10 gewoonten die energie van je afnemen

Wanneer het mentale evenwicht wordt verstoord, ervaart een persoon apathie, verdriet en vermoeidheid. Deze aandoening kan worden veroorzaakt door gewoonten die energie verbruiken. Probeer ze te minimaliseren – dit zal helpen om lang wakker te blijven, zonder overdag een inzinking te voelen.

Onevenwichtig menu

Onevenwichtig menu

Alle delen van het lichaam hebben voedingsstoffen nodig: zonder deze kan het lichaam niet normaal functioneren. Glucose is een universele energiebron. Suiker met voedsel komt in de maag, vanwaar het via de bloedbaan naar alle inwendige organen wordt getransporteerd. Met een zittende levensstijl en overgewicht wordt de behoefte aan glucose in het lichaam verminderd.

Om energie te besparen, consumeert u ongeveer 2.000 calorieën per dag uit gezond voedsel. Ontbijt en lunch moeten voedzaam zijn, het is beter om het avondeten licht te maken om de maag niet te belasten voordat u naar bed gaat. Onthoud dat het weigeren van ontbijt schadelijk is: je krijgt overdag erg honger, en eet daardoor ’s nachts op.

Voedingsproducten die de energiereserves aanvullen:

  • mager vlees;
  • bladgroene groenten;
  • magere zuivelproducten;
  • volkoren brood;
  • noten, soja.

Multitasking

Multitasking

Als je meerdere dingen tegelijk doet, gaat er veel energie verloren. Multitasken is een slechte gewoonte. Het verstoort de hersenen: van probleem naar probleem gooien verhindert focus. Als gevolg hiervan neem je verschillende taken op je, maar voltooi je deze niet. Probeer de dingen geleidelijk te doen zonder van de een naar de ander te springen..

Klachten

Iemand die bij elke gelegenheid ontevreden is, neemt energie van de ander. Klachten lokken negatief denken uit – zo’n emotionele aanval vergt veel energie van alle deelnemers aan het gesprek. Probeer de onvrede van anderen te onderdrukken door het gesprek in een positieve richting te sturen. Druk de uwe alleen uit wanneer de oorzaak van het probleem bekend is en manieren worden gevonden om het op te lossen.

Uitdroging

Uitdroging

Uitdroging is de energie van het lichaam. Een verlaging van het waterpeil van zelfs 1,5% verhindert dat de hersenen op volle kracht werken. Het optimale drinkregime is 8 glazen water per dag. Als je actief bent in sport, drink dan meer. Een gemakkelijke manier om het hydratatieniveau te controleren, is door de kleur van je urine te evalueren. Normaal gesproken is het licht en transparant, troebel en geel betekent uitdroging..

Ijzertekort

De meest voorkomende oorzaak van energieverlies. Een gebrek aan ijzer resulteert in een hemoglobinetekort. Dit eiwit is betrokken bij de gasuitwisseling die nodig is om het normale metabolisme in stand te houden. Het gebrek wordt weerspiegeld in het werk van alle systemen en organen: de immuniteit neemt af, de vermoeidheid neemt toe en prikkelbaarheid verschijnt. IJzertekort wordt vaak waargenomen bij mensen die geen dierlijke producten consumeren..

Vegetariërs moeten speciale supplementen kopen die dit element bevatten. De dagelijkse ijzerinname voor volwassen mannen is 10–12 mg, voor vrouwen 20–30 mg. Kinderen van 1-12 jaar hebben 22 mg van het element per dag nodig. Tijdens de zwangerschap heeft de moeder mogelijk tot 80 mg ijzer per dag nodig..

Onbeweeglijkheid

Onbeweeglijkheid

Je kunt beginnen met het beheren van je energie met lichamelijke opvoeding: zelfs oefeningen met lage intensiteit verhogen je energieniveau met 20%. Beweeg meer om altijd wakker te zijn. Als u niet de mogelijkheid heeft om regelmatig te sporten, maak dan dagelijkse wandelingen, probeer meer te lopen, oefen ’s ochtends, geef de voorkeur aan trappen boven liften.

Telefoonscherm straling

Om erachter te komen wat alle energie kost, hecht een persoon vaak geen belang aan een bekende smartphone. Het licht dat door het scherm wordt uitgezonden, schendt biologische ritmes. Dit veroorzaakt slapeloosheid, wat tot een afbraak leidt. Als je niet constant naar je telefoon hoeft te kijken, gebruik hem dan zo min mogelijk..

Slechte houding

Slechte houding

Normaal gesproken moet de wervelkolom recht zijn – hierdoor kan het gewicht van het boven- en onderlichaam gelijkmatig worden verdeeld. Als je gebogen bent, verbruikt het lichaam sneller energie om de rug in een ongebruikelijke positie te houden. Leer rechtop zitten en lopen, stel je voor dat de ruggengraat één rechte lijn is. Als je rug egaal wordt, voel je je vrolijker..

Perfectionisme

De wens om alles naar het ideaal te brengen kost veel energie. Perfectionisten zijn niet flexibel en dogmatisch: ze accepteren geen mislukkingen, ze hebben behoefte aan controle en evaluatie. Deze benadering van het leven wordt vaak veroorzaakt door emotionele uitputting of chronische stress, het is vervelend en energieverbruikend..

De eerste stap om van het probleem af te komen is het herkennen van het ongezonde verlangen naar het ideaal. Stop met het stellen van buitensporige eisen aan jezelf en anderen, probeer onvolmaakt te zijn. Concentreer je niet op het resultaat, maar op het proces. Gebruik meditatietechnieken, ademhalingsoefeningen, visualisatie om van negatieve emoties af te komen.

Cafeïne

Cafeïne

Een kopje koffie ’s ochtends stimuleert, stimuleert het zenuwstelsel, verhoogt de concentratie, verbetert de stemming. Helaas is het effect van cafeïne tijdelijk en al tijdens het avondeten kun je je moe voelen. Om wakker te blijven, sterke thee en koffie op te geven, voldoende slaap te krijgen – dit is een goede manier om constant voldoende energie te behouden.

Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Commentaar toevoegen

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

10 gewoonten die energie van je afnemen
Luie kool rolt in de oven – kookrecepten. Hoe luie koolrolletjes in de oven koken