Eiwitdieet – menu voor 14 dagen en de resultaten van gewichtsverlies

Overgewicht is geen indicator voor een uitstekende gezondheid bij een persoon, maar integendeel. Extra kilo’s geven aan dat er een storing in het lichaam is opgetreden en dat deze niet goed werkt. Speciale diëten die door voedingsdeskundigen zijn ontwikkeld, zullen het probleem helpen oplossen. De meest effectieve en effectieve daarvan is eiwit.

Eiwitdieet voor gewichtsverlies

Een dieet dat bestaat uit voedingsmiddelen die veel eiwitten bevatten, is een eiwitdieet voor snel gewichtsverlies. Maar het is ook een strakke controle en het beperken van de inname van koolhydraten en vetten. Tijdens deze effectieve voeding verwijdert het lichaam intensief vocht en calcium. Met dit dieet gaat een grote last naar de nieren, en als gevolg hiervan kan een persoon een droge huid, dof haar, broze nagels hebben.

Om uitdroging te voorkomen en je goed te voelen, moet je veel gezuiverd water drinken, zoals aangegeven in de tabel met vochtinname. Het gebruik van vitamines is niet overbodig. Door de combinatie van een goed en uitgebalanceerd dieet en sportactiviteiten kun je een enorm effect krijgen. Het is niet nodig om in de sportschool te trainen; eenvoudige oefeningen zijn voldoende, wat een half uur van je tijd zal kosten. Een eiwitdieet van 2 weken kan je figuur volledig veranderen.

Eiwitdieet voordelen

Zo’n dieet heeft veel voordelen. De belangrijkste voordelen van een eiwitdieet:

  • Lange tijd honger stillen. Eiwit is een complex element, het lichaam heeft tijd en kracht nodig om het te verteren. Dit is de reden om enkele uren honger te stillen.
  • Een uitgebalanceerd dieet helpt niet om kilo’s aan te komen, maar om snel te verliezen.

Eieren, kaas, zalm en rundvlees

Nadelen van een eiwitdieet

Er zijn nadelen aan het eiwitdieet:

  • nadat het dieet gemakkelijk is in te breken in koolhydraatrijke voedingsmiddelen (meelproducten, pasta);
  • conditie van nagels en haren kan verergeren;
  • verhoogde belasting van de nieren;
  • dieet veroorzaakt frequente stemmingswisselingen.

Wat te eten op een eiwitdieet

De lijst met voedingsmiddelen die u op een eiwitdieet kunt eten, bevat deze belangrijkste ingrediënten:

  • Gerechten van gevogelte, konijn, kalfsvlees, rundvlees, lam. Je kunt vlees koken volgens verschillende recepten: gestoomd, koken, stoven, bakken zonder olie.
  • Een verscheidenheid aan magere vis. Kies variëteiten naar keuze, het is een kwestie van smaak.
  • Eiwitrijke kip- of kwarteleitjes.
  • Groenten (allemaal behalve aardappelen). Ze kunnen vers of in bevroren mengsels worden ingenomen. Kook soepen ermee, bak, stoofpot, geef de voorkeur aan groen en koolwit, gekleurd, Brussel.

Eiwitdieet – een menu van 14 dagen is beter vooraf op te stellen – mag niet schaars zijn. Het dieet kan worden verdund met het gebruik van dergelijke producten: vis in blik, licht gezouten reuzel, hoogwaardige worstjes, pure chocolade, fruit met mate. Tomaten spelen een speciale rol: ze bevatten lycopeen, wat nodig is voor ons lichaam. Salades worden op smaak gebracht met citroensap, lijnzaad of olijfolie. Tijdens een streng dieet kun je verschillende kruiden gebruiken. Beperk het benodigde zout.

Het is verboden om te gebruiken:

  • aardappelen;
  • bakkerijproducten;
  • pap, pasta;
  • eventuele zoete drankjes;
  • alcoholische drankjes.

Gestoomde groenten op een plaat

Protein Day Menu

Na succesvol afvallen moet je in vorm blijven met effectieve vastendagen. Ze worden één keer per week thuis gehouden, op deze dag wordt alleen eiwitrijk voedsel geconsumeerd. Vergeet niet om ongeveer twee liter vloeistof zonder suiker te drinken. Het is toegestaan ​​om groenten te eten, rauw, gekookt of gestoofd. Eten gebeurt elke 4-5 uur. Er zijn verschillende soorten vastendagen:

  • Vasten op vlees. Een dag mag je alleen mager vlees eten in gekookte of gestoofde vorm. Het moet worden verdeeld in uniforme porties en de hele dag door worden gegeten. Je kunt je honger lessen met caloriearme groenten (tomaten, kool, komkommers). ‘S Avonds mag men desgewenst 250 gram kefir 1% vet drinken.
  • Een dag op kefir is volgens beoordelingen de meest populaire en productieve. Voor een dag moet je anderhalve liter kefir drinken. Het dieet kan worden gevarieerd met appels in een hoeveelheid van 3-5 stuks. Maar u mag het gebruik van water in grote hoeveelheden niet vergeten.
  • Het lossen van vis is vergelijkbaar met vlees. Je kunt hiervoor heek, zalm, pelengas, roze zalm en zilverkarper nemen. Het eiwitdagmenu bestaat uit 600 gram van je lekkere vis. Help bij de strijd tegen de hongerinname van citroenwater of water met gember. Je kunt de ochtend beginnen met groene thee..

Soorten eiwitdieet

Er zijn verschillende eiwitdieetopties. De duur van zo’n dieet varieert van 5 tot 14 dagen. Een versnelde en snelle manier om af te vallen is een eiwitdieet gedurende vijf dagen. Het wordt gebruikt als u snel gewicht wilt verliezen. De belangrijkste producten in dit eiwitrijke dieet zijn:

  • vlees, bij voorkeur kipfilet;
  • zuivelproducten en melk;
  • kruidenthee, mineraal plat water (koffie mag niet worden genuttigd).

Dieet gedurende tien dagen verschilt praktisch niet van de vorige. Het verschil zit alleen in het gebruik van gefermenteerde melkproducten, deze moeten om de 6 uur bij 200 gram worden ingenomen. Fractionele voeding en kleine porties laten je geen honger voelen. Zorg ervoor dat u veel stilstaand water drinkt en oefent. Extra kilo’s zullen heel snel verdwijnen. Dieet gedurende 2 weken verschilt aanzienlijk van de vorige. Een voorbeeldmenu van een eiwitdieet voor gewichtsverlies bevat een kleine hoeveelheid koolhydraatvoeding..

Melkproducten

14-daags eiwitdieetmenu

Een gedetailleerde beschrijving van het dieet zal helpen om snel af te vallen en tegelijkertijd de gezondheid niet te schaden. Eiwitdieet gedurende 14 dagen:

  1. Ontbijt – 270 ml koffiedrank. Lunch – 1 eetl. gefermenteerde gebakken melk, 2 eieren, 130 gram gekookte kool. Diner – 250 gram gekookte vis met bouillon.
  2. Ontbijt – 230 ml vruchtensap zonder suiker, gebakken eieren van 2 eieren zonder olie. Lunch – 170 gram vis, 120 gram bieten. Diner – 200 gram kefir, 0,2 kg konijnenvlees.
  3. Ontbijt – 4 kwarteleitjes, 270 ml ongezoete thee. Lunch – 180 g gestoomde kip, 100 g gestoofde courgette, 1 grapefruit. Diner – 2 eieren, 170 g vetarm rundvlees, 125 g verse groentesalade.
  4. Ontbijt – 270 ml thee zonder suiker, 20 g kaas, 10 g boter. Lunch – 2 gekookte wortels, zalm steak 150 g, vers fruit 150 g Diner – 1 eetl. gefermenteerde gebakken melk, 25 g kaas.
  5. Ontbijt – 1 rauwe wortel, 270 ml thee. Lunch – 1 glas yoghurt, varkensvlees met groenten 250 g, banaan. Diner – 1 eetl. kefir, 1 ei, 25 g kaas.
  6. Ontbijt – 250 ml thee, 2 eieren, 15 g pure chocolade. Lunch – 170 g gekookt konijnenvlees, 150 g groentesalade, 1 eetl. een lepel zure room. Diner – 100 g rauwe wortels gekruid met plantaardige olie, een paar hardgekookte eieren.
  7. Ontbijt – 270 ml thee, 4 kwarteleitjes, 15 g pure chocolade. Lunch – 170 g rundvlees, 120 g boekweit, 2 appels of 1 banaan. Diner – 2 eieren, 100 g vis, 1 eetl. kefir, 150 g groenten.
  8. De tweede week herhaalt het menu van de eerste, maar de volgorde is omgedraaid, d.w.z. 8e dag is gelijk aan de 7e, 9e – 6e, etc..

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiënt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: