Trainen om af te vallen – hoeveel tijd u nodig heeft om per dag te trainen en hoeveel keer per week

Elk effectief schema om overgewicht te bestrijden bestaat uit goede voeding, intense fysieke inspanning. Beginnende atleten denken dat het beter is om vaak naar fitness te gaan, maar hoeveel je moet sporten om af te vallen, hangt af van verschillende individuele factoren. Voor elke persoon wordt het optimale schema gekozen, maar er zijn bepaalde axioma’s in de sport die voor iedereen geschikt zijn.

Afslanken Sport

Sommige voedingsdeskundigen beweren dat je zonder sportschool kunt afvallen, je hoeft alleen maar je dieet aan te passen en een gezonde levensstijl te leiden. Deze verklaring is slechts gedeeltelijk waar, omdat het gewichtsverlies zal beginnen, maar zeer langzaam zal plaatsvinden. Een persoon zal van obesitas afkomen, maar zijn lichaam zal niet slank en fit zijn. Oefening voor gewichtsverlies moet worden uitgevoerd. als je een mooi figuur wilt, met de juiste vormen en een aantrekkelijk uiterlijk van de huid.

Ter verdediging van voedingsdeskundigen is het vermeldenswaard dat zonder aanpassing van de voeding, de sportschool je ook slechts gedeeltelijk zal helpen, dus sporten en afvallen gaan altijd hand in hand. Het is beter om met die soorten om te gaan die een cardiale belasting veroorzaken (het vaatstelsel belasten), omdat alleen zij het vetverbrandingsproces kunnen starten. Om deze reden rijst een logische vraag, maar hoe vaak moet je sporten om het gewenste resultaat te krijgen? Er is niet Ć©Ć©n goed antwoord, je moet je complex aanpassen aan het doel.

Meisje met halters in handen.

Kan ik elke dag sporten?

Om het snelste effect te bereiken, beginnen mensen elke dag te trainen, maar deze aanpak is niet gerechtvaardigd. Het is noodzakelijk om te gaan sporten om het lichaam niet te overbelasten, spieren moeten worden hersteld. Elke training zorgt voor stress voor de spieren, dus het kost tijd om de toon te herstellen. Als dit niet wordt gedaan, nemen de resultaten, de effectiviteit van training af, neemt het volume van de belasting af en wordt het steeds moeilijker om af te vallen.

Elke dag zal geen personal trainer aanbevelen dat een goede nachtrust een belangrijk onderdeel is van een complex, dus je mag je aderen niet scheuren. Een meer opvallend resultaat zal zijn met de juiste combinatie van sport en herstelperiode. De uitzondering is joggen, wat elke dag kan worden gedaan, vooral als je het buiten op straat doorbrengt.

Meisje loopt in het park

Hoeveel keer per week moet je sporten?

Mensen beginnen om verschillende redenen een actieve levensstijl te leiden, maar vaker om af te vallen. De vraag rijst meteen: hoeveel keer per week moet je trainen? Het trainingsprogramma wordt geselecteerd op basis van verschillende parameters:

  • aanvangsgewicht;
  • Levensstijl;
  • hoeveel iemand wil afvallen;
  • aanvankelijke fysieke fitheid.

Al deze factoren bepalen het aantal trainingen per week. Het lichaam moet wennen aan de belasting, zeer volle mensen beginnen met dagelijkse lichaamsbeweging, gymnastiek, actief wandelen op straat. Mensen met een initiƫle training om af te vallen, schrijven zich onmiddellijk in bij de sportschool, de aerobicsgroep en doen dit twee keer per week. In de loop van de tijd neemt het aantal reizen naar sport toe tot 3-4 in 7 dagen.

Hoe laat is het beter om te gaan sporten

Er is geen ideaal moment van de dag om te trainen, elke persoon bepaalt het onafhankelijk. Alle programma’s bieden aan om dit ’s ochtends of’ s avonds te doen, omdat er midden op de dag veel werk is. De beste tijd om te sporten is wanneer u zich op uw gemak voelt, u dit niet door inspanning hoeft te doen. Sommige mensen voelen zich bijvoorbeeld ’s ochtends overweldigd en trainen op dit moment zal niet helpen om af te vallen, ze zullen eerder de hele dag een gevoel van ongemak en frustratie geven. In dit geval is een persoon beter om ’s avonds te trainen.

Als een ochtendloop je bijvoorbeeld een boost van kracht geeft, processen in het lichaam triggert, heeft dit geen negatieve invloed op je welzijn, dan moet je direct van bed naar sneakers en naar training gaan. Er mag niet getraind worden zodat het zenuwstelsel stress krijgt, de belasting mag alleen op de spieren rusten. Anders wordt het moeilijker om af te vallen..

Meisje dat oefeningen met domoren in de verse lucht doet.

Wat voor soort sport is beter om af te vallen?

Het beste type training om af te vallen is cardio. Dit zijn alle activiteiten die het vaatstelsel constant op lange termijn belasten. Dergelijke sporten voor gewichtsverlies verhogen de hartslag, wat leidt tot hoge energiekosten en het lichaam ertoe aanzet om extra energiebronnen te verbranden. De eerste 20-30 minuten wordt glycogeen (complexe koolhydraten) verwerkt, wat voor het lichaam gemakkelijker te verwerken is. Na 30 minuten sporten begint de afbraak van lichaamsvet en pas nu zal het overgewicht verdwijnen.

Een uur wordt beschouwd als de optimale duur van een training met gewichtsverlies. Dit is waar, op voorwaarde dat u niet een uur voor het slapengaan of ’s nachts eet. Het eten moet licht zijn, het is aan te raden om voor het slapengaan kwark te eten. U moet het type training kiezen dat past bij uw doel, bijvoorbeeld:

  • Als je alleen maar wilt afvallen: hardlopen (cross-country), aerobics, zwemmen, voetbal, fietsen, step-aerobics. Al deze opties zorgen voor een lange cardio-belasting, maar leiden niet tot spieropbouw, alleen om deze te versterken.
  • Wil je je lichaam versterken, spieren vergroten en afvallen: crossfit, gecombineerde trainingen met kracht en cardio. Een dergelijke training schept voorwaarden voor gewichtsverlies en spiergroei.

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiƫnt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: