Manieren om af te vallen tijdens het zitten

Hypodynamia is de plaag van de 21e eeuw. Een afname in activiteit heeft een nadelige invloed op alle systemen van menselijke activiteit. Kantoor (zittend) werk, slechte voeding en een inactieve levensstijl leiden tot gewichtstoename, dus hoe kunt u afvallen met zittend werk? Een paar basisprincipes van goede voeding en verhoogde activiteit tijdens de werkdag zullen je helpen om af te vallen en het lichaam van je dromen te vinden..

Waar leidt een zittende levensstijl toe

Zittend werk en een inactieve levensstijl vertragen de stofwisselingsprocessen in het lichaam, wat leidt tot gewichtstoename, verslechtering van de kwaliteit van de huid, haren, tanden, nagels. Bovendien wordt het bloed dikker, waardoor trombose en andere ziekten die verband houden met het cardiovasculaire systeem ontstaan. Met lage activiteit, atrofie van de spieren, worden ze slap en zien ze er niet esthetisch uit. Het niet in acht nemen van neerslag tijdens het zitten leidt tot verschillende soorten scoliose, en dit beĆÆnvloedt het werk van inwendige organen.

Hoeveel calorieƫn heb je zittend nodig?

Om op gewicht te blijven, moet een jonge vrouw ongeveer 2000 kcal per dag consumeren. Hoe af te vallen met zittend werk voor een vrouw? Het is noodzakelijk om een ā€‹ā€‹tekort van 100-200 kcal te creĆ«ren, maar houd u tegelijkertijd aan het saldo van de BJU. U kunt uw dagelijkse tarief van KBJU berekenen met behulp van mobiele applicaties of online rekenmachines. Comfortabel gewichtsverlies voor het lichaam – 1 kg per week. Het is niet nodig om uw dieet tot een kritiek minimum te beperken en een caloriearm dieet te volgen, in eerste instantie zult u afvallen, maar alleen ten koste van water en spieren. Zo’n stressvolle situatie kan in een panne veranderen en vervolgens gewicht toevoegen.

Sedentaire voeding

Het is belangrijk om vaak te eten, d.w.z. zich houden aan de principes van afzonderlijke voeding. Honger geeft aan dat de energievoorziening opraakt. Probeer geen ernstige honger te ervaren, in welk geval het lichaam een ā€‹ā€‹maximum aan calorieĆ«n uit een volgende maaltijd zal persen, en dit kan de figuur nadelig beĆÆnvloeden. Eet elke 2,5-3 uur, bij voorkeur tegelijkertijd, het belangrijkste is om niet vol te zijn totdat je uitgeput bent. Zo zal het lichaam weten wanneer het voedsel wordt ontvangen en zal het zichzelf voorzien van middelen voor een snelle verwerking. Een fractioneel dieet versnelt het metabolisme, wat bijdraagt ā€‹ā€‹aan gewichtsverlies..

Meisje met appel

Gewichtsverlies dieet

Het dieet voor zittend werk om af te vallen moet bestaan ā€‹ā€‹uit 3 hoofdmaaltijden en 2-3 snacks. Alle calorieĆ«n moeten worden verdeeld in 5-6 recepties. Het is raadzaam om alcohol op te geven, het is zeer calorierijk, bevat giftige stoffen, fastfood, koolzuurhoudende dranken, snoepjes. Ze bevatten veel suiker en transvetten, waardoor de houdbaarheid van het product wordt verlengd. Je kunt snoepjes vervangen door gezonde desserts op basis van haver of glutenvrij meel, magere kwark, met toevoeging van gedroogd fruit. Je kunt honing, zoetstof toevoegen aan thee en andere dranken..

De hoofdmaaltijden moeten caloriehapjes zijn. De meest calorierijke lunch is. Alle zoete voedingsmiddelen (snelle koolhydraten) kunnen het beste ’s ochtends worden gegeten. Het is raadzaam om vĆ³Ć³r 16.00 uur fruit en granen te consumeren. Een volledig diner moet bestaan ā€‹ā€‹uit eiwitrijk voedsel en groenten. Het kan vetarm vlees, gevogelte, kwark, eieren en een salade van verse seizoensgroenten zijn. In de winter kunnen conserverings- en diepvriesmengsels worden gebruikt. Laat diner uiterlijk 2 uur voor het slapen gaan. Een belangrijk punt om af te vallen is voldoende water in het lichaam, dus vergeet niet schoon water te drinken.

Snacken op het werk om af te vallen

Om jezelf te beschermen tegen het gebruik van schadelijke producten tijdens een zittend werk, oogst je ’s ochtends de remmen. Een broodje gemaakt van volkoren brood (brood) met ham, kaas, een verse appel of een handvol gedroogd fruit is perfect als eerste snack. Tijdens de werkdag kan er een frauduleus hongergevoel optreden, dat kan worden geblust met een glas schoon water of een kopje groene thee.

Een ideale lunch is granen (met minimale verwerking) gecombineerd met eiwitrijk voedsel (gekookte kippenborst, eieren, zeevruchten, enz.). Voor een tweede snack is het beter om 150-200 g kwark te eten met een laag vetpercentage of een handvol van je favoriete noten (niet gezouten), ze zijn perfect verzadigd, maar je moet de hoeveelheid duidelijk regelen. Een glas zelfgemaakte yoghurt of magere kefir is ook geschikt. Afvallen bij een zittend werk is echt, eerst moet je je dieet aanpassen.

Gedroogde vruchten voor dieet

Hoe u tijdens het zitten calorieƫn kunt verbranden

De meeste energie die uit voedsel komt, wordt besteed aan het ondersteunen van het lichaam: ademhaling, spijsvertering, hersenactiviteit, enz. Overtollige calorieĆ«n moeten door lichaamsbeweging worden verbrand. Hoe lui afvallen met zittend werk? Tijdens pauzes kunt u het lichaam in de gewenste vorm brengen met behulp van lichte gymnastiek, massage, eenvoudige fysieke oefeningen. Zittend werk is geen zin; elke activiteit draagt ā€‹ā€‹bij aan gewichtsverlies.

Massage

Bij een zittend werk kunt u tijdens zelfrust zelfmassage uitvoeren. Om de bloedcirculatie te stimuleren en de hersenactiviteit te verbeteren, moet je je oren masseren. Slechts een paar minuten van deze oefening activeren de hersenen en geven een boost aan kracht. Door probleemgebieden (buik, heupen) te masseren, verbetert u de bloedcirculatie op deze plaatsen, wat bijdraagt ā€‹ā€‹aan de vernietiging van vetcellen. Na het werk of in het weekend kunt u de massagesalon bezoeken, de procedure ontspant de spieren perfect, egaliseert de houding, verbetert de bloedcirculatie door het hele lichaam.

Gymnastiek op het werk

Gewrichtsgymnastiek of een eenvoudige reeks oefeningen helpen bij het wegwerken van extra centimeters tijdens zittend werk. Rotaties van het hoofd, handen, armen, schouders, knieĆ«n, bekken buigen de gewrichten.Kantelen naar de zijkanten, naar voren, naar achteren, versterkt de spieren van de pers. Genoeg 5-10 minuten gewrichtsgymnastiek om een ā€‹ā€‹golf van kracht te voelen. Het kan elke 2-3 uur worden herhaald. U komt dus niet voor altijd zittend op het werk aan, en uw ogen rusten van een computer en andere apparatuur.

Lichamelijke activiteit met een zittende levensstijl

Als voedingsaanpassingen niet voldoende waren en de vraag hoe u gewicht kon verliezen tijdens zittend werk relevant bleef, dan moet u de fysieke activiteit verhogen. Ga meer bewegen, loop in plaats van auto’s en openbaar vervoer. Ga in plaats van een lift via de trap naar de gewenste verdieping. Ga naar de sportschool of train thuis. Maak avondwandelingen, frisse lucht draagt ā€‹ā€‹ook bij aan gewichtsverlies. Neem een ā€‹ā€‹stappenteller, volg de gestelde norm, lopen verbrandt perfect calorieĆ«n.

Meisje rent

Sedentaire sporten

Het is mogelijk om het probleem van overgewicht tijdens zittend werk op te lossen. Doe een kleine reeks oefeningen – squats, ter plaatse springen, enz., Het is beter om een ā€‹ā€‹paar benaderingen te doen, maar van hoge kwaliteit. Controleer de uitvoering van elke oefening, het is belangrijk om de techniek voor gezondheid en esthetische uitstraling te volgen. Neem andere werknemers of een gids mee om een ā€‹ā€‹kantoorsimulator aan te schaffen. U brengt dus niet alleen uw lichaam op orde, maar dient ook als motivatie voor andere leden van het team die zich ook zorgen maken over het afvallen tijdens een zittende baan.

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiƫnt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: