Hoe u de teint en de huidconditie thuis kunt verbeteren

Huidtint verandert niet alleen met de leeftijd. Een slechte huidskleur wordt veroorzaakt door een onjuist dieet, gebrek aan beweging, vitamines, een slechte waterbalans of een gebrek aan normale slaap. Er zijn redenen voor het externe karakter – onjuiste of onregelmatige zorg, overmatige blootstelling aan ultraviolet licht, cosmetica van slechte kwaliteit.

Is het mogelijk om de teint beter te maken

Oorzaken van veroudering

Professionele hulp, het gebruik van hardwareprocedures verlicht de huid voor een toon in 1-3 sessies. U kunt dit effect thuis bereiken als u uw levensstijl verandert en de gezichtsverzorging verbetert..

De timing van het verschijnen van een gezonde kleur en blos op de wangen hangt van veel factoren af:

  • type en conditie van de huid;

  • niveau van fysieke activiteit;
  • voeding en waterbalans;
  • algemene gezondheid
  • het herstelvermogen van de huid;
  • leeftijd van de mens.

Manieren van interne blootstelling

Symptomen van de huid bij stress

Het is mogelijk om een ​​gezonde teint aan uw gezicht te geven als u uw gewoonten verandert of uw levensstijl aanpast. De methoden voor interne blootstelling zullen niet alleen de toestand van het gezicht verbeteren, maar ook het hele organisme. De eerste resultaten verschijnen niet snel – 1-3 maanden, maar ze blijven bestaan.

Het veranderen van uw levensstijl houdt niet alleen in dat u uw dieet, slaap of trainingen aanpast:

  1. Beperk uw alcoholgebruik – Het bevordert uitdroging, wat leidt tot fijne rimpels. Alcohol zorgt ervoor dat retinol niet normaal wordt opgenomen. Vitamine A is essentieel voor een gezonde teint. Ethanol verwijdt ook de bloedvaten. Vandaar de zwelling, roodheid van de huid.

  2. Vermijd stressvolle situaties.. Ze hebben een negatieve invloed op de huid – acne of acne verschijnt. Leer af te leiden van problemen, ontspan met behulp van yoga, meditatiemuziek, tekenen of breien.
  3. Geef sigaretten op – roken versnelt de veroudering van het hele lichaam, maakt de teint onnatuurlijk.

Drink meer water

10 redenen om meer water te drinken

Uitdroging leidt ertoe dat de huid loslaat, slap en slap wordt. De teint verandert in dof. Een gehydrateerde huid ziet er gezond en glad uit. Water vermindert de concentratie van onderhuids vet, wat helpt bij het elimineren van acne. Dofheid en dofheid van het gezicht verdwijnen een week na het aanvullen van het vochttekort.

Tips voor waterbalans:

  1. Eet komkommers, watermeloen, aardbeien en grapefruits. Ze bevatten veel water..

  2. Gebruik ongezoete groene thee in plaats van koffie. Het remt huidveroudering. De ontstekingsremmende eigenschappen van de drank verlichten rode vlekken en pellen op het gezicht. Probeer ijsblokjes toe te voegen aan thee. Een warme drank veroorzaakt verergering van huidproblemen door vergrote poriën, het verschijnen van spataderen.
  3. Drink 6-10 glazen puur water per dag. Het voedt niet alleen de huid, maar verwijdert ook gifstoffen en gifstoffen..
  4. Ayurveda-meesters adviseren drinkwater uit blauwe flessen. Zo’n vloeistof heeft een verkoelend effect..

Schakel over op een gezond dieet

Gezond voedsel bord

Voor de huid zijn producten die vitamines en antioxidanten bevatten nuttig. Een gezonde voeding is nodig om de teint te verbeteren. Tips voor dieetverandering:

  • Maak geen snoep en verwerkte suiker. Ze verminderen de aanmaak van collageen, dat verantwoordelijk is voor de elasticiteit van het gezicht. Beperkingen van suiker zullen het insulinegehalte verlagen, zodat cellen een gezond evenwicht kunnen bewaren.

  • Vervang pittig, zout en gefrituurd voedsel door gekookte rijst, havermout of appelmoes. Deze producten versterken de teint..
  • Eet bosbessen, granaatappel, frambozen, pure chocolade en spinazie om rimpels, slappe huid te voorkomen.
  • Vermijd meelproducten, verminder het gebruik van zuivelproducten. Dit alles leidt tot het verschijnen van acne, vroegtijdige veroudering..

Vitamines innemen

Over vitamines

Supplementen of voedingssupplementen zullen de gezichtstoon helpen verbeteren. Vitaminen en mineralen zijn essentieel voor een gezonde huid. Ze kunnen worden gekocht bij een apotheek of verkregen uit voedsel:

  • Vitamine C – vermindert rimpels, verhoogt de collageenproductie. Bevat zwarte bessen, broccoli, kiwi, citrus en zoete aardappelen.

  • Selenium – Helpt bij het verwijderen van ouderdomsvlekken, beschermt tegen ultraviolette stralen. Veel stof in zeevruchten, eieren, tomaten.
  • Vitamine E – vertraagt ​​het verouderingsproces, geeft glans. Het gezicht zal van binnenuit gloeien als je plantaardige oliën, avocado’s en noten gebruikt.
  • Zink – Geeft zachtheid aan de huid, herstelt deze. Inclusief rood vlees, gevogelte, volle granen.
  • Vitamine A – Elimineert uitdroging, verwelking en veroudering van de huid. Retinol gevonden in gele, rode, groene groenten.
  • Omega 3 – steun de jeugd van het gezicht. Zeevis bevat heilzame vetzuren.

Spoel gifstoffen door

Lichaamsreinigingsproducten

Vervuilde lucht, voedsel van slechte kwaliteit of water verslechteren de conditie van de huid. Het lichaam reinigen van gifstoffen is noodzakelijk voordat de teint op andere manieren wordt verbeterd.

Detox-tips:

  • Drink ’s ochtends op een lege maag een glas water met citroen.

  • Gebruik meer groene thee om je lichaam van gifstoffen te reinigen.
  • Eet bieten, radijs en grapefruit om gifstoffen kwijt te raken en de leverfunctie te verbeteren.

Observeer de slaapstand

Hoe laat ga ik naar bed

Een volledige rust zal helpen om de teint snel op te frissen. Het niet naleven van de slaapmodus verhoogt het niveau van cortisol en adrenaline in het bloed. Deze stresshormonen veroorzaken de vorming van acne, zwelling en wallen onder de ogen:

  • Slaap 7-8 uur – tijdens de slaap wordt het gezicht hersteld, verjongd.

  • Ga op je rug zitten. Dus het gezicht zal er ’s ochtends niet gerimpeld uitzien.
  • Houd je hoofd boven je lichaam om zwelling te voorkomen.

Wees fysiek actief

Ochtend hardlopen

Het is onmogelijk om een ​​gezonde teint te krijgen zonder regelmatige training. Ze verbeteren de bloedcirculatie en zuurstoftoevoer naar weefsels, versnellen de reiniging van gifstoffen en verminderen de effecten van stress. Tips voor fysieke activiteit:

  • Doe yoga of dans.

  • Probeer ’s ochtends of’ s avonds te rennen.
  • Kies wandelingen als er geen tijd is voor de sportschool.

Externe blootstellingsmethoden

Interne veranderingen zijn niet genoeg. Ze moeten worden ondersteund door externe blootstellingsmethoden. Deze omvatten goede gezichtsverzorging en de keuze van natuurlijke cosmetica. Dit alles zal de huid verjongen, rimpels elimineren en veroudering voorkomen..

Zorg goed voor je gezicht

Dagelijkse gezichtsbehandeling

  1. Was je gezicht ’s ochtends en’ s avonds met warm of koud water zonder zeep.

  2. Verwijder make-up voordat je naar bed gaat om de poriën niet te verstoppen.
  3. Raak uw gezicht niet zomaar aan. Vuil en bacteriën van de handen komen op de huid terecht en veroorzaken acne of huiduitslag.
  4. Vermijd het uitdrijven van mee-eters. Dit leidt tot littekens. De ontsteking kan worden verwijderd door er een pakje groene thee aan te bevestigen.
  5. Gebruik verzorgingsproducten van hyaluronzuur. Deze stof is nodig voor een stralend gezicht..
  6. Houd je make-upborstels schoon.
  7. Raadpleeg een specialist als de huidproblemen ernstig zijn. Zorg- of hardwareprocedures helpen bij het oplossen van het probleem..

Reinigen

  • Gebruik micellair of roze water om make-up te wassen of te verwijderen.
  • Gebruik een milde reiniger die bij je huidtype past. Schuimen of lotions met glyceriden en ceramide voorkomen roodheid van het gezicht, verbeteren de kleur.
  • Gebruik scrubs om je poriën te reinigen. Regelmatig pellen 2-3 keer per week zal de conditie van de huid verbeteren door verhoornde deeltjes te verwijderen. Natuurlijke haver scrub geschikt voor exfoliatie.

Bevochtig

Na het reinigen is het noodzakelijk om de waterbalans te behouden. Om dit te doen, bevochtig je je gezicht met crème of tonic. Fondsen worden geselecteerd op huidtype. Voor olieachtige hydratatie zonder olie is geschikt. Een voedende en lichte crème is van toepassing op een droge huid. Voor combinatie of normaal, moet u een product op waterbasis kiezen voor dagelijkse verzorging.

Bescherm tegen de zon

Zonbeschermingsproducten

Ultraviolet droogt de huid uit, verhoogt het risico op oncologie. De zon heeft het vitamine D-tekort in het lichaam nodig om 20-30 minuten per dag aan te houden, en langdurige blootstelling aan ultraviolet licht leidt tot vroege rimpels en ouderdomsvlekken..

Volg enkele regels om de schadelijke effecten van zonlicht te verminderen:

  • Gebruik een speciale crème met een beschermingsgraad van 15 of 30 SPF. Zorg ervoor dat het product de poriën niet verstopt..

  • Bescherm het lichaam met kleding met lange mouwen, ogen met bril, een hoofd met een hoed.
  • Vermijd in de zon te zijn van 10.00 uur tot 14.00 uur.
  • Gebruik beschermende uitrusting niet alleen buitenshuis, maar ook binnenshuis of in een auto..

Gebruik natuurlijke cosmetica

Fruitmasker voor schoonheid van de gezichtshuid

  1. Gebruik sheaboter als vochtinbrengende crème. Het bevat geen synthetische chemicaliën, elimineert ontstekingen en roodheid. Kokos of olijfolie.

  2. Gebruik een masker om je gezicht lichter te maken. Meng 3 el. l Griekse yoghurt en 2 theelepels Lieve schat. Voeg 3-4 druppels citroensap toe. Aanbrengen op het gezicht, na 20 minuten spoelen met warm water.
  3. Maak maskers voor de schoonheid van de huid van fruit. Schil en pureer een rijpe banaan, voeg 2 theelepels toe. citroensap, een beetje honing. Breng 15 minuten massa aan, spoel af met koud water.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Hoe u de teint en de huidconditie thuis kunt verbeteren
Dat is een betere printer-scanner-kopieerapparaat voor thuis