VacuĆ¼m van de buik – oefenen om gewicht te verliezen. Hoe u thuis een vacuĆ¼m in de buik kunt doen

Er zijn veel manieren om af te vallen: zware fysieke activiteit, goede voeding of zelfs strikte diƫten. Maar vaak in de strijd voor een mooi lichaam, komen mensen een probleem van een slappe maag tegen, waar geen enkel dieet tegenop kan..

BuikspiervacuĆ¼m

U kunt uitstekende resultaten behalen met afvallen dankzij een speciale ademhalingstechniek, die veel positieve recensies heeft. Op het eerste gezicht kan dergelijke informatie wantrouwen veroorzaken, maar het werkingsmechanisme is heel eenvoudig: door het lichaam met zuurstof te verzadigen, help je hem overtollig vet te verbranden. Er is een speciale vacuĆ¼mgymnastiek voor de buik, waarbij je niet alleen de diepe spieren van de buikspieren traint, maar ook het lichaam verzadigt met zuurstof. TrainingsvacuĆ¼m voor de maag is dol op Arnold Schwarzenegger zelf en voer het uit in de volgende posities:

  • opstaan;
  • op de knieĆ«n;
  • liggen;
  • zitten.

Tijdens dit proces moet u een vacuĆ¼m creĆ«ren in de buikholte en niet alleen ademen, de spieren aanspannen. Een goede abdominale retractie met deze techniek helpt niet alleen om de spieren sterk te maken, maar verwijdert ook extra centimeters in de taille. Tijdens het uitvoeren worden niet alleen diepe spieren getraind, waarvan de elasticiteit en tonus worden verhoogd, maar ook het diafragma zelf, dat verantwoordelijk is voor het ondersteunen van de inwendige organen.

Het meisje voert een oefening liggend vacuĆ¼m uit

VacuĆ¼mbuik – voordeel

Als we het hebben over het resultaat dat je krijgt na enkele weken van regelmatige prestaties, dan is dit niet alleen een strakke pers, maar ook aanzienlijk versterkte buikspieren. Door te trainen met deze techniek, vermindert u de belasting van de wervelkolom aanzienlijk, wordt de houding soepeler en wordt het silhouet slanker. Daarom is het voor vrouwen nuttig om een ā€‹ā€‹oefening in de buik uit te voeren na de geboorte van een kind – wiens voordeel na de bevalling veel groter is dan oefeningen die bedoeld zijn om de pers te pompen.

Meer lezen  Het gemakkelijkste en meest effectieve dieet om af te vallen

VacuĆ¼m voor de buik – techniek

Voordat u met lessen begint, moet u zich vertrouwd maken met stapsgewijze instructies voor uitvoering, omdat de vacuĆ¼mtechniek in de maag, die op het eerste gezicht eenvoudig is, zijn eigen implementatienuances heeft. Het is gemakkelijk om de juiste techniek onder de knie te krijgen als je deze in eerste instantie voor de spiegel uitvoert: je moet de buik intrekken zodat de ribben zichtbaar zijn. Het belangrijkste geheim van het doen van de oefening is een vacuĆ¼m voor de buik – je adem inhouden bij volledige uitademing bij het aanspannen van spieren.

Meisje dat een vacuĆ¼moefening doet terwijl status

Hoe een maagvacuĆ¼m te maken

Voor zo’n training moet de maag leeg zijn, dus het is beter om ’s ochtends op een lege maag te trainen. Om de basis te leren, probeer de oefening eerst liggend op je rug om je spieren te voelen en controleer vervolgens de juistheid van de acties terwijl je voor de spiegel staat. Er zijn enkele verschillen in de methode om postpartumretractie uit te voeren om de toon te herstellen en de pers te pompen, dus ontdek hoe u voor verschillende doeleinden goed kunt stofzuigen.

VacuĆ¼m voor de pers

De meest effectieve manier om een ā€‹ā€‹mooie buik te maken, is door de vacuĆ¼moefening voor de pers te gebruiken, die populair is bij bodybuilding-, yoga-, fitness- en lichaamsvormingsprogramma’s omdat het gericht is op het versterken van spieren die ontoegankelijk zijn voor andere technieken. U krijgt het gekoesterde resultaat in slechts een paar weken volharding – de pers zal strakker worden, plat worden en de taille zal merkbaar dunner worden. Hoe buikvacuĆ¼moefeningen correct uit te voeren? Je moet de buikspieren ’s ochtends op een lege maag oefenen op een vacuĆ¼m volgens de methode:

  1. Haal diep adem en laat alle lucht uit de longen ontsnappen. Hiervoor is het beter om de bodyflex-techniek te gebruiken, waarbij ze na een volledige uitademing een volledige snelle ademhaling door de neus halen en dan meteen scherp uitademen door de mond, op het moment dat aan de maag wordt getrokken.
  2. Bij het uitademen moet je de maag zoveel mogelijk naar binnen trekken, 5-8 seconden in deze positie blijven. In deze positie wordt de transversale spier van de buikholte, als gevolg van het vacuĆ¼mzuigen, gespannen.
  3. Adem langzaam uit, neem een ā€‹ā€‹paar keer een adempauze, herhaal de ademhalingstechniek minstens 5 keer. Vijf keer is genoeg voor de eerste week, met de tweede kun je het aantal herhalingen verhogen en geen pauze nemen om de ademhaling te herstellen.
Meer lezen  Het gebruik van een bad voor gewichtsverlies - hoe te stomen, cosmetische ingrepen te doen en te masseren

Meisje dat vacuĆ¼moefening in halve hurkzit doet

Stofzuigen na de bevalling

Het nut van de vacuĆ¼mtechniek voor vrouwen na de bevalling valt niet te ontkennen, omdat de techniek is gericht op het ontlasten van de spieren van de bekkenbodem, bekkenorganen, dit draagt ā€‹ā€‹bij aan het juiste en snelle herstel van het vrouwenlichaam na de geboorte van een kind. Het complex heeft geen contra-indicaties, is niet schadelijk en kan zelfs door meisjes tijdens de menstruatie worden uitgevoerd. Het vacuĆ¼m van de buik na de bevalling wordt als volgt in rugligging uitgevoerd:

  1. Ga zo comfortabel mogelijk op je rug liggen, buig je benen op de knieƫn en concentreer je erop.
  2. Haal diep adem, voel hoe de ribben samen met je longen rechttrekken, onthoud deze positie en blijf erin hangen.
  3. Adem in dezelfde positie van de spieren zoveel mogelijk uit om te voelen hoe het middenrif strakker wordt. Houd deze positie 5 seconden vast. U moet het bovenstaande ook elke dag op een lege maag uitvoeren om het resultaat te krijgen dat u voelt.
Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: