De juiste uitweg uit het boekweitdieet met een dagmenu

Een van de eenvoudigste en meest populaire mono-diëten is boekweit, waardoor een persoon die aan het afvallen is, geen sterk hongergevoel ervaart, zoals bij sommige anderen. Om uit het boekweitdieet te komen, is echter de juiste aanpak vereist, anders kan een drastisch veranderd menu en dieet leiden tot een aanzienlijke toename van de voedselinname. Hierdoor kan overgewicht in korte tijd terugkeren..

Basisregels voor het stoppen met boekweitdieet

Het is moeilijker om een ​​dieet vakkundig te verlaten dan zich eraan te houden. Velen kunnen inderdaad, na ernstige beperkingen, de verleiding niet weerstaan ​​om een ​​of ander junkfood te proeven. Daarom rijst de vraag hoe u uit het dieet kunt komen en niet beter kunt worden? Het belangrijkste hierbij is de geleidelijke afwijzing van boekweit. Deze regel is universeel met betrekking tot elk type dieet. De overgang moet soepel verlopen: steun niet onmiddellijk op een groot aantal groenten, fruit, enz., Zodat het lichaam kan wennen.

De geleidelijke afwijzing van boekweitgrutten geldt ook voor de hoeveelheid geconsumeerd voedsel, dus eet nooit meer dan je lichaam wil! Om dit te doen, beëindigt u de maaltijd in een staat van weinig honger. U hoeft zich niet tegelijkertijd zorgen te maken, want na 5-6 minuten voelt u zich helemaal tevreden. Om over te schakelen op een normaal dieet, heeft u mogelijk 7 tot 10 dagen nodig, waarbij u probeert in kleine porties en fractioneel voedsel te eten. Andere even belangrijke principes zijn:

  • zachte maag met darmen;
  • matig caloriegehalte;
  • grote hoeveelheden water drinken;
  • stress uitoefenen;
  • uitsluiting van eetluststimulanten;
  • standvastigheid is de sleutel tot succes.

Boekweit

Goede voeding

Pas eerst uw dieet aan om de overgang van het eten van pap en andere boekweitgerechten soepel te laten verlopen. Naleving van de juiste voeding, die zal helpen om het figuur aan te passen en de gezondheid te verbeteren, omvat allereerst de afwijzing van te pittig en zout. Probeer daarom voedsel te bakken, te stoven, koken en vaak te stomen. Gebakken en gezouten moet beperkt zijn. Neem voor het eerst in uw dieet op na het einde van het boekweitdieet:

  • vis
  • kipfilets;
  • kalkoen
  • kefir;
  • gekookte eieren;
  • magere kaas;
  • salades van groenten, bijvoorbeeld tomaten;
  • fruit (exclusief druiven, avocado’s, bananen);
  • magere soepen in plantaardige olie;
  • sap zonder suiker;
  • zoete thee (maar niet te veel).

Kleine maaltijden

Zoals hierboven al beschreven, is het noodzakelijk om fractionele voeding te observeren om het dieet, dat is gebaseerd op boekweit, te verlaten. Deze periode duurt ongeveer tien dagen, maar het hangt allemaal af van het persoonlijke verlangen om af te vallen. Gedurende deze tijd moet u uitsluitend kleine porties eten, maar vaker dan normaal, bijvoorbeeld vijf keer per dag.

Water balans

Om niet te herstellen na voltooiing van het dieet, is het noodzakelijk om de waterbalans goed te observeren. Het feit is dat de beperkte inname van zout, dat een integraal onderdeel is van een uitgebalanceerd dieet, de behoefte aan water zal verminderen. Zodat gewichtsverlies geen schade aan de gezondheid veroorzaakt, drink dagelijks minstens 1,5-2 liter vloeistof, maar zorg ervoor dat koolzuurhoudende en suikerhoudende dranken worden uitgesloten.

Water in een glas

Hoe kom je uit boekweitdieet

Om niet opnieuw extra kilo’s aan te komen, telt u calorieën, want een uitgebalanceerd dieet, dat u uit het dieet moet halen, moet een minimum aan vetten en eenvoudige koolhydraten bevatten. Een nuttig menu moet worden gebouwd op complexe koolhydraten, en niet te vergeten belangrijke sporenelementen en vitamines, die zeer talrijk zijn in groenten en fruit. Geef tegelijkertijd alle alcoholische dranken op, omdat ze een uitstekende stimulans voor de eetlust zijn, zoals kruiden.

Het voedsel zelf moet meer gekookt en niet vet zijn. Een goede optie zijn gerechten die met folie in de oven gebakken kunnen worden. De intervallen tussen de maaltijden moeten hetzelfde zijn. Als je voor de optie met kefir hebt gekozen, gebruik dan het gefermenteerde melkproduct en de ontbijtgranen apart van elkaar. De tijd tussen de maaltijden moet minimaal een uur zijn.

Zo’n belangrijke component als fysieke activiteit toevoegen aan de uitgang van de voeding is een noodzaak. Dit hoeft echter niet ijverig te zijn in de sportschool totdat je het bewustzijn verliest. Begin met lichte ladingen en verhoog deze geleidelijk naarmate uw lichaam sterker wordt. Zodra u zich niet meer zwak voelt, kunt u doorgaan met actievere sporten, zoals zwemmen, fietsen, zaalvoetbal, tennis, enz. Vergeet niet dat het verlaten van een boekweitdieet constant vereist!

Boekweit

Boekweit Dieetmenu

Voeding om de resultaten te behouden na 1-2 weken van strikte beperkingen moet gemakkelijk en tegelijkertijd gunstig zijn. Laat je niet verleiden door de verleiding, want door het gebruik van “lekkere” schadelijke producten kom je een paar stappen terug. ‘S Middags in de periode na het dieet moet u meer koolhydraten consumeren en tegen de avond hun hoeveelheid tot een minimum beperken. De uitweg uit het boekweitdieet overdag kan worden opgebouwd aan de hand van het volgende eenvoudige menu:

  • Een licht ontbijt moet roerei, kwark of pap bevatten.
  • Voor de lunch is het beter om vis of vlees te eten bij een bijgerecht, soep met groentesalade.
  • ‘S Avonds kook je stoofpot met een vogel of braadpan.
Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

De juiste uitweg uit het boekweitdieet met een dagmenu
Citroenzuur: toepassing