Waarom het niet mogelijk is om af te vallen met de juiste voeding en lichaamsbeweging – de belangrijkste redenen en wat te doen

De meeste meisjes en vrouwen die streven naar een slank figuur willen weten waarom het niet mogelijk is om af te vallen als de belasting en het dieet volledig worden nageleefd. De redenen die het afvallen belemmeren, zijn vele factoren – van verkeerde motivatie tot leeftijdsgebonden veranderingen. Het is de moeite waard om ze meer in detail te begrijpen om gewicht te verliezen en opnieuw te genieten van de harmonie van het lichaam..

Redenen waarom je niet kunt afvallen

De belangrijkste factoren die het afvallen onmogelijk maken, zijn gezondheidsproblemen en het verkeerde afvallen. Verstoring van het metabolisme, gebrek aan voedingsstoffen, de aanwezigheid van insulineresistentie – dit zijn slechts enkele redenen waarom vrouwen niet kunnen afvallen. Elk van hen heeft een oplossing die uiteindelijk de vetverbrandingsprocessen zal beïnvloeden..

Stofwisselingsziekten

De hoeveelheid verbrande calorieën kan de reden zijn waarom u niet kunt afvallen. Controleer de schildklier en hormonen die de biochemische processen van cellen in het lichaam beïnvloeden. Een verminderde schildklierfunctie remt de stofwisseling, dus afvallen werkt niet. De hormonale achtergrond beïnvloedt ook het proces – een verminderde hoeveelheid oestrogeen vertraagt ​​de stofwisseling, dus let op zachte diëten – te strikt bedreigen met onomkeerbare gevolgen.

Het gebrek aan voedingsstoffen die het lichaam binnendringen, beïnvloedt de stofwisseling, waardoor er extra kilo’s worden gewonnen. De regel van competent gewichtsverlies wordt beschouwd als het stimuleren van de stofwisseling. Met de juiste acties op het metabolisme zullen diëten effectief zijn, u kunt afvallen. Om dit te doen, moet je begrijpen wat het lichaam nodig heeft, om het van het nodige te voorzien – zuurstof, voedingsstoffen, water.

Spanning

Als iemand niet kan afvallen, worden stresssituaties bijna altijd de belangrijkste boosdoeners genoemd. Deze aandoening is abnormaal voor het lichaam, dus het wordt zwaarder ter bescherming. Bij psychische of fysieke stress lijdt een persoon aan een gebrek aan endorfines die het plezierproces beïnvloeden. Hun enige bron is voedsel, er verschijnt verslaving, het werkt niet om af te vallen. Om de staat van “winterslaap” kwijt te raken, moet je van simpele dingen houden – ga sporten, vind een hobby, ontspan. Dan kunt u zelfs zonder diëten afvallen.

Het meisje is gestrest

Slaapgebrek

Voedingsdeskundigen zeggen dat slaapgebrek leidt tot obesitas, wat niet werkt om af te vallen. Gebrek aan goede nachtrust leidt tot stress, wat de toename van de eetlust en de hoeveelheid gegeten voedsel beïnvloedt. Als een persoon minder dan 7-8 uur per dag slaapt, is er een verlangen naar snoep, vet, waakzaamheid en wilskracht verzwakken, je kunt niet afvallen.

Ondervoeding

In een poging om af te vallen, is voeding erg belangrijk. De inspanningen en het resultaat van voeding en training hangen ervan af. Volg deze aanbevelingen om het dieet op orde te brengen:

  • eet ontbijt, lunch en eet gemakkelijk 3-4 uur voor het slapengaan;
  • kauw langzaam zodat het verzadigingssignaal de hersenen bereikt en het een stopcommando geeft;
  • weiger snelle snacks op de vlucht;
  • het verbod om jezelf uit te hongeren – bij afwezigheid van BJU wordt het lipolyseproces verstoord, het gewicht wordt op een bepaald moment vastgehouden, het werkt niet om af te vallen;
  • eet gezond voedsel op het dagmenu;
  • verminder uw consumptie van aardappelen, snoep, meel, vet voedsel, fast food.

Overtreding van de waterbalans in het lichaam

Een belangrijke factor is het advies van voedingsdeskundigen: bij afvallen moet je veel water drinken. Dit bedrag is 1,5-2 liter zuiver water per dag, exclusief thee, koffie, soepen en andere vloeistoffen. Wanneer het lichaam uitgedroogd is, worden gifstoffen langzamer uit het lichaam uitgescheiden en beïnvloedt hun aanwezigheid de gewichtstoename en de vorming van lichaamsvet. Drink elk uur koel water, voor een maaltijd, drink een glas om dun te worden.

Meisje drinkt water uit een fles

Lichaamslakken

Het schoonmaken van het lichaam van slakken voor gewichtsverlies wordt als een belangrijk proces beschouwd. De aanwezigheid van gifstoffen in het lichaam leidt tot een verhoogde vorming van vetafzettingen. Hoe meer iemand gewicht verliest, hoe meer slakken zich in het lichaam ophopen – ze worden gevormd tijdens het splitsen van vetcellen. Ze kunnen niet alleen uitgaan – je moet de cellen helpen ze kwijt te raken. Om dit te doen, drink meer water, neem Detox-producten gedurende 15 dagen – groenten, fruit, kruideninfusies, vruchtensappen. Dit zal helpen om de stofwisseling enkele maanden te starten, het zal snel afvallen..

Niet genoeg motivatie om af te vallen

Bij het bepalen van het resultaat dat u wilt bereiken met een dieet of sport, is motivatie nodig om af te vallen. Het moet visueel, inspirerend, ideaal en haalbaar zijn. Gebrek aan motivatie is niet de enige reden waarom afvallen niet werkt – er is ook antimotivatie. Dit is een angst om af te vallen vanwege psychologische factoren. Om dit te doen, moet u eerst een specialist bezoeken om de reden te begrijpen en hoe u deze kunt elimineren.

Waarom gaat het gewicht niet weg bij het sporten?

Afvallen kan een probleem zijn als je tijdens het sporten niet afvalt. Eerst is hij actief verdwaald, maar dan kan hij opstaan. Het effect van het plateau wordt gecreëerd, het werkt niet om af te vallen. Hiervoor zijn verschillende redenen:

  • het lichaam krijgt onvoldoende beweging;
  • de persoon geeft niet het beste in de klas;
  • te vermoeiende pijnlijke methoden leiden tot stress;
  • onjuiste oefentechniek;
  • onevenwichtige voeding voor en na de training.

Meisje met vloer schalen in haar handen

Waarom kun je niet afvallen bij degenen die intensief bezig zijn: als we het hebben over het verlies van kilo’s, dan wegen de spieren meer vet, dus met hun groei neemt het gewicht toe. Als volumegroei wordt waargenomen, kan dit onjuiste voeding of prestatietechnieken zijn, terwijl in plaats van strak te staan, de spieren “zwaaien”. Volg de regels om af te vallen:

  • gedraag je na de training niet passief – ga de trap op, loop;
  • BMI, percentage vet- en spierweefsel meten voordat u naar de fitnessruimte gaat;
  • Stel een doel en ontwikkel een lesplan met een trainer om af te vallen;
  • doe het werk met doorzettingsvermogen, doe elk van de benaderingen met hoge kwaliteit.

Waarom kan ik niet afvallen met een dieet?

Als een persoon een zeer strikt dieet volgt, kan hij mogelijk niet afvallen. De reden is het gebrek aan voedingsstoffen in de cellen, een vertraging van de stofwisseling en het proces van lipolyse (vetafbraak). Calorieën kunnen niet te veel worden verlaagd – het bedreigt spieruitputting, anorexia, gastro-intestinale problemen, haar en huid.

Waarom het niet mogelijk is om af te vallen op een dieet: de redenen kunnen slechte voeding zijn, gebrek aan evenwicht tussen BZHU, gebrek aan water. Om dit op te lossen, moet je het dieet heroverwegen – eet fractioneel, snack op eiwitten, langzame koolhydraten. Sluit vetten en vezels niet uit van het menu, maar vervang schadelijke voedingsmiddelen door gezonde. Verlies dan sneller gewicht.

Waarom niet afvallen na 40 jaar

Leeftijdsgebonden veranderingen na 40 jaar kunnen een vertraging van het afvallen veroorzaken. Tijdens deze periode neemt het metabolisme af, vertraagt ​​het vetmetabolisme als gevolg van hormonale onbalans, de ontwikkeling van chronische ziekten, vrouwen kunnen overgewicht krijgen. Zelfs met een dieet en sport kun je niet afvallen zoals in de jeugd mogelijk was – met de grootte van een week.

De oplossing voor het probleem is om het totale dagelijkse caloriegehalte te verlagen tot 1500-1800 kcal, in overeenstemming met eenvoudige maar effectieve fysieke activiteit. Geschikt stevig wandelen, fitness, yoga. Dieet na 40 jaar is niet effectief – probeer over te schakelen op fractionele goede voeding, regel wekelijkse vastendagen. Alvorens af te vallen, is het raadzaam om een ​​medisch onderzoek te ondergaan naar de hormonale status.

Meisje doet yoga in de hal

Wat te doen als je niet kunt afvallen

De redenen waarom u niet kunt afvallen, worden overwogen. Het blijft om uit te zoeken wat u moet doen als u niet afvalt. Hiervoor zijn er algemene regels en aanbevelingen van fitnesstrainers en professionele voedingsdeskundigen:

  • eet in kleine frequente porties, kauw langzaam op voedsel;
  • het calorieverbruik moet hoger zijn dan hun inkomen;
  • voedsel bijhouden – houd een dagboek bij, schrijf alles op wat je eet;
  • let op de waterbalans – 2 liter per dag is voldoende om af te vallen;
  • eet voor het sporten zodat de actieve spieren niet uitbranden;
  • Oefening intensief, afwisselend kracht- en cardiotraining;
  • regel elke week vastendagen;
  • markeer cheatmeal – een dag om een ​​verboden smakelijk gerecht te nemen – snoep, gebak, pizza, maar alleen in kleine hoeveelheden;
  • om stress kwijt te raken, yoga te doen, te mediteren, een psycholoog te raadplegen, in het leven aangename momenten te vinden voor energie en endorfine;
  • doe de obsessie om gewicht te verliezen weg;
  • observeer de slaapmodus;
  • om de zes maanden ontgiftingscursussen volgen, stoppen met roken en alcohol drinken;
  • controleer de hormonale achtergrond, volg het dieet in overeenstemming met de getuigenis van de arts;
  • bereken de juiste hoeveelheid calorie-inname, body mass index, percentage vet en spierweefsel;
  • vind de juiste motivatie, zet de hersenen op het programma van de uitvoering ervan.
Beoordeel artikel
( Nog geen beoordelingen )
Delen met vrienden
Aanbevelingen en advies op elk gebied van het leven
Voeg een reactie toe

Door op de knop "Reactie verzenden" te klikken, ga ik akkoord met de verwerking van persoonlijke gegevens en accepteer ik het privacybeleid