Is het mogelijk om pannenkoeken op dieet te eten – recepten voor het maken van caloriearme havermout of zemelen

Deze blozende zonnen zijn een traditioneel Russisch gerecht dat bij orthodoxe en heidense feestdagen hoort: je hoeft alleen maar vastenavond te onthouden. Ze zijn geliefd bij mensen van alle leeftijden, het aantal van hun recepten is in de honderden, maar is het mogelijk om pannenkoeken op dieet te eten en zijn hun caloriearme variaties veilig met zemelen, ontbijtgranen en verschillende soorten meel? Welke componenten van pannenkoeken de figuur kunnen schaden en hoe je jezelf kunt beschermen tegen rijst om beter te worden?

De voor- en nadelen van pannenkoeken

Het grootste gevaar in dit gerecht tijdens het dieet (en gewichtsverlies in het algemeen) is het caloriegehalte, voornamelijk vanwege de aanwezigheid van bloem in het recept. Traditioneel is het tarwe, erkend als “nutteloos” voor het lichaam, omdat het door een te grondige reiniging alle gunstige eigenschappen die inherent zijn aan graan zijn ontnomen. Alleen snelle koolhydraten blijven over, wat een sterke stijging van de suiker veroorzaakt, en ze hebben het cijfer al bereikt. Tarwemeel vanuit deze positie is vooral gevaarlijk bij het op dieet zijn bij diabetici..

Waar zijn de voordelen en nadelen van pannenkoeken anders? In de samenstelling van:

  • Suiker is een verboden product op alle diëten en voegt er ook calorieën aan toe..
  • De boter waarop de pannenkoeken worden gebakken, voegt calorieën en ongezonde vetten toe, vooral als het zonnebloem is.
  • Gist – aanwezig in sommige pannenkoekrecepten, in alle diëten is het ook verboden, omdat darmvergisting veroorzaken.
  • Melk is absoluut een gezond product vanwege het hoge gehalte aan calcium, maar lactose, dat is suiker, komt het lichaam niet ten goede.
  • Eieren – het lichaam heeft een matige hoeveelheid nodig als eiwitbron.

Pannenkoeken met dieet

Gezien het caloriegehalte van dit baksel (gistpannenkoekjes in melk – ongeveer 217 kcal per 100 g) is het bij afvallen niet welkom. Als u de mogelijkheid overweegt om pannenkoeken te eten met een dieet waarbij veel calorieën worden gesneden, is het beter om van dit idee af te zien. Bij een koolhydraatarm dieet (sportdrogen, BEUKEN etc.) is dit gerecht ook verboden, maar wordt het wel in het Ducane dieet gebruikt, alleen volgens een speciaal recept. Als u echter geïnteresseerd bent of het mogelijk is om pannenkoeken te eten om af te vallen volgens de regels van een gezond dieet, dan zijn ze toegestaan ​​met enkele reserveringen:

  • ’s morgens eten;
  • neem lichte vullingen;
  • bekijk de compositie;
  • raak niet betrokken bij obesitas.

Pannenkoek en aardbeien op een plaat

Dieet pannenkoeken

Als je opnieuw kijkt naar producten die bijzonder schadelijk zijn voor de figuur en ze uitsluiten van het recept, krijg je pannenkoeken voor een dieet, of beter gezegd, minder gevaarlijk voor gewichtsverlies. Allereerst verliest zo’n gerecht volledig suiker, wat alleen de functie heeft om een ​​zoete smaak te creëren – de consistentie van het deeg verliest niets. Als je een zoetekauw bent, voeg dan een lepel honing toe, maar bedenk beter een fruit- of bessenvulling – het zal niet erger zijn.

Dieetpannenkoeken impliceren nog een paar wijzigingen van het basisrecept:

  • Ze zijn gistvrij – voer frisdrank / bakpoeder in voor pracht.
  • Ze worden gekookt op een antiaanbaklaag om geen vetten te gebruiken. Als pannenkoeken aan de pan blijven plakken, bestrijk dan een druppel olijfolie met een servet.
  • Magere melk ingenomen en bij voorkeur lactosevrij of water.
  • Voor pannenkoeken wordt grof meel gebruikt, bij voorkeur geen tarwe. Als er geen eindproduct is, koop dan een koffiemolen en maal alle granen of ontbijtgranen (bruine rijst, boekweit, havermout werkt goed).

Ducane Pannenkoeken

Het dieet waarop dit gerecht het afvallen vervangt en u niet laat rouwen zonder heerlijke toevoegingen aan thee of ontbijt, is het gewichtsverlies systeem van Pierre Ducane. In het stadium van de aanval, wat het begin is en een snelle afname van de volumes impliceert, is meel verboden, maar speciale pannenkoeken zijn toegestaan ​​volgens Dukan. Ze kunnen worden bereid met of zonder zemelen, met zetmeel, op water, op kefir. De smaak wijkt af van de klassieker, maar dit is een goed alternatief, waar je tijdens het dieet geen vet van krijgt.

Ducane zemelen pannenkoeken

Een eenvoudige optie, die wordt gebruikt als vervanging voor brood en wordt gecombineerd met groentevullingen – verse pannenkoeken van zemelen volgens Ducane. Als je snoep wilt, voeg dan een zoetstof toe, maar artsen adviseren over een dieet om zoveel mogelijk uit de buurt van dergelijke producten te blijven. De samenstelling van deze pannenkoeken is vrij van schadelijke componenten:

  • haver en tarwezemelen (3 el. l. in totaal);
  • lactosevrije melk – een half glas;
  • klein ei.

Het kookproces is standaard, het heeft geen zin om het stap voor stap te beschrijven. Het is belangrijk om alleen toe te voegen dat het deeg tot de juiste pannenkoekconsistentie wordt verdund met gekookt water, en als het ei groot is, kunt u de dooier verwijderen – zodat u het caloriegehalte van pannenkoeken vermindert. Het werkmengsel voor het frituren (gebruik een speciale crêpemaker om geen olie te nemen) moet een half uur staan ​​zodat de zemelen in de vloeistof opzwellen.

Stapel zemelen pannenkoeken

Ducane pannenkoeken op kefir

U kunt tijdens dit dieet melk volledig weigeren, waarbij u de voorkeur geeft aan kefir. Kijk goed naar de lijst met componenten zodat deze zo kort mogelijk is. Het is gemakkelijk om caloriearme pannenkoeken op kefir te maken volgens Ducan:

  1. 2 eetlepels zetmeel en eventuele zemelen, giet een glas verse kefir met een minimaal vetgehalte en vergeet een uur.
  2. Wanneer het pannenkoekdeeg van consistentie verandert (zemelen zwelt op), breng dan een paar kleine eieren aan, een beetje zout. Je kunt zoetstof toevoegen als je een zoete smaak wilt.
  3. Voeg water toe om een ​​dunnere consistentie te krijgen en bak pannenkoeken op de standaard manier.

Ducane pannenkoeken zonder zemelen

De dichtheid van dergelijke gebakken goederen is iets hoger dan die van de klassieker, dus het is vergelijkbaar met Amerikaanse pannenkoeken. De basis van pannenkoeken volgens Dukan zonder zemelen is zetmeel (rijst of maïs) en magere kwark, die over een eetlepel worden gehaald. Ze worden gemengd met melk (het is wenselijk het vetpercentage op 1,5% te houden) en kokend water, dat in totaal ongeveer 150 ml zou moeten zijn. Voor de elasticiteit van pannenkoeken wordt eiwit in het deeg gebracht. Je kunt pracht toevoegen aan gebluste azijn met frisdrank.

Havermout pannenkoeken

Van alle soorten meel die in de voeding worden gebruikt, heeft havermout, om de mate van bakken te verbeteren en schade te verminderen, een bijzondere liefde voor huisvrouwen verdiend. Het kan gemaakt worden van hercules, en sommigen vermalen ze zelfs niet, hoewel haverpannenkoekjes dan dichter en minder mals zullen zijn. Houd er rekening mee dat bakken door zijn basis bitter zal lijken. Als je blijft nadenken of het mogelijk is om pannenkoeken op dieet te eten, zijn hier 3 opties die zeker zijn toegestaan. Het bakproces wordt niet beschreven, omdat hij is standaard.

Havermoutpannenkoeken zonder bloem

Dit type bakken wordt gekenmerkt door verminderde GI en is daarom zeer geschikt voor diabetici. Als we naar de samenstelling kijken, dan zijn deze pannenkoeken gemaakt van havermout zonder bloem bijna identiek aan traditionele gistvrij, maar ze zijn ongezoet en een beetje dichter. Kaneel en vanille-essence geven de smaak en het aroma, die niet kunnen worden toegevoegd – dit zijn optionele elementen. Het deeg moet worden bewaard voordat het wordt gebakken, zodat de havermout die wordt gemalen (door een blender) opzwelt, anders ontstaan ​​er klontjes.

De samenstelling is als volgt:

  • een glas grote havermout;
  • een glas melk doormidden met water;
  • ei;
  • wat frisdrank en zout.

Kant-en-klare haver pannenkoeken op een bord

Havermout pannenkoeken dieet

Zelfs op het strengste dieet kunt u uzelf trakteren op deze eenvoudige pannenkoeken die tijdens het ontbijt op water worden gekookt. Je kunt koolzuurhoudend mineraalwater nemen, zodat ze een opengewerkte structuur vinden. De pan mag voor het bakken een druppel plantaardige olie invetten. De volgende producten worden gebruikt op pannenkoeken met havermout:

  • 2 eiwitten;
  • 0,6 l water;
  • 0,2 kg havermoutmeel (het is beter om het zelf te malen);
  • zout.

Caloriearme pannenkoeken

Als je op basis van bakken niet van pure havermout houdt, probeer dan een mengsel te maken met boekweit of roggemeel, of neem tarwe, maar volkoren – daarin, in vergelijking met de hoogste kwaliteit, is elke calorie gerechtvaardigd. Van de eieren worden alleen eiwitten gebruikt die heel goed moeten worden geslagen, melk – lactosevrij. Als je echt snoep wilt, doe dan een lepel honing in het deeg – deze caloriearme pannenkoeken verstoren geen enkel dieet.

Een geschatte verhouding van de belangrijkste componenten:

  • havermout doormidden met een ander. – 200 g;
  • eiwit – 3 stuks;
  • lactosevrije melk – een glas;
  • honing – 10 g.

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiënt.

Beoordeel artikel
( Nog geen beoordelingen )
Delen met vrienden
Aanbevelingen en advies op elk gebied van het leven
Voeg een reactie toe

Door op de knop "Reactie verzenden" te klikken, ga ik akkoord met de verwerking van persoonlijke gegevens en accepteer ik het privacybeleid