Fitness voor zwangere vrouwen in trimesters. Kunnen zwangere vrouwen thuis sporten en turnen?

Is sport en lager compatibel? Deze vraag rijst zeker bij die toekomstige moeders die gewend zijn om hun lichaam in vorm te houden door middel van training. Ontdek wat de kenmerken van fitness zijn tijdens de wachttijd van de baby, welke soorten training in de vroege stadia kunnen worden gebruikt en welke kort voor de bevalling nuttig zullen zijn.

Mag ik sporten tijdens de zwangerschap?

Wanneer een vrouw ontdekt dat ze over een paar maanden moeder zal worden, brengt dit feit veel veranderingen in haar gebruikelijke levensroutine. Een van de eerste vragen rijst met betrekking tot de correctie van het regime van fysieke activiteit om de best mogelijke omstandigheden te bieden voor de vorming van de baby in de baarmoeder van de moeder. Is het veilig om tijdens de zwangerschap intensief te sporten? Hoe houd je jezelf in goede conditie zodat de bevalling goed verloopt, en vind daarna snel de optimale vorm?

Het juiste antwoord op de vraag of het mogelijk is voor zwangere vrouwen om fitness te doen, is alleen mogelijk na overleg met een toekomstige moeder met hun behandelende arts. Houd er rekening mee dat het lichaam van elke vrouw individueel is. Sommige vrouwen kunnen, in afwachting van een ongeboren kind, tot de laatste weken van de zwangerschap naar de sportschool gaan, terwijl anderen, om de dreiging van een miskraam te voorkomen, bedrust kunnen worden aanbevolen. Over het algemeen vertonen vrouwen in positie matige fysieke activiteit, maar hun type en intensiteit moeten worden bepaald in overleg met een specialist.

Het zwangere meisje doet thuis oefeningen.

Wat voor soort sporten kunnen zwanger zijn

Hoewel toekomstige moeders vatbaar zijn voor vermoeidheid, moeten ze proberen een evenwicht te bewaren tussen actieve sporten en inactieve rust. Als de routine van een vrouw gymnastiek omvat voor zwangere vrouwen en regelmatig wandelen, dan zal dit alleen de baby ten goede komen. Dergelijke matige belastingen zullen de bloedcirculatie van het lichaam van de moeder effectief verbeteren, waardoor de foetus de hoeveelheid zuurstof en voedingsstoffen krijgt die nodig is voor een normale ontwikkeling. Een goed effect op het verloop van de zwangerschap zal ook de sets oefeningen van fitnessyoga, Pilates, wateraerobics zijn.

Om ervoor te zorgen dat sportactiviteiten voor zwangere vrouwen alleen voordelen opleveren voor zowel een vrouw als een baby in haar baarmoeder, moeten enkele contra-indicaties worden onthouden. Aanstaande moeder kan geen oefeningen doen die gericht zijn op de buikspieren – bijvoorbeeld draaien of de pers zwaaien. Fitnesselementen zoals springen, rugbuigingen, scherpe schommelingen en bewegingen die worden gekenmerkt door hoge intensiteit zullen de toestand van de zwangere vrouw negatief beïnvloeden. Ook kunnen tijdens de draagtijd, vanwege het zeer hoge risico op complicaties, krachtcomplexen van oefeningen niet worden uitgevoerd.

Zwangerschap Squats

Dit type oefening zal, mits correct uitgevoerd, veel voordelen opleveren voor een vrouw. Squats tijdens de zwangerschap versterken niet alleen de spieren van de heupen en rug, maar helpen ook de gewrichten van de bekkengordel flexibeler te maken, wat erg handig is tijdens de bevalling. Zodat tijdens het uitvoeren van dergelijke oefeningen de belasting gelijkmatig wordt verdeeld, moet u ze soepel doen en nog beter om te hurken met ondersteuning. Thuis kunt u hiervoor een stoel gebruiken. Nog handiger en effectiever is het om onder begeleiding van een coach te squatten in speciaal ingerichte hallen.

Zwanger meisje kruipt

Aqua gymnastiek voor zwangere vrouwen

Dit type fitnessactiviteit is niet alleen veilig, maar ook erg nuttig voor aanstaande moeders. De implementatie van oefencomplexen in het aquatisch milieu is gemakkelijker, waardoor niet alleen de fysieke conditie verbetert, maar ook de gemoedstoestand van de vrouw. Aqua-gymnastiek voor zwangere vrouwen wordt in de meeste gevallen uitgevoerd onder begeleiding van ervaren instructeurs, wat zorgt voor de juiste verdeling van de belasting tijdens de training. Zelfs vrijwillig zwemmen zonder scherpe, intense schommelingen is een geweldige sport voor zwangere vrouwen, vanaf de vroege stadia en tot de laatste weken voor de bevalling.

Fitness voor zwangere vrouwen – 1 trimester

Een belangrijke voorwaarde voor een vrouw die een actieve levensstijl wil voortzetten in de eerste maanden dat ze een kind verwacht, is om hierover gedetailleerde aanbevelingen van haar arts te ontvangen. Om zwangerschap en sport in het eerste trimester met succes te combineren, moet een specialist bevestigen dat er geen contra-indicaties voor zijn. Er moet nog rekening worden gehouden met de aard van de oefeningen die zullen worden uitgevoerd. Zodat fitness tijdens de zwangerschap veilig is in de vroege stadia en geen hypertonie van de baarmoeder veroorzaakt, mag een vrouw haar maag niet belasten, scherpe wendingen maken, buigen, benen slingeren.

Fitness voor zwangere vrouwen – 2 trimester

Gedurende deze periode worden veel fysiologische risico’s die verband houden met het zwangerschapsproces verminderd, verbetert het welzijn van de vrouw en verdwijnt toxicose. Deze periode is zeer geschikt om fitness te doen voor zwangere vrouwen en het lichaam goed voor te bereiden op de bevalling. Sporten in het tweede trimester moeten gericht zijn op het versterken van de spieren van de rug, onderrug, buik, heupen. U moet weten dat ze, om zuurstoftekort bij de foetus en duizeligheid bij de zwangere vrouw zelf te voorkomen, niet mag oefenen terwijl ze op haar rug ligt – u moet de lichaamshouding kiezen met de nadruk op de knieën en armen.

Zwanger meisje dat rekoefeningen doet

Fitness voor zwangere vrouwen – 3 trimester

In zulke late termen houden vrouwen zich bezig met de aanstaande geboorte. Sport in het derde trimester is ontworpen om haar te helpen haar lichaam voor te bereiden op dit belangrijke, verantwoorde proces. Aanstaande moeders moeten voorzichtig zijn met fysieke activiteit tijdens de laatste weken van de zwangerschap, om het begin van de bevalling niet uit te lokken vóór de uitgerekende datum. Om deze reden worden ze niet aanbevolen om alleen te fitnessen, het is beter om oefeningen te doen onder toezicht van een ervaren instructeur.

U moet weten dat in het derde trimester van het lichaam van een zwangere vrouw het hormoon relaxine actief wordt aangemaakt, dat inwerkt op de gewrichten, waardoor ze soepeler worden. Als de aanstaande moeder intensief striae gaat doen, kan ze zelfs een ontwrichting veroorzaken. Om deze reden moeten fitnesslessen in de laatste weken van de zwangerschap plaatsvinden zonder plotselinge bewegingen. Een vrouw moet onthouden dat ze dit complex niet doet om af te vallen of andere sportresultaten te behalen – ze ontspant alleen de spieren met de grootste belasting en bereidt zich voor op de bevalling.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Fitness voor zwangere vrouwen in trimesters. Kunnen zwangere vrouwen thuis sporten en turnen?
Relaties en geld – 3 gesprekken die met het paar zouden moeten plaatsvinden