Hoopoefeningen voor kinderen en volwassenen. Een reeks lessen met hoelahoep thuis voor gewichtsverlies

‘Hoe gaan we een taille maken?’ – Het is dus de moeite waard om de beroemde zin uit de grap te herformuleren. Meisjes martelen zichzelf met diëten en pompen op, maar kunnen de gewenste sexy bochten niet bereiken. U hoeft niet van streek te zijn: verander de taille in een esp en maak een paar dingen die gezond zijn voor de gezondheidslessen met een hoepel helpt.

Is het handig om de borduurring te draaien

Hoop, hoelahoep, cirkel, hij heeft veel namen. De eerste hoepels waren helemaal niet groot; ze waren gemaakt van felgekleurd plastic. Dit is begrijpelijk: een van de beste turntoestellen van dit moment was bedoeld voor spelletjes voor kinderen. Nu zijn ze voor volwassenen een grote hulp geworden bij fysieke activiteiten en worden ze ook gebruikt bij choreografie en ritmische gymnastiek..

Het gebruik van de ring is indrukwekkend – naast het voor de hand liggende effect in de vorm van gewichtsverlies, krijg je een bonus:

  • verlichting van rugpijn, die vaak optreedt als u langdurig achter de computer zit of buigt;
  • versterking van bloedvaten en hart, torsie van een hoepel – een uitstekende cardio;
  • verbeterde coördinatie;
  • metabole versnelling door massage-effecten op de spijsverteringsorganen;
  • emotioneel herstel: zelfs bij langdurige depressie wordt regelmatige gymnastiek aanbevolen;
  • mobiliteit van de bekkengewrichten en flexibiliteit van de wervelkolom neemt toe;
  • helpen in de strijd tegen osteoporose, omdat hoelahoepoefeningen een zeer zachte belasting geven.

Het meisje verdraait hoepel

Welke spieren werken bij torsiehoepel

In haar effect op de figuren van mannen en vrouwen wordt hoelahoep soms vergeleken met Pilates. Naast de meest populaire oefening met hoelahoeps – rotatie – zijn er nog vele andere variaties, met als voordeel een krachtige studie van probleemgebieden, maar later over aerobics. Wanneer de hoepel is gedraaid, werken de spieren van de rug, pers, billen, benen – meer dan 30 grote spieren, inclusief stabilisatoren. Tijdens regelmatige training is het niet gemakkelijk om bij de stabilisatoren te komen..

Hoeveel heb je nodig om de borduurring te draaien

Bepaal eerst welke hoelahoep je gaat draaien. Zelfs veel hangt af van het materiaal: duur van lessen en mogelijke contra-indicaties. Dus een hoepel met spikes is ten strengste verboden voor degenen die lijden aan aandoeningen van de buikorganen. Om ervoor te zorgen dat effectief opladen niet schadelijk voor u is, moet u weten wat voor soort hoelahoepels zijn:

  • gewoon. Ze hebben geen speciale naam – dit zijn precies de hoepels die in elke sporthal te vinden zijn. Gemaakt van plastic of metaal, lichtgewicht, ideaal voor degenen die net zijn begonnen met hoelahoepoefeningen. Er zijn geen ernstige verboden voor lessen met een dergelijke hoepel;
  • gewogen. Massief, gewicht kan oplopen tot 3 kg. Fabrikanten bieden zowel buig- als solide modellen aan. Zeer nuttig, niet alleen voor gewichtsverlies, maar ook voor hoogwaardige spierontwikkeling. Het is niet geschikt voor mensen met ziekten van de onderrug en rug, en je kunt niet meer dan 15 minuten inhouden zonder te stoppen;
  • met massageballen. In het begin kan het blauwe plekken op uw lichaam achterlaten, maar het garandeert dat u cellulitis verwijdert. Als u niet zeker bent van de gezondheid van uw inwendige organen, raadpleeg dan een arts en ga pas verder met trainen. Twist hoelahoep met rubberen ballen kan niet meer dan 10-12 minuten in één keer zijn;
  • flexibele oefenmachines. Gymnastiek met een gebogen hoepel omvat rekoefeningen, het trainen van de benen en armen. Staat gelijk aan gewogen, dus neem een ​​pauze na een kwartier.

Draai de ring om gewicht te verliezen wordt minimaal een half uur per dag aanbevolen (we hebben het over gewone modellen). U kunt korte pauzes nemen en vervolgens weer aan het werk gaan. Deze tijd is voldoende om het verbrandingsproces van calorieën te starten. Een interessant feit: in honderd minuten intensief werken met de cirkel worden ongeveer 1000 calorieën verbrand. Als je bedenkt dat je het voor je favoriete film kunt doen, dan is een borduurring bijna ideaal.

Het meisje verdraait in openlucht hoelahoep

Beginner’s Hoop oefeningen

Een reeks oefeningen met een hoepel vereist minimale vaardigheden en een eenvoudige cirkel:

  1. Opwarmen. Voordat u met lessen begint, is het niet overbodig om het lichaam wakker te maken, en een cirkel kan helpen. Zet het rechtop, leg beide handen erop en voer 20 tot 30 keer een normale helling uit. Probeer het langzaam te doen en houd je rug recht.
  2. Handen omhoog! De meest effectieve oefeningen met een hoepel voor beginners zijn onder meer de positie waarin je hem draait door je handen op te steken. Je kunt ze op borsthoogte houden of je vingertoppen naar het plafond richten.
  3. Draait en draait. Probeer bij torsie het lichaam te draaien terwijl u het evenwicht behoudt, maar let op uw heupen – ze moeten met een kleine amplitude bewegen.

Meisje springen door hoelahoep

Abdominal Slimming Hoop-oefeningen

Als we het hebben over de gerichte impact op probleemgebieden, dan zul je moeten teleurstellen: noch thuis, noch in de sportschool kun je niet “afvallen om te mikken”. De volumes nemen gelijkmatig af, en dit is het gebruik van een hoelahoep: naast de taille en de buik wordt het lichaam in het algemeen sterker en veerkrachtiger. Als je het proces wilt versnellen, experimenteer dan. Dus een versie van de oefening met een hoepel om buikgewicht te verliezen, houdt in dat je regelmatig loopt – neem gewoon kleine stapjes door de kamer terwijl je ronddraait.

Beoordeel artikel
( Nog geen beoordelingen )
Delen met vrienden
Aanbevelingen en advies op elk gebied van het leven
Voeg een reactie toe

Door op de knop "Reactie verzenden" te klikken, ga ik akkoord met de verwerking van persoonlijke gegevens en accepteer ik het privacybeleid