Hoe correct af te vallen: een gezond dieet zonder schade aan de gezondheid

Overgewicht doodt niet alleen de esthetische schoonheid van het lichaam, maar kan ook aanzienlijke schade toebrengen aan de gezondheid. Mensen nemen vaak hun toevlucht tot zware maatregelen om af te vallen, wat een negatief effect heeft op hun welzijn. Door uw lichaam de noodzakelijke elementen te ontnemen vanwege de uniformiteit van het dieet, riskeert een persoon zijn gezondheid aanzienlijk te ondermijnen, omdat een dieet zonder schade aan de gezondheid de enige juiste keuze is. De belangrijkste taak van een dergelijk voedingssysteem is geleidelijk gewichtsverlies en herstel. Voedsel moet weinig calorieën bevatten, maar gezond zijn.

Wat is een gezond dieet

Het World Wide Web biedt, wanneer hem wordt gevraagd naar voedingssystemen, een schat aan informatie die professionele voedingsdeskundigen ontkennen. De wens om snel, zonder de moeite om gewicht te verliezen, achtervolgt een groot aantal mensen. Maar vaak vergeten ze dat veilig afvallen zijn eigen regels heeft, en een ondoordachte keuze van beperkingen kan leiden tot vervelende gevolgen. De schade van diëten komt tot uiting in een afname van de immuniteit en buitensporige beperkingen leiden tot stoornissen in het werk van verschillende organen. Door de overgang naar het gebruikelijke dieet keert lichaamsvet terug naar zijn oude plaats.Dieet salade

Afvallen zonder de gezondheid te schaden

Het belangrijkste doel van goede voeding is om de balans van het menu te bewaken, omdat het lichaam als een machine is: als je het met het verkeerde voedsel voedt, werkt het slechter. De beste optie is om de calorie-inname te verminderen en een complex van actieve fysieke activiteit toe te voegen (werken op een hometrainer, wandelen, zwemmen). Buiten het seizoen moet je een complex van vitamines nemen. Om op bepaalde plaatsen vet te bestrijden, kun je bodywraps of massagebehandelingen gebruiken. Veilig afvallen is niet snel, dus u moet afstemmen op het resultaat, haast u niet.

U kunt zonder gevolgen afvallen als u zich aan dergelijke regels houdt:

  • Probeer niets te eten om snel af te vallen, want dit veroorzaakt alleen maar een storing;
  • werken aan het versnellen van het metabolisme, hydratatie;
  • vervang een kopje zwarte thee door nuttiger groene thee, minimaliseer het koffieverbruik;
  • verwijder fastfood, sandwiches met sauzen, ze zijn zeer schadelijk voor de gezondheid;
  • niet uit te sluiten fysieke activiteit, zelfs opladen zal veel helpen bij het afvallen.

Soorten dieet voor gewichtsverlies zonder schade aan de gezondheid

Elke overgang van een bekend dieet naar een meer dieet is stress voor het lichaam en je moet je er zorgvuldig op voorbereiden (mentaal en fysiek). Verandering in balans, metabolisme moet geleidelijk plaatsvinden. Het is even belangrijk om de toestand van de lever te controleren, omdat deze een grote belasting heeft. Als de beslissing om op dieet te gaan in het voorjaar kwam, moet je zorgen voor de ondersteuning van het immuunsysteem, de juiste selectie van producten. Niet-schadelijk dieet voor gewichtsverlies helpt het gewicht geleidelijk te verminderen, zonder striae of hangende huid achter te laten.

De techniek van “correct” gewichtsverlies:

  • in de dagelijkse voeding is er de noodzakelijke hoeveelheid voedingsstoffen;
  • maximaal zes maaltijden;
  • voldoende drinkregime;
  • de basis van het menu is groenten, fruit, groenten;
  • het is onmogelijk om vlees, vis, vleesproducten uit voedsel te verwijderen;
  • het verbruik van plantaardige olie is beperkt (30 gram per dag).

Handig dieet om gewicht te verliezen

Artsen klagen vaak over een groot aantal patiënten die, na ondoordacht gewichtsverlies thuis, gedwongen zijn de gevolgen ervan te behandelen. In de regel is de belangrijkste oorzaak van stoornissen in het lichaam een ​​slecht dieet, een gebrek aan nuttige elementen en een te lange duur van het dieet. Dus is het niet beter om af te vallen zonder de gezondheid te schaden? Er zijn verschillende voedingstechnieken ontwikkeld waarbij je kunt afvallen terwijl je je lichaam herstelt. Het kan een voedingssysteem zijn met een uitgebalanceerd dieet, zonder een constante sterke honger te veroorzaken.

Afhankelijkheidsfactoren van gunstige en negatieve effecten op de voeding:

  • looptijd
  • ernstniveau;
  • verschillende voedingsmiddelen in de voeding, voeding;
  • de aanwezigheid of afwezigheid van stressfactoren die storingen beïnvloeden;
  • contra-indicaties, individuele kenmerken van het lichaam.

Dieet set

Onschadelijk dieet

Zelfs kleine beperkingen veroorzaken een bepaald niveau van schade aan het lichaam, de belangrijkste taak is om het systeem te kiezen, waarvan de negatieve impact minimaal is. Een verandering in dieet gaat gepaard met een belasting van het lichaam en de noodzaak om ongebruikelijke producten te herstructureren voor verwerking. Een onschadelijk dieet voor gewichtsverlies kan helpen om een ​​week tot twee kilo overgewicht te verliezen en het proces van afvallen te starten. Het belangrijkste doel van een dergelijk voedingssysteem is om het gebruikelijke dieet geleidelijk te veranderen in een meer spaarzame optie, waarbij vette, gerookte, zoete voedingsmiddelen worden vervangen door groenten, granen, vlees.

De principes van een spaarzaam energiesysteem:

  • duur – 21 dagen;
  • 2 menuopties per week, afwisselend om de dag;
  • elke week verandert het menu;
  • zorg ervoor dat je selderij eet, het versnelt de stofwisseling;
  • suiker moet worden vervangen door honing;
  • kleine hoeveelheden bruin brood, aardappelen, boter, melk, koekjeskoekjes zijn toegestaan.

Dieet zonder schade aan de maag

Zoals u weet, zijn de meeste diëten verboden voor maagaandoeningen of aanleg daarvoor. Maar aangezien niet alle mensen op de hoogte zijn van gezondheidsproblemen, is het noodzakelijk om het welzijn te bewaken: met tekenen van malaise, stop dergelijke voeding onmiddellijk. Het is verboden om te verhongeren, omdat het lichaam de hersenen stimuleert tot overeten, depressies en pannes. Vet, gerookt en gekruid voedsel is gevaarlijk voor de maag; soepen, gelei, kefir zijn ideaal. De meest relevante diëten zonder schade aan de maag – soep, kefir, salade.

De basisprincipes van het kiezen van een voedingssysteem, als er problemen zijn of mogelijk zijn met het maagdarmkanaal:

  • overleg met een voedingsdeskundige is nodig om problemen te identificeren, voeding aan te passen;
  • het is beter om een ​​techniek te kiezen waarbij de principes en het dieet vergelijkbaar zijn met een gezond dieet;
  • lange pauzes tussen de maaltijden zijn verboden, omdat het ontwikkelde maagsap de maagwanden wegvreet, waardoor gastritis, maagzweren ontstaan;
  • stop met roken, omdat tabak, en vooral rook, het slijmvlies negatief beïnvloedt.

Japanse gerechten

Japans

De effectiviteit van het traditionele zoutvrije dieet is bewezen door een groot aantal slanke mensen in het Middenrijk, omdat de producten die ze eten gezond en caloriearm zijn. Het Japanse dieet dat is aangepast voor ons dieet, helpt om overtollig gewicht te verwijderen. Het basisprincipe is een volledige weigering om zout (sojasaus kan worden) of suiker-, alcohol- of gebakgerechten toe te voegen. Duur – 2 weken. Een ander belangrijk verschil – het is toegestaan ​​om zwarte koffie en water te drinken (alleen mineraal of gekookt), af en toe kun je natuurlijke drankjes toevoegen. Op een lege maag moet je 200 ml water drinken.

Voordelen, nadelen van het Japanse (koolhydraatarme) voedselsysteem:

Voordelen

Minpuntjes

Maagvolume neemt af.

Overmatige hoeveelheden vetten, eiwitten, koolhydraatgebrek.

Na afloop kunt u de portie vergroten en meer kruiden toevoegen (behalve zout).

Een tekort aan essentiële sporenelementen, sommige vitamines.

Gewichtsverlies in 14 dagen – tot 8 kg.

Menu met weinig calorieën, het aantal calorieën is niet genoeg voor het lichaam.

Gevarieerd dieet

Kefir

Kefir heeft veel nuttige eigenschappen, dus het is de basis geworden voor een van de meest populaire diëten. Kefir-dieet (eiwitvrij) is handig omdat mensen geen constant hongergevoel hebben, omdat je altijd een hapje kunt eten met appel, kwark of gekookte aardappelen. Kefir mag alleen vers worden gebruikt, met een houdbaarheid van niet meer dan twee weken, vetvrij. Duur gemiddeld 7 dagen, maar als u niet voldoende verzadigd bent, kunt u boekweit aan het dieet toevoegen. Het is de moeite waard om te overwegen dat het gelijktijdig gebruik van kefir, kwark of kaas tot ongemak kan leiden.

Voordelen, nadelen van zo’n energiesysteem:

voors

Nadelen

Verwijdering van gifstoffen, gifstoffen.

Gecontra-indiceerd bij ziekten van het maagdarmkanaal, cardiovasculair systeem.

Normalisatie van metabolisme, spijsvertering.

Gebrek aan vezels, sporenelementen, wat vitamines.

Laag caloriegehalte, gewichtsverlies per week – tot 5 kg, vochtuitscheiding.

Indigestie kan het probleem verergeren.

Rijstdieet

Als er, naast gewichtsverlies, een doel is om het lichaam te reinigen van opgehoopte gifstoffen, is een rijstdieet ideaal. Rijstpap is verzadigd met koolhydraten, wat helpt om lang een verzadigd gevoel te behouden. Rijst wordt op een speciale manier bereid – hij wordt 10 uur in water geweekt en gekookt. Zodra de rijst kookt, spoelen ze de ontbijtgranen af, verversen ze het water en plaatsen ze het weer. Dit moet minimaal 4 keer worden gedaan, zodat alle gluten uit de rijst worden gewassen. Voor het ontbijt kun je alleen pap eten, en daarna mag je niet eten, niet drinken gedurende 4 uur. Duur van een glutenvrij dieet – anderhalve maand.

Voors, nadelen van rijstvoedingstechnieken:

voors

Minpuntjes

Normaliseert de stofwisseling, verbetert het spijsverteringskanaal.

Uitscheiding van zouten heeft een negatieve invloed op het hart.

Verzadigt met B-vitamines, aminozuren.

Wast alle schadelijke en zelfs nuttige stoffen uit de darmen.

Gewichtsverlies in 30 dagen – tot 10 kg.

Er zijn een aantal contra-indicaties (niersteenziekte, diabetes, hartritmestoornissen).

Een kom soep

Soep

Als je soep maakt van het juiste voedsel, is het heerlijk, ongebruikelijk en gezond. Artsen raden een soepdieet aan om het lichaam te reinigen of af te vallen. Zo’n dieet is vooral nuttig na de “vakanties van de buik” of, indien nodig, om de conditie van het maagslijmvlies te verbeteren. Deze techniek is geschikt voor mensen met een verminderde maagzuurgraad of onvoldoende fermentatie. Om de juiste bouillon te bereiden heb je uien, selderij, kool, paprika (groen), tomaten nodig. De belangrijkste voorwaarde is dat alle ingrediënten tien minuten op hoog vuur of een half uur op laag vuur worden gekookt..

Voor-en nadelen:

voors

Minpuntjes

Soep mag in elke hoeveelheid worden gegeten..

Er zijn contra-indicaties, overleg met een arts is noodzakelijk.

Vloeibaar voedsel wordt sneller verteerd.

Een kort gevoel van volheid, een gevoel van honger.

Snel gevoel van volheid.

Calorieën te laag.

Salade

De techniek om gewicht te verliezen, waarbij groenten worden gebruikt, wordt als koolhydraatvrij beschouwd. Vooral in de zomer is het relevant, want dan barst het winkelschap vol met verschillende groenten en fruit. Het menu heeft vlees, vis, zuivelproducten, maar geen suiker, brood of snoep. Er zijn slechts drie maaltijden in een saladedieet (ontbijt, lunch en diner), er is geen diner (de laatste keer dat je tot 17.00 uur kunt eten). Duur – 1 of 2 weken. U kunt kiezen uit fruit- of groentesalades (gekruid met zure room, citroensap of olijfolie), vlees en zeevruchten, eieren en fetakaas, groenten.

Voor-en nadelen:

voors

Minpuntjes

Verwijdert vocht.

Er zijn contra-indicaties.

Het belangrijkste voordeel – verzadigt het lichaam met vitamines.

Gebrek aan eiwitten.

Wekelijks gewichtsverlies – tot 10 kg.

Zwangerschap, borstvoeding, diabetes mellitus, andere ziekten – contra-indicaties.

Om ervoor te zorgen dat veranderingen in het voedingssysteem geen onaangename gevolgen hebben, is het noodzakelijk om de versie van het dieet te kiezen die wordt gekozen afhankelijk van de individuele kenmerken van het lichaam. Om een ​​stabiel resultaat te krijgen, kun je geen starre mono-diëten gebruiken. Elk dieet voor gewichtsverlies zonder schade aan de gezondheid heeft zijn eigen kenmerken en duidelijke regels, regime en voedingsprincipes, die zorgvuldig moeten worden nageleefd. Gedetailleerde informatie over de regels en menu’s van verschillende diëten kan worden verkregen door thematische video’s te bekijken.

Afvallen zonder de gezondheid te schaden

Snel afvallen zonder schade aan de gezondheid

Dieetvrij dieetmenu

Een effectief dieet zonder schade aan de gezondheid

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiënt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Hoe correct af te vallen: een gezond dieet zonder schade aan de gezondheid
Hoe dumplings in een pan te koken, zodat ze niet uit elkaar vallen en aan elkaar blijven plakken