Pruimen voor gewichtsverlies – nuttige eigenschappen en schade, recepten met kefir, hooi en gedroogde abrikozen

Diëtisten noemen gedroogde vruchten niet de beste voeding voor diegenen die een mooi figuur nodig hebben, omdat ze een vrij hoog caloriegehalte hebben. Sommigen van hen worden echter gebruikt in diëten: pruimen voor gewichtsverlies zijn net zo populair als kefir, omdat het wordt erkend als nuttig voor de darmen. Heeft het invloed op lichaamsvet en hoe het te gebruiken om af te vallen?

Wat is snoeien

Als het gaat om die gedroogde vruchten die in kleine hoeveelheden mogen worden gegeten, zelfs bij het zwaarste dieet, wat een serieuze vermindering van de dagelijkse calorie-inname betekent, noemen experts het – de gedroogde pruimfruit van elke donkere variëteit. Het staat bekend als een natuurlijk laxeermiddel dat de darmen goed reinigt. Vanuit voedingsoogpunt zijn pruimen een zeldzaam gedroogd fruit dat degenen die afvallen kunnen behagen:

  • Glycemische index: totaal 29 eenheden (volgens andere bronnen – 25). De resterende vertegenwoordigers van deze groep hebben hogere waarden – alleen gedroogde abrikozen kunnen als nuttig worden genoemd, omdat het 30 eenheden heeft.
  • Energiewaarde, waarbij suiker slechts 38 g vertegenwoordigt (per portie per 100 gram), en het caloriegehalte van pruimen ook laag is – 241 kcal.

Wat zit er in pruimen

Vanaf de positie van de BJU-kit is dit gedroogde fruit aantrekkelijk met een relatief kleine hoeveelheid koolhydraten – 63,88 g per portie van 100 gram, waarvan iets meer dan de helft suikers zijn – fructose, glucose, sucrose. Met betrekking tot de gezondheid (niet alleen wat betreft gewichtsverlies), is het veel belangrijker om te begrijpen wat er in pruimen met micronutriënten zit. Hier wordt eerst de aanwezigheid van kalium opgemerkt, en meer dan bij bananen. Aandacht verdient en:

  • verschillende soorten organische zuren;
  • alle B-vitamines;
  • cellulose;
  • pectine;
  • ijzer, boor, magnesium, fosfor;
  • antioxidanten;
  • fenolische complexen.

Pruimen in een bord en rijpe pruimen

De voordelen van pruimen

De waarde van dit gedroogde fruit zit niet alleen in het actieve effect op constipatie – zelfs in verhouding tot de figuur is het twee gezichten: je kunt zowel horen over het gebruik van pruimen om af te vallen als over het introduceren in het menu voor mensen die willen aankomen. De reden hiervoor is de eigenschap van dit product om de eetlust te verhogen, de productie van maagsap te stimuleren. De laatste eigenschap wordt actief gebruikt door koks, die er vet vlees bij serveren: de opname van een zwaar product wordt verbeterd.

De voordelen van pruimen liggen in:

  • een grote hoeveelheid kalium, die het werk van het hart gunstig beïnvloedt;
  • verbetering van de toestand van de patiënt met bloedarmoede vanwege het ijzergehalte;
  • het verminderen van het niveau van “slechte” cholesterol en als gevolg daarvan het voorkomen van trombose;
  • antibacteriële eigenschap (een extra reden om een ​​beetje van dit gedroogde fruit te eten voor infectieziekten);
  • choleretische effecten op het lichaam;
  • stabilisatie van stemmingswisselingen (daarom zijn pruimen op een dieet noodzakelijk om de kans op afbraak te verkleinen);
  • bot hulp.

Voor de darmen

De belangrijkste eigenschap van dit product, artsen noemen het vermogen om de darmen te verzwakken, dus het wordt geïntroduceerd in het dieet van mensen die constipatie bestrijden. Dit moment wordt bepaald door de aanwezigheid van fenolische complexen en sorbitol, en vezels stimuleren ook de werking van het maagdarmkanaal. Een dergelijke werking van gedroogde pruimen op de darm leidde tot het verschijnen ervan in mono-diëten en vastendagen voor gewichtsverlies, wanneer u heel snel een paar pond wilt verliezen. Gewichtsverlies wordt bereikt door de darmen te reinigen, maar een dergelijk dieet op pruimen voor gewichtsverlies heeft geen invloed op vetophopingen.

Gedroogde pruimen

Afslanken snoeien

Tegen de achtergrond van fabriekssnoepjes (zoetwaren zijn bedoeld), kunnen zelfs calorierijke gedroogde vruchten als nuttig worden beschouwd tijdens het afvallen vanwege hun natuurlijkheid en minder negatief effect op glucosestoten. Het valt echter niet te ontkennen dat grote hoeveelheden gedroogde pruimen tijdens een dieet gewichtstoename kunnen veroorzaken, omdat het lichaam een ​​teveel aan calorieën en suiker krijgt, zij het natuurlijk. Artsen staan ​​erop dat de maatregel wordt nageleefd – 4-5 stuks worden beschouwd als de dagelijkse norm voor pruimen voor gewichtsverlies, wat overeenkomt met 35-40 gram of 96 kcal.

Iedereen die om zijn eigen kilogram geeft, wordt aanbevolen om te kiezen uit de volgende methoden om pruimen te gebruiken voor gewichtsverlies:

  • Meng met een ochtend portie pap (het is perfect “vriendelijk” met kruiden, gierst en rijst).
  • Drink met kefir, gefermenteerde gebakken melk of yoghurt (koop opties zonder toevoegingen) tijdens een laat diner.
  • Maak cottage cheese braadpan of cheesecakes (met eiwit en volkoren meel), vervang suiker door pruimen.
  • Kookcompote (voeg geen zoetstoffen toe, maar je kunt ander fruit invoeren).
  • Bereid een mengsel van gedroogd fruit (probeer rozijnen tot een minimum te beperken als je het gebruikt), amandelen / cashewnoten / pistachenoten voor snacks – zelfs een klein deel zal je honger perfect stillen.
  • Infusie drinken van gestoomde gedroogde pruimen tijdens het afvallen is ook nuttig – het heeft een minimaal caloriegehalte, maar het onderdrukt de eetlust goed. Evenzo kunt u speciaal een afkooksel bereiden op dit gedroogde fruit.

Kefir met pruimen

Een glas van zo’n drankje is een effectieve manier om de darmen te normaliseren, waardoor visueel gewichtsverlies wordt bereikt: een persoon verliest kilo’s door de reiniging van het lichaam. In de toekomst is er een effect op lichaamsvet, maar hiervoor moet je elke dag pruimen met kefir mengen, en het resultaat zal binnen een maand zichtbaar zijn. Het is raadzaam om dit dichter bij de nacht te doen en jezelf ’s ochtends niet zo’n mengsel voor te bereiden als je van plan bent ergens heen te gaan. Houd er rekening mee dat voor een laxerend effect de drank met zure melk zo vers mogelijk moet zijn (vandaag of gisteren gemaakt).

Met kefir (gefermenteerde gebakken melk, zuurdesem, etc.) kunnen pruimen voor gewichtsverlies als volgt worden verstoord:

  • 200 ml gefermenteerde melkdrank + 30 g gehakt gedroogd fruit om een ​​uur aan te dringen.
  • 150 ml kefir + 50 g gestoomd (!) Gehakt gedroogd fruit.

Kefir met pruimen in een kopje

Pruimen voor de nacht

Een klein deel van dit gedroogde fruit (gestoomd), gegeten voor het slapengaan, kan je ook helpen om af te vallen. Deze methode zal echter alleen correct worden toegepast bij acute honger die na het eten optreedt, omdat alle vruchten, vooral gedroogde vruchten, worden alleen ’s avonds aanbevolen als uitzondering en als vervanging voor schadelijke producten. ‘S Nachts worden pruimen geconsumeerd in een hoeveelheid van 3-4 stuks. Kan worden gemengd met een paar drie noten. Een groter volume laat alleen een monodieet toe voor een dag waar ’s avonds tot 100 g van dit product is toegestaan.

Havermout met pruimen

Pap met fruit als ontbijt is een uitstekend recept voor een zoete start van de dag, maar zonder het risico om beter te worden. Pruimen gaan bij het afvallen goed samen met alle noten, hoewel het voornamelijk wordt gecombineerd met walnoten en amandelen – de laatste wordt erkend als de beste van zijn groep met betrekking tot gewichtsverlies. Havermout met pruimen geeft een langdurig verzadigingseffect, omdat er geen sprong in suiker is. Hoeveel stukjes te plaatsen – u beslist, maar het is raadzaam om de grens van 40 gram niet te overschrijden en als noten worden gebruikt, dan 30 gram. Je kunt het gerecht aanvullen met gedroogde abrikozen.

Kwark met pruimen

Deze optie van ontbijt, middagsnack of zelfs diner, als je na een training moet eten, trekt aan met een laag caloriegehalte, maar met een goede voedingswaarde. Het is niet nodig om alleen magere kwark te mengen met afslankende pruimen – evenzo kunt u een product van 2% of 5% gebruiken. Voedingsdeskundigen herinneren er echter aan dat de aanwezigheid van lactose in zuivelproducten ze niet de veiligste maakt om af te vallen, dus om niet dik te worden, is lichaamsbeweging noodzakelijk voordat ze worden gebruikt.

Kwark met rozijnen en gedroogde pruimen in een plaat

Dieet met pruimen om af te vallen

Het aantal manieren om dit product te gebruiken voor gewichtsverlies, zelfs in het kader van een gezond dieet, kan niet worden geteld: salades, mengsels met ontbijtgranen, vleesgerechten. De meest effectieve optie is echter een pruimendieet, wat een paar “hongerige” dagen kan zijn om te lossen, of het kan een week lang een klassiek, gezond menu lijken. Het maakt niet uit hoe je besluit om pruimen te gebruiken om af te vallen, houd er rekening mee dat je gerookt voedsel en alles dat rijk is aan snelle koolhydraten moet vergeten.

Effectieve opties voor gewichtsverlies met dit gedroogde fruit:

  • Meng 3 dagen 200 g portie met kefir (1 l) en walnoten (100 g). Het nummer tussen haakjes wordt voor een dag aangegeven, het wordt 5 keer correct gedeeld.
  • Eet een week lang, in plaats van het avondeten, 50 g van dit gedroogde fruit met een lepel honing. ‘S Morgens en’ s middags is er gekookt boekweit, afgewisseld met bruine rijst (porties – 50 g droge granen, kook zonder smaak) en verse groenten. Het benodigde vloeistofvolume is 1,5 liter. Mogelijk gewichtsverlies van 4 kg.

Contra-indicaties

Nadat u hebt ontdekt hoe pruimen nuttig zijn voor gewichtsverlies en waarom een ​​persoon gewicht verliest met dit product, is het de moeite waard om de mogelijke negatieve gevolgen ervan te evalueren. De laxerende en choleretische eigenschap van dit gedroogde fruit vereist voorzichtigheid bij mensen met leverproblemen en galwegen die aan diarree lijden. Contra-indicaties van pruimen zijn maagaandoeningen. Vul hun dieet niet aan en:

  • Bij borstvoeding, zoals u kunt een darmstoornis bij de baby veroorzaken.
  • Personen met diabetes mellitus (alleen na overleg met een arts);
  • Hypotoon.

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiënt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Pruimen voor gewichtsverlies – nuttige eigenschappen en schade, recepten met kefir, hooi en gedroogde abrikozen
Hoe en hoeveel je moet rennen om af te vallen, de regels en voordelen van training