Wat is een betere loopband of hometrainer: hoe een trainer te kiezen

Voor degenen die fit willen blijven, is sport nodig. Artsen raden joggen of fietsen aan. Deze optie is echter niet geschikt voor stadsbewoners, er zijn simulatoren die weinig ruimte in beslag nemen in het appartement. U hoeft alleen maar te kiezen wat beter is: een loopband of hometrainer.

Wat is het gebruik van een hometrainer

Zelfs voordat hij een van de meest populaire fitnessapparatuur in fitnesscentra werd, werd deze sportapparatuur gebruikt voor therapeutische oefeningen in medische gezondheidscentra. Het gebruik van de hometrainer is dat het versterkt:

  • een hart;
  • longen en bronchiĆ«n;
  • buikspieren, benen en billen.

Met de juiste verdeling van de belasting tijdens intensieve lessen, krijgt een persoon effectieve cardiotraining, die nodig is om de gezondheid te herstellen. In dit geval moet u een modus kiezen waarmee u in een laag tempo kunt oefenen. Daarnaast draagt ā€‹ā€‹het projectiel bij aan de ontwikkeling van uithoudingsvermogen, verbranding van overtollige calorieĆ«n en gewichtsverlies..

Er zijn verschillende soorten apparaten die fietsen simuleren: mechanisch en elektrisch. Afhankelijk van de positie van het lichaam op een hometrainer, delen ze:

  1. Horizontaal Hun stoel is laag. Een man strekt zijn benen naar voren om het apparaat in beweging te zetten.
  2. Verticaal. De pedalen zitten onder de stoel. Draai ze harder en laad meer op de rug.
  3. Gecombineerd. Combineer de functies van de twee vorige soorten en kan transformeren.

Voordelen van de loopband

Een alternatief voor hardlopen in het park is een loopband. Hier zijn dezelfde spiergroepen bij betrokken, maar er wordt minder tijd en voorbereiding besteed aan training. Het voordeel van de loopband is dat je op elk moment dat je een vrije minuut hebt lessen kunt starten. Als u een apparaat nodig heeft dat geen druk uitoefent op de bekkenbeenderen, dan is een loopband of een elliptische trainer geschikt.

Meer lezen  5 goedkope crĆØmes die niet onderdoen voor dure cosmetica

Sportuitrusting voor hardlopen is elektrisch en mechanisch. Het eerste type modellen heeft veel modi, maar om het te laten werken, heb je elektriciteit nodig. De tweede werkt zonder verbinding te maken met de uitlaat, je moet op de baan staan, de leuningen pakken en beginnen te bewegen. Snelheid wordt gelijktijdig toegevoegd met een verhoging van het hardlooptempo. Op een mechanische plaat is het moeilijk om het aantal afgelegde kilometers en de belasting van de spieren te regelen.

Meisje op een loopband

Welke spieren werken op de loopband

In de sportschool zal de fitnesstrainer je vertellen wie baat heeft bij dit type training, welke spieren op de loopband werken. Thuis moet u deze informatie zelf bestuderen. De hoofdbelasting valt op de spieren:

  • kalf;
  • gluteal;
  • dorsaal;
  • dijbeen.

Als je snel overtollige calorieƫn moet kwijtraken, gewicht moet verliezen, de pers moet trainen, dan zul je andere delen van het lichaam moeten gebruiken. Voor dit doel zijn moderne elektrische simulatoren met de mogelijkheid om het canvas onder een hoek op te tillen zeer geschikt. Instructeurs adviseren om je armen tijdens het hardlopen te bewegen en niet op de leuningen te houden, dan trainen ook de onderarmspieren.

Hometrainer spieren

De belangrijkste groep spieren die aan een hometrainer werkt, bevindt zich op de benen. Een grote belasting valt op de kuiten en het enkelgewricht, die deelnemen aan de rotatie. Als je 40-50 minuten per dag volledig bezig bent, worden de kuitspieren elastisch, opgepompt. Om de pers, het bovenbeen, te kunnen gebruiken, wordt aangeraden om staand te trappen, zoals bij het beklimmen van een steile helling.

Meer lezen  Alaminol voor manicure-instrumenten

Voors en tegens van een hometrainer

Overleg met een fitnesstrainer zal helpen bepalen welke spiergroepen moeten worden versterkt en welke organen niet kunnen worden belast. De specialist in de winkel vertelt je waar de voor- en nadelen van de hometrainer vandaan komen en helpt je bij het kiezen van een van de typen. Wanneer het apparaat is geselecteerd voor thuisgebruik, moet u rekening houden met alle nadelen en voordelen ten opzichte van andere shells. In tegenstelling tot hen, een hometrainer:

  • ontlast de ruggengraat van de belasting;
  • geschikt voor mensen van verschillende leeftijden;
  • werkt spieren van benen, billen uit;
  • neemt weinig ruimte in beslag;
  • is niet duur.

Meisjes op hometrainers

De belangrijkste nadelen van het apparaat:

  • je moet minimaal 1 uur per dag doen;
  • alleen het onderlichaam werkt;
  • minder calorieĆ«n dan het gebruik van fitnessapparatuur zoals een ellips of loopband.

Dit type fitness is voor sommigen gecontra-indiceerd, omdat het geassocieerd is met verhoogde fysieke activiteit. Artsen verbieden fietsen of gebruiken de simulator voor patiƫnten met:

  • hartziekte;
  • ziekten van de knie, enkelgewrichten;
  • tachycardie;
  • oncologische ziekten;
  • hartfalen.

Voors en tegens van een loopband

VĆ³Ć³r de lessen moet u een consult bij een medische instelling ondergaan, en pas daarna doorgaan met trainen. Je moet aandacht besteden aan alle voor- en nadelen van de loopband. Onder de voordelen worden genoemd:

  • een groot aantal programma’s met verschillende mate van belasting;
  • het spierkorset van het hele lichaam versterken;
  • verbeterde coƶrdinatie van beweging;
  • optimale calorie-inname.

De nadelen zijn onder meer:

  • verhoogde schokbelasting op de gewrichten, wervelkolom;
  • grote afmetingen van de structuur;
  • hoge prijs.

Het is gecontra-indiceerd om oefeningen uit te voeren op een loopband, mensen met dezelfde ziekten als op een hometrainer. Aan deze lijst zijn toegevoegd:

  • ziekten van de longen, bronchiĆ«n;
  • verminderde coƶrdinatie;
  • spinale problemen.
Meer lezen  10 beste elliptische trainers voor een fit en gezond lichaam

Man op een loopband

Wat is effectiever: een loopband of een hometrainer

Mensen die willen afvallen maken zich vaak zorgen over de vraag: is een loopband of hometrainer effectiever? Na testen in de fitnesscentra bleek dat bij het oefenen op een loopband 600-900 calorieƫn per uur worden verbrand. Tijdens de lesweek kun je slanker worden en met ƩƩn maat afvallen. De hometrainer liet ook goede resultaten zien, maar om het gewenste effect te krijgen, moet je meer moeite doen. Er worden slechts 400-600 calorieƫn per uur uitgegeven.

Wat is nuttiger

Het is moeilijk te zeggen wat nuttiger is, een hometrainer of een loopband. Volgens de observatie van mensen die regelmatig schelpen gebruiken, zijn ze allebei comfortabel en trainen ze het ademhalingssysteem en de spieren. Voor patiĆ«nten met gezondheidsproblemen en met een gewicht van meer dan 110 kg is het echter moeilijker om het hardlooptempo aan te houden dan op een hometrainer te trappen. Deze schaal is minder traumatisch, draagt ā€‹ā€‹bij aan gewichtsverlies..

Wat te kiezen voor een hometrainer of loopband

Vaak komen aanbevelingen om te beginnen met sporten van de dokter. Voordat u een hometrainer of loopband kiest, moet u de ziekten van het bewegingsapparaat analyseren en, rekening houdend met het gewicht en de leeftijd van de patiƫnt, het apparaat bepalen. Als er geen gezondheidsbeperkingen zijn, zijn hardlopen of een hometrainer geschikt om te trainen. Blijft het om nog een paar kilo af te vallen op de heupen en kuiten, dan is een vouwfietstrainer de beste oplossing. Het kost minder, neemt minder ruimte in beslag.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: