Yogalessen thuis voor beginners

Afvallen, flexibeler worden, verlichting vinden, spieren opbouwen – dit alles is mogelijk met yoga. De meesten van ons hebben deze doelen, maar niet iedereen kan naar het fitnesscentrum gaan. Yoga thuis voor beginners bestaat uit een reeks oefeningen waarmee je dit oeroude systeem van transformatie niet alleen van het lichaam, maar ook van de geest kunt beheersen. Nadat je de informatie over deze cultuur hebt bestudeerd, kun je voor jezelf de juiste richting in yoga kiezen, vrede en harmonie vinden.

Wat is nuttige yoga

Sommigen zien yoga als oosterse gymnastiek, anderen als Indiase filosofie, anderen als een exotische vorm van fitness. In de moderne uitleg is het een combinatie van aërobe oefeningen en enkele spirituele oefeningen. De voordelen ervan zijn onmiskenbaar en bewezen door duizenden jaren ervaring. We noemen de positieve effecten van yoga doen:

  1. Door intensieve ademhaling tijdens yoga, actieve ventilatie van de longen en harttraining.
  2. Door te focussen op de balans van het lichaam en complexe oefeningen uit te voeren, wordt het uithoudingsvermogen van het hele organisme vergroot.
  3. De reproductieve functie van het vrouwelijk lichaam en de potentie bij mannen worden hersteld.
  4. Yoga, zelfs thuis voor beginners, kan de motorische functie van de wervelkolom herstellen, osteochondrose, zoutafzettingen verlichten.
  5. Door het actieve werk van de buikspieren worden de darmen perfect schoongemaakt, wat obstipatie elimineert.

Moeder en baby doen thuis yoga.

De basisregels van yoga

Veel meesters adviseren om de eerste lessen met een individuele instructeur te geven om zich te verdiepen in het mechanisme van oefeningen. Als je de basisregels en aanbevelingen volgt, is yoga thuis effectief voor beginners. Hoe doe je het zelf:

  1. Yoga voor beginners kost niet veel moeite. Je hoeft niet hard te spannen zodat het lichaam niet trilt, de adem gaat niet op een dwaalspoor.
  2. Het is noodzakelijk om soepel, kalm, stil en stil te ademen. Pauzeren ademen, convulsieve ademhalingen en uitademingen zijn verboden.
  3. De schouders moeten worden verlaagd zodat het hart en de longen ontspannen zijn. Er zijn maar een paar asana’s waarin ze worden opgewekt..
  4. Bij het uitvoeren van yoga-oefeningen met extensie van de ellebogen, moet ervoor worden gezorgd dat dit deel van het lichaam niet wordt belast, er is geen gevoel van spanning, ongemak.
  5. Knieën mogen niet belasten, naar achteren buigen, knieschijf ontspannen en vrij bewegen.
  6. Alle spieren en pezen strekken – een voorwaarde voor yoga, een garantie voor een gezond leven.
  7. Twee in opleiding zijn altijd beter dan één. Betrek uw familie of vrienden in de klas.

Een eenvoudige yoga-oefening voor beginners

Waar u thuis kunt oefenen

Thuisworkouts vereisen meer zelfdiscipline en motivatie dan lessen in de sportschool of groep. Voordat je thuis yoga gaat doen, is het raadzaam om, indien mogelijk, minimaal een paar lessen te volgen bij een ervaren trainer. De wizard helpt u bij het kiezen van de optimale modus van lessen, werkbelastingen en vertelt u hoe u correct moet omgaan. Na zo’n training zal je thuisyoga een logische voortzetting zijn van het pad om lichaam en geest te verbeteren..

Zodat training vanaf het begin geen ondraaglijke beproevingen voor u worden, moet u verschillende belangrijke principes van onafhankelijk huiswerk in acht nemen:

  1. Vertrouw bij het kiezen van een reeks oefeningen op internet op de ervaring van de leraar, zijn figuur en zelfs de kwaliteit van het videomateriaal dat hij aanbiedt in de vorm van een trainingshandleiding. Als een boek als handleiding is geselecteerd, moet het foto’s en afbeeldingen bevatten met een gedetailleerde beschrijving van de uitvoeringsvolgorde.
  2. Doe nooit aan lichaamsbeweging zonder eerst de spieren, pezen en gewrichten op te warmen..
  3. Begin met die oefeningen, waarvan de uitvoering u geen ongemak of ongemak bezorgt. Elk lichaam heeft zijn eigen individuele kenmerken en strekniveau..
  4. Leer luisteren naar je lichaam, spieren, je eigen pijn. Richt alle sensaties op de studie van deze gevoelens. Je moet leren signalen van het lichaam te horen..
  5. Houd je ademhaling constant onder controle – dit is de basis van yoga. In eerste instantie lijkt dit onmogelijk, maar na verloop van tijd zal de vaardigheid komen. Elke uitademing moet bewust worden gedaan. De ademhalingscontrole leidt heel goed af van het ongemak dat soms optreedt bij het doen van oefeningen.

Yoga-oefening -

Een set eenvoudige oefeningen voor beginners

Beginners komen naar yoga met verschillende doelen, de staat van het lichaam, het initiële niveau van sporttraining. Met ervaring zult u begrijpen hoe u dit op de juiste manier moet doen om te ontspannen of uw batterijen op te laden. In het begin is het raadzaam om enkele basisyoga-houdingen voor beginners onder de knie te krijgen, zodat je door hun beheersing leert om je lichaam te voelen en door te gaan naar moeilijkere oefeningen.

  1. “Hands up” of hastasana – uit de naam van de asana is het duidelijk dat je je handen omhoog moet steken terwijl je op de grond staat. Verbind ze daarna met je handpalmen boven je hoofd. Kijk naar duimen.
  2. “Cobra” – een verplichte houding in elke reeks oefeningen. Lig op je buik, til je schouders op en kijk naar het plafond. Buig je rug zodat de navel de vloer niet raakt. Houd 10-12 ademhalingen vast.
  3. “Hond naar beneden” – strekt de spieren van de benen, armen en rug. Om de pose uit te voeren, uw benen wijder houden, plaatst u uw handpalmen op een zodanige afstand op de vloer dat het lichaam samen met de vloer een driehoek vormt. Houd er rekening mee dat uw benen niet mogen worden gebogen en dat uw armen met gestrekte rug in een rechte lijn zijn. Kijk naar de voeten, druk de kin tegen de borst. Houd een houding aan van 8-10 ademhalingen.

Yoga-tutorials voor beginners

Kwaliteitsvideo’s van de meesters over waar u uw lessen kunt beginnen. De video is handig voor degenen die helemaal aan het begin van het pad staan ​​en op zoek zijn naar yogalessen voor beginners om alles goed te doen en hun eigen lichaam niet te beschadigen. Uit de selectie van video’s bepaalt u de beste trainingsoptie voor uzelf en professionele trainers vertellen u welke fouten in eerste instantie moeten worden vermeden voor een volwassene en een kind.

Asana’s voor beginners

Hatha Yoga Slimming Poses

Ochtendoefeningen voor een mooi en slank lichaam

Volledige yoga-videocursus gratis online

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Yogalessen thuis voor beginners
Heliobanya