...

Bekentenis voorbereiding

De praktijk van belijdenis bestaat al sinds de oudheid in kerken, maar niet veel parochianen beslissen over het sacrament van bekering. Er zijn veel redenen: ze begrijpen niet wat voor soort actie dit is, ze weten niet hoe ze zich erop moeten voorbereiden. In feite kost de voorbereiding niet veel tijd en geen contante kosten. Lees meer over wat u moet doen voordat u biecht..

Hoe u zich op bekentenis kunt voorbereiden

Iemand die wil bekennen, moet begrijpen dat hij zich niet zal bekeren voor de priester, die slechts een getuige is, maar voor God. Het is zijn taak om zichzelf de schuld te geven van zonden, niet om ze te rechtvaardigen. Het is niet genoeg om kort te praten over wat er is gedaan, je moet je bewust zijn van alles wat wordt gezegd en begrijpen dat het het leven vernietigt. In de regel duurt de voorbereiding op bekentenis enige tijd, zodat een persoon zijn gedachten kan verzamelen.

Vasten voor bekentenis

Een belangrijk voorbereidingspunt wordt beschouwd als een post, waarvan de duur individueel met de priester wordt besproken. Als een zieke, een zwangere of zogende vrouw of iemand die vaak de communie neemt, zal bekennen, zijn ze verzwakt. Voor iedereen duurt de post ongeveer 3 dagen. Zuivelproducten, vlees en eieren zijn verboden. Als deze dagen vallen op het vasten in de kerk, moet ook vis worden uitgesloten van het dieet. Grutten, groenten, fruit, gedroogd fruit, noten zijn toegestaan..

Het is belangrijk om niet alleen jezelf te beperken in eten, maar ook om de levensstijl te veranderen. Het is onaanvaardbaar om door te gaan naar uitgaansgelegenheden, om amusementsprogramma’s te bekijken, om dagen inactief door te brengen. Een bekentenis voorbereiden is praten met je ziel, dingen afmaken die later zijn uitgesteld, vergeten mensen herinneren, slechte gewoonten opgeven.

Vasten voor bekentenis

Lijst van zonden vóór bekentenis

Degenen die nog niet eerder naar het avondmaal zijn geweest, wordt aangeraden om ter voorbereiding een lijst met zonden op een stuk papier op te stellen om niet te vergeten. Aan het einde van het papier kan het ter verbranding aan de priester worden overhandigd. Je kunt zelf geen zonden uitspreken, maar een lijst met zonden geven om voor te lezen aan de priester. Beknopte, beknopte bankbiljetten met overdracht zonder decodering zijn wenselijk in de notitie. Als een man bijvoorbeeld zijn vrouw bedroog, moet deze kort en zonder uitleg in de lijst worden geschreven – overspel. Als iemand constant vijandig staat tegenover familieleden, hoef je niet te praten over de oorzaak van het conflict, maar schrijf je de veroordeling van familieleden op.

Er is een mening dat folders met zonden alleen de concentratie verstoren en het avondmaal in iets formeels veranderen. Om deze reden, als een persoon het goed doet zonder een lijst, is het raadzaam om het niet te gebruiken. Ter voorbereiding kunt u korte memo’s maken voor de aanbevolen samples. Maak bijvoorbeeld afzonderlijke lijsten van zonden tegen God, zonden tegen de mensheid. Noem een ​​schop een schop, gebruik geen gebroken kerktaal, maar een native (in ons geval Russisch).

Wat te lezen voor de biecht

Hoe bereid je je voor op een bekentenis? Het doel van het gesprek met de priester is niet een verhaal over zijn leven, maar de bekering van het hart. Als je zonder voorbereiding gaat, zonder de bedoeling te corrigeren en je te bekeren, zal de belijdenis vruchteloos en leeg zijn. Het is erg belangrijk om orthodoxe literatuur te lezen: het Nieuwe Testament, het evangelie, een gebedenboek, het is raadzaam om vertrouwd te raken met het boek van I. Krestyankin “The Experience of Building a Confession”. Vóór het avondmaal moeten gebeden worden gelezen..

Wat te lezen aan de vooravond van naar de kerk gaan

Gebed voor belijdenis

Ter voorbereiding op belijdenis en gemeenschap worden het lichaam en de geest van de gelovige gereinigd. De eerste wordt bereikt door onthouding en berouw, de tweede – door gebeden. Het is absoluut noodzakelijk om ’s ochtends en’ s avonds thuis te bidden en bovendien avonddiensten bij te wonen. Van de gebeden is “Gebed voor belijdenis” verplicht – het staat in elk gebedenboek. Door het te lezen, zal de gelovige nederigheid in zijn ziel ontvangen, tot God naderen, enzovoort..

Boetvaardige canon voor bekentenis

De ongeschreven regels van belijdenis zijn zodanig dat de gelovige zich vertrouwd moet maken met de boetvaardige canon, die de essentie van bekering volledig onthult. Het werk is te vinden in het orthodoxe gebedenboek. De boetvaardige canon is een soort kreet die iemand aanspoort om vanaf het allereerste begin van de wereld te rouwen om zijn zonden en alle slechte daden van de mensheid. Het werk is zo samengesteld dat de auteur zichzelf als een zondaar beschouwde, en dit idee klinkt van begin tot eind als leidmotief. De geboden moedigen de lezer aan om hun ziel te realiseren en er duistere gedachten uit te gooien.

Boetvaardige canon

Hoe te belijden in een kerk

Als iemand voor de eerste keer naar de tempel komt, moet je een tijd kiezen waarop de priester het niet erg druk heeft. Minstens alle mensen op weekdagen. U moet persoonlijk contact opnemen met de priester, hen vragen een tijd voor een gesprek af te spreken en te vragen naar de voorbereiding op een biecht. In kerken wordt religie ook beoefend bij het verzamelen van mensen. In dit geval moet je op je beurt wachten, dan naar de priester gaan, jezelf voorstellen, je hoofd buigen. Zonden moeten worden vermeld wanneer ze de Here God aanspreken. Aan het eind leest de priester een gebed voor, waarna je het kruis moet kussen, de hand van de geestelijke.

Als de priester niet de mogelijkheid heeft om iedereen te accepteren, kan hij de algemene bekentenis gebruiken. Hoe gaat het dan met de belijdenis in de kerk? Nadat hij mensen heeft verzameld, somt de priester de meest voorkomende zonden op en bekeren ze zich. Vervolgens benadert elk de priester voor een tolerant gebed. Algemene belijdenis is niet geschikt voor degenen die nooit hebben beleden of een ernstige zonde hebben begaan.

Biechtproces

Welke zonden moeten worden beleden

Het is noodzakelijk om berouw te hebben van zonden begaan door daad, woorden of gedachten. Het wordt aanbevolen om degenen te herinneren die in de tijd na de laatste bekering verschenen. Voor het eerst moet je proberen de belangrijkste dingen te onthouden die sinds je zesde zijn gebeurd. Je moet niet alles in detail bespreken, het is beter om alleen specifieke zonden uit te spreken zonder een enkel geheim te verbergen. Voor degenen die het moeilijk vinden, raden priesters aan om een ​​volledige lijst samen te stellen en indien nodig te lezen. Zorg ervoor dat u zonden tegen Christus en tegen de buren opneemt.

Hoe te handelen in een bekentenis

Aanbevelingen:

  1. De kerk moet de heilige plaats respecteren: maak geen lawaai, trek geen aandacht.
  2. Vrouwen mogen het altaar niet betreden, mannen – alleen met toestemming van de predikant.
  3. Wanneer hem wordt gevraagd een naam te geven voor de belijdenis, moet de naam die bij de doop wordt gegeven, worden gegeven..
  4. Als het avondmaal wordt gehouden met een menigte mensen, verwar de belijders dan niet. Wees daarna niet druk, luister naar de zonden van anderen.
  5. Als de biecht de eerste is, moet je ervoor waarschuwen – de priester zal zeker alle mogelijke hulp bieden.
Beoordeel dit artikel
( Nog geen beoordelingen )
Petrus Raadgever
Aanbevelingen en advies op elk gebied van het leven
Comments: 3
  1. Dylan

    Wat houdt deze “bekentenis voorbereiding” precies in? Wat moet ik me hierbij voorstellen?

    Beantwoorden
  2. Joep Jacobs

    Beste lezer, na het lezen van deze tekst over “Bekentenis voorbereiding” ben ik benieuwd naar jouw mening. Heb je ooit te maken gehad met het voorbereiden van een bekentenis? Zo ja, hoe verliep dit proces voor jou? Was het moeilijk om alles op te biechten of voelde het juist bevrijdend? Als je nog geen ervaring hebt, zou je openstaan om in de toekomst een bekentenis voor te bereiden? Ik ben benieuwd naar jouw gedachten hierover.

    Beantwoorden
    1. Anouk van Rijn

      Beste lezer, ik ben erg geïnteresseerd in jouw mening na het lezen van dit stuk over “Bekentenis voorbereiding”. Heb je ooit te maken gehad met het voorbereiden van een bekentenis? Zo ja, hoe verliep dit proces voor jou? Was het moeilijk om alles op te biechten of voelde het juist bevrijdend? Als je nog geen ervaring hebt, zou je in de toekomst openstaan om een bekentenis voor te bereiden? Ik ben benieuwd naar jouw gedachten hierover.

      Beantwoorden
Commentaar toevoegen