Dieet op groene bonen voor gewichtsverlies

Als u extra kilo’s wilt verliezen, moet dit product dit dieet bevatten, omdat sperziebonen voor gewichtsverlies ideaal zijn – met een minimaal caloriegehalte bevat het de maximale hoeveelheid stoffen die nuttig zijn voor het lichaam. Ontdek hoe aspergebonen (ook bekend als siliculose) het lichaam beïnvloeden en waarom het vrouwen helpt af te vallen. Bekijk de recepten van gerechten die je zeker moet toevoegen aan het dagmenu – dankzij hen zal het resultaat van het dieet meer opvallen.

Wat is het gebruik van sperziebonen bij gewichtsverlies?

Snijbonen – een caloriearm product (slechts 30 calorieën per 100 gram), bestaande uit 20% proteïne, 50% koolhydraten en 2% vet. De vertegenwoordiger van de peulvruchtenfamilie heeft een extract – phaseolamine, dat de activiteit van het enzym alpha-amylase kan blokkeren, waardoor de koolhydraten die via het lichaam het lichaam binnenkomen niet worden afgebroken, glucose en andere eenvoudige suikers niet in het bloed terechtkomen.

Uit het bovenstaande volgt dat het lichaam de belangrijkste bron verliest die het nodig heeft om energie te produceren. Een persoon kan echter niet leven zonder energie, dus het lichaam begint het te produceren met glycogeen dat zich in de lever heeft opgehoopt. Wanneer de reserves zijn uitgeput, begint energie te worden gegenereerd met glycogeen dat is opgeslagen in de spieren. Hierna zijn vetten van onderhuids vet de bron voor energieproductie. Als u regelmatig sperziebonen eet, zult u merken dat het vet uit de taille, heupen en buik voor uw ogen zal “smelten”.

Nuttige eigenschappen van aspergebonen

Naast het feit dat sperziebonen uitstekend zijn om af te vallen, heeft het gunstige effecten op alle lichaamsfuncties, omdat het een uitgebalanceerde samenstelling van micronutriënten heeft. Dankzij bonen vinden de volgende processen in het lichaam plaats:

  • darmfunctie verbetert: giftige onzuiverheden, radionucliden worden geëlimineerd, de motiliteit verbetert;
  • de bloedsuikerspiegel stabiliseert;
  • hemoglobine stijgt, omdat bonen foliumzuur, ijzer, vitamines en mineralen bevatten;
  • het osteoarticulaire systeem wordt versterkt;
  • cholesterol wordt verlaagd;
  • overtollig zout wordt uit het lichaam uitgescheiden;
  • hormonale achtergrond wordt beter.

Black Eyed Peas

De voordelen en nadelen van een dieet

Groene bonen in de voeding – een effectieve assistent, maar in rauwe vorm is het niet de moeite waard om te eten, omdat het giftige stoffen bevat. Desinfecteer de verbindingen om de warmtebehandeling van het product te helpen. Na het koken houden bonen tot 80% van de voedingsstoffen in de compositie vast, maar voor degenen die het eten om af te vallen, is het belangrijk om te onthouden dat de kookmethode het uiteindelijke caloriegehalte van het gerecht beïnvloedt.

Vrouwen die bang zijn om beter te worden, kunnen sperziebonen koken – dan zal het caloriegehalte van het product 47-128 kcal per 100 gram zijn. In deze vorm is een vertegenwoordiger van de peulvruchtenfamilie geschikt om toe te voegen aan salade, omelet en andere gerechten. Mensen die op dieet zijn om afscheid te nemen van overgewicht, worden niet aanbevolen om gefrituurde sperziebonen te eten, omdat het caloriegehalte 175 kcal / 100 g kan bereiken.

Degenen die op dieet zijn met als doel om af te vallen, eten eerder bevroren sperziebonen, omdat het caloriegehalte van het product slechts 28 kcal / 100 gram is. Bonencultuur kan nog steeds worden gebakken of gestoofd, maar in de laatste versie zal het door calorische waarde aanzienlijk hoger zijn dan wat wordt gestoomd of gekookt: de calorische waarde van het gestoofde product is 136 kcal.

String Bean Diet

Veel vrouwen beoefenen het dieet, waarvan het belangrijkste product deze plant is, al lange tijd en, zoals de recensies zeggen, met succes. Op bonen kun je vastendagen doorbrengen, een dieet van 3 of 7 dagen. Het dieet voor gewichtsverlies in noodgevallen omvat 5 maaltijden per dag – u moet elke 3 uur eten. Ten tijde van het bonendieet wordt aanbevolen om diuretische afkooksels, suikerhoudende dranken met gassen, koffie en alcohol te staken. Het dieetmenu voor de dag ziet er als volgt uit:

  • ontbijt – 200 gram pap, 200 g gestoomde bonen, twee toastjes;
  • lunch – 2 fruit (behalve druiven en bananen), 200 g verse bessen;
  • lunch – een portie soep gemaakt van sperziebonen, 150 g kaas, een plak (200 g) vis of wit vlees;
  • afternoontea – een glas sojadrank;
  • diner – groentesalade, 200 g bonencultuur.

Snijbonesoep

Bean Diet

Mensen die geïnteresseerd zijn in goede voeding moeten zeker weten hoe ze moeten koken met deze bonencultuur, omdat het niet alleen goed is voor de gezondheid, maar ook een effectief hulpmiddel bij het afvallen. Bonenschillen kunnen op verschillende manieren worden bereid: koken, augurk, stoven. Bekijk de meest populaire recepten om je te helpen af ​​te vallen..

Snijboon Salade

  • Kooktijd: 35 minuten.
  • Porties per container: 2 personen.
  • Calorieën: 66 kcal.
  • Doel: als tussendoortje.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: makkelijk.

Degenen die willen genieten van heerlijk eten en hun figuur nog steeds niet willen schaden, moeten weten hoe ze een salade moeten bereiden, waarvan het belangrijkste ingrediënt groene bonen is, want voor gewichtsverlies is dit onderdeel perfect. Het voorgerecht heeft een originele smaak dankzij goed gekozen ingrediënten – bereid een gerecht volgens het recept en je kunt het zelfs eten voor het avondeten.

Ingrediënten:

  • bonenpeulen – 400 g;
  • groene olijven – 5 stuks;
  • natuurlijke yoghurt – 3 el. l .;
  • eieren – 3 stuks;
  • zout naar smaak;
  • olijfolie – 1 theelepel;
  • knoflook – 7 g.

Kook methode:

  1. Kook eieren.
  2. Kook water in een pan, kook de peulen erin en laat ze 5 minuten in kokend water zakken. Hierna zeef het product, giet het over met koud water.
  3. Verwijder zaden van olijven, hak ze elk fijn.
  4. Snij eieren.
  5. Verhit de olie in een pan en laat de sperziebonen bakken. Voeg de geplette knoflook toe, zout alles, bak de ingrediënten 5 minuten.
  6. Doe bonen, olijven in een slakom en breng op smaak met yoghurt. Roer voedsel, voeg eieren toe.

Snijboon Salade

Kip met bonen

  • Kooktijd: 50 minuten.
  • Porties per container: 5 personen.
  • Calorieën: 73 kcal.
  • Doel: voor lunch / diner.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: makkelijk.

Mensen die geïnteresseerd zijn in recepten voor gewichtsverlies, deze optie zal je aanspreken, omdat het eten voedzaam en lekker is. Om het caloriegehalte van het laatste gerecht te verminderen, wordt aanbevolen om de producten in de oven te bakken en ze in lagen in een siliconenvorm te leggen, zonder toevoeging van olie. Leer hoe u zo’n caloriearme lunch of diner kunt maken.

Ingrediënten:

  • uien – 180 g;
  • Bulgaarse peper – 80 g;
  • kipfilet – 250 g;
  • sperziebonen – 230 g;
  • gemalen peper, zout, curry – naar smaak;
  • zure room – 60 ml.

Kook methode:

  1. Leg de bonenpeulen in een gelijkmatige laag op een bakplaat..
  2. Schil de ui, snijd in dunne halve ringen, verdeel ze in de volgende laag.
  3. Kipfilet in dunne, niet te lange reepjes gesneden, verdeeld over de halve ringen van ui.
  4. Verwijder de zaden van de peper, snijd het vlees in reepjes en leg het op wit vlees.
  5. Giet het werkstuk met zure room, voeg 0,25 glas water toe.
  6. Leg de bakplaat in de oven, stoof de groenten met vlees 40 minuten op 200 graden.

Gestoofde kip met snijbonen

Ingemaakte aspergebonen

  • Kooktijd: 2 uur 20 minuten.
  • Porties per container: 2 personen.
  • Calorieën: 16 kcal.
  • Doel: als tussendoortje.
  • Keuken: Amerikaans.
  • Moeilijkheidsgraad: makkelijk.

Groene aspergeboonpeulen kunnen niet alleen worden gestoofd en gekookt, maar ook op verschillende manieren worden ingeblikt en gebeitst. In een gepekelde vorm is de bonenoogst bijvoorbeeld erg lekker. Bekijk de snelste manier om sperziebonen te maken, die geschikt is om af te vallen en waarmee je zelfs kunt genieten van de smaak van eten.

Ingrediënten:

  • peulen – 0,5 kg;
  • appelazijn – 2 el. l .;
  • knoflook – 3 kruidnagel;
  • plantaardige olie – 50 ml;
  • dille – 1 bos.

Kook methode:

  1. Kook de bonenpeulen 5-7 minuten, zout het water, giet af en laat afkoelen.
  2. Bieslook, dille hakken, marinade maken, mengen met olie en azijn.
  3. Bonen zijn gevuld met marinade, zet de gerechten 2 uur in de koelkast. Daarna kun je het gerecht eten.

Ingemaakte aspergebonen

Dieet Bonensoep

  • Kooktijd: 30 minuten.
  • Porties per container: 5 personen.
  • Calorieën: 25 kcal.
  • Doel: als tussendoortje.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: makkelijk.

Veel voedingsdeskundigen raden aan om voor de lunch eerste gangen te eten, omdat ze caloriearm zijn en niet alleen nuttig voor gewichtsverlies, maar ook voor de normale werking van het hele lichaam. De soep wordt zonder vlees gekookt, maar door de toegevoegde sperziebonen wordt hij nog lekkerder en voedzamer. Bekijk een stapsgewijs recept voor eiwitrijke voorgerechten..

Ingrediënten:

  • bonenpeulen – 250 g;
  • dille – 1 bos;
  • wortelen – 1 stuk;
  • olijfolie – 0,5 theelepel;
  • aardappelen – 3 stuks;
  • eieren – 3 stuks;
  • laurierblad – 2 stuks;
  • zout naar smaak;
  • ui – 1 st.

Kook methode:

  1. Aardappelen schillen, in blokjes snijden, 5 minuten koken en in kokend water laten vallen.
  2. Spoel de peulen af, verwijder de paardenstaarten, snijd ze in stukken van 2-3 cm en gooi ze ook in de pan.
  3. Snipper de ui, bak en voeg er geraspte wortels aan toe. Wacht tot de groenten zacht zijn.
  4. Voeg het gebraad toe aan kokende groenten, laat de soep nog 5 minuten koken.
  5. Zet het vuur uit, sta erop dat het 10 minuten heet is.
  6. Fijngehakte gekookte eieren, voeg een beetje toe aan elk bord.

Snijbonesoep

Groente garnituur met sperziebonen

  • Kooktijd: 50 minuten.
  • Porties per container: 3 personen.
  • Calorieën: 26 kcal.
  • Bestemming: voor het diner.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: makkelijk.

Snijbonen zijn geschikt voor gewichtsverlies, dus het is het hoofdbestanddeel van veel dieetrecepten. Dus je moet een plantaardig bijgerecht proberen met bonenpeulen – het gerecht blijkt erg lekker te zijn. U kunt een bijgerecht bereiden in een slowcooker of een ketel, terwijl een ingrediënt waarvan u de smaak niet lekker vindt, kan worden vervangen of volledig kan worden uitgesloten van het recept. Leer hoe u een “mix” van afslankgroenten maakt.

Ingrediënten:

  • Spruitjes – 0,4 kg;
  • melkmaïs – 0,3 kg;
  • paprika – 2 stuks;
  • bonenpeulen – 0,3 kg;
  • bloemkool – 0,4 kg;
  • groene erwten – 0,3 kg;
  • wortelen – 2 stuks;
  • zout naar smaak;
  • water – 0,5 kopjes.

Kook methode:

  1. Kook spruitjes en bloemkool tot ze half gekookt, gehakt zijn.
  2. Paprika’s, wortels in kleine blokjes of rietjes gesneden.
  3. Giet alle componenten in een ketel of slowcooker, voeg water toe en laat de componenten gaar sudderen.
  4. Zout het gerecht naar smaak, serveer.

Groente garnituur met sperziebonen

Contra-indicaties

Snijbonen voor gewichtsverlies zijn over het algemeen nuttig voor het lichaam, maar in sommige gevallen is het de moeite waard om ervan af te zien. Het wordt dus niet aanbevolen om het product in het dieet te introduceren voor mensen die lijden aan ziekten zoals colitis, gastritis, maagzweren, pancreatitis en mensen met een hoge zuurgraad van maagsap. Eet niet elke dag maaltijden met bonen of verminder de portie is voor mensen van wie de darmen niet stabiel zijn.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Dieet op groene bonen voor gewichtsverlies
Zelf oude ramen herstellen