De voordelen van step-aerobics voor de gezondheid en schoonheid van vrouwen

Step aerobics is een klassieke cardiotraining. Een reeks oefeningen wordt ritmisch uitgevoerd op energieke dansmuziek. Voor lessen heb je een opstapplatform nodig – een opstap met verstelbare hoogte en een antislip oppervlak. Een dergelijke training zal de spieren en het cardiovasculaire systeem helpen versterken. Je kunt het in de sportschool doen met een trainer of alleen thuis.

Cardiovasculair systeem

Aerobics op de steppen is nuttig voor het volledige werk en de gezondheid van hart en bloedvaten. Stijgen en dalen in het ritme van de dans versnellen de bloedcirculatie en de longen krijgen meer zuurstof. Als je regelmatig aerobics krijgt, zal het volume van de hartspier toenemen. De hoeveelheid bloed die in één beweging door het hart wordt gepompt, zal groter zijn, waardoor de bloedcirculatie zal verbeteren.

Mensen die systematisch sporten, hebben minder kans op hartaanvallen en andere hartaandoeningen..

Trainen op het platform helpt de vaatwanden te versterken en de pols in rust te normaliseren. Na verloop van tijd zal de bloeddruk verbeteren en zal het niveau van slechte cholesterol dalen. Als er een hartaandoening is, moet u uw arts raadplegen. De specialist zal u vertellen of step-aerobics geschikt voor u is..

Snelle vetverbranding

Lessen op het opstapplatform zijn een effectieve manier om af te vallen. Beginners moeten beginnen met basisoefeningen op een lage sport en het trainingsproces geleidelijk compliceren. Als u dagelijks een half uur traint, kunt u 210 tot 311 calorieën verbranden, afhankelijk van de intensiteit van de training en het lichaamsgewicht.

Tijdens het sporten neemt de pols toe, wordt het zweten intenser en versnelt het metabolisme. Het lichaam is verzadigd met zuurstof, wat bijdraagt ​​aan gewichtsverlies. Als je beweging combineert met een caloriearm dieet, kun je sneller afvallen. Het gebruik van step-aerobics voor een figuur is het verwijderen van overtollig vet in probleemgebieden en het corrigeren van vormen.

Het handhaven van een normaal lichaamsgewicht is een preventieve maatregel voor kanker, diabetes en hart- en vaatziekten..

Meisjes doen aerobics op een opstapplatform

Versterking van de gewrichten en ligamenten

De auteur van stepaerobics, Gene Miller, had een knieblessure. Tijdens de training op het platform merkte ze dat het kniegewricht minimale stress ondergaat en de algehele gezondheid verbetert. Door de versnelde bloedcirculatie komen heilzame stoffen sneller in de gewrichtsweefsels, wat zorgt voor hun herstel.

Aerobicslessen helpen herstellen van knieblessures.

Tijdens lessen op het opstapplatform neemt de vloeistofproductie toe, wat dient als een natuurlijk smeermiddel voor het gewricht. Hierdoor verbetert de mobiliteit. Kies een training met een lage intensiteit om jezelf geen pijn te doen.

Spierspanning

Klassen op het opstapplatform maken het lichaam fit, verbeteren de houding, ontwikkelen flexibiliteit en uithoudingsvermogen. Oefening helpt om alle spiergroepen in een complex te trainen, maar er valt veel belasting op de benen. Intensieve aerobicsoefeningen helpen:

  • de billen, het achteroppervlak en de adductoren van de dij versterken;
  • werk de deltaspieren, biceps en triceps van de handen uit (met halters of flessen water);
  • maak de buikspieren en de spieren van de onderrug sterker.

Om niet gewond te raken, moet u eerst een warming-up doen. Dus het lichaam bereidt zich voor op de komende belasting, spieren, gewrichten en pezen zullen opwarmen, de hartslag zal toenemen. Daarna gaan ze naar het hoofdcomplex en maken aan het einde een kink in de kabel om de hartslag en ademhaling te herstellen.

Vrouw vervult de lat

Coördinatie ontwikkeling

Step-aerobics met dansmuziek is een goede manier om het vestibulaire apparaat te verbeteren en bewegingen te coördineren. De ritmische stappen op en neer helpen het evenwicht te bewaren. Alles moet soepel verlopen. Als je vestibulaire stoornissen hebt, doe dan eerst eenvoudige oefeningen op een laag platform.

Naarmate de coördinatie verbetert, kunt u het programma ingewikkelder maken..

Been- en billift

De belangrijkste beweging in stapaerobics is een stap, maar het complex van oefeningen is divers. Bij het beklimmen van een trede en het afdalen daarvan ligt de nadruk op het been. Afhankelijk van het type oefening worden de achterkant van de dij, leidende spieren en billen, bij het werk betrokken. Probeer je rug niet te belasten.

Hoe groter de stap, hoe moeilijker het is om de oefening te voltooien. Om de belasting van de benen te vergroten, kunnen gewichten worden gedragen. Billen werken goed met squats.

Ze moeten zorgvuldig worden uitgevoerd, onder toezicht van een trainer, om de kniegewrichten niet te verwonden.

Weegstappen

Goed gezind

Mensen die thuis aerobics of in de sportschool doen, hebben minder kans om depressief te zijn. Trainen in het ritme van de dans verbetert onmiddellijk de stemming, geeft energie. Aërobe oefening helpt angst te verlichten. U wordt rustiger, voelt een golf van kracht, u kunt volledig ontspannen.

Regelmatige fitnesslessen helpen je figuur te verbeteren, dus elke dag zal de reflectie in de spiegel je meer plezieren.

Als je een gebrek aan communicatie voelt, meld je dan aan voor een step aerobicsles. Een positieve psychologische achtergrond tijdens de training helpt om nieuwe mensen te ontmoeten.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

De voordelen van step-aerobics voor de gezondheid en schoonheid van vrouwen
Trends voor straatverlichting en tuinmeubelen 2020