Op dieet gaan en thuis afvallen

De vraag hoe op dieet te gaan, af te vallen, wilskracht en motivatie te ontwikkelen, boeit velen. Dit vereist kennis van de basiswetten van menubereiding, sport en goede fysieke activiteit. In het begin kunnen er problemen ontstaan, maar als u een dieet volgt dat rekening houdt met alle kenmerken, kunt u afvallen zonder uw gezondheid te schaden en een mooi figuur te krijgen.

Wat is een dieet?

Het is de moeite waard eraan te denken dat het proces van afvallen niet noodzakelijkerwijs uithongering inhoudt. Je moet jezelf niet uitputten en slechts Ć©Ć©n keer per dag eten, omdat dit geen positief resultaat zal opleveren. Naleving van het dieet omvat: het handhaven van een actieve levensstijl, nauwkeurige calorieberekening, het lichaam voorzien van alle belangrijke vitamines, voedingsstoffen en een positieve psychologische houding.

Hoe u uzelf op dieet kunt laten gaan

De juiste instelling helpt de verleiding te vermijden om een ā€‹ā€‹verboden product te eten. Om niet los te breken, heb je effectieve motivatie nodig voor een dieet:

  1. Stel een doel en stel een beloning in. Als een persoon weet dat hem aan het einde van de reis iets aangenaams te wachten staat, is het gemakkelijker voor hem om de beproeving te doorstaan. Het belangrijkste is om na het afvallen niet weer kilo’s aan te komen. Laat het een prijs zijn die niets met eten te maken heeft.
  2. Toon wilskracht.
  3. Houd het resultaat constant vast.
  4. Ga op dieet met iemand (vriendin, moeder, man).
  5. Vermijd voedselverleidingen.
  6. Prijs jezelf voor elke voorbijgaande dag.
  7. Onderdruk opkomende woede.

Meisje eet

Morele training

Het proces afbreken betekent dat u de verloren kilo’s weer terugkrijgt. Soms keert het gewicht terug samen met depressie, dus het is erg belangrijk om het proces zonder fouten tot het einde te doorlopen. Psychologisch afstemmen op een dieet:

  1. Schrijf je doel op papier.
  2. Verzin motivatie.
  3. Zoek kleding 1-2 maten kleiner in de winkel.
  4. Ga niet in hongerstaking.
  5. Interesse in verhalen van mensen die zijn afgevallen..
  6. Laat het resultaat niet hangen.
  7. Maak jezelf geen verwijten dat je langzamer afvalt dan je zou willen.

Lichamelijke oefening

Een belangrijk punt is zowel de psychologische houding als de fysieke voorbereiding op het dieet. Het verminderen van porties voedsel veroorzaakt ongemak in de maag, die zich heeft uitgerekt. Om het afvallen te vergemakkelijken, moet u de volgende stappen uitvoeren:

  1. Drink dagelijks tot 2,5 liter mineraalwater.
  2. Verlaag geleidelijk de porties zodat het lichaam de tijd heeft om te wennen.
  3. Vervang schadelijk voedsel door gezond voedsel.
  4. Sla het ontbijt niet over.
  5. Eet meer vitaminerijke groenten.
  6. Eet zittend, in een langzaam tempo.

Afslankmotivatoren

Hoe ga je op dieet? Effectieve psychologische hulpmiddelen helpen u bij het kiezen van een meerdaagse proef. Dieetmotivatoren:

  1. Je moet beslissen waarom afvallen belangrijk is. Iedereen heeft zijn eigen reden..
  2. Kies uw tempo van gewichtsverlies.
  3. Wees geduldig.
  4. Train het lichaam.
  5. Vind steun bij dierbaren.

Meisje houdt een appel en een cupcake

Op dieet gaan om af te vallen

Goede voeding en sport zullen helpen om extra kilo’s kwijt te raken. U hoeft niet in hongerstaking te gaan: u moet schadelijk voedsel, snoep, gefrituurd voedsel uitsluiten en van gezond voedsel houden. Het is noodzakelijk om de hoeveelheid koolhydraten en vetten in het dieet te verminderen en ook het aantal calorieĆ«n in elk product te tellen. Dieters hebben vaak een brute eetlust. Het is beter om niet te veel te eten, maar om een ā€‹ā€‹hapje sla, kwark of gekookt ei te eten.

Hoe een dieet te starten

In het ideale geval moet je jezelf geleidelijk spenen van voedingsmiddelen met veel calorieƫn, koolhydraten, vetten en deze vervangen door gezondere voedingsmiddelen met een lage energiewaarde. Het is de moeite waard om te beslissen waar u met het dieet begint om mogelijke stress voor het lichaam te elimineren. Hieronder volgen de belangrijkste stappen:

  1. Kies het juiste dieet.
  2. Verander het menu soepel? het kan enkele dagen duren.
  3. Ga nu op dieet, niet op maandag.
  4. Houd rekening met de individuele kenmerken van het lichaam.
  5. Doe eetgewoonten weg voor een computer of tv.
  6. Om fysieke oefeningen te doen.

Hoe u een dieet kiest om af te vallen

Een effectieve manier vinden om af te vallen is niet eenvoudig. In hongerstaking gaan is geen optie, dus het is beter om je dieet in balans te houden. Houd rekening met de volgende factoren om het juiste dieet te kiezen:

  • eerdere ervaring;
  • smaakvoorkeuren;
  • financiĆ«le kansen;
  • gezondheidsstatus;
  • de duur van het dieet en de effectiviteit ervan;
  • de aanwezigheid van allergieveroorzakende producten.

Meisje en groenten

Wanneer ga je op dieet?

Maandag beginnen met afvallen is volgens Britse wetenschappers een prima plan, maar niet voor iedereen geschikt. De beste tijd voor een dieet is een weekend, wanneer een persoon in een ontspannen psychologische toestand verkeert en de voeding kan beheersen. De meest succesvolle periode om af te vallen zijn de feestdagen en de dagen die erop volgen. De maag heeft tijd om te strekken, dus het dieet zorgt voor extra stress. Om niet los te breken op de derde dag van het dieet, is het de moeite waard om te wachten tot het lichaam gewend is aan weekdagen.

Een dieet volgen om af te vallen

Oefening is een zekere manier om af te vallen. Om goede resultaten te behalen heeft het lichaam echter voedingsstoffen nodig, die een energiebron zijn. Welke dieetvoeding moet worden geconsumeerd tijdens gewichtsverlies:

  1. Vezel Slechts 20 gram per dag helpt om honger te verminderen en het risico op obesitas te verminderen..
  2. Eiwitrijk voedsel. Ze zijn vooral goed als ontbijt..
  3. Enkelvoudig onverzadigde vetzuren die het hart versterken en als energiebron dienen.
  4. Water helpt het lichaam sneller calorieƫn te verbranden.

Je moet ook meer voedsel eten dat verzadigd is met calcium en vitamine D – deze stoffen spelen een belangrijke rol bij het beheersen van het gewicht. Waardevolle vitamine voorkomt hartaandoeningen, geheugenverlies en chronische pijn, het is onmisbaar bij het sporten. Het tekort ervan remt de werking van het hormoon leptine, dat signalen naar de hersenen stuurt dat een persoon vol is.

Dagelijkse dosis vitamine D:

  • van 19 tot 49 jaar oud? 200 mcg;
  • 50-70 jaar oud? 400 mcg;
  • 71+? 600 mcg.

Dieet plan

Juiste voeding op een dieet

Een goed doordacht menu heeft direct invloed op het gewichtsverlies. Afzonderlijke voeding helpt om af te vallen en de gezondheid te verbeteren. Het blijft om te bepalen wat er tijdens het dieet is:

  • Volkoren granen;
  • vers fruit, groenten rijk aan vezels;
  • lichte soepen;
  • noten
  • avocado;
  • vis, gevogelte gestoomd;
  • kwark, melk;
  • groen;
  • peulvruchten;
  • zeevruchten;
  • eieren
  • magere yoghurt;
  • drink groene thee.

Om gewicht te verliezen, moet u, als laatste redmiddel, de consumptie van voedsel en gerechten van de volgende lijst uitsluiten:

  • gefrituurd eten;
  • aardappelen;
  • pasta;
  • boter;
  • snoepgoed;
  • Witbrood;
  • koolzuurhoudende dranken;
  • meel;
  • alcohol (behalve droge wijn);
  • koffie;
  • worst;
  • suiker;
  • augurken.

Groene thee

Lichaamsbeweging

Vermoeidheid, lage activiteit, slechte concentratie zijn de belangrijkste problemen van mensen die een strikt dieet volgen. Volop trainen zal hier niet werken, ook niet met de juiste motivatie. Je kunt thuis trainen, staand of op de grond zitten. De meest effectieve oefening voor lijners:

  1. Opwarmen. U kunt de eenvoudigste acties uitvoeren: gaan zitten, opstaan, in beide richtingen leunen, spiermassage doen, enz..
  2. Intervaltraining. Oefening wordt afgewisseld met korte rusttijden. De procedure is als volgt: 60 seconden verhoogde belasting worden vervangen door 30 seconden rust en vice versa.
  3. Rennen. Helpt om gewicht te verliezen in de billen, dijen, taille, de hartspier te versterken en het welzijn te verbeteren.
  4. Rekken. Spieren hebben het nodig om hun elasticiteit te behouden. Je kunt proberen op het touw te zitten (althans voorwaardelijk). Het effect zal binnen een week merkbaar zijn: de huid zal elastisch worden en merkbaar strakker worden.
  5. Yoga. Een geweldige manier om je batterijen op te laden en af ā€‹ā€‹te vallen..

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiƫnt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: