Welke vruchten kunnen worden gegeten tijdens gewichtsverlies en op welk moment – een lijst met de meest bruikbare met vetverbrandende eigenschappen

Veel mensen die met behulp van een dieet gaan afvallen, vragen zich vaak af wat ’s avonds mag worden gegeten en wat voor soort fruit kan men eten tijdens het afvallen? In de regel proberen vrouwen, in een poging om hun figuur aantrekkelijk te maken, caloriearm voedsel te kiezen, zonder het gebruik van fruit te beperken. Enerzijds dragen vruchten bij aan gewichtsverlies, omdat ze veel mineralen, vitamines, vezels bevatten die het menselijk lichaam positief beĆÆnvloeden, maar anderzijds zijn niet alle vruchten nuttig, omdat ze verschillen in hun eigenschappen en samenstelling.

Welke vruchten helpen om af te vallen

De echte bron van energie, mineralen en vitamines zijn fruit. Deze producten zijn vooral handig om af te vallen. Ze kunnen gifstoffen en gifstoffen verwijderen, zorgen voor een ononderbroken werking van het spijsverteringskanaal, de afscheiding van de galblaas activeren en bijdragen aan de natuurlijke reiniging van het lichaam. Gezond fruit voor gewichtsverlies bevat weinig calorieƫn en een hoog percentage vetafbraak.

Een dieet met een groot aantal bessen en fruit wordt als het meest nuttig beschouwd. Om het gewicht te normaliseren, moet u precies weten welke vruchten beter zijn om te eten en welke in uw dieet moeten worden vermeden. Bananen, dadels, rozijnen kunnen niet in grote hoeveelheden worden gegeten. En als je ananas, peren, kiwi, grapefruit aan het gebruikelijke menu toevoegt, dan levert dat een positief resultaat op. Een effectieve groep die vaak wordt gebruikt om af te vallen zijn citrusvruchten (sinaasappels, citroenen, grapefruits, mandarijnen). Daarnaast kun je de volgende vruchten eten voor gewichtsverlies en vetverlies:

  • abrikozen
  • appels
  • granaten;
  • passievrucht;
  • perziken;
  • kaki.

Abrikozen

Welke vruchten zijn beter te eten bij afvallen

Voor veel mensen die besluiten om zich aan een dieet te houden, blijft de vraag: wat voor soort fruit is beter om te eten bij het afvallen? Om van gehate kilo’s af te komen, adviseren voedingsdeskundigen om voedingsmiddelen met een beetje suiker te kiezen. Meestal wordt de fruitzoetheid gemeten aan de hand van het gehalte aan fructose. Fruitsuiker wordt door de aanwezigheid van vezels langzamer in het lichaam opgenomen. Tegelijkertijd moeten mensen met een dieet minder zoete dadels, bananen, pruimen, rozijnen en dadelpruimen eten.

Meer lezen  Afvallen met gember: recepten en recensies

Nuttig om af te vallen worden beschouwd als ongezoete grapefruit, kiwi, appel, ananas. Ze versnellen de stofwisseling goed, verwijderen vocht, breken vet af, verrijken het lichaam met vitamines en verbeteren de spijsvertering. De lijst met dieetvruchten kan nog steeds worden voortgezet met sinaasappels, citroenen en bessen. Ze kunnen een van de hoofdmaaltijden vervangen.

Afslankfruit met weinig calorieƫn

Een grote verscheidenheid aan winkelproducten kan iedereen in verwarring brengen. Je moet begrijpen dat dieetvruchten niet alles zijn, dus je moet alleen die met een kleine hoeveelheid calorieƫn in het dieet opnemen. Fruit met weinig calorieƫn voor gewichtsverlies:

Titel

Calorieƫn

Grapefruit

29e

Groene appels

35

Een ananas

49

Oranje

36

Abrikoos

41

Kiwi

48

Peer

42

Fructose in fruit

Een simpele groep koolhydraten heet monosaccharide of fructose. Qua uiterlijk zijn het stevige, transparante, zoete kristallen die goed oplossen in water. Fructose kan met behulp van enzymen alcohol, zuren (melkzuur, azijnzuur) afscheiden. Deze organische verbinding is zoeter dan glucose. Het wordt beter en sneller door het lichaam opgenomen. Fructose is nodig door een persoon, omdat ze is snel koolstof. Misbruik deze stof niet, zoals het is in staat om:

  • ernstige allergieĆ«n veroorzaken;
  • de glucosetolerantie en insulineresistentie verminderen;
  • een vals hongergevoel veroorzaken;
  • het risico op hart- en vaatziekten verhogen (veilige dosis – niet meer dan 40 gram per dag).

Het fructosegehalte in fruit is anders. Hier is een korte lijst:

  • appel – 7 g;
  • oranje – 6 g;
  • frambozen (250 g) – 3 g;
  • watermeloenplak – 12 g;
  • Kiwi – 3 g;
  • ananas – 7 g;
  • peer – 11 g;
  • aardbeien – 4 g;
  • druiventros (250 g) – 7 g;
  • een bosje kersen – 8 g;
  • banaan – 9 g;
  • perzik – 5 g;
  • meloenplak – 22 g;
  • nectarine – 5 g.
Meer lezen  Kruiden voor gewichtsverlies: recepten met kruiden

Frambozen

Op welk tijdstip van de dag is het beter om fruit te eten

Als je de methode van afvallen gaat volgen, moet je weten op welk moment van de dag je beter fruit kunt eten. Veel experts adviseren om een ā€‹ā€‹uur voor de lunch bessen en fruit op een lege maag te eten. De ochtend moet beginnen met citrusvruchten: voor het ontbijt kun je mandarijn eten, een halve grapefruit of een glas sinaasappelsap drinken. Appels moeten ’s middags worden gegeten. Al het andere fruit kan enkele minuten voor de volgende maaltijd worden ingenomen.

Kan ik fruit eten terwijl ik af val voordat ik naar bed ga? Pruimen zijn ’s avonds van groot nut voor het lichaam, vooral voor degenen die last hebben van darmobstructie. Zoet fruit moet van het dieet worden uitgesloten. Het is schadelijk om fruit te eten in combinatie met andere gerechten, omdat dit leidt tot een slechte spijsvertering, een opgeblazen gevoel en winderigheid in de maag. Peren moeten met zorg worden gegeten door mensen met gastro-intestinale aandoeningen. Op een lege maag mogen ze ook niet worden gegeten, bij voorkeur een uur na het eten.

Welk fruit kun je ’s avonds eten met gewichtsverlies

Als je een dieet volgt, wil je vaak ’s avonds eten. Om niet te zwaar te worden, moet u weten welk fruit u ’s avonds kunt eten met gewichtsverlies. In de regel zijn alle citrusvruchten ideaal voor een laat diner. Hoewel er naast grapefruits, sinaasappels en mandarijnen ook ander fruit is waar je ook na 19.00 uur nog veilig van kunt genieten. Toegestaan ā€‹ā€‹fruit voor de nacht met gewichtsverlies:

  • Kiwi (100 gram van het product bevat slechts 50 kcal). De vrucht is rijk aan ascorbinezuur en mineralen, is hypoallergeen. Het geheim van Kiwi is dat het oplosbare plantaardige vezels bevat die de honger overstemmen.
  • Mango (100 gram van het product bevat slechts 67 kcal). Het belangrijkste voordeel is een lager cholesterol- en laxerend effect..
  • Ananas (100 gram van het product bevat slechts 47 kcal). De pulp bevat bromelaĆÆne, dat vetten afbreekt en actief maagsap produceert..
Meer lezen  2 kg afslankdieet per week

Mango fruit heel en in plakjes

Welke vruchten mogen niet worden gegeten bij het afvallen

Er zijn vruchten die niet verminderen, maar alleen helpen om aan te komen. Nadat we hebben overwogen welk fruit je kunt eten om af te vallen, leren we hun beroemde antipoden. Het eerste product dat moet worden weggegooid tijdens het volgen van een dieet, is druiven. Het bevat een enorme hoeveelheid fructose, calorieƫn, het heeft een hoge glycemische index. Bovendien kunnen druiven een gevoel van gisting in de darmen veroorzaken. Welke vruchten kunnen niet worden gegeten bij afvallen:

  • bananen
  • watermeloen;
  • gedroogd fruit;
  • avocado;
  • kaki.

Wat voor soort fruit kun je beter krijgen

Gedroogd fruit wordt beschouwd als het meest calorierijke fruit. Door het algemene vochtverlies verschijnt er een hoog gehalte aan koolhydraten in, dus mensen die afvallen mogen er niet bij betrokken raken. Maar gedroogd fruit kan worden gegeten in plaats van suiker of snoep, een paar stukjes per dag. Hier is een korte lijst van welke vruchten je kunt herstellen:

  • Druiven – een zoete bes, waarvan het sap veel glucose bevat, verzadigt niet en kan het lichaam niet verzadigen.
  • Avocado – een zuidelijk exotisch fruit dat smaakt naar een pompoen of een scherpe peer. Het wordt als hoog in calorieĆ«n beschouwd..
  • Bananen Ze bevatten een groot percentage koolhydraten en zetmeel. Overmatig gebruik van dit product kan gewichtstoename veroorzaken..

Aandacht! De informatie in het artikel is alleen bedoeld als richtlijn. Materialen van het artikel vereisen geen onafhankelijke behandeling. Alleen een gekwalificeerde arts kan een diagnose stellen en behandeladviezen geven op basis van de individuele kenmerken van een bepaalde patiƫnt.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: