie ongeveer 30 procent eiwit bevatten. Als je dramatisch wilt afvallen, kun je volgens experts je dieet beperken tot 20-70 g koolhydraten per dag.

Dagelijkse berekening van koolhydraten

Om ervoor te zorgen dat u zich niet vergist in de massa van de stoffen die u nodig heeft, correct berekende calorieën, kunt u een speciale koolhydraatcalculator gebruiken. Het enige dat u hoeft te doen, is de nodige parameters in te voeren:

  • Wat is je geslacht;
  • leeftijd;
  • hoogte;
  • gewicht;
  • niveau van fysieke activiteit (van volledige afwezigheid tot zeer ernstig);

Het systeem analyseert de gegevens waarin u rijdt en geeft aan hoeveel koolhydraten u per dag nodig heeft bij het verliezen van gewicht, de hoeveelheid eiwit, vet. Het gebruik van een dergelijke service is erg handig, het houdt rekening met verschillende factoren die de vereiste inhoud van elementen in voedsel beïnvloeden, waardoor de juiste versie van hun distributie wordt verkregen. Als u de aanbevelingen opvolgt, kunt u zonder veel moeite afvallen..

Slank meisje houdt een appel

Tabel met koolhydraten in voedsel

Een lijst met producten die de hoeveelheid koolhydraten (eenvoudig of complex) en calorieën daarin aangeven:

Product

Koolhydraten (g / 100 g)

Calorie-inhoud (kcal / 100 g)

Groenten, fruit, bessen

Aubergine

5.5

24

Groene erwt

13.3

72

Courgette

5.7

27

witte kool

5,4

28

Gekookte maïs

22.5

70

Aardappelen

19,7

83

Uien

9.5

4.3

Selderij

4.1

25,7

Wortel

7

33

Komkommers

3

vijftien

Zoete peper

5.7

27

Salade

2.2

14

Beet

10.8

48

Tomaten

4.2

negentien

Oranje

8.4

38

Banaan

22.4

91

Kers

11.3

49

Watermeloen

8.8

38

Grapefruit

7.3

35

Peer

10.7

42

Kiwi

8

47

Citroen

3.6

31

Een appel

11.5

48

Druif

17.5

69

Aardbeien

8

41

Veenbes

4.8

28

Framboos

9

41

aalbes

8

38

Datums

69.2

292

Bosbessen

8.6

40

Granen

Boekweit

68

329

Manna

73.3

326

Havermout

65,4

345

Parelgort

73,7

324

Gierst

69.3

334

Rijst

73,7

323

Meelproducten

roggebrood

49.8

214

Tarwebrood

53,4

254

Bakken

60

297

Drogen

73

330

Crackers

72,4

331

Tarwemeel

70.8-74.2

327-329

roggebloem

76,9

326

Zetmeel

83.5

343

Zemelen

3.8

165

De drankjes

Vermout

15,9

155

Rum

0

217

Whisky

0

222

Cognac

0.1

240

Wodka

0.1

234

Champagne

5.2

88

Bier

3.5-4.5

37-45

Droge wijn

0

66

Halfzoete wijn

5

88

Cola

10

40

Cacao

33.1

377

Koffie met melk

elf

56

Limonade

6.1

24

Zwarte thee

0

0

appelsap

9.7

42

sinaasappelsap

8.4

36

Wortelsap

6.5

31

Melkproducten

Melk

46

34-58

Kefir

3.8-4.1

29-57

Gecondenseerde melk

9.7

139

Ryazhenka

4.1

68

Room

3.9-4.1

121-209

Zure room

2.9

118-208

Russische kaas

0.4

366

Kwark

1.8-1.9

89-236

Vlees

Schaap

0

201

Rundvlees

0

191

Konijn

0

197

Varkensvlees

0

318-484

Kalfsvlees

0

91

kalkoen

0,6

192

Een hen

0,8

161

Eend

0

348

Zeevruchten

Roze zalm

0

151

Inktvis

0

77

Karper

0

95

Sprot

0

142

Krabvlees

0

67

Garnalen

0

85

Zalm

0

200

Pollock

0

67

Zalm

0

222

Makreel

0

158

Tonijn

0

95

Snoepgoed

Wafels

53.1

425

Marshmallows

77.3

295

Karamel

77.3

291

Chocolade

54.6

576

Marmelade

77.1

289

Sundae ijsje

20,5

223

Havermoutkoekjes

71,4

430

Suiker

99,6

377

Chocola

52,4

546

Noten

Pinda

9.7

548

Grieks

10,2

648

Ceder

twintig

675

Sesam

12

565

Cachou

22.5

600

Amandel

13.6

645

Hazelnoot

9

650

Champignons

Blanken

1,1

34

Vlinders

3.2

negentien

Boletus

3,7

31

Boletus

3.4

31

Russula

1.4

17

Champignon

0,5

27

Meisje kiest tussen gezond en junkfood.

De regels voor het gebruik van gezonde koolhydraten om af te vallen

Er zijn verschillende soorten koolhydraten:

  • Eenvoudige koolhydraten. Ze worden vaak snel genoemd. Overmatig gebruik van dergelijke stoffen leidt tot de vorming van vetafzettingen. Dit komt omdat de verbindingen snel door het lichaam worden opgenomen en worden afgebroken, waardoor veel suiker vrijkomt.
  • Complex – gezonde koolhydraten. Ze hebben een grote voedingswaarde. In dit geval breken de stoffen langzaam af.
  • Vezel is een integraal onderdeel van groenten, fruit en bessen. Het wordt zeer slecht door het menselijk lichaam opgenomen, maar kan de darmen goed reinigen. Door deze eigenschappen neemt het suikergehalte niet toe, wat betekent dat vezels geen gevaar vormen voor de figuur.

Om gewicht te verliezen, moeten koolhydraten volgens bepaalde regels worden geconsumeerd:

  1. In de dagelijkse voeding mag het aandeel schadelijke (eenvoudige) verbindingen niet meer zijn dan 16%.
  2. Let bij het kiezen van voedingsmiddelen met complexe koolhydraten in uw samenstelling op degenen die vezels bevatten.
  3. Energetische stoffen moeten samen met eiwitten worden geconsumeerd, zodat insuline helpt om aminozuren naar cellen te transporteren.
  4. Je moet in kleine porties eten.
  5. Als je iets zoets wilt eten, doe dat dan ’s ochtends of’ s middags. Voor het avondeten hebben proteïnen de voorkeur..

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiënt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Dagelijkse hoeveelheid koolhydraten voor gewichtsverlies
Hoe een kettingzaag te kiezen: professionele aanbevelingen