Hoe te eten om af te vallen

Het eeuwige probleem van vrouwen en mannen is afvallen. De meeste mensen denken dat het zo simpel is, maar ze kennen zelf niet de principes van zowel smakelijke als gezonde voeding. Hoe te eten om af te vallen is een vraag die een serieuze en alomvattende aanpak vereist. Kent u het juiste dieet? De onderstaande instructies helpen u bij het vormgeven van uw programma voor gewichtsverlies thuis..

De basisprincipes van een gezond dieet om af te vallen

Hoe goed te eten om af te vallen? Maak voedsel je bondgenoot, verenig je met een gemeenschappelijke vijand – overgewicht. Dit zijn de basisprincipes van goede voeding om af te vallen:

Vrouw kiest tussen gezond en ongezond voedsel om af te vallen.

  1. Negeer het ontbijt niet.
  2. Plan maaltijden vijf keer per dag.
  3. Eet overdag het meeste voedsel.
  4. Neem de tijd om in Ć©Ć©n keer te eten.
  5. Vul je maag niet met eten voor het slapen gaan..
  6. Zeg nee tegen fastfood en snoep.
  7. Beperk alcoholproducten.
  8. Drink veel schoon water.
  9. Sluit gemaksvoedsel uit.
  10. Houd een voedingsdagboek bij.

Voeding voor en na de training

Een goede voeding is vooral nodig als je tegelijkertijd een dieet combineert met sporten en het afvallen voor en na de les anders is. 2 uur voor het sporten moet een persoon koolhydraat- en eiwitproducten krijgen – deze combinatie geeft het lichaam energie en grondstoffen voor spierwerk. Hier zijn enkele goede voedingsoefeningen voor gewichtsverliestrainingen:

  • een bijgerecht van rijst of pasta met kalkoen of kippenvlees;
  • aardappelen met magere vis of vlees;
  • pap en eieren;
  • magere kwark met grof brood.

Voedsel na een training voor gewichtsverlies mag geen koolhydraten bevatten, omdat ze het vrijkomende vet teruggeven aan de weefsels en de energie van voedsel gebruiken in plaats van vrije vetmoleculen. De voedingstactieken zijn hier: meer eiwitten. Het zit in de volgende producten:

Fruit en halter

  • kippenvlees;
  • magere soorten vlees en vis;
  • gekookte eieren of roerei;
  • wrongel producten.

Deze benadering moet worden gekozen door diegenen wiens doel uitsluitend is om vet te verwijderen. Als je het niet erg vindt om spiervoordelen te krijgen van training, moet je het zogenaamde koolhydraatvenster sluiten – dit duurt maximaal 30 minuten. na het einde van de les. U kunt dus gemakkelijk een mooie body met reliĆ«f krijgen. Om deze reden moet u ongeveer 40% van de koolhydraten in de voeding opnemen als:

  • boekweit;
  • parelgort of gierstpap;
  • havermout;
  • witte rijst;
  • Macaroni
  • bananen of vers geperst sap.

Voorbeeldmenu voor de week

Hoe kunt u thuis afvallen? Maak voor jezelf een heel dieetplan om binnen 7 dagen af ā€‹ā€‹te vallen. Hieronder vindt u een fitnessdieet met frequente maaltijden volgens schema. Het is geschikt voor krachttraining en joggen..

Muesli met melk als ontbijt om af te vallen

Eerste dag:

  1. Ontbijt: een portie havermoutpap, 1 eigeel en 2 eiwitten, vers geperst sinaasappelsap.
  2. Tweede ontbijt: groentesap, 100 g rijst bijgerecht.
  3. Lunch: salade met kip, 50 g aardappelen, 1 appel.
  4. Snack: magere yoghurt en fruitmix.
  5. Diner: garnalen, groentesalade.

Tweede dag:

  1. Ontbijt: muesli met melk, 2 eieren, 1 perzik.
  2. Tweede ontbijt: 1 sinaasappel, 100 g kwark, beter vetarm.
  3. Lunch: een portie verse vis, 100 g rijst en groenten als bijgerecht.
  4. Snack: 50 g gebakken aardappelen, magere yoghurt.
  5. Diner: groene salade, 100 g kipfilet.

De derde dag:

  1. Ontbijt: wat aardbeien, roerei, een portie havermout.
  2. Tweede ontbijt: wortelsap, magere yoghurt.
  3. Lunch: 150 g gekookte kip met rijst op een bijgerecht.
  4. Snack: groentesap, 100 g kwark.
  5. Diner: 1 appel, groentesalade, 150 g gestoomde vis.

Wrongel met banaan als tussendoortje om af te vallen

Vierde dag:

  1. Ontbijt: portie herculean pap, 1 grapefruit, magere melk.
  2. Tweede ontbijt: 1 banaan, magere kwark.
  3. Lunch: 100 g boekweit, 100 g kipfilet, groenten als salade.
  4. Snack: fruitsalade, magere yoghurt.
  5. Diner: 100 g kip, gekookte bonen, slasaus.

Vijfde dag:

  1. Ontbijt: roerei, een portie boekweit, 1 perzik, sinaasappelsap.
  2. Tweede ontbijt: een mix van fruit, 100 g vetvrije kwark.
  3. Lunch: 100 g gevogelte, 150 g boekweit, 1 appel.
  4. Snack: gebakken aardappelen, kefir.
  5. Diner: 100 g maĆÆs, 100 g rundvlees, salade.

Zesde dag:

  1. Ontbijt: havermout, een glas melk met het laagste vetpercentage.
  2. Tweede ontbijt: magere kwark, 1 banaan.
  3. Lunch: 150 g rundvlees, een mengsel van wortels, erwten en maĆÆs.
  4. Snack: groentesap, wrongel.
  5. Diner: 200 g gevogelte, groene salade.

Zevende dag:

  1. Ontbijt: 150 g boekweit, 1 ei, 1 groene appel.
  2. Tweede ontbijt: 1% kwark, 2 bananen.
  3. Lunch: salade, 150 g gestoofde vis, 100 g rijst, sinaasappelsap.
  4. Snack: 1 perzik, yoghurt.
  5. Diner: 200 g vis, een bijgerecht van een mengsel van groenten.

Wat te drinken om snel gewicht te verliezen

Zonder vocht is afvallen niet zo effectief. Naast water zijn er nog andere dranken die het vetverwijderingsproces versnellen:

Vers geperste afslanksappen

  1. Groene thee met schijfje citroen. Thee-enzym voorkomt dat koolhydraten worden opgenomen en citroen maakt het lichaam vet.
  2. Zwarte thee met gember. Verjonging en versnelling van de stofwisseling – dit is het effect van deze drank.
  3. Vers geperst sap. Appel, grapefruit, wortel, pompoen en tomaat staan ā€‹ā€‹vooral bekend om hun afvallen..
  4. Melkproducten. Melk vermindert het verlangen naar snoep en kefir helpt de spijsvertering te normaliseren.

Het juiste dieet om af te vallen

Een effectieve methode is een gezond en goed dieet om af te vallen met het principe van scheiding. Het is gebaseerd op de opname in de voeding van een systeem van producten die met elkaar compatibel zijn. Deze methode is het gemakkelijkst toe te passen met een speciale tabel. Daarin geven conventionele tekens de juiste, beperkte en onaanvaardbare combinatie van verschillende producten aan, wat zal helpen om gemakkelijker smakelijke en gezonde recepten voor uitgebalanceerde voeding ervan te vormen..

Voeding en gewichtsverlies Productcompatibiliteitstabel

De kern van afvallen is niet alleen jezelf uitputten met constante fysieke inspanning, maar ook goede voeding om het gewicht te verminderen. Iedereen heeft verschillende voedselvoorkeuren en er bestaat zoiets als allergie. Hoe moet je dan eten om af te vallen? Als u voor uzelf een effectief, gezond en smakelijk dieet moet bepalen, bekijk dan een zeer nuttige video met alle basisprincipes van het maken van een voedingsplan.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: