Stengelselderiesalade voor gewichtsverlies – recepten met foto’s

De recepten van gerechten met caloriearm voedsel zijn van groot voordeel in de strijd tegen extra kilo’s. Een van de meest populaire is bijvoorbeeld een salade van stengel bleekselderij om af te vallen. Deze knolgewas wordt als ideaal beschouwd voor mensen die besluiten een dieet te volgen. Het is rijk aan vitamines, bevat fosfor, magnesium, calcium, wat een gunstig effect heeft op het spijsverteringsstelsel. Daarnaast past de groente goed bij verschillende producten..

Wat is stengel bleekselderij

De wortel van de plant heeft helende eigenschappen: versterkt het immuunsysteem, verhoogt de algehele tonus van het lichaam. Olie wordt gewonnen uit de wortels van het wortelgewas, dat wordt gebruikt in cosmetica en parfums. Groenten zijn stengel (bladsteel), wortel, blad. Stengelselderij is een tweejarige plant. Dit type wordt vaak gebruikt als het belangrijkste onderdeel om te koken.

Het wortelgewas bevat foliumzuur, vitamine B, C, A, E en mineralen (ijzer, mangaan, zink, kalium, fosfor, calcium). De plant bevat gunstige aminozuren: caroteen, tyrosine, asparagine, nicotinezuur. Daarnaast is het rijk aan voedingsvezels. Groenten kunnen veroudering vertragen en de productie van maagsap stimuleren. De plant verbrandt vetten perfect, dus gebruik vaak een salade met stengel bleekselderij om af te vallen. 100 gram van het product bevat immers 16 kcal.

Stengel bleekselderij

De voordelen en nadelen van selderij

De voedingsvezels van de plant reinigen de darmen, stimuleren het verteringsproces, wat leidt tot een verhoogde immuniteit van het lichaam. Bovendien is de groente effectief bij de behandeling van hypertensie. Vitaminen K en C die het bevat, leiden tot genezing van bloedvaten. Het gebruik van selderij voor gewichtsverlies is dat het het gewicht stabiliseert en actief vetafzettingen bestrijdt. Andere nuttige eigenschappen van wortelgewassen:

  • verwijdert gifstoffen, gifstoffen;
  • helpt veel tegen slapeloosheid;
  • herstelt de mannelijke potentie;
  • verstevigt het lichaam, zonder verslaving te veroorzaken;
  • harmoniseert het glucosegehalte;
  • bezit antiallergische eigenschappen.

Wortelgewas is een onschadelijk product dat door bijna iedereen in kleine hoeveelheden is toegestaan. Salade met selderij voor gewichtsverlies helpt het welzijn te verbeteren, je batterijen op te laden en extra kilo’s te vergeten. In dit geval heeft de groente verschillende contra-indicaties:

  • voedingsperiode;
  • zwangerschap;
  • urolithiasisziekte;
  • phlebeurysm;
  • gastro-intestinale aandoeningen (gastritis en maagzweer).

Afslanken van selderij

Samen met wortels, ananas en sommige andere producten heeft het wortelgewas een negatief caloriegehalte, d.w.z. door deze groente te assimileren, besteedt het lichaam meer calorieƫn dan het ontvangt wanneer het wordt geconsumeerd. Deze eigenschap maakt van afslankend selderij een van de meest effectieve producten. Bovendien verbetert de groente de stemming, wat vooral belangrijk is bij het volgen van een dieet. Je kunt de plant in elke vorm gebruiken. De vlezige wortel wordt gebakken, de stengels worden gestoofd of rauw gegeten, de bladeren worden als groente gebruikt, de gerechten worden op smaak gebracht met zaden.

Meisje met selderij

Stalk selderijsalades

Gerechten met wortelgroenten verzadigen goed, elimineren de honger lange tijd. Tegelijkertijd kunt u de groente zowel tijdens het dieet gebruiken als voor het bereiden van gewone sandwiches voor ontbijt of soep voor lunch. Salades met stengel bleekselderij kunnen op elk moment worden gegeten, hun bereiding vereist geen speciale culinaire vaardigheden. Er zijn verschillende populaire recepten met caloriearme wortelgewassen, die een uitstekende basis vormen voor effectief gewichtsverlies..

Saladeborstel met Afslanken van Selderij

  • Kooktijd: 20 minuten.
  • Porties per container: 5 personen.
  • Calorie-inhoud: per 100 g 60 kcal.
  • Bestemming: gedurende de dag.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: makkelijk.

Saladeborstel met selderij voor gewichtsverlies bevat vezels, terwijl de darmen goed zijn gereinigd van voedselresten die zich op de wanden van het spijsverteringskanaal hebben afgezet. Vasten met deze salade is comfortabel en zonder honger. Bovendien normaliseert een dergelijk gerecht de ontlasting en gaat het om met obstipatie. Het belangrijkste kenmerk van de voorbereiding van de borstel – groenten worden rauw gebruikt.

Ingrediƫnten:

  • kool – 3 bladeren;
  • selderij – 1 stengel;
  • wortelen – 1 stuk;
  • citroensap – 1 theelepel;
  • bieten – 1 stuk;
  • ui – 1 kop;
  • olijfolie – 1 eetlepel;
  • greens – een klein bosje (peterselie, dille).

Kook methode:

  1. We wassen en schillen de groenten.
  2. Versnipper de blaadjes kool in dunne reepjes.
  3. Drie bieten en wortels op een grove rasp.
  4. Snijd de wortels van het wortelgewas fijn.
  5. Meng alle gehakte producten in een slakom.
  6. Voeg gehakte ui, kruiden toe.
  7. Salade op smaak gebracht met olie en citroensap.
  8. We bewaren het gerecht in de koelkast.

Geraspte Kool

Selderij met appel voor gewichtsverlies

  • Kooktijd: 15 minuten.
  • Porties per container: 4 personen.
  • Calorie-inhoud: per 100 g 56 kcal.
  • Doel: voor lunch.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: makkelijk.

Het wortelgewas is een goed diureticum dat overtollig vocht uit het lichaam verwijdert, waardoor het voorkomen van oedeem wordt voorkomen. Daarnaast heeft het product een lage glycemische index, waardoor de groente de bloedsuikerspiegel niet verhoogt. Een salade met selderij en een appel om af te vallen is een frisse, lichte, caloriearme maaltijd die perfect is voor een warme zomerdag..

Ingrediƫnten:

  • paprika – 3 stuks;
  • groene appels – 3 stuks;
  • peterselie – een klein bosje;
  • middelste wortel van selderij;
  • witte yoghurt of kefir.

Kook methode:

  1. Hak de greens, groenten en fruit fijn – dunne rietjes.
  2. Meng alles.
  3. Zout een beetje.
  4. Voeg kefir of yoghurt toe als dressing.

Groene appels

Selderijsalade met komkommer

  • Kooktijd: 25 minuten.
  • Porties per container: 3 personen.
  • Calorie-inhoud: per 100 g 56 kcal.
  • Bestemming: voor het diner.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: makkelijk.

Krokante, frisse en sappige stengel bleekselderij met komkommer is geschikt voor elk bijgerecht. Het gerecht helpt een snelle verzadiging, terwijl het lichaam wordt bespaard van extra kilo’s. In plaats van komkommers kun je ook andere groenten nemen, en als saus voor dressing, groente, sesam of olijfolie met een paar druppels citroensap perfect.

Ingrediƫnten:

  • gehakte walnoten – 30 g;
  • komkommer – 1 stuk;
  • verse champignons – 200 g;
  • gekookte kipfilet – 200 g;
  • zout en zwarte peper;
  • groen;
  • een middelste wortelsteel;
  • zure room – 100 g.

Kook methode:

  1. Hak de groenten fijn.
  2. Snijd de filet in reepjes.
  3. Champignons in plakjes snijden en in een pan bakken.
  4. We verbinden alle componenten.
  5. Peper en zout.
  6. Voeg zure room toe aan de salade (kan worden gekruid met yoghurt).
  7. Versier met greens.

Selderij Salade Met Komkommer

Salade van rode biet en selderij

  • Kooktijd: 15 minuten.
  • Porties per container: 4 personen.
  • Calorie-inhoud: per 100 g 45 kcal.
  • Doel: voor lunch.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: makkelijk.

Groentesalade is een snelle en goedkope helper voor gewichtsverlies. Dit gerecht bevat een enorme hoeveelheid vitamines, vezels, sporenelementen, heeft een laag caloriegehalte. Hierdoor worden de producten goed verteerd in het lichaam, dat tegelijkertijd effectief wordt ontdaan van overtollige vetten en gifstoffen. Salade van rode biet en selderij is geschikt voor mensen die last hebben van chronische obstipatie.

Ingrediƫnten:

  • gekookte bieten – 3 stuks;
  • plantaardige olie;
  • knoflook – 1 kruidnagel;
  • selderij – 2 stengels;
  • verse salade – verschillende bladeren;
  • zwarte peper, zout;
  • citroen.

Kook methode:

  1. We maken de bieten schoon en drie op een grove rasp.
  2. De overige producten worden fijngehakt.
  3. Meng alles.
  4. Knijp de knoflook uit, meng het met een lepel olie en een paar druppels citroen.
  5. Kruid met salade.
  6. Laat 10 minuten intrekken.

Salade van rode biet en selderij

Stengelselderiesalade met tomaten

  • Kooktijd: 30 minuten.
  • Porties per container: 4 personen.
  • Calorie-inhoud: per 100 g 70 kcal.
  • Doel: voor lunch.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: makkelijk.

Dieetmaaltijden kunnen tegelijkertijd gezond en lekker zijn. Het eten van vrouwen en mannen kan tomaten als hoofdbestanddeel kiezen. Stengelselderiesalade met tomaten is perfect voor het vasten van vegetariƫrs, gewichtsbewakers en iedereen die graag hartig eet.

Ingrediƫnten:

  • selderij – 1 stuk;
  • tomaten – 2 stuks;
  • olijfolie;
  • verse slablaadjes;
  • komkommer – 1 stuk;
  • zout, peper naar smaak.

Kook methode:

  1. Hak alle groenten fijn.
  2. Slablaadjes in kleine stukjes gesneden.
  3. Meng alle producten in een slakom.
  4. Voeg peper en zout toe.
  5. Giet olijfolie.
  6. Meng grondig.

Salade Tomaten

Selderij met wortelen

  • Kooktijd: 15 minuten.
  • Porties per container: 3 personen.
  • Caloriegerechten: per 100 g 72,5 kcal.
  • Bestemming: gedurende de dag.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: makkelijk.

De eenvoudigste en meest betaalbare salade is er een waarbij de belangrijkste ingrediƫnten selderij met wortels zijn. Dit gerecht wordt gekenmerkt door een negatief caloriegehalte, dus het kan zelfs in grote porties worden geconsumeerd. Dankzij de originele dressing wordt selderijsalade voor gewichtsverlies beschouwd als een heerlijk gerecht dat helpt om snel af te vallen..

Ingrediƫnten:

  • citroensap – 1 el. l .;
  • knolselderij – 2 stuks;
  • plantaardige olie;
  • wortelen – 2 stuks;
  • peterselie.

Kook methode:

  1. Snijd groenten in blokjes.
  2. Hak groen.
  3. Meng alles goed door elkaar.
  4. Bestrooi het mengsel met citroensap, voeg een beetje olie toe.

Selderij en wortelsalade

Kool met selderij

  • Kooktijd: 10 minuten.
  • Porties per container: 4 personen.
  • Calorie-inhoud: per 100 g 83,6 kcal.
  • Bestemming: voor het diner.
  • Keuken: Russisch.
  • Moeilijkheidsgraad: makkelijk.

Een salade met kool en selderij is een snelle maaltijd. Tegelijkertijd is het grote voordeel van dergelijk voedsel dat het erg lekker en gezond is. Daarnaast is deze vitaminesalade voor gewichtsverlies perfect voor vis, vleesgerechten. Het kan ook worden gebruikt als een licht bijgerecht voor het diner. Koolsalade koken is heel eenvoudig, het vereist geen speciale kookvaardigheden.

Ingrediƫnten:

  • kool – 300 g;
  • stengel bleekselderij – 1 stuk;
  • zout;
  • appel – 1 stuk;
  • wortelen – 1 stuk;
  • suiker – 1 el. l .;
  • azijn (9%) – 3 el. l .;
  • sesamolie – 3 el. l.

Kook methode:

  1. Meng in een kom alle ingrediƫnten voor de dressing (olie, azijn, zout en suiker).
  2. Hak de kool fijn.
  3. Drie wortels op een grove rasp (in blokjes te snijden).
  4. Schil en hak de appel fijn.
  5. We hebben de stelen in ringen gesneden.
  6. Meng alle groenten in de slakom.
  7. Giet slasaus.
  8. Je kunt er sesamzaadjes op doen.

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiƫnt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: