Hoe heel snel 10 kg af te vallen

VĆ³Ć³r belangrijke evenementen, uitstapjes, vergaderingen willen veel mensen er aantrekkelijk uitzien, een goede vorm hebben. Er is geen tijd voor lange diĆ«ten en talloze uitstapjes naar de sportschool. In een dergelijke situatie rijst de vraag hoe je heel snel gewicht kunt verliezen. Mensen onderwerpen zich aan overmatige fysieke inspanning, verhongeren en houden zich niet aan regels voor voeding en training. Dit kan uw gezondheid ernstig schaden. Elk gewichtsverlies, vooral snel, moet correct en goed doordacht zijn.

Het gevaar om thuis snel af te vallen

Uitdrukkelijke methoden om af te vallen moeten in extreme gevallen worden gebruikt, omdat het snelle verlies van enkele kilo’s een grote belasting voor het lichaam is. Het proces van het splitsen van vet gaat langzaam. Snel gewichtsverlies is het gevolg van verlies van water en spiermassa. De eerste die koolhydraten en eiwitten consumeert die dienen als bouwstenen van cellen.

Waterverlies met snel gewichtsverlies

Veel wijdverbreide “snelle” diĆ«ten (proteĆÆne, koolhydraatarm, zoutvrij) beĆÆnvloeden het water-zoutmetabolisme. Speciale theesoorten, voedingssupplementen, tabletten en producten voor gewichtsverlies hebben een diuretisch effect. Manieren om snel gewicht te verliezen omvatten vaak aanvullende procedures: een bezoek aan de sauna, training in thermisch isolerende kleding, inwikkeling met huishoudfolie.

Dit alles veroorzaakt meer zweten, activering van de nieren, het lichaam verliest intensief vocht, wat leidt tot uitdroging. Bij langdurig en ongecontroleerd verlies van water door weefsels en organen worden de volgende voorwaarden in acht genomen:

  • bloed wordt stroperiger;
  • de druk stijgt,
  • het hart ervaart extra stress tijdens het werk – dit is vooral gevaarlijk voor hypertensieve patiĆ«nten en ouderen;
  • de bloedtoevoer naar de inwendige organen verslechtert;
  • metabolisme vertraagt, schadelijke stoffen blijven in het lichaam hangen;
  • huid en haar worden dof, droog;
  • slechter voelen;
  • gewicht stopt op een bepaald punt;
  • cellulitis kan zich ontwikkelen.

Gevaar om snel gewicht te verliezen

Spierverlies

Mensen die thuis snel willen afvallen, nemen vaak hun toevlucht tot honger, een sterke vermindering van de calorie-inname. Om energie te verkrijgen, wordt de oxidatie van eiwitten, de bouwstenen van spierweefsel, versterkt. Het andere uiterste is ongebruikelijke fysieke activiteit voor mensen. Mensen beginnen enkele uren per dag hard te trainen, vaak op een lege maag, zonder voorafgaande voorbereiding. Dit veroorzaakt een sterke stijging van het cortisolniveau in het bloed, wat de stofwisseling verandert. Spiereiwitten breken intensief af, vetverbranding vertraagt.

Een tekort aan aminozuren veroorzaakt de volgende negatieve effecten:

  • verminderde immuniteit;
  • slechte spijsvertering door gebrek aan enzymen;
  • metabolische vertraging;
  • verslechtering van de huid, verzakking;
  • het uiterlijk van cellulitis;
  • verlies van glans met haar en nagels.

Intensieve diƫten voor snel gewichtsverlies thuis

Er zijn verschillende methoden om in een week thuis af te vallen. Hun basis is een beslist geselecteerd dieet. Er zijn verschillende soorten voeding (eiwitten, rijst, boekweit, kefir, etc.). Ze verschillen van elkaar in de verhouding tussen geconsumeerde eiwitten, vetten, koolhydraten, calorieƫn, maar ze zijn gebaseerd op algemene principes.

Bij elk dieet is het noodzakelijk om ’s ochtends te ontbijten, de laatste maaltijd moet 2-3 uur voor het slapengaan worden ingenomen. Voedingsdeskundigen geven advies om het aantal verbruikte calorieĆ«n per dag te tellen om af te vallen. Je moet constant tegelijkertijd eten, in kleine porties. Het is raadzaam om minimaal 30-40 minuten aan een maaltijd te besteden. Een dag moet je 2-2,5 liter vocht drinken om uitdroging te voorkomen. Voor een dieet wordt aanbevolen om een ā€‹ā€‹arts te raadplegen.

Afvallen snel thuis op kefir

Een van de meest voorkomende en betaalbare manieren om af te vallen is een kefir-dieet:

  • Het principe van het dieet: caloriearm mono-dieet, waarbij alleen kefir is toegestaan. Je kunt 1-1,5 liter van dit gefermenteerde melkproduct per dag consumeren zonder suiker toe te voegen, bij voorkeur vetarm. Kefir moet worden verdeeld in 5-6 recepties. Je kunt appels aan het dieet toevoegen.
  • Voordelen: kefir is nuttig voor het maag-darmkanaal. Herstelt darmmicroflora, verwijdert gifstoffen.
  • Nadelen: het is moeilijker om aan te passen aan vloeibare diĆ«ten, mono-diĆ«ten raken snel verveeld door de uniformiteit van het dieet.
  • Voorspelde resultaten: verlies van 4-8 kg.
  • Duur: 3-5 dagen.
  • Voorbeeldmenu: 200 ml vetvrije kefir om de 3 uur, 1 appel voor ontbijt en lunch.

Eiwitdieet

Een dieet dat alleen is gebaseerd op eiwitrijk voedsel zorgt voor snel en effectief gewichtsverlies zonder spiermassa te verliezen:

  • Principe: u moet de consumptie van voedingsmiddelen met vetten en koolhydraten verminderen. Een vereiste is 1,5-2 liter zuiver water per dag, want het lichaam verliest veel vocht. Het wordt aanbevolen om tegelijkertijd vitaminecomplexen te gebruiken. Toegestane producten: vlees, gevogelte, vis, champignons, eiwitten, kool, pompoen, paprika’s, komkommers, groenten, thee zonder suiker.
  • Pluspunten: spiermassa zal niet verdwijnen tijdens het afvallen. Gevarieerd dieet.
  • Nadelen: de nieren worden blootgesteld aan aanzienlijke stress. Eiwitrijk voedsel is arm aan vitamines en minerale zouten.
  • Voorspelde resultaten: min 5-8 kg.
  • Duur: ongeveer 10-14 dagen.
  • Voorbeeldmenu:
  1. ontbijt – 50 g harde kaas, 2 eiwitten van gekookte kippeneieren, tomatensap;
  2. lunch – kook 100 g vetarm rundvlees, 150 g groentesalade, groene thee zonder suiker;
  3. diner – 200 g vetvrije kwark, zwarte thee zonder suiker.

Rijst

Mono-dieet op basis van rijst is moeilijk, maar het is een snelle manier om af te vallen en gifstoffen uit het lichaam te verwijderen:

  • Principe: om af te vallen, moet je alleen bruine ongepolijste rijst eten. Overtollig vocht wordt uitgescheiden, het metabolisme wordt versneld. Gekookte of gestoomde rijstgrutten, groene thee zonder suiker zijn toegestaan.
  • Voordelen: rijst reinigt effectief het lichaam van schadelijke stoffen. De spiermassa blijft behouden.
  • Nadelen: mono-dieet belast het lichaam, stoort snel.
  • Voorspelde resultaten: verlies van meer dan 4 kg.
  • Duur: 1-2 weken.
  • Voorbeeldmenu:
  1. ontbijt – 50 g gekookte rijst, suikervrije groene thee;
  2. lunch – 150 g rijstepap, groentebouillon, zwarte thee zonder suiker;
  3. diner – 50 g rijstgraangewas, olijfolie, groene thee.Rijst afslankdieet

Boekweit

Op boekweit gebaseerd monodieet helpt u snel en winstgevend af te vallen door cellen en weefsels te verrijken met waardevolle sporenelementen:

  • Principe: dit is een koolhydraatarm dieet gebaseerd op het gebruik van Ć©Ć©n product – boekweit. Het recept is simpel: boekweit moet met kokend water worden gegoten en een nacht stomen. Je kunt water, thee zonder suiker, kefir (tot 1 liter per dag), magere natuurlijke yoghurt, appels drinken. Verboden voedingsmiddelen – kruiden, zout, suiker, peper, olie, alcohol, koffie.
  • Voordelen: boekweit bevat veel nuttige stoffen, sporenelementen. Gunstig effect op het maagdarmkanaal.
  • Nadelen: een uniform dieet stoort snel. MonodiĆ«ten – grote belasting voor het lichaam.
  • Voorspelde resultaten: 5-12 kg afvallen.
  • Duur: niet meer dan 1-2 weken.
  • Voorbeeldmenu:
  1. ontbijt – 50 g gestoomde boekweit, 100 g magere natuurlijke yoghurt;
  2. lunch – 150 g boekweitpap, 1-2 appels, 1 kopje kefir, thee;
  3. middagsnack – 100 g magere yoghurt;
  4. diner – 50 g boekweitpap, thee;
  5. voordat je naar bed gaat – 1 kopje kefir.

Snel afvallen met beweging

Het juiste oefenprogramma helpt u effectief af te vallen. In dit geval moet de belasting worden verdeeld over alle delen van het lichaam, zonder zich te concentreren op afzonderlijke secties. Methoden voor snel gewichtsverlies door sporten zijn onder meer cardio. Deze omvatten:

  • rennen;
  • de trap oplopen;
  • fietsen;
  • schaatsen en skiĆ«n;
  • touwtje springen;
  • beroep op een stepper;
  • zwemmen;
  • rotsklimmen.

Fitness, dynamische yoga-richtingen (hathayoga, hot yoga, ayengar, ashtanga-vinyasa) dragen bij aan het snelle gewichtsverlies. Tijdens het sporten is controle over de pols en de ademhalingsfrequentie een belangrijke voorwaarde. Deze indicatoren moeten tijdens de training worden overschat. Het is noodzakelijk om oefeningen af ā€‹ā€‹te wisselen met lage en hoge activiteit. Als je pijn ervaart, moet je de intensiteit van de training verminderen of volledig stoppen om blessures te voorkomen.

Afslankfiets

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiƫnt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: