Tips voor voedingsdeskundigen – waar te beginnen met afvallen: aanbevelingen voor diëtisten

Veel mensen dromen van afvallen en doen het vaak verkeerd door te luisteren naar het advies van vrienden of kennissen. Elke persoon is individueel en iedereen kan zijn eigen redenen hebben voor het optreden van overgewicht. Het is beter als een specialist hierbij assisteert. Om het lichaam niet te schaden, is het handig om de aanbevelingen van voedingsdeskundigen voor gewichtsverlies te kennen.

Voedingstips

Een goede start van het afslankproces zal helpen bij het raadplegen van een arts die individueel de reden voor gewichtstoename ontdekt en een geschikte methode voor vermindering biedt. Er zijn een aantal tips waar veel experts op het gebied van voeding zich aan houden. Volg de regels:

  • weiger fastfood;
  • eet groenten en fruit;
  • moet ontbijten;
  • sluit frisdrank uit van het dieet.

Specialisten raden aan speciale aandacht te besteden aan het gebruik van water, dat nodig is om de stofwisseling te versnellen, vetten af ​​te breken en gifstoffen te verwijderen. Het is raadzaam om voor elke 30 kilogram gewicht een liter te drinken. Er zijn zulke tips over gezond eten:

  • het gebruik van snoep beperken;
  • meel, vet voedsel uitsluiten;
  • vastendagen regelen;
  • laat diner verwijderen.

Voedingsdeskundige tips Hoe u goed gewichtsverlies kunt beginnen

Welnu, wanneer een persoon een motivatie heeft om af te vallen – dit helpt enorm bij het afvallen. Bij afwezigheid zal een gekwalificeerde psycholoog de taak helpen bepalen. Om het proces correct te starten:

  • weet welk resultaat je wilt bereiken in kilogram of verminderde centimeter;
  • technieken voor gewichtsverlies combineren met de mogelijkheden en kenmerken van het lichaam;
  • een actieplan opstellen, de timing bepalen.

Goede voedingstips voor afvallen schrijven voor:

  • naleving van het caloriegehalte van voedsel niet meer dan 2500 kcal per dag;
  • de uitsluiting van een grote hoeveelheid plantaardige vetten;
  • verwijdering van alcohol uit het dieet;
  • beperking van aardappelen, granen;
  • toename van motorische activiteit;
  • het gebruik van gefermenteerde melkproducten, natuurlijke sappen;
  • introductie in het menu van groenten;
  • het gebruik van roggebrood.

Meisje houdt een schotel met fruit en bessen.

Voedingstips om af te vallen

Om correct af te vallen, is het belangrijk dat professionele artsen recepten geven. Dit is wat voedingsdeskundigen denken over afvallen:

  • redelijk gewichtsverlies – niet meer dan een kilogram per week;
  • je kunt jezelf niet uitputten van honger – je kunt snel herstellen wat verloren was gegaan;
  • het is belangrijk om niet te veel te eten;
  • verminderen calorie-inname dankzij kooktechnologie – elimineren frituren, geef de voorkeur aan gestoomde gerechten, gekookt.

De volgende tips om af te vallen zijn relevant:

  • eet vaak, in kleine porties;
  • een derde van het dieet moet eiwitten zijn, de rest is langzame koolhydraten;
  • eet voedsel dat helpt bij het afbreken van vetten – grapefruit, selderij;
  • gebruik zemelen voor voedsel – vezels dragen bij aan het verzadigingseffect, helpen bij het verwijderen van gifstoffen;
  • zuivelproducten toepassen;
  • dagelijkse wandeling;
  • vervang suiker door honing;
  • sluit snelle koolhydraten uit – granen, aardappelen, meelproducten.

Tips voedingsdeskundige Ksenia Selezneva

Een arts met jarenlange ervaring in de diëtetiek stelt voor om niet tot het uiterste te gaan en te besluiten af ​​te vallen. Je kunt niet abrupt beginnen met het wegwerken van extra kilo’s – je kunt de balans van hormonen verstoren, wat tot ernstige problemen zal leiden. Ze beveelt het gebruik van deze tips voor gewichtsverlies aan:

  • eet direct op het werk en neem gezond voedsel mee van huis;
  • consumeer meer groenten en fruit;
  • vitaminecomplexen toepassen;
  • op feestdagen is er niet alles – probeer niet meer dan 3 gerechten.

Het is raadzaam om dergelijk advies van een voedingsdeskundige Ksenia Selezneva te implementeren:

  • gebruik hoogwaardige producten voor voedsel;
  • vlees en granen voor de lunch;
  • eet gebakken groenten, roerei, zeevruchten ’s avonds;
  • sluit worstjes, snoepjes, mayonaise uit van het dieet;
  • zout en producten die het bevatten beperken;
  • gebruik pompoen, lijnolie bij het koken;
  • eet eiwitrijk voedsel – vis, mager vlees, gevogelte;
  • doe geen stress.

Gebakken groenten en verse kruiden

Voedingsdeskundige tips Margarita Koroleva

Ze is vaak te zien tijdens interviews in televisieprogramma’s. Beroemde mensen dromen van afvallen in de kliniek van een sterrenvoedingsdeskundige. Margarita Koroleva kent de geheimen van de aanpak om gewichtsverliesproblemen op te lossen en de resultaten zijn voor iedereen zichtbaar. Ze geeft dergelijke aanbevelingen voor gewichtsverlies:

  • verhonger nooit;
  • eet gezond eten;
  • kook vlees zonder olie;
  • meer bewegen;
  • als je snoep wilt – poets je tanden.

Een effectief dieet van een voedingsdeskundige Margarita Koroleva schrijft voor:

  • verlies niet snel gewicht;
  • eet honing in plaats van suiker;
  • na het eten – 2 plakjes grapefruit;
  • worsten uitsluiten;
  • eet een beetje, maar vaak;
  • goed kauwen voor een betere verzadiging;
  • vastendagen doorbrengen;
  • lichte snacks maken;
  • als je wilt eten, drink dan eerst water;
  • gebruik vetverbrandende kruiden;
  • moet ontbijten;
  • zout beperken.

Tips voedingsdeskundige Alexei Kovalkov

De beroemde arts, die de techniek op zichzelf heeft getest, helpt diegenen die willen afvallen in hun eigen kliniek en doet aanbevelingen op de officiële website. Hij vindt het belangrijk om rekening te houden met de gevoeligheid van vetcellen voor insuline, wat het risico op diabetes helpt verminderen. De arts vestigt de aandacht op de afhankelijkheid van het gewicht van het hormoon testosteron. Om permanent van extra kilo’s af te komen, moet u het advies van een voedingsdeskundige Alexei Kovalkov horen:

  • Vermijd strikte voedselbeperkingen;
  • leren leven volgens de nieuwe voedingsregels;
  • voeding evenwichtig en rationeel maken.

Voedingsdeskundige tips Svetlana Fus

Om gewicht te verliezen, overtollige afzettingen aan de zijkanten en de maag te verwijderen, moet u evenwichtig eten, natuurlijke producten eten, meent deze specialist. De juiste voeding van een voedingsdeskundige Svetlana Fus is gebaseerd op het tellen van calorieën, wat inhoudt:

  • een voedingsdagboek bijhouden;
  • eliminatie van honger;
  • het gebruik van snacks;
  • de toelaatbaarheid van vegetarisme in de balans van eiwitten, granen, groenten, fruit.

Groenten, fruit, bessen en peulvruchten

Diëten van voedingsdeskundigen

Gewichtsverliesprofessionals beschouwen het als een traditie om zich aan de principes van een uitgebalanceerde maaltijd te houden zonder honger te hebben. Methoden zijn het resultaat van veel onderzoek om patiënten te helpen leren hoe ze goed moeten eten. Populaire diëten van voedingsdeskundigen:

  • Pierre Ducant;
  • Robert Atkins – Kremlin-dieet;
  • Osama Hamdiy;
  • Herbert Shelton – apart voedsel;
  • Mikhail Gavrilov – het Bormental systeem;
  • Kim Protasov;
  • Alexey Kovalkov.

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiënt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Tips voor voedingsdeskundigen – waar te beginnen met afvallen: aanbevelingen voor diëtisten
10 thuisoefeningen om in een mum van tijd groter te worden