Tai bo – wat is het, de voordelen van aerobics voor gewichtsverlies, lessen voor beginners met video

Als u op zoek bent naar een snelle en effectieve manier om gewicht te verliezen, uw lichaam strakker te maken, een adrenalinestoot te krijgen, dan moet u meer te weten komen over tai-bo – wat het is, hoe u het beter kunt doen, wie bij u past. Elke dag groeit de populariteit van deze sport bij vrouwen sneller. Tai-bo lessen zullen niet alleen je figuur op orde brengen, maar je ook de basis van zelfverdediging leren.

Wat is tai-bo in fitness?

Tai-bo fitness is een nieuwe richting die vechtsporttechnieken (zoals karate, thaiboksen, taekwondo), aerobics en gymnastiekbewegingen combineert. De auteur van deze sportrichting is de beroemde Amerikaanse coach, atleet en zevenvoudig vechtsportkampioen Billy Blanks. Het principe van training is gebaseerd op vechtsporten, die kracht, snelheid, balans, reactie ontwikkelen. Danselementen verbeteren uithoudingsvermogen, coördinatie, hartfunctie en krachtbelastingen, spieren, gewrichten, huid strakker.

Tai bo voor vrouwen

Tai-bo lessen zijn niet alleen geschikt voor actieve vrouwen met een sterk karakter die hun agressie in de sport willen weggooien, maar ook voor gewone verlegen, verlegen meisjes. Met zo’n ongebruikelijk fitnesssysteem kun je de perfecte balans tussen fysieke en spirituele ontwikkeling bereiken. Betrokken bij deze sport, zal een meisjesvechter voor zichzelf kunnen zorgen, terwijl ze vrouwelijk en mooi blijft. Tai-bo is vooral geschikt voor meisjes die weinig tijd hebben om te trainen, maar die dringend hun lichaam in vorm moeten brengen, agressieve energie moeten uitstralen en het gewenste resultaat willen bereiken.

Tai bo groepslessen

Tai Bo Afslanken

Tai-bo voor gewichtsverlies – bestrijd aerobics, met als voordeel dat je in korte tijd en zonder speciale diëten kunt afvallen. De combinatie van kracht en cardio-belastingen zal onderhuids vet kunnen verbranden, wat moeilijk is om te verlaten met regelmatige aerobics. In slechts één uur les kunnen tot 800 calorieën worden verbrand. Bij drie van dergelijke lessen per week kun je na een maand 4-5 kg ​​afvallen en als je het caloriegehalte van de dagelijkse voeding verlaagt, zal het proces van gewichtsverlies nog sneller verlopen. Het belangrijkste is dat zo’n intensief gewichtsverlies tegelijkertijd het lichaam niet schaadt.

Tai Bo voor beginners

Lees voordat u begint met oefenen de informatie over Tai-bo op internet – wat het is, wie bij u past. U moet er zeker van zijn dat u gezond bent en dat u geen afwijkingen heeft in het werk van het cardiovasculaire systeem. Als je een beginner bent en daarvoor niet wist wat sport is, dan moet je om te beginnen enkele maanden aerobics, dansen, joggen of een andere sport doen die cardio-belasting geeft. En pas daarna kun je deze gevechtsfitness onder de knie krijgen.

Kies trainingskleding van natuurlijke stoffen. Om te voorkomen dat u gewond raakt, vermijdt u na een mislukte training metalen accessoires. Schoenen moeten de voet goed fixeren en niet over de grond glijden. Je kunt thuis beginnen met oefenen op de Tai-bo voor beginners video-tutorials, maar om de omgeving te voelen is het beter om een ​​groepsles te nemen in een fitnessclub met een trainer. Ontdek waar tai-bo-lessen worden gegeven in uw stad – vraag wat het is en als alles bij u past, kunt u beginnen met regelmatige training.

Tai bo meisjes

Tai bo training

Alle tai-bo lessen moeten beginnen met een warming-up. Het kunnen dansbewegingen zijn, een opstapje, rennen, zwaaiende armen en benen met een kleine amplitude. Daarna kunt u de stroombelasting aansluiten. De effectiviteit van training kan worden verbeterd door slagen toe te voegen aan de bokszak, sprongen die kenmerkend zijn voor vechtsporten. Bij het raken van handen in de ruimte neemt de belasting toe met behulp van halters. Het afmaken van lessen is de bewegingen waard die de ademhaling herstellen en een reeks rekoefeningen.

Tai bo groepstraining

Tai bo-oefeningen

Probeer deze eenvoudige tai-bo-oefeningen uit het Combat Fitness-programma voor beginners om te begrijpen of je het moet doen of niet:

  1. Neem halters in uw handen van 0,5 – 1 kg, sta rechtop, voeten op schouderbreedte uit elkaar. Punch met je handen recht voor je, ter hoogte van je neus, alsof je op het punt staat iemand aan te vallen. Doe het beter voor de spiegel.
  2. Strek, trek de buik naar binnen, buig een been bij de knie en trek het naar de buik. Maak een trap met deze voet en maak hem recht met je hiel naar voren. Neem 20 van deze trappen met elke voet..
  3. Schop vanuit dezelfde positie opzij. In dit geval moet de hiel naar voren gaan en moet het lichaam waterpas blijven. Probeer niet opzij te leunen. Herhaal hetzelfde met het andere been. Na 20 treffers aan elke kant.
Beoordeel artikel
( Nog geen beoordelingen )
Delen met vrienden
Aanbevelingen en advies op elk gebied van het leven
Voeg een reactie toe

Door op de knop "Reactie verzenden" te klikken, ga ik akkoord met de verwerking van persoonlijke gegevens en accepteer ik het privacybeleid