Wat te eten om af te vallen – een lijst met producten en hoe te eten

Het probleem van overgewicht is even belangrijk voor verschillende leeftijden. Mensen zijn gewend om hun problemen met ongezonde calorierijke voedingsmiddelen te combineren, maar het resultaat is nog groter in zelfrespect en gezondheid. Voedingsdeskundigen raden aan om goed te eten, gezond voedsel van hoge kwaliteit te eten, rigide diëten achter te laten en uit te leggen wat te eten om af te vallen. Groenten, kruiden en fruit ‘kunnen’ tegelijkertijd vet verbranden, vocht uit het lichaam verwijderen, de stofwisseling activeren en de hormonale niveaus verbeteren.

Wat te eten op dieet

Dieet wordt geassocieerd met voedselbeperkingen. Het dieet is ook gereguleerd. Voedingsdeskundigen zijn categorisch tegen starre diëten: het lichaam lijdt enorm onder een gebrek aan noodzakelijke stoffen. Vaak komen de kilo’s die achterblijven met een strikt dieet zeer snel terug bij het overschakelen van een normaal dieet na verhongering. Het is noodzakelijk om de maatregel strikt in acht te nemen, om te weten wat u kunt eten bij het afvallen en schadelijke caloriearme goodies te vervangen door waardevolle producten. Goed slapen en lange wandelingen helpen tijdens het dieet..

Welk voedsel bevordert gewichtsverlies

Als u wilt afvallen, is het tijd om avond- of nachtaanvallen op de koelkast te vergeten. Na zes uur ’s avonds is het verboden harde kazen, vet vlees, ontbijtgranen en bakkerij te eten. In de dagelijkse voeding moet u voedingsmiddelen met een hoog caloriegehalte (meer dan 150 kcal) verwijderen. Als je het echt wilt, trakteer jezelf dan op snoep tot het middaguur. Leun niet op yoghurt met vulstoffen: bij afvallen zijn het geen helpers, omdat ze veel koolhydraten bevatten. Als je een uitgebalanceerd dieet met training versterkt, zal het resultaat snel zichtbaar zijn..

Lijst met producten voor gewichtsverlies:

  • eiwitten die snel door het lichaam worden opgenomen (eieren, vleeswaren, witte vis);
  • zuivel (kefir, zelfgemaakte yoghurt, magere kwark);
  • groene groenten (komkommers, allerlei soorten kool);
  • peulvruchten;
  • tomaten, paprika’s;
  • bessen (bramen, bosbessen, frambozen);
  • fruit (groene appels, avocado’s, grapefruit, peren);
  • granen;
  • plantaardige olie (olijf);
  • drankjes (zwarte ongezoete koffie, groene thee, water).

Braam

Wat kan ik ’s nachts eten met gewichtsverlies

Een veel voorkomend probleem om af te vallen is de wens om ’s avonds strak te eten, maar dit is een grote fout. Voor de lunch kun je het je nog veroorloven om een ​​aardappelgerecht te koken. Tijdens het avondeten met gewichtsverlies is het beter om af te zien van calorierijk voedsel. Wat is er om snel gewicht te verliezen? De beste optie is lichte groenten, kruiden, bessen en ongezoet fruit; magere zure room en olijfolie zijn geschikt voor salades. Voor het avondeten is het bij het afvallen beter om geen vetten van dierlijke oorsprong te gebruiken, voedingsmiddelen die lang in het lichaam blijven.

Wat niet te eten

Met een dieet begint het lichaam de vetreserves, vooral in de buik, die moeilijk snel kwijt te raken, intensief uit te stellen. Om gewicht te verliezen, moet je beginnen met het brengen van de hoeveelheid water die per dag wordt gedronken op 2-2,5 liter, waarna het metabolisme wordt versneld en het proces van gewichtsverlies intenser is. Wanneer de vraag is wat te eten – een chocoladereep of een appel, is het fruit de moeite waard om te kiezen, het is lekker en gezond. Er moet speciale aandacht worden besteed aan de portiegrootte; dit is niet minder belangrijk dan het caloriegehalte.

Lijst met verboden producten voor gewichtsverlies:

  • augurken, gebeitst of gerookt voedsel;
  • melk, zuivelproducten met een vetgehalte van meer dan 5%;
  • dierlijke en plantaardige vetten;
  • fast food, snoep, gebak;
  • mayonaise, kazen met een hoog vetpercentage;
  • gerechten uit tassen, instant producten;
  • worst producten;
  • chocolade, karamel en andere zoetigheden;
  • zoete dranken met gas;
  • snacks (crackers, chips, gebakken noten);
  • alcohol.

Wat te eten op een vastendag

Lossen wordt beschouwd als de dag waarop het totale caloriegehalte van het gegeten voedsel lager is dan het energieverbruik (tot 900 calorieën). Dergelijke dagen veroorzaken een schok in het lichaam, zodat het zijn reserves begint te “verbranden”. Voedsel op vastendagen bestaat uit één type product (het kan kefir, appels, kwark, zure room, mager vlees zijn). Het is op deze dag verboden om andere gerechten te eten. Als u het lichaam wilt reinigen met een vastendag, is het de moeite waard om 3 dagen voor het lossen vezelrijk voedsel te eten, dit zal de darmfunctie snel helpen verbeteren.

Meisje met een rode in hand appel

Hoe te eten om af te vallen

Goede voeding is een levensstijl. PP helpt om op gewicht te blijven en niet beter te worden, er is geen risico op pannes, omdat een persoon geen honger voelt. Wat is er om af te vallen? De belangrijkste voorwaarde – de hoeveelheid verbruikte energie moet samenvallen (met gewichtsverlies – minder zijn) met het energieverbruik van het lichaam. Het is belangrijk om calorieën te tellen, calorierijk voedsel te verwijderen (suiker, gebak, snoep). Van groot belang is het dieet en de frequentie van voeding. Het is belangrijk om van tevoren te beslissen wat beter is om te eten tijdens het afvallen om de verleiding weg te nemen om te snacken met “verkeerd” voedsel.

De principes van PP voor gewichtsverlies:

  • de belangrijkste dieetproducten zijn groenten, ongezoet fruit;
  • voldoende hydratatie;
  • verplicht ontbijt – pap;
  • meer motorische activiteit;
  • concentreren op de inhoud van het bord tijdens het eten;
  • het vervangen van calorierijk voedsel door caloriearm voedsel;
  • een volledige afwijzing van alcohol, alcoholhoudende producten;
  • voedselreductie.

Hoeveel calorieën heb je nodig om af te vallen?

Hoe meer vet en snelle koolhydraten in het product, hoe meer calorieën het zal zijn. Het caloriegehalte van voedsel tijdens gewichtsverlies bepaalt direct het aantal resterende kilo’s. Wat kan ik eten met een dieet? Het is beter om voedingsmiddelen te kiezen met lage en gemiddelde calorieën, maar het is even belangrijk om het aantal calorieën te berekenen dat je lichaam ‘verbrandt’. Bij zittend werk is het energieverbruik van het lichaam bijvoorbeeld veel lager dan bij zwaar lichamelijk werk. Bovendien, met het oog op het basaal metabolisme (OO) van een persoon te berekenen, moet je lengte, aanvankelijk gewicht, de leeftijd van de persoon en het type van lichamelijke activiteit.

Formule van dagelijkse behoefte (kcal):

  • voor vrouwen = 655 + 9,6 x gewicht + 1,8 x lengte (in cm) – 4,7 x leeftijd;
  • voor mannen = 66,5 + 13,7 x gewicht + 5 x hoogte (in cm) – 6,8 x leeftijd.

Het aantal calorieën dat nodig is om het huidige gewicht te behouden (verkregen door de TO) wordt vermenigvuldigd met de geselecteerde activiteitscoëfficiënt uit de tabel:

Activiteitsfactor

Coëfficiënt

Laag

1,2

Gemiddelde

1.375

Hoog

1.55

Heel hoog

1.725

Extreem

1.9

Fractionele voeding voor gewichtsverlies

De fractionele voedingstechniek is gebaseerd op het verminderen van porties en het verhogen van het aantal maaltijden. Hoe vaak moet je eten om af te vallen? Voedingsdeskundigen zijn van mening dat een ideaal dieet een dieet is met maximaal zes maaltijden, met een geleidelijke afname van porties (ongeveer ter grootte van de handpalm). Het lichaam went en kalmeert, na een paar dagen begint het geleidelijk vetreserves te verwijderen. Als het niet mogelijk is om volledige snacks te maken, moet je een appel of noten bij je hebben en 10 minuten uittrekken voor een middagsnack.

Producten voor fractionele voeding

Hoe een afslankmenu te maken

Het is erg handig om een ​​dagmenu te maken om af te vallen. De dagelijkse voeding moet bestaan ​​uit verschillende gezonde producten, het lichaam heeft vitamines en macronutriënten nodig. Verhongeren is ten strengste verboden, het is beter om van tevoren recepten voor verschillende gerechten te verzorgen. Dit geldt ook voor aankopen. Om niet in de verleiding te komen om hongerig naar de supermarkt te gaan, moet je nadenken over wat je gaat koken, het aantal calorieën berekenen en een aankoop doen. Als u van plan bent om op het werk te lunchen, moet u van tevoren eten klaarmaken en meenemen.

Distributie van voedingscomponenten:

  • vetten – een vijfde van het dagelijkse caloriegehalte van voedsel;
  • eekhoorns – tot 1,5 g / 1 kg gewicht;
  • koolhydraten – tot 60% van het dagelijkse caloriegehalte van voedsel.
Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Wat te eten om af te vallen – een lijst met producten en hoe te eten
Wat te kiezen: kunststof of houten ramen?