Thuis hardlopen: de voordelen van lichaamsbeweging

Veel beginnende atleten onderschatten deze oefening en sluiten deze ten onrechte uit van het trainingsprogramma. Feit is dat hardlopen ter plaatse zelfs zeer productief is. Lees meer over de voor- en nadelen en de kenmerken van deze oefening..

Hoe u een loopband thuis kunt vervangen

Niet iedereen kan bogen op een persoonlijke sportschool, dus bij volksvakmensen ontstond het idee om met eigen handen schelpen te maken. Het idee is niet slecht, maar het past helemaal niet bij mensen met beperkte middelen. Tegelijkertijd kan het probleem van thuis rennen zonder loopband op een andere manier worden opgelost. Sommige liefhebbers van een actieve levensstijl met een gebrek aan vrije tijd geven de voorkeur aan sporten, dynamisch bewegen van raam naar raam van hun eigen appartement of het uitvoeren van oefeningen die helemaal geen beweging vereisen.

Wat handig is om ter plaatse te rennen

In termen van eigenschappen en effecten op het lichaam heeft dergelijke lichamelijke opvoeding veel gemeen met gewoon joggen. De voordelen van hardlopen zijn te danken aan de zachte belasting van de beenspieren. Bovendien wordt tijdens het trainen op de tenen geland, wat helpt om schokken in de wervelkolom en gewrichten te absorberen. Hardlopen kan op elk moment worden uitgevoerd, handig voor de atleet. Geen enkel natuurlijk fenomeen kan de training verstoren. De voordelen van joggen thuis zijn de volgende effecten:

  • activering van het proces van slakverwijdering;
  • adaptieve effecten op het hart en het vaatstelsel;
  • verbetering van de waardeverminderingseigenschappen van het bewegingsapparaat;
  • indirect positief effect op de nieren;
  • versnelling van het metabolisme;
  • verbeterde houding;
  • het uithoudingsvermogen van het lichaam vergroten.

Het meisje loopt op zijn plaats en heft haar knieƫn hoog op

Wat een run ter plaatse geeft

Volgens de beoordelingen van atleten mag de oefening pas worden gestart nadat er enige trainingservaring is opgedaan. De essentie van het probleem is het controleren van de juiste landing (op sokken). Het negeren van dit punt kan een traumatische situatie veroorzaken. Daarnaast is thuis hardlopen om gewicht te verliezen ook zeer effectief. Ik moet zeggen dat goede resultaten alleen kunnen worden behaald als de training regelmatig wordt gegeven.

Hoeveel calorieƫn worden ter plaatse verbrand

Klassen helpen het lichaam effectief op te warmen, wat extra energieverbruik vereist. Tegelijkertijd zijn vetafzettingen bij het proces betrokken. Experts beantwoorden verschillende calorieƫn wanneer ze ter plaatse rennen. Dus met de meest intensieve training kan een atleet in 10-15 minuten tot 100 kcal verbranden. Halters en speciale gewichten helpen de trainingskwaliteit te verbeteren..

Tijdens het hardlopen met behulp van hulpmiddelen, kan het lichaam goed zijn voor ongeveer 300 calorieĆ«n in Ć©Ć©n uur training. Tegelijkertijd, door het tempo en de bewegingsrichting te veranderen, kunt u het aantal afgevallen kilo’s aanzienlijk verhogen. Bovendien is het lichaam tijdens de lessen actief verzadigd met zuurstof, wat het afvallen positief beĆÆnvloedt..

Nadelen lopen op hun plaats

Regelmatig joggen in het park in de frisse lucht geeft in de regel een veel grotere fysieke inspanning. Thuis hardlopen vindt plaats op een volledig vlakke ondergrond. Velen vervelen zich door de uniformiteit en eentonigheid van de uitgevoerde acties. Sommige bijzonder actieve persoonlijkheden hebben echter een balkon en alle kamers in het appartement in het proces..

Ondertussen, terwijl experts de gevaren van hardlopen ter plaatse bespreken, benadrukken ze de juiste techniek voor de implementatie ervan. Ervaren atleten weten in de regel dat het alleen nodig is om op de voorvoet te landen. Aparte aandacht vereist een belasting van de kuitspieren. Dit gebied wordt als problematisch beschouwd in termen van correctie, daarom moet u voor de ontwikkeling ervan meer dan Ć©Ć©n intensieve training volgen.

Benen van een meisje in sneakers

Onsite hardlooptechniek

De oefening leren uitvoeren is helemaal niet moeilijk. Hiervoor moet de atleet naar de muur staan ā€‹ā€‹en het lichaam iets naar voren kantelen. Vervolgens moet u uw handpalmen op een verticaal oppervlak plaatsen en hun benen afwisselend omhoog brengen en ze op de knieĆ«n buigen. Onthoud dat het niet wordt aanbevolen om het gewricht dat het dijbeen en het scheenbeen verbindt volledig uit te strekken. Voetpedaal impliceert een duidelijke landing op de tenen. Bovendien kan de hardlooptechniek in plaats van een huis om af te vallen de volgende verschillende vormen van lichaamsbeweging omvatten:

  1. Met sprongen – de lading valt op de voetboog.
  2. Shuttle racen is een goede optie voor indoor training..
  3. Zonder sprongen – houdt een snelle verandering in de benen van een rennende persoon in. Landing van hiel tot teen.

Hoge knie-jogging

Oefening helpt u overtollige calorieƫn efficiƫnt te verbranden. Op de plaats lopen met opgetrokken knieƫn verhoogt de contractiliteit van het hart, niet erger dan gewoon joggen. Tijdens de training moet u zich houden aan het gebruikelijke hardlooptempo. Hef je benen evenwijdig aan de vloer. Je kunt alleen door de neus ademen. Het wordt aanbevolen om te rennen met kortdurende vertragingen of bewegingsversnellingen. Eventuele activiteiten kunnen worden aangevuld door met hoge knieƫn te springen.

Scheen overspoeld

Oefening verbetert het dynamische bewegingsbereik. Tijdens de training is het noodzakelijk om een ā€‹ā€‹neutrale positie van de heupen te behouden, de schouders moeten ontspannen zijn en het lichaam – zelfs. Achterwaarts lopen met het onderbeen helpt de spieren van de achterkant van het dij- en kniegewricht op te warmen. Verstuikingen en blessures kunnen worden voorkomen door een goede fixatie van de borst en buikspanning (pers).

Meisje loopt in het park

Spier werken tijdens het hardlopen

Huiswerk helpt de kuitspieren te versterken. Dit nadeel kan worden gecompenseerd door andere soorten belastingen toe te voegen aan de trainingsmodus. Dus als je de hoofdtraining combineert met de loopband, kun je in 1-2 weken een paar kilo extra gooien. Vergeet tegelijkertijd niet de juiste gezonde voeding. U kunt alleen afvallen met een geĆÆntegreerde aanpak van het probleem. Bovendien noemen experts quadriceps om te beantwoorden welke spieren werken tijdens het hardlopen. Het uithoudingsvermogen en de stabiliteit van het lichaam zijn afhankelijk van het laatste.

Looptijd op zijn plaats

Thuistrainingen kunnen het beste ’s ochtends worden gedaan. De looptijd ter plaatse wordt echter alleen beperkt door de mogelijkheden van de atleet. Het is belangrijk op te merken dat een uur voor de training niet mag worden gegeten. Tijdens de lessen mag je water drinken. Het is uiterst belangrijk om deze voorwaarden in acht te nemen. Als ze worden genegeerd, kan hardlopen leiden tot een slechte gezondheid van de atleet vanwege de ontwikkeling van gastro-intestinale aandoeningen. De eerste les doe je best niet langer dan 5-7 minuten. Als er geen negatieve manifestaties zijn, kunt u geleidelijk doorgaan met een training van een half uur.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: