Hometrainer voor gewichtsverlies – hoe te doen voor de buikspieren en benen met video

Het uitoefenen van een hometrainer heeft een enorm voordeel en helpt het lichaam te versterken, de spieren van de buikspieren, heupen en benen mooi te maken. Dit eenvoudige element van fysieke activiteit is bekend van lichamelijke opvoeding en gymnastieklessen op school, die worden gebruikt als ochtendoefeningen. Het is moeilijk te geloven, maar een simpele training die deze oefening omvat, geeft je werkelijk uitstekende resultaten. Een belangrijk voordeel is het feit dat voor klassen geen extra apparatuur nodig is.

Wat is hometrainer

Wanneer een sportief element er niet ingewikkeld uitziet, lijkt het erop dat het niet het gewenste effect zal hebben. De fiets in de klassieke zin daarentegen geeft met zijn schijnbare pretentieloosheid een zichtbaar resultaat. Dit is echter alleen effectief bij regelmatige uitvoering. Een oefening doe je liggend op je rug en met je voeten, terwijl je simuleert op een echte fiets. Om meer spiergroepen aan te trekken, kun je ‘trappen’ toevoegen met extra elementen en gaan fietsen.

Wat is een handige hometrainer

Onder sporttraining is er niemand die schadelijk zou zijn voor het lichaam, maar de aanwezigheid van contra-indicaties voor bepaalde belastingen is niet opgeheven. Je kunt alleen met een goede gezondheid aan een mooi lichaam bouwen. Het voordeel van de hometrainer is dat er een hele groep spieren bij betrokken is. Dit betekent dat u tegelijkertijd het gebied van de pers en heupen in de gewenste vorm kunt brengen. Daarnaast heeft de fiets een preventief effect op sommige delen van het lichaam, waardoor bijvoorbeeld de ontwikkeling van cellulitis wordt voorkomen..

Voor de pers

Bij overtollig lichaamsvet is het niet de moeite waard om op slechts één oefening te rekenen. Een fiets voor de pers is alleen effectief met een geïntegreerde aanpak. Het helpt om blokjes en schuine spieren te tekenen, maar ze worden verborgen onder een laag vet en alle inspanningen zijn gewoon niet zichtbaar voor het oog. Om ze zichtbaar te maken, moet je cardio-belastingen in je trainingsprogramma opnemen om gehate afzettingen te helpen bestrijden. Nadat je vet hebt verslagen, kun je de kronkelklassen diversifiëren, waardoor je een mooiere opluchting krijgt.

Het meisje voert een hometrainer uit liggend op haar rug

Voor benen

Mooie externe gegevens, vooral als het gaat om een ​​strak atletisch lichaam, zijn belangrijk voor zowel vrouwen als mannen. Gezondheidsbevordering speelt echter een doorslaggevende rol bij de beslissing om te gaan sporten. Een fiets voor benen heeft een positief effect op de bloedcirculatie en verbetert deze enorm. Dit betekent dat u bij regelmatige en goede lichaamsbeweging niet bang kunt zijn voor aderaandoeningen, zoals spataderen. De voordelen van een dergelijke training zijn niet beperkt tot dit: u kunt het achteroppervlak van de benen aanspannen, waarop het moeilijk is om te werken.

Voor gewichtsverlies

De aanwezigheid van overgewicht en gebreken in de figuur kan de persoon niet anders dan zorgen baren, vooral als het gaat om vrouwen. Om je zelfverzekerder te voelen, om er mooi uit te zien, moet je voor jezelf een uitgebalanceerd voedingsschema en trainingscomplex ontwikkelen. Hometrainer voor gewichtsverlies is een geweldige optie. Makkelijk uit te voeren, het zal helpen om die delen van het lichaam aan te spannen die het nodig hebben. Om dit te doen, moet je hem een ​​paar minuten per dag geven, maar doe het regelmatig. Het is echter belangrijk om te onthouden dat 80% van het succes bij het afvallen afhankelijk is van voeding, dus u moet dit eerst aanpassen.

Voor de heupen

De cijfers van verschillende mensen zijn zo verschillend dat ze een speciale aanpak vereisen in alles wat met sport te maken heeft. Bij het perentype zijn bijvoorbeeld de heupen een van de grootste probleemgebieden. Je moet er vooral actief en serieus aan werken. Een heupfiets helpt niet alleen om mooie vormen te krijgen, maar wordt ook een goede preventieve maatregel tegen cellulitis, wat voor veel vrouwen zo’n onaangenaam probleem is.

Meisje dat fietsoefening doet

Welke spieren werken

De effectiviteit van lessen voor lichaamsvorming wordt bepaald door het aantal lichaamsdelen: hoe meer ze zijn, hoe uitgebreider en effectiever de training zal zijn. Als we het hebben over welke spieren tijdens de hometrainer werken, kunnen we verschillende groepen noemen:

  • Terug. De latissimus en de pusculaire spieren zijn hierbij betrokken.
  • Maag. Het werk van de schuine buikspieren wordt geactiveerd.
  • Druk op. Boven en onder de belasting leidt tot een al even mooi resultaat..
  • Heupen. De bilspieren en de dijbeenspieren werken goed tijdens de training.
  • Poten. Een minder actieve groep, maar de belasting is voldoende om af te vallen en de bloedcirculatie te verhogen.

Hoe hometrainer te doen

De uitvoeringstechniek is heel eenvoudig, maar vereist:

  1. Neem een ​​startpositie in. Ga hiervoor op de grond liggen, leg een mat onder de rug en druk op de schouderbladen.
  2. Het bovenste deel van de behuizing moet iets worden opgetild..
  3. Voeten moeten proberen 45? Te verhogen, maar als het moeilijk is, is 90 genoeg?.
  4. Handen moeten tijdens de uitvoering achter het hoofd worden gehouden, gebogen bij de ellebogen. Ze moeten onbeweeglijk blijven om te voorkomen dat de nekspieren worden verwond..
  5. Begin met “trappen”: trek afwisselend de knie van een been naar de borst en strek het tegenovergestelde evenwijdig aan de vloer. Let op je adem.

Hoeveel calorieën verbrandt

Om het teveel aan eten te compenseren, nemen de meeste mensen onmiddellijk hun toevlucht tot sport. Deze beslissing is gerechtvaardigd, omdat training echte hulp kan bieden. Wanneer mensen er echter achter komen hoeveel calorieën een fiets verbrandt, neemt hun enthousiasme af, aangezien bij gemiddelde activiteit dit cijfer ongeveer 10 kcal per minuut is. Een dergelijke training is meer niet gericht op afvallen, maar op het verkrijgen van een mooie opluchting.

Meisje met gewichten in handen

Hoeveel doen

De hoeveelheid en intensiteit van fysieke activiteit hangt rechtstreeks af van de vorm waarin de persoon is. Alleen het niveau van sporttraining kan de vraag beantwoorden hoeveel beweging de fiets nodig heeft voor de buikspieren en heupen. Gemiddeld zijn 3 benaderingen voldoende met korte pauzes ertussen. Het aantal herhalingen mag in eerste instantie niet meer zijn dan 10, maar geleidelijk moet het op de maximale waarde worden gebracht – 20 keer.

Fouten tijdens het sporten

De juiste implementatie van elk trainingselement is de garantie dat het het verwachte resultaat zal opleveren. Met een fiets voor de pers of heupen maken beginners een aantal fouten die niet alleen de efficiëntie verminderen, maar ook de gezondheid kunnen schaden. Onder hen vallen op:

  • Beginnende “fietsers” hebben de neiging om de oefening uit te voeren op een zachte ondergrond, zoals een bank. Dit wordt afgeraden, omdat dit de onderrug onnodig belast..
  • In pogingen om de actie van de oefening te versnellen, proberen beginners snelle, scherpe bewegingen te maken. Integendeel, deze oplossing vertraagt ​​het proces, omdat de spieren niet op volle kracht werken..
  • De wens om je ellebogen naar je knieën te strekken is normaal, maar niet voor deze oefening, dus probeer deze impuls te overwinnen. Anders loop je het risico elke keer een onaangename spanning in de nek te voelen..

Hometrainer na de bevalling

In de postpartumperiode moeten vrouwen extra op hun lichaam letten en niet te veel sportoverspanning toestaan. Een fiets is een goedgekeurde oefening. Om vrouwen echter te laten profiteren, is het in eerste instantie noodzakelijk om de intensiteit en het aantal herhalingen te verminderen. U kunt bij elke nadering 8 keer beginnen met fietsen en u kunt zich beperken tot twee.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Hometrainer voor gewichtsverlies – hoe te doen voor de buikspieren en benen met video
Stapsgewijze recepten voor het koken van aardappelen met champignons in een pan, in een slowcooker of in een oven