Saykl-training voor gewichtsverlies – spieren slingeren op een hometrainer, de voordelen en contra-indicaties

Elke belasting is een goede training voor de spieren van het lichaam. Het belangrijkste hier is niet om een ​​fout te maken en de activiteiten te kiezen die u ten goede komen en sneller dan verwacht naar het beoogde doel leiden. Fietstraining is helemaal geen nieuwe branche, omdat velen hometrainers hebben, maar velen weten niet hoe hij een volwaardige les in de sportschool kan vervangen, dus ontdek hoe u gewicht kunt verliezen met de gebruikelijke oefenmachine, welke aanbevelingen en contra-indicaties voor fietsen er zijn..

Wat is cyclisch in fitness

Een compleet nieuw concept in fitness is cyclische aerobics (of cyclische training). Degenen die de sportscholen regelmatig bezoeken, hebben waarschijnlijk mensen een uur lang zien trappen zonder erover na te denken naar de bar te gaan of iets anders in de sportschool te doen. Deze trainingstak is uitgevonden door de Amerikaanse wielrenner Goldberg Johnny en zijn techniek begon zich snel over de hele wereld te verspreiden en vond meer gelijkgestemde mensen.

De essentie van cyclische aerobics is om 30-40 minuten actief ritmisch te trappen, waardoor de belasting van de hometrainer verandert. Het is het beste als u dergelijke lessen bijwoont in de sportschool en onder begeleiding van een ervaren trainer alle oefeningen uitvoert. Er heerst een teamgeest en zelfs de moeilijkste momenten zullen gemakkelijker worden waargenomen. Voor huiswerk kun je een video op internet vinden waarin ze de juistheid van elk trainingsniveau uitleggen..

Elke les wordt in twee posities gehouden: zitten en staan. Door ze afwisselend af te wisselen, zijn bijna alle spieren van het lichaam betrokken. Rijden is niet zoals wanneer je gewoon fietst, omdat je tijdens de les een rit op een racefiets simuleert, zodat je rug naar de simulator buigt. Na de eerste training merk je wat spanning in de onderrug, maar na een paar lessen gaat het over.

Fietsaerobics wordt beschouwd als een van de meest energieke van alle fitnesslessen, dus je moet behoorlijk zweten. Het resultaat zal al uw verwachtingen overtreffen, uw gezondheid zal zeker verbeteren en uw lichaam wordt strakker en slanker. De belasting tijdens de training wordt gewijzigd door:

  • pedaalsnelheid;
  • weerstandsniveau;
  • je lichaamspositie.

Meisje en jongen op een hometrainer

Het gebruik van cyclisch

Het belangrijkste voordeel van trainen op een hometrainer is het vermogen om vet te verbranden en de werking van het cardiovasculaire systeem te verbeteren. Fietsen is erg intens, constant zweten. Hierdoor vergroot je het uithoudingsvermogen en lijkt gewoon fietsen langs de straat niet meer zo vermoeiend. In de les leggen ze uit hoe ze correct moeten zitten, op welk niveau het stuur en andere subtiliteiten van het fietsen moeten zijn. Dit alles zal zeker van pas komen tijdens uw dagelijkse fietstochten..

Cyclus voor gewichtsverlies

Fietstraining voor gewichtsverlies heeft volgens veel trainers geen analogen, omdat vetverbranding erg snel gaat. Tegelijkertijd zwaaien de spieren van de pers en de benen. Deze manier van afvallen tegen de zomer is misschien wel een van de beste, omdat je niet alleen “opdroogt”, maar ook een mooie opluchting krijgt. Vergeet de juiste voeding niet, want afvallen is niet alleen een intensieve cyclische training, maar ook een gezonde levensstijl.

De voordelen van trainen op een hometrainer

Wat zijn de voordelen van een fietssimulator? Hiermee kunt u niet alleen snel afvallen, maar ook de luchtwegen perfect trainen. Na zulke intense lessen zullen anderen ontspannen lijken. Door te trainen ontwikkel je uithoudingsvermogen. Bovendien is het mogelijk om de belasting onafhankelijk aan te passen, de snelheid te verlagen of te verhogen, het niveau van complexiteit te veranderen, enzovoort.

Welke spieren werken

Tijdens het fietsen wordt bijna het hele lichaam getraind. Welke spieren zwaaien op een hometrainer? De heupen en billen werken actief, de pers zwaait, de rugspieren worden geactiveerd. Na een maand van regelmatige stille training zullen de eerste veranderingen zichtbaar zijn: het lichaam zal prominenter worden, de huid zal elastischer worden, u zult vanaf de eerste les beginnen met het wegwerken van extra kilo’s.

Groepsoefening op hometrainers

Wat geeft een trainingssessie

Naast het feit dat fitness op een hometrainer geweldige resultaten geeft voor gewichtsverlies, verbetert het ook de stemming en geeft het de hele dag energie. Ritmische bewegingen, trainerondersteuning, muziek voor lessen – dit alles kan alleen maar je stemming beïnvloeden. De fietstraining duurt niet langer dan een uur, maar levert meer op dan saaie krachtoefeningen.

Cyclustraining – contra-indicaties

Zoals bij elke andere intensieve training, zijn er contra-indicaties op de hometrainer tijdens de cyclische training. Omdat lessen erg ritmisch zijn, zijn ze duidelijk niet geschikt voor degenen die niet gewend zijn aan zulke zware lasten. Het is ten strengste verboden om mensen te trainen die lijden aan spataderen, hart- en vaatziekten, hypertensie. Als u twijfelt of u ziektes heeft, is het beter om uw arts te raadplegen voordat u met de lessen begint.

Waarom stille trainingen slecht zijn voor hypertensie

Het grote gevaar van fietsen voor hypertensiepatiënten is dat de belasting erg groot is, de hartslag versnelt en dit kan desastreuze gevolgen hebben. Als je serieus geneigd bent om af te vallen en besluit om deze methode te proberen, kies dan een zacht regime, oefen onder strikte begeleiding van een instructeur, meet altijd je pols voor en na de les om je bewust te zijn van je conditie. In dit geval werken cyclische groepstrainingen waarschijnlijk niet voor u, omdat de belasting voor iedereen hetzelfde is.

Cyclus trainingsprogramma

Net als bij elke andere fysieke activiteit zijn er speciale regels voor het bouwen van een trainingssessie. Het eerste is altijd een warming-up: het kunnen staande oefeningen zijn buiten de simulator, rennen op de baan. Voorbereiding is noodzakelijk om te voorkomen dat je tijdens de hoofdles geblesseerd raakt, omdat de intensiteit van het trappen groot is, en dit zal zeer ernstige gevolgen hebben voor onverwarmde kniegewrichten. Vervolgens begint het grootste deel van de les en ergens in het midden bereik je de maximale moeilijkheidsgraad, en dan neemt de intensiteit af.

Meisje op een hometrainer

Fiets voor beginners

Als je nog nooit een cyclische training hebt gevolgd, is het aan te raden om eerst door te gaan met fietslessen voor beginners. Daar zult u begrijpen of u dergelijke ladingen nodig heeft, of u de instructies van de instructeur aankunt. Velen weigeren en kiezen gemakkelijker manieren om te trainen. Als alles bij je past, kun je na een paar weken jezelf uitproberen in de hoofdgroep.

Cyclusresultaten

De belangrijkste effectiviteit van fietsen is dat calorieën zeer snel worden verbrand – tot 800 kcal in één sessie. Bovendien worden gifstoffen vervolgens verwijderd, dus vergeet niet om voor de training water te drinken. Bij een regelmatig bezoek aan de sportschool (en dit is 2-3 keer per week) in een maand zie je de eerste positieve resultaten: een mooie buik, strakke billen. U hoeft niet langer bang te zijn om trappen te beklimmen, lange wandelingen te maken, te wandelen, want het ademhalingssysteem wordt goed getraind. Het belangrijkste is – vergeet niet om jezelf te beheersen in voedsel en dan zal overgewicht snel verdwijnen.

Beoordeel artikel
( Nog geen beoordelingen )
Delen met vrienden
Aanbevelingen en advies op elk gebied van het leven
Voeg een reactie toe

Door op de knop "Reactie verzenden" te klikken, ga ik akkoord met de verwerking van persoonlijke gegevens en accepteer ik het privacybeleid