Drinkregime voor gewichtsverlies: hoe te drinken gedurende de dag

De mode voor “gewelfde” lichamen is al lang voorbij, tegenwoordig is het belangrijk slank en fit te zijn. Jongens en meisjes van alle leeftijden streven naar het bereiken van een ideaal gewicht, lichaamsverhoudingen en gebruiken hiervoor allerlei methoden. Dus naast fysieke activiteit, het volgen van het dieet van goede voeding, is het belangrijk om veel water te drinken. Van 2 tot 3 liter vloeistof – de dagelijkse norm van een persoon, die zorgt voor een normaal metabolisme en de natuurlijke verwijdering van gifstoffen uit het lichaam.

De rol van water in het afvallen

Elke dag leren steeds meer mensen over het belang van het handhaven van een drinkregime bij het afvallen. De delen van de hersenen die verantwoordelijk zijn voor dorst en honger bevinden zich in de buurt, waardoor het niet altijd duidelijk is wat men echt wil. Een kopje water kan je honger stillen en je eetlust verminderen. Met een vochttekort in het lichaam treedt geleidelijk uitdroging op, een persoon begint zich slecht te voelen, voelt zich moe, gebrek aan kracht, wat hij probeert te compenseren met suikerhoudend voedsel, wat leidt tot gewichtstoename.

Water bevat 0 kcal; daarom nemen de kilo’s niet mee. De metabole processen van het menselijk lichaam vinden plaats in het aquatisch milieu, zonder dat hun stroom onmogelijk is, daarom is het belangrijk om het drinkregime te volgen om overtollig gewicht kwijt te raken. Voordelen van tijdig drinken:

  1. Water, dat deelneemt aan de spijsvertering, helpt het binnenkomende voedsel af te breken en om te zetten in energie, die vervolgens naar alle organen gaat.
  2. Water komt het lichaam binnen en bevordert de productie van hormonen die lichaamsvet afbreken. Als gevolg hiervan, degenen die het drinken regime te volgen, het proces van het verliezen van gewicht is veel sneller.
  3. Water circuleert door de bloedbaan en levert vitamines, mineralen, sporenelementen en andere heilzame stoffen aan alle organen.
  4. Het vloeibare medium helpt om gifstoffen uit de darmen te verwijderen, gifstoffen, overtollig zout op te lossen. Onevenwichtigheid in drinken kan leiden tot vergiftiging..
Meer lezen  Eiwitdieet voor gewichtsverlies gedurende een week, 14 dagen. Eiwitdieetmenu met recepten, beoordelingen van gewichtsverlies

Water in glazen

Drinkregime voor gewichtsverlies

Het gebrek aan water verstoort niet alleen de normale stroom van het vetverbrandingsproces, maar leidt ook tot uitdroging. De gezondheidstoestand verslechtert, er treedt een gevoel van vermoeidheid op, de huid droogt uit, enz. Voorheen telden de meeste afvallen verbruikte calorieën, maar nu is het efficiënter om het aantal glazen gedronken vloeistof te tellen. Om effectief af te vallen, moet u niet alleen het drinkregime volgen, maar ook weten welk water u moet drinken, hoe en hoeveel.

Welk drankje

Gewoon kraanwater is niet geschikt voor drinkroutines en gewichtsverlies. Het bevat veel schadelijke stoffen en onzuiverheden die het lichaam zullen vergiftigen. Je moet ook de zoete frisdrank opgeven, het aantal kopjes koffie, thee verminderen, enz. Gedurende de periode van gewichtsverlies, moet je “vrienden” zijn:

  • gezuiverd water met een filter;
  • mineraal;
  • vruchtendrank, compote;
  • groene kruidenthee (met minimaal suikergehalte of zonder);
  • vers sap.

Groene kruidenthee

Het is erg handig om een ​​schijfje citroen of het sap ervan aan een glas met vloeistof toe te voegen. Dit product verrijkt je met vitamine C en zuren, het breekt ook actief vetten af, schept de voorwaarden voor gewichtsverlies. De drank zorgt voor een lang vol gevoel, elimineert ongemak door honger, verfrist en elimineert de wens om weer een hapje te eten. Het belangrijkste is om het niet te overdrijven met citroen, omdat een grote hoeveelheid citruszuur tandglazuur vernietigt. Toch is zo’n drankje gecontra-indiceerd voor mensen met maag-, leverproblemen.

Sassi-water is erg populair bij afvallen, waarbij verse komkommer, munt en gember worden toegevoegd. Aanvankelijk was deze vitamine-minerale smoothie het hoofdbestanddeel van een ‘dieet met platte buik’, maar vanwege het vermogen om vetten snel af te breken en de stofwisseling te verbeteren, is het een van de meest populaire dranken geworden voor diegenen die willen afvallen.

Meer lezen  9 beste handmaskers

Hoeveel te drinken

Gezien het drinkregime tijdens het afvallen is het belangrijk om overdag water te drinken in een hoeveelheid van minimaal 2 liter per dag. Sommigen zijn van mening dat je na het eten ongeveer 30-40 minuten geen vloeistof kunt drinken, omdat het maagsap wordt verdund en het voedsel slechter wordt verteerd. Voordat je aan tafel gaat zitten, moet je een glas warm water drinken om de stofwisseling te starten en het hongergevoel te verminderen. Tips:

  • In het hete seizoen moet de hoeveelheid vloeistof 2-3 kopjes meer zijn.
  • Voordat u gaat sporten, moet u 1,5-2 uur voor aanvang van de lessen drinken.
  • Tijdens de training kun je elke 5-7 minuten 2-3 slokjes nemen.

Hoe te drinken

Het is belangrijk om te weten hoe je water moet drinken bij het afvallen, zodat het proces geen ongemak veroorzaakt. Als u niet gewend bent om minimaal 2 liter vocht per dag te drinken, streef dan geleidelijk naar dit cijfer en begin uw regime met minimaal 1,5 liter. Volg deze eenvoudige regels en afvallen zal gemakkelijker zijn:

  1. Na het drinken van 1,5-2 kopjes tegelijk, rekt u uw buik uit, waardoor er meer voedsel nodig is, wat leidt tot gewichtstoename.
  2. Drink in kleine slokjes, beetje bij beetje tussen de maaltijden en een glas water voor het eten, op een lege maag.
  3. Je kunt geen eten drinken, anders zal de stofwisseling verslechteren, het is noodzakelijk om 30-40 minuten te weerstaan.
  4. ‘S Avonds na 18 uur, als dat niet nodig is, mag u geen vloeistof drinken.

Vrouw drinkt water

Wanneer drinkwater beperken?

De menselijke nieren kunnen tot 20 liter water per dag doorlaten, dus de extra 1-2 liter zullen niet bijzonder opvallen. Belangrijk: er zijn nog steeds beperkingen op de hoeveelheid vloeistof wanneer wordt waargenomen dat het gewicht verliest. Deze omvatten de volgende punten met betrekking tot de gezondheidsstatus:

  • fosfaturie, nierfalen;
  • arteriële hypertensie (hypertensie);
  • neiging tot oedeem;
  • zwangerschap.
Meer lezen  Aërobe oefeningen voor gewichtsverlies en vetverbranding. Een set cardiotraining thuis met een video

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiënt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: