Effectieve oefeningen voor de binnenkant van de dij

Het vrouwelijk lichaam is een geweldige creatie van de natuur, maar zelfs de mooiste vrouwen zijn soms niet zonder gebreken. En weten wij, vertegenwoordigers van de mooie helft van de mensheid, niet van hun probleemgebieden. Een daarvan is de binnenkant van de heupen. De spieren van deze zone zijn praktisch niet betrokken bij het dagelijks leven, dus onze taak is om ze zoveel mogelijk te trainen en ons te helpen met deze oefening voor de binnenkant van de dij. Kennis en vaardigheden zullen helpen om ze correct te vervullen..

Algemene principes van het opbouwen van trainingen voor gewichtsverlies

Om cellulitis kwijt te raken en je dijbeen op orde te krijgen, zul je zeer effectieve trainingen in je programma voor gewichtsverlies moeten opnemen. Zo’n complex zal niet alleen helpen om onderhuids vet kwijt te raken, maar zal ook een uitstekende preventie zijn van veel ziekten.

Laten we niet uit elkaar gaan, onze grootste vijand is luiheid. Maar als je de eigenaar van slanke benen wilt worden en je doel is om de spieren te versterken, dan zul je jezelf moeten overwinnen en beginnen te engageren. Probeer je schema zo te plannen dat je je trainingen drie keer per week een uur kunt geven. Opleidingsschema:

  • eenvoudige cardiotraining;
  • cardio-opwarming van gemiddelde intensiteit;
  • Squats
  • sprongen en push-ups (de zogenaamde plyometrische oefeningen);
  • lunges;
  • plie (squats);
  • cardiotraining met gemiddelde intensiteit;
  • oefeningen voor de binnenkant van de dij;
  • cardiotraining met hoge intensiteit;
  • gecombineerde oefeningen voor de buikspieren en de binnenkant van de dij;
  • uitrekken.

Als je besluit het zelf te doen, zonder coach, dan moet je speciale aandacht besteden aan het observeren van de techniek en proberen de spieren niet te overbelasten. Goed geselecteerde kleding en schoenen zijn even belangrijk. Zelfs thuisworkouts vereisen specialistisch advies – raadpleeg een arts en een professionele trainer, zij zullen u gekwalificeerd advies geven..

Een set oefeningen voor de interne spieren van de heupen met een foto

Oefeningen om de binnenkant van de dij op te ruimen zijn heel eenvoudig, maar de belangrijkste voorwaarde voor hun effectiviteit is regelmaat en een groot aantal herhalingen. Hier zijn enkele eenvoudige oefeningen die u zullen helpen de spieren van de binnenkant van de dijen te spannen en hun volume te vergroten. Het uitvoeren van dergelijke oefeningen vereist geen speciale fysieke training van u..

rugligging

  • De eerste taak: op je rug liggen, je handen onder je billen leggen. De achterkant moet zoveel mogelijk tegen de vloer worden gedrukt. Hef je benen 30 centimeter op, spreid, kruis je benen. Een voorwaarde voor deze oefening is spierspanning op de binnenkant van de dijen. Voer 20 kruisen uit, neem dan een pauze van twintig seconden en doe dan nog 2 dezelfde benaderingen.

heupenoefeningen - squats

  • Plie squats geven een goed effect. Ze helpen niet alleen de spieren van de binnenkant van de dij te ontwikkelen, maar ook de gluteus maximus, en helpen ook bij het verwijderen van de broek. Om het uit te voeren, spreidt u uw benen wijd en draait u uw voeten naar buiten. De rug moet recht blijven tijdens squats. Je moet hurken totdat je een sterke spierspanning voelt en de lijn van je heupen parallel loopt met de vloer. Knijp onderaan in de billen en keer terug naar de beginpositie. Oefening moet binnen een minuut worden uitgevoerd, waarna een pauze van tweeëntwintig seconden wordt genomen en vervolgens nog twee benaderingen.

Heupoefeningen: lunges

  • Lunges zijn een andere geweldige manier om lichaamsvet aan de binnenkant van de dij te bestrijden. Ze uitvoeren is heel eenvoudig: staand, longeer met je linkervoet. Het bekken moet iets naar achteren gaan en het rechterbeen moet gestrekt en recht zijn. Longeer dan met het andere been, richt het gewicht erop en vorm ook een rechte hoek bij de knie.
  • Mahi – eenvoudige en effectieve oefeningen voor de binnenkant van de dij. Uitgangspositie – staand. Til je rechterbeen soepel op en houd het te allen tijde gespannen, en je rug moet recht blijven. Als u het moeilijk vindt om uw evenwicht te bewaren, kunt u achterover leunen op de stoel. Met één voet moet je 15-20 slagen maken en hetzelfde herhalen voor het andere been. Alles wat je nodig hebt om drie benaderingen te doen.

Fitball been- en billiften

Een fitball of gymnastiekbal is een geweldig hulpmiddel om onze spieren op orde te brengen en overtollig vet te verwijderen. Oefeningen voor de binnenkant van de heupen met een fitball zijn eenvoudig en voor iedereen toegankelijk, en het is vooral vermeldenswaard dat de gymnastiekbal vrijwel geen contra-indicaties heeft.

  • Dus, de eerste oefening met een fitball – ga op je rug liggen, til je benen een beetje op en knijp de bal ermee in. Houd je spieren ongeveer 10 seconden strak. Herhaal deze beweging vijf tot zes keer.
  • Een andere oefening is squats met een fitball. Om dit te doen, gaat u op de bal zitten, knijpt u hem in uw heupen, de benen zo wijd mogelijk gespreid. Strek je armen naar de zijkanten. Sta langzaam op, verplaats het gewicht op één been, til het tweede op dit moment op zonder de bal los te laten. Dus je moet voor elk been 10 keer herhalen.
  • U kunt ook oefeningen doen met de bal vanuit buikligging. Dergelijke oefeningen met de bal zijn zeer effectief en belasten de wervelkolom niet. En de verscheidenheid van deze groep oefeningen is erg groot – u kunt altijd de oefeningen kiezen die in uw geval het meest effectief zijn.

Bekijk bijvoorbeeld een video die vertelt hoe u uw billen strakker kunt maken en cellulitis kunt verwijderen:

Gym activiteiten

Lessen in de sportschool zijn veel effectiever dan oefeningen thuis. Ten eerste sta je constant onder toezicht van een trainer die fouten kan signaleren en daarnaast kan helpen met advies. Ten tweede zijn lessen op speciale simulatoren gericht op het ontwikkelen van specifieke spieren, omdat het effect ervan meer merkbaar zal zijn dan bij algemene oefeningen thuis.

Beenverlenging en extensie

Lessen in de sportschool zijn veel effectiever in het pompen van spieren dan oefeningen die je thuis doet. Dus bijvoorbeeld het verminderen van de benen op een speciale simulator: bij het uitvoeren van deze oefening is de adductorspier actief betrokken en, wat vooral belangrijk is voor vrouwen, intieme spieren.

Beenverlenging op de simulator is gericht op het ontwikkelen van de voorste spieren van de dij. Het is moeilijk om zo’n oefening thuis uit te voeren, dus als je deze dijspieren wilt ontwikkelen, neem dan contact op met een professionele trainer die je les zal geven. Je kunt een voorbeeld van de oefeningen op de simulator bekijken in een korte trainingsvideo:

Dumbbell Squat

Om de training effectiever te maken, kunnen de gebruikelijke oefeningen worden uitgevoerd met weging – de juiste squats en de swing, die we hierboven al hebben besproken:

  • Buig je been naar de knie en plaats een zware halter op de vouw.
  • Als u een gecompliceerde versie van de oefening kiest, hoeft u niet meer dan 15 max te doen en het aantal benaderingen te verminderen tot twee.

Alle oefeningen voor het binnenste probleemgedeelte van de dij met weging mogen alleen worden uitgevoerd onder begeleiding van een trainer. Het punt is niet alleen dat het resultaat van dergelijke oefeningen een toename van de spieren kan zijn, wat in veel gevallen gewoon niet nodig is. Krachttraining is een verhoogde belasting van de gewrichten en daardoor zijn blessures mogelijk.

Videocursus over het thuis uittrekken van de binnenkant van de dij

Momenteel zijn er veel complexen ontwikkeld die u zullen helpen om uw benen in korte tijd boven de knieën op te ruimen. Nu heb je de mogelijkheid om alle geheimen van lessen te leren die bijdragen aan de verbetering van de heuplijn, uit de video:

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Effectieve oefeningen voor de binnenkant van de dij
Hoe 10 kg af te vallen in 2 weken – effectieve diëten, oefeningen en procedures