Hoeveel water drinken om af te vallen – drinkregime en waterdieet, hoe het tarief per dag te berekenen

Bij het beantwoorden van de vraag hoeveel water te drinken om af te vallen, is het belangrijk op te merken dat de methode om alleen op vloeistof af te vallen, zelfs als je de juiste hoeveelheid drinkt, gevaarlijk is met onvoorspelbare gevolgen. Om deze reden is het belangrijk om uw toestand in de gaten te houden. Het is beter om gewoon de juiste voeding aan te vullen met de norm van de vloeistof. Gewichtsverlies is dus veiliger en effectiever. De antwoorden op de vragen hoeveel u per dag water moet drinken om af te vallen en hoe u dit correct moet doen, vindt u in de onderstaande informatie.

Helpt water om af te vallen

Voedingsdeskundigen raden aan dat elke klant, naast het juiste dieet, voldoende vloeistof consumeert. Het helpt het metabolisme te normaliseren. Zo worden alle voedingsstoffen beter opgenomen en hoopt zich minder vet op. Gewichtsverlies treedt op als gevolg van:

  • honger stillen;
  • Huidversterking;
  • eliminatie van oedeem;
  • vertering normalisatie;
  • opbeurende stemming en prestaties.

Waarom water drinken terwijl je afvalt

Vloeistof is een van de belangrijke componenten van de biochemische processen om vetten in het lichaam te verwerken. Alleen cellen die verzadigd zijn met vocht kunnen vet oplossen. Bij intensief gewichtsverlies is een slappe huid een urgent probleem. Om het elastisch te houden, is er ook vocht nodig. Bovendien verwart iemand vaak gevoelens van honger en dorst, daarom eet hij meer dan nodig is. Bij voldoende vloeistof treedt er niet te veel eten op. Om deze reden kun je water drinken en afvallen..

Hoe water gewichtsverlies bevordert

Wetenschappers hebben bewezen dat een persoon in de meeste gevallen dik begint te worden door onvoldoende vocht. In het slappe lichaam van mensen met overgewicht kan de hoeveelheid ontlasting 7 kg bereiken. vetten. Drinkwater om af te vallen zet de zuiveringsmechanismen van deze afvalproducten in werking en versnelt ook de stofwisseling en het splitsingsproces. Bij gebrek aan vocht worden de lymfe en het bloed dikker, waardoor stoffen niet door de bloedvaten kunnen stijgen. Vanaf hier verschijnt oedeem en wallen leiden tot cellulitis. Als je de benodigde hoeveelheid water drinkt, gaat de sinaasappelschil over.

Water in een glas

Hoeveel vocht moet ik per dag drinken

Het antwoord op de vraag hoeveel water je moet drinken om af te vallen, hangt af van het uiteindelijke doel. Als u alleen bezig bent met het wegwerken van extra kilo’s, heeft u wat meer vocht nodig. Degenen die zich al in de controlefase bevinden, hebben een andere hoeveelheid water nodig. Voor een gemiddelde persoon is dagelijks ongeveer 1,5-2,5 liter nodig. Toch is het de moeite waard om water te drinken om af te vallen na het berekenen van de hoeveelheid, omdat het ook afhangt van het oorspronkelijke gewicht.

Meer lezen  Hoe u binnen 2 weken gewicht kunt verliezen - de meest effectieve diëten en trainingscomplexen

De norm van water per dag voor een persoon

De dagelijkse waternorm wordt bepaald rekening houdend met de kenmerken van het lichaam – het gewicht van een persoon en zijn fysieke activiteit. Voor een volwassene wordt berekend op basis van de voorwaarde dat voor elke kilogram lichaamsgewicht 40 ml vereist is. Dit bedrag is inclusief alle binnenkomende vloeistof, inclusief eten en andere dranken. Met een afname in gewicht neemt ook de vloeistofsnelheid af. In de zomer in de hitte en bij zware lichamelijke inspanning heeft het lichaam meer vocht nodig.

Berekening van water per persoon per dag

Er zijn verschillende methoden waarmee u kunt berekenen hoeveel u moet drinken om af te vallen. Sommige worden gepresenteerd in tabelvorm, afhankelijk van het gewicht. Een andere optie is een rekenmachine waarmee u de vloeistofsnelheid online kunt berekenen. U kunt van elk profiteren en vervolgens beslissen hoeveel comfortabeler voor u is. Overschrijd het maximum niet, want het drinken van veel vloeistoffen kan negatieve gevolgen hebben, zoals het uitlogen van vitamines en mineralen uit het lichaam. Om de waterhoeveelheid per dag te berekenen, kunt u de volgende formules gebruiken:

  1. Neem voor elke kilogram gewicht 30-40 milliliter vloeistof. Zo is bij een lichaamsgewicht van 70 kg 2,1-2,8 liter de norm.
  2. Verdeel je gewicht door 20. Met dezelfde 70 kg is 3,5 liter de norm..
  3. Neem voor elke 30 kg gewicht 1 liter water. Dus voor 70 kg zal 2,3 liter zijn.

Hoeveel glazen water heb je nodig?

De verkregen waarde van de vereiste hoeveelheid water kan worden verdeeld in een standaardvolume van een glas – 200-250 ml. De berekening is heel eenvoudig. Gemiddeld blijkt dat je per dag 6 tot 8 glazen water moet drinken. Een van hen moet onmiddellijk na het ontwaken op een lege maag liggen. Dit zal helpen om ’s ochtends wakker te worden en alle metabolische processen te starten. Als een glas water ’s ochtends een gewoonte wordt, zul je je in de toekomst de hele dag energieker voelen.

Meer lezen  Esvitsin voor haar - instructies voor gebruik. Esvitsin haarverzorgingsproduct - voor en na foto's, beoordelingen van trichologen

Meisje houdt een glas water

Water drinken om af te vallen

Het is niet alleen belangrijk om te berekenen hoeveel water moet worden gedronken om af te vallen, maar ook om de regels voor het gebruik ervan na te leven. Begin niet meteen met een bril. Hierdoor neemt het risico op het strekken van de maag toe. Dit moeten kleine slokjes zijn om verhoogde stress op de lever en de nieren uit te sluiten. Het zal moeilijk zijn om in één keer een vloeistof te drinken, dus het is de moeite waard om te beginnen met 1-1,5 liter, en geleidelijk de hoeveelheid toe te voegen. Water voor gewichtsverlies helpt alleen bij een verandering in dieet. Het is noodzakelijk om zoet, meel, vet en gebakken uit te sluiten.

Naast deze basistips zijn er nog enkele instructies voor het drinken van water om af te vallen:

  • drink vloeistof in plaats van snacks;
  • minimale fysieke activiteit toevoegen om het resultaat te verbeteren;
  • een groter volume moet tot 17-18 uur worden gedronken om zwelling te voorkomen;
  • Gebruik 0,5-1 l tijdens het sporten;
  • drink uit een glazen beker, niet uit een plastic fles.

Welk water te drinken om gewicht te verliezen

Alleen puur water is geschikt voor consumptie, geen koffie, thee, sappen of andere dranken. Koffiedranken leiden over het algemeen tot uitdroging. Daarom wordt aan elk kopje koffie nog een kopje schone vloeistof toegevoegd. Het is beter om warm water te drinken om af te vallen, en niet heet, omdat het de maag kalmeert. In de zomer zal het optimale koel zijn, hoewel het minder wordt opgenomen en de eetlust opwekt. Wat betreft het water zelf, het is toegestaan ​​om te gebruiken:

  1. Smelten. Het komt het lichaam ten goede en wordt als optimaal beschouwd voor een waterdieet..
  2. Therapeutisch mineraal. Helpt bij het compenseren van tekorten aan micronutriënten in het lichaam.
  3. Van de bergrivieren. Dit is water voor gewichtsverlies met een bron in smeltende gletsjers, sleutel, veer.
  4. Gekookt. Dit water moet door een filterkan worden geleid, omdat het zelfs na het koken veel metalen, chloor en zouten bevat.
  5. Met diverse toevoegingen in de vorm van munt, citroen, honing of kaneel. Als je alleen gewoon water drinkt, is het moeilijk voor je, gebruik dan een paar glazen vloeistof naar smaak.
Meer lezen  Tarwekiemolie voor het gezicht - toepassing en eigenschappen

Gasbrander watertank

Wanneer moet u water drinken?

Het eerste glas moet op een lege maag staan, d.w.z. ’s ochtends voor het ontbijt. Hoeveel water moet ik drinken voordat ik eet? De optimale tijd is 20-30 minuten voor elke maaltijd. Je vermindert dus je eetlust, daarom eet je niet zoveel meer als vroeger. Drink geen slok tijdens het eten. Dit verstoort de spijsvertering. Je kunt drinken na het eten na 1-2 uur, als het koolhydraten is, en 3-4 uur na eiwitproducten.

Hoe vaak moet ik water drinken

Als u zittend aan het drinken bent, kunt u elke 15-20 minuten worden afgeleid. Over het algemeen wordt de wateropname 8-12 keer gedeeld. Anders wordt de frequentie van drinken bepaald door individuele behoefte. De volgende symptomen helpen u dorst te krijgen:

  • hoofdpijn, duizeligheid;
  • een gevoel van viscositeit en droge mond;
  • gevoel van dorst;
  • plotselinge vermoeidheid;
  • droge lippen.

Drinkregime voor gewichtsverlies

Afgaande op de beoordelingen van degenen die al zijn afgevallen, zal het proces van gewichtsverlies effectiever zijn als u voor elke extra kilo 250 ml toevoegt. Een andere verhoging van dit bedrag zal moeten zijn voor degenen met slechte gewoonten – cafeïne, nicotine, alcohol. In de volgende gevallen moet meer vloeistof worden geconsumeerd:

  1. Met fysieke activiteit. Om dit te doen, voegt u, naast de waarde berekend met de formule “40 ml * gewicht (kg)”, de volgende waarde toe – 600 gram voor mannen en 400 voor vrouwen vermenigvuldigd met de duur van de training. Zo’n drinkregime tijdens het afvallen zal effectiever zijn.
  2. Er is meer vocht nodig als je begint te zweten en meer vocht verliest – in een benauwde kamer, bij verhoogde temperaturen tijdens ziekte, in de winter tijdens het stookseizoen en zelfs in een vliegtuig.

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiënt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: