Dieetfruit – dieetmenu’s en vastendagen, voordelen om af te vallen en vet te elimineren

Veel mensen zijn geïnteresseerd in een fruitmenu voor gewichtsverlies, maar weinig mensen weten hoe ze fruit moeten eten als ze op dieet zijn: het eten van vezelrijk fruit is bijvoorbeeld ’s nachts beter – dan word je niet dik. Lees de aanbevelingen van voedingsdeskundigen over de bestaande regels van het fruitdieet, ontdek welke vruchten het afslankproces versnellen en die juist de afzetting van overtollig voedsel veroorzaken.

Waar zijn de vruchten goed voor?

Voedingsdeskundigen zeggen dat een fruitdieet een van de meest effectieve methoden is om snel en onschadelijk af te vallen. De meeste zoete vruchten bevatten echter fructose, waardoor vrouwen weigeren ze te gebruiken. Dit koolhydraat verhoogt de bloedsuikerspiegel, maar wordt langzamer door het lichaam opgenomen dan sucrose. Gezien de voor- en nadelen, moet u fruit eten als u op dieet bent en de dagelijkse dosis aanpassen. Afvallen staan ​​bekend als de belangrijkste gunstige eigenschappen:

  • energie geven, kracht geven;
  • het lichaam voorzien van mineralen en vitamines;
  • bijdragen aan verzadiging, zonder een zwaar gevoel in de maag te veroorzaken;
  • vitaliteit verhogen;
  • gewicht herstellen, vet helpen verbranden.

Welke vruchten helpen om af te vallen

Een brede selectie wordt gepresenteerd in de schappen van supermarkten, maar degenen die hun figuur perfect willen maken, moeten weten welk fruit met een dieet kan worden gegeten en welke van het menu moeten worden verwijderd. Een snack hebben en niet beter worden, zal helpen bij het dieet van fruit – degenen die de minimale hoeveelheid suiker bevatten. Citrus, actief brandende vetten, heeft een speciale ereplaats in diëten.

Vet verbranden

Citrusvruchten zijn kampioenen in vetverbranding. Dergelijke vruchten zijn rijk aan flavonoïden die voorkomen dat vet wordt opgeslagen. Bovendien helpen ze metabolische processen te normaliseren. Vaak consumeren vrouwen fruit om af te vallen en vet te verwijderen, zoals mandarijnen, grapefruits, sinaasappels, kiwi. Het is echter de moeite waard eraan te denken dat het dagelijkse citruspercentage niet meer dan 2 stuks per dag mag bedragen.

Sinaasappelen heel en helften

Laag in calorieën

Mensen die meer fruit aan hun dieet willen toevoegen, kijken naar hun vitaminesamenstelling. Bij het afvallen is deze factor echter niet belangrijk, maar het caloriegehalte van de foetus. Bij het kiezen van caloriearm fruit voor gewichtsverlies, moet u de voorkeur geven aan degenen met een calorieverbruik van niet meer dan 25-48 kcal per 100 gram. Naast citrusvruchten bevat de lijst met helpers voor gewichtsverlies:

  • appels
  • meloenen
  • peren
  • perziken;
  • abrikozen.
Meer lezen  Hurk om thuis af te vallen. Hoe te hurken voor gewichtsverlies benen, zijkanten of buik

Calorie-inhoud

De meeste vruchten van fruitbomen hebben een lage glycemische lading en een minimaal koolhydraatgehalte. Dit betekent dat ze weinig invloed hebben op het suikergehalte. Bij een dieet wordt het aanbevolen om fruit te eten met een lage glycemische index, omdat samen met hen ook vezels het lichaam zullen binnendringen, wat alleen bijdraagt ​​aan gewichtsverlies, waardoor de spijsvertering wordt vertraagd. De calorietabel en GI helpen u te begrijpen welke kunnen worden geconsumeerd en welke beter uit het dieet kunnen worden verwijderd.

Titel

Het aantal kcal / 100 g

Glycemische index

Watermeloen

27

70

Citroen

34

twintig

Meloen

35

35

Grapefruit

35

22

Mandarijn

38

40

Oranje

43

35

Nectarine

44

35

Abrikoos

44

twintig

Perzik

45

35

Pruim

46

22

Kiwi

47

vijftig

Peren

47

33

De appels

52

dertig

Een ananas

52

65

Mango

60

55

Granaat

72

35

Druif

72

44

Banaan

95

60

Persimmon

127

vijftig

Avocado

160

10

Welk fruit kun je eten met gewichtsverlies

Vruchten die afvallen, hebben een gunstig effect op het lichaam; sommige bevatten te veel complexe koolhydraten, die voor de lever erg moeilijk te verwerken zijn. Als u zich aan een dieet houdt, moet u zich vertrouwd maken met wat u kunt eten en, belangrijker nog, hoe laat de maaltijd geschikt is en het lichaam niet schaadt.

Is het mogelijk om ’s nachts fruit te eten

Het is mogelijk om een ​​uur voor het slapengaan een fruitsnack te regelen, maar het is de moeite waard om fruit te kiezen met een minimaal caloriegehalte. Dus om niet beter te worden, kun je eten:

  • appels, maar geen zure variëteiten;
  • citrusvruchten – ze versnellen het verteringsproces, maar dergelijke vruchten zijn uiterst ongewenst voor mensen met gastritis of een maagzweer;
  • mango – irriteert het maagslijmvlies niet;
  • verse ananas – verschillende plakjes zullen het vetverbrandingsproces starten en ook het lichaam reinigen;
  • vijgen (vers) – helpen de eetlust te verminderen en verzadigen snel.

Hele en gesneden mango

Fruit ’s avonds voor gewichtsverlies

Degenen die een dieet volgen, willen vooral ’s avonds eten. Stop de keuze is op ongezoete vruchten. Zo zullen verschillende opgegeten pruimen van groot nut zijn, vooral voor mensen met ontlastingsproblemen. Tijdens het avondeten mag fruit niet worden gecombineerd met andere gerechten, omdat een dergelijke “mix” de spijsvertering vertraagt, tot een opgeblazen gevoel leidt en gasvorming veroorzaakt. Mensen met maagdarmstoornissen wordt afgeraden om ’s avonds peren te eten.

Welke vruchten mogen niet worden gegeten bij het afvallen

Iedereen die wil afvallen, moet weten welke vruchten gewichtstoename veroorzaken. Als u op dieet bent, moet u snoep met een hoge glycemische index uitsluiten, bijvoorbeeld:

  1. Druiven – een product dat wordt gekenmerkt door een hoog caloriegehalte. Bovendien beginnen druiven in de darmen te gisten, waardoor iemand zich slechter kan voelen.
  2. Bananen – hoewel dit soort fruit erg lekker is, zijn ze, net als druiven, niet het meest nuttig om af te vallen..
  3. Watermeloenen zijn vruchten waarvan de glycemische index niet op schaal is. Overtollige vloeistof in watermeloenen kan de water-zoutbalans verstoren..
  4. Gedroogd fruit en ingeblikt fruit zijn ook niet het beste voedsel tijdens het dieet, omdat ze veel suiker bevatten en te veel calorieën bevatten..
Meer lezen  Hoe goed rennen om af te vallen

Fruit dieet

Voedingsdeskundigen zeggen dat mensen die periodiek overschakelen op een fruitdieet hun toestand aanzienlijk verbeteren: het lichaam wordt ontdaan van gifstoffen, het metabolisme wordt genormaliseerd en de huidskleur en -conditie worden verbeterd. Een fruitdieet voor gewichtsverlies wordt gemakkelijk verdragen, omdat er in de hoofdproducten veel vezels zitten, waardoor een persoon niet kan verhongeren. Ontdek de meest gewilde caloriearme en heerlijke diëten..

7 dagen lang

Er is een fruitdieet min 10 kg per week – dit is een makkelijke manier om je figuur in slechts 7 dagen op orde te krijgen. De methode wordt niet aanbevolen om meer dan 1 keer in 3 maanden af ​​te vallen, het is ook de moeite waard om te overwegen dat je na een breuk helemaal opnieuw moet beginnen. Als u zo’n dieet gemakkelijk verdraagt, kunt u de duur van het dieet verlengen tot 14 dagen, maar niet meer. Alle producten met een dieet moeten op tijd worden geconsumeerd:

  • Ontbijt – 1 grapefruit en wat walnoten. Een alternatieve oplossing is 2 kiwi’s met 20 gram ongezoete crackers. Je kunt een saladedressing maken in de vorm van magere yoghurt.
  • De lunch moet eiwitten bevatten, je moet gekookte kip of omelet toevoegen zonder olie.
  • Snack – watermeloen of meloen, sinaasappel of appel. Mag een salade maken.
  • Diner – een salade van bessen en een kleine portie magere vis.

Drie plakjes watermeloen

Voor 3 dagen

In de hoop tenminste een paar kilo af te vallen, gebruiken velen vaak harde methoden – hongerstakingen, maar er zijn aangenamere en effectievere methoden om af te vallen. Een daarvan is een driedaags fruitdieet. Het menu met zo’n dieet ziet er ongeveer zo uit:

1e dag:

  • ontbijt – alle citrus, sap;
  • lunch – fruitsalade, water;
  • diner – fruitschaal, water, sap.
Meer lezen  Wenkbrauwdecoratie

2e dag:

  • ontbijt – diverse soorten fruit, een glas stilstaand water;
  • lunch – groentesalade, water;
  • diner – gekookte groenten, sommige niet te hoogcalorische fruitboomvruchten.

3e dag:

  • ontbijt – een fruitschaal, een glas vers;
  • lunch – fruitsalade, water;
  • diner – groentesoep zonder vet toe te voegen.

Vastendag

Wanneer alleen fruit van fruitbomen gedurende één dag mag worden gegeten, is dit lossen. Voor een betere verzadiging kun je er nog steeds kefir, kwark of magere yoghurt aan toevoegen. Op appels, abrikozen, aardbeien, watermeloenen, perziken kunnen vastendagen voor gewichtsverlies worden geregeld, maar bananen en druiven voor deze doeleinden kunnen beter niet worden gebruikt. U kunt het gewenste effect bereiken door te lossen door een paar eenvoudige regels in acht te nemen:

  • eet een dag voor het lossen met kefir of groentesalade;
  • na een vastendag, “niet bespringen” op voedsel dat uw aandacht trekt, anders zult u het effect niet zien;
  • 2-3 keer per week uitladen – de beste oplossing om af te vallen;
  • drink bij een eendaags dieet veel water – ongeveer 2 liter;
  • bereid je voor op de dagvruchten, waarvan de totale energiewaarde 800-900 kcal zal zijn;
  • verdeel voedsel in veel kleine porties.

Een van de populaire losopties voor het lichaam is kefir-fruitdag. Appels worden het best gecombineerd met dit gefermenteerde melkproduct – dankzij hen komen er veel pectines, vitamines en vezels het lichaam binnen. Het menu bestaat uit 1,5-2 kilogram appels en 1,5 liter kefir 0% vet. Bij het lossen kunnen appels vers worden gegeten of in de oven worden gebakken.

Groentesalade in een plaat

Fruit eten bij afvallen

Zelfs fruit op dieet moet correct worden geconsumeerd, anders zullen ze niet alleen niet helpen bij het afvallen, maar ook schadelijk zijn. Onthoud de basisregels:

  1. Eet fruit in plaats van een of meer maaltijden. Voeg ze bijvoorbeeld niet toe aan het ontbijt, in dat geval is het beter om de voorkeur te geven aan fruitsalade.
  2. Drink tijdens een fruitsnack geen koffie. Als je de voorkeur geeft aan een fruitontbijt, mag de maag niet leeg zijn, het is beter om een ​​half uur na een maaltijd of 2 uur ervoor koffie te drinken.
  3. Eet hele vruchten. Vers geperst sap komt niet ten goede aan mensen die willen afvallen. Eet fruit met een geraspt of gehakt dieet, maar verwarm het indien mogelijk niet.
Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: