Hoe te stoppen met alles te eten. Tips voor gewichtsverlies

De wens om in grote hoeveelheden te eten ontstaat niet alleen door honger. In de meeste gevallen gaan verhoogde eetlust en de neiging tot overeten gepaard met menselijke emoties – stress, depressie en zelfs PMS. Op zulke momenten is er de wens om niet alleen de maag te vullen met producten, maar uitsluitend met veel snoep. Om het probleem op te lossen, is het niet alleen nodig om de schade van te veel eten te begrijpen en te begrijpen, maar ook om een ​​duidelijke taak te stellen om terug te keren naar een uitgebalanceerd dieet.

Tips om veel te stoppen met eten en af ​​te vallen

Het meest voorkomende gevolg van overeten van calorierijk voedsel is overgewicht. Diëtencomplexen worden beschouwd als de optimale oplossing in de strijd tegen te veel eten en een constant hongergevoel, maar strikte voorschriften en veel verboden op uw favoriete voedsel en gerechten veroorzaken ernstige schade aan de psychologische toestand van een persoon. Bij het kiezen van een dieet is het in de eerste plaats aan te raden om je van tevoren voor te bereiden op een nieuwe levensstijl, dieet en je verlangens duidelijk te verwoorden. Hiervoor hebben we nodig:

  • goede motivatie en psychologische voorbereiding;
  • strikte naleving van alle vereisten van het dieetcomplex;
  • de afwezigheid van zelfs tijdelijke afwijkingen van het nieuwe dieet;
  • de keuze van een dieet zo dicht mogelijk bij een normaal dieet.

Onder een breed scala aan moderne diëten zijn er complexen die de gebruikelijke dieet- en voedselsamenstelling niet te veel veranderen. Veranderingen treden voornamelijk op in de hoeveelheid gebruikte producten, de wijze van bereiding en de uitsluiting van een aantal schadelijke componenten. De vraag hoe u kunt stoppen met eten en te veel eten, betekent niet dat u de voeding radicaal moet stopzetten met uw gebruikelijke voedsel, maar dat u het constante verlangen om te veel te eten kwijt raakt.

Te veel eten is schadelijk voor de gezondheid

Goede motivatie

Psychologie en morele voorbereiding van het lichaam om zijn dieet te veranderen, zijn het belangrijkste geheim van het succes van elk dieet. Als je jezelf en je hersenen niet afstemt op een bepaalde cyclus van acties in de strijd tegen te veel eten, dan krijg je, naast dagelijkse pijniging door honger, extra stress. Het gebrek aan positieve emoties leidt ertoe dat iemand op een of andere manier wil genieten. Heerlijk eten wordt niet alleen de eerste en belangrijkste wens, maar ook een geconditioneerde reflex, die leidt tot overeten en overgewicht.

Te veel eten

Oefeningen om te motiveren tegen te veel eten:

  1. Leg op een bord een portie van stevig en calorierijk voedsel. Stel je voor dat al dit vet niet alleen je lichaam binnenkomt, maar ook wordt afgezet in de vorm van extra kilo’s.
  2. Bekijk de afbeeldingen van slanke vertegenwoordigers van showbusiness en gewone mensen met perfecte vormen. Erken dat je een echte kans hebt om er hetzelfde uit te zien als je stopt met te veel eten.
  3. Een goede motivatie tegen te veel eten is het doel om je figuur tegen een bepaalde vakantie normaal te maken, een kledingstuk te kopen, zelfs de wens om een ​​uitverkorene of uitverkorene te verleiden, zal ook een serieuze stimulans zijn.

Verandering van levensstijl

Een verlangen om te stoppen met te veel eten zal niet slagen. Het belangrijkste is om uw levensstijl te maximaliseren en u aan strikte regels te houden. Het is bewezen dat mensen met een inactieve levensstijl, zittend werk, constant blootgesteld aan stressvolle situaties, problemen hebben in hun persoonlijke leven of in moeilijke levensconflicten, vatbaar zijn voor constante honger en te veel eten. Probeer als eerste stap om overeten te voorkomen de volgende reeks acties te volgen:

Gezond voedsel tegen te veel eten

  • loop bij elke gelegenheid in de frisse lucht;
  • meer bewegen; vervang het zoete medicijn voor depressie door sport of handwerk;
  • ’s avonds uw honger niet stillen met grote porties van een stevig diner, maar met een kleine hoeveelheid natuurlijk caloriearm voedsel;
  • probeer tijdelijk mensen uit uw sociale kring uit te sluiten die geneigd zijn om constant grote hoeveelheden voedsel te eten;
  • probeer meer natuurlijke producten in de keuken te houden, snoep, chips, koekjes en ook vet voedsel uit het zicht te houden.

Goed dieet

Het proces van toename van het lichaamsgewicht wordt niet alleen beïnvloed door de categorieën geconsumeerde producten, maar ook door hun hoeveelheid. De beste optie voor een dagelijkse voeding wordt beschouwd als vijf maaltijden per dag. Voor liefhebbers van eten is het meest voor de hand liggende voordeel van een dergelijk programma de meerdere maaltijden en een verscheidenheid aan toegestane voedingsmiddelen. Probeer één truc: selecteer kleine gerechten vooraf en kauw zo goed mogelijk op voedsel. Dankzij dergelijke trucs raak je snel van de honger af.

Te veel eten voor het slapengaan

Dagelijks rantsoen (bij benadering):

  1. Eerste ontbijt – voedingsmiddelen rijk aan eiwitten en koolhydraten (magere zuivelproducten, vis, eieren, natuurlijke yoghurt, granen).
  2. Lunch – vezelrijk voedsel (fruit, natuurlijke yoghurt, kefir).
  3. Lunch – producten die complexe koolhydraten zijn (soepen, groentesalades, caloriearme hoofdgerechten, bruin brood).
  4. Snack – vervangt bekende snoepjes (dieetproducten, gedroogd fruit, zelfgemaakte producten).
  5. Diner – voedsel met vezels en koolhydraten (gestoomd voedsel, groentesalades, kefir, fruit).

Wat te doen als u ’s nachts constant wilt eten?

Voor het slapengaan ervaren de meeste mensen honger. Weg met deze gewoonte helpt bij het wandelen voor het slapengaan. Na actieve rust in de frisse lucht heb je meer behoefte om te slapen dan om te eten. Als het hongergevoel nog steeds optreedt, probeer dan een glas water, fruitdrank of kefir te drinken. Gebruik als avondsnack groenten of fruit..

Fractionele voeding tegen te veel eten

Manieren om van de avondhonger af te komen om te veel eten te voorkomen:

  • Overdag honger stillen zodat het je ’s nachts niet bezoekt;
  • sluit alle vette voedingsmiddelen en voedingsmiddelen uit die zijn geclassificeerd als fast food;
  • gebruik in plaats van eten andere opties om van verveling af te komen (lezen, handwerken, huishoudelijke taken).

Zoet en meel

Suiker is het hoofdbestanddeel van zoet voedsel. Bij inname verandert dit element onmiddellijk in glucose. Experts hebben bewezen dat deze stof wordt gekenmerkt door het vermogen om in korte tijd energiereserves aan te vullen en vitaliteit te herstellen. Een persoon eet zoete antidepressiva en voelt een golf van positieve emoties, maar dit gedrag verandert in een echte verslaving – te veel eten.

Als u zich zorgen maakt over de vraag hoe u altijd moet stoppen met het eten van snoep, dan is de optimale oplossing voor dit probleem niet een volledige afwijzing van zoete en bloemproducten, maar ze te vervangen door ingrediënten met een laag suikergehalte:

  • fruit;
  • gedroogd fruit;
  • zelfgemaakte marmelade;
  • natuurlijk snoep;
  • zelfgemaakte gelei.

Weigering van meel en zoet voedsel

Allemaal

Het verminderen van porties voedsel en vijf maaltijden per dag betekent niet dat u alles achter elkaar moet eten, maar in een minimale hoeveelheid. De ingrediënten om van de gewoonte om constant te eten af ​​te komen, worden op een evenwichtige manier geselecteerd en moeten met elkaar worden gecombineerd. Sandwiches, een snel voorbeeld van meerdere gerechten tegelijk, en fastfoodproducten zullen bijna volledig moeten worden afgeschaft. Als je je honger wilt stillen, moet je in de eerste plaats het doel onthouden waarnaar je gaat.

Videotips om te stoppen met te veel eten

Visuele motivatoren worden beschouwd als een van de beste manieren om te veel eten te bestrijden. Experts raden aan regelmatig video’s te bekijken die duidelijk de schade van overmatig eten aantonen. Tips voor het stoppen van te veel eten worden getoond in de video:

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiënt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Hoe te stoppen met alles te eten. Tips voor gewichtsverlies
Kussens in het interieur – de finishing touch van de kamerinrichting